abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23110737
Sorry
Theodoor had een brief bij barend en van dorp (aan Mohammed B)
Geschreven met vrienden..

Heel correct, beleefd en cynisch
Heeft iemand hem op paper... ?
pi_23110773
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:41 schreef cpcpb het volgende:
Heeft iemand hem op paper... ?
Zou m ook graag hebben ja
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_23110781
Zelden zo'n prachtig sarcastisch stuk gehoord.
pi_23110793
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:43 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Zou m ook graag hebben ja
Herhaling op RTL4 rond een uur of 1.
pi_23110803
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"De moord op Van Gogh is de schuld van de Westerse samenleving, als men zou aanvaarden dat een grote groep van de bevolking volