abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:08:15 #201
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_23123068
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dit is gisteravond voorgelezen bij Barend en Van Dorp.
thanks !

strakke brief, vind wel dat de brief op meerdere manieren op te vatten is.
Neerkomen wel!
pi_23123520
Ik vind het onzinnig om van alle moslims te verwachten dat ze hun ongenoegen over de moord uiten. Dat lijkt me vergelijkbaar met de hedendaagse Duitsers veroordelen voor de oorlog, of van blanken verwachten dat ze hun excuses aanbieden aan zwarten voor de slavernij.

Maar ik ben het ook niet eens met de stelling dat de moord op T. v G. het werk is van een enkele gek. Deze gek had connecties met een grotere groep gekken. Waardoor ik de klopjacht van de politie goedkeur: ze jagen niet op moslims, ze jagen op terroristen. En moslimterroristen komen nog wel eens in een moskee, dus gaarne niet klagen als er een moskee wordt onderzocht o.i.d.

Edit: spelfauten
pi_23123700
Ik verwacht het wel.
Niet om ons iets te bewijzen, maar om hun woede te uiten jegens de kapers van hun geloof.
Duidelijk te maken als gemeenschap naar dat soort idioten toe, dat zij dus NIET achter hen staan.
Ze gingen ook de straat op voor Driss, deden ze ook niet voor ons om iets te bewijzen.
Ze gingen ook massaal de straat op voor de Palestijnen, deden ze ook niet voor ons, om iets te bewijzen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:34:53 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23123748
idd jammer dat het schuldgevoel steeds weer wordt geprevaleerd tov samenleving.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:35:10 #205
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23123764
Volgens geenstijl vliegen er op dit moment/vlogen er twee sleepvliegtuigen met 'theo had gelijk' boven amsterdam.

Mooie actie
pi_23123868
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:32 schreef milagro het volgende:
Ik verwacht het wel.
Niet om ons iets te bewijzen, maar om hun woede te uiten jegens de kapers van hun geloof.
Duidelijk te maken als gemeenschap naar dat soort idioten toe, dat zij dus NIET achter hen staan.
Ze gingen ook de straat op voor Driss, deden ze ook niet voor ons om iets te bewijzen.
Ze gingen ook massaal de straat op voor de Palestijnen, deden ze ook niet voor ons, om iets te bewijzen.
Ik lees niet anders dan excuses van woordvoerders e.d., op mijn werk beginnen Marokkaanse klanten uit zichzelf hun afschuw te tonen, etc. Ik heb niet echt het idee dat het stilgezwegen wordt.

Wat me trouwens wel opvalt is dat veel andere allochtone bevolkingsgroepen nu ook schelden op Marokkanen. Tenminste in mijn omgeving.
pi_23124223
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:38 schreef Kontiki het volgende:

Ik lees niet anders dan excuses van woordvoerders e.d., op mijn werk beginnen Marokkaanse klanten uit zichzelf hun afschuw te tonen, etc. Ik heb niet echt het idee dat het stilgezwegen wordt.

Wat me trouwens wel opvalt is dat veel andere allochtone bevolkingsgroepen nu ook schelden op Marokkanen. Tenminste in mijn omgeving.
Wat kunnen mij die woordvoerders schelen, het gaat mij om de achterban, en ik heb soms het sterke vermoeden dat de woordvoerders iets anders denken/zeggen dan wat je hoort op de straat.
pi_23124580
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:38 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat ze massaal hun afkeer "moeten" tonen naar hen die hun geloof op een walgelijke manier misbruiken.
In Spanje gingen ze echt meteen massaal de straat op, woedend waren ze , ziedend.
Dat had niets te maken met verantwoording afleggen naar autochtone Spanjaarden.

Wel schiep het een sterkere eenheid, wij tegen zij, waarbij met zij de terroristen bedoeld wordt.
En dat is een extra bonus.

Als mijn geloof zo te grabbel zou gegooid worden zou ik ziedend zijn.
Die woede die ze voelen voor het onrecht aangedaan aan het Palestijnse volk door de in hun ogen terrorist Sharon, zou toch minstens zo groot moeten zijn naar de terroristen toe die hun goede naam en geloof verkrachten?
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:08:57 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23124688
nee liever werpt die fijne gozer abu een wegversperring in nl op om te laten zien hoe verschrikkelijk het is om als palestijn in de wachtrij te staan om notabene israel in te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23124766
Is er al gemeld dat Hirsi Ali is aangeklaagd wegens medeplichtigheid aan de moord??
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:13:05 #211
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23124775
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:35 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Volgens geenstijl vliegen er op dit moment/vlogen er twee sleepvliegtuigen met 'theo had gelijk' boven amsterdam.

Mooie actie
"Theo heeft gelijk" boven de stad

Een opmerkelijke actie vanmiddag boven de binnenstad. Twee vliegtuigjes met grote spandoeken cirkelden enige tijd boven het centrum.
Op de spandoeken stond onder andere: "Theo heeft gelijk". De initiatiefnemer van de actie, ondernemer Ron Eilers uit Den Haag, wilde de vrijheid van meningsuiting onder de aandacht brengen.
Met de actie wil de Hagenees de Amsterdammers aanmoedigen om ook na de moord op Theo van Gogh de mond open te doen.

bron: AT5.nl
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:14:26 #212
92279 N.icka
Windforce 11
pi_23124801
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:12 schreef schatje het volgende:
Is er al gemeld dat Hirsi Ali is aangeklaagd wegens medeplichtigheid aan de moord??
????
pi_23124855
quote:
Wat voor het maken van een filmpje over dat geloofje van ze, dat uiteindelijk heeft geleid tot theo's dood?
pi_23124859
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:14 schreef N.icka het volgende:

[..]

????
quote:
Klacht tegen Hirsi Ali om 'medeplichtigheid'
Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Een 31-jarige Marokkaan uit Amsterdam dient een klacht in tegen het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wegens medeplichtigheid aan de moord op Theo van Gogh. Hirsi Ali zou Van Gogh door haar provocerende uitspraken over moslims en haar korte film Submission 'hebben meegesleurd in het gevaar om vermoord te worden'.

Volgens de Marokkaan wist de VVD-politica door haar moslimverleden heel goed dat scherpe kritiek op de islam niet wordt getolereerd. Vooral moslims met een lage opleiding en sociale status zouden tegen elke prijs willen voorkomen dat hun enige houvast, religie, wordt afgepakt of belachelijk gemaakt.

'Hirsi Ali heeft nagelaten dit aan Theo van Gogh duidelijk te maken. Zo heeft ze hem willens en wetens overgeleverd aan de woede van een grote groep Marokkanen die slechts hun geloof hebben om de door Hirsi Ali gecreëerde moslimhaat in Nederland te overleven.'

Ook hekelt de Marokkaan Hirsi Ali's open brief waarin zij zich beklaagt over het feit dat zij wel en Van Gogh geen bewaking heeft gekregen nadat boze moslims dreigementen hadden geuit vanwege de uitzending van de film Submission over de onderdrukking van moslimvrouwen. De cineast gaf zelf aan geen bescherming te willen. Hirsi Ali wordt nog altijd streng bewaakt.

'Van Gogh zag er vanaf omdat hij niet wist van Hirsi Ali's gevaarlijke spelletjes. Ze heeft maar een doel, dat is de islam uit Nederland te bannen. Nu is hij dood. Ik maak gebruik van mijn wettelijk recht om Hirsi Ali ter verantwoording te roepen voor haar daden.'

Een meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine vindt dat het VVD-Kamerlid moet aftreden. Zo'n 80 procent van de lezers vindt dat Hirsi Ali met haar extreme koers vooral slachtoffers maakt. Het maandblad peilde de stemming onder 150 lezers naar aanleiding van de moord op Van Gogh.

Aan de lezers van Mzine, voornamelijk tweede generatie Marokkanen, werd onder meer gevraagd naar hun gevoelens en naar hun mening over de aantijgingen aan het adres van de moslims. Hoewel ze volgens een woordvoerder de moord veroordelen, wijzen ze wel met een beschuldigende vinger naar Hirsi Ali.

Volgens de lezers zou de VVD-politica haar positie over moeten dragen aan iemand die wel de dialoog met de achterban kan en wil aangaan.
(Volkskrant)
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:17:46 #215
83417 MeneerGiraffe
pi_23124867
quote:
*kuch*
pi_23124878
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:13 schreef Sanne het volgende:

[..]

"Theo heeft gelijk" boven de stad

Een opmerkelijke actie vanmiddag boven de binnenstad. Twee vliegtuigjes met grote spandoeken cirkelden enige tijd boven het centrum.
Op de spandoeken stond onder andere: "Theo heeft gelijk". De initiatiefnemer van de actie, ondernemer Ron Eilers uit Den Haag, wilde de vrijheid van meningsuiting onder de aandacht brengen.
Met de actie wil de Hagenees de Amsterdammers aanmoedigen om ook na de moord op Theo van Gogh de mond open te doen.

bron: AT5.nl
pi_23124902
quote:
Volgens de Marokkaan wist de VVD-politica door haar moslimverleden heel goed dat scherpe kritiek op de islam niet wordt getolereerd

Ja, nou, jammer dan, leert maar met kritiek leven, hoor , doei
Wat een enorme sukkel
quote:
'Hirsi Ali heeft nagelaten dit aan Theo van Gogh duidelijk te maken
alsof Theo dat niet wist al
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:19:26 #218
83417 MeneerGiraffe
pi_23124909
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:17 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

(Volkskrant)
Ja, Theo van Gogh was zelf altijd de politieke correctheid zelve, maar Hirsi Ali heeft hem meegesleurd!

Wat een mongool, die gast heeft zeker ook nooit gehoord van vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:20:37 #219
83417 MeneerGiraffe
pi_23124945
De volkskrant is ook echt de enige krant die dit soort onzin dan ook plaatst hè.
pi_23124978
Zo'n 80 procent van de lezers vindt dat Hirsi Ali met haar extreme koers vooral slachtoffers maakt. Het maandblad peilde de stemming onder 150 lezers naar aanleiding van de moord op Van Gogh.

150 lezertjes
pi_23124998
quote:
'Van Gogh zag er vanaf omdat hij niet wist van Hirsi Ali's gevaarlijke spelletjes
kan het nog onzinniger

mijn hemel, wat een sukkels , ook die lezers van Mzine.

We weten nou wel, dat alle moslims een pesthekel hebben aan Hirsi Ali.
Als ze haar maar de schuld kunnen geven van wat dan ook, zullen ze het niet laten.
Als het vanaf morgen 3 maanden lang regent, is het ook haar schuld.
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:27:41 #222
83417 MeneerGiraffe
pi_23125092
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:22 schreef Halfgedraaide het volgende:
Zo'n 80 procent van de lezers vindt dat Hirsi Ali met haar extreme koers vooral slachtoffers maakt. Het maandblad peilde de stemming onder 150 lezers naar aanleiding van de moord op Van Gogh.

150 lezertjes
Het zijn ook zulke objectieve en alwetende mensen

Ze hebben zo'n goede kijk op wat onze maatschappij nodig heeft!
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:33:28 #223
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_23125227
"Theo heeft gelijk"

Damn zeg, kan het nog stommer?

Als het doen en laten van die onbeschofte vette zeug de norm moet zijn dan is het niet best meer gesteld met Nederland.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:33:56 #224
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_23125246
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 18:33 schreef robh het volgende:
onbeschofte vette zeug
Oeps. Ik Theoode
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:38:59 #225
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23125374

Belandt Ron Eilers nu ook op de dodenlijst?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')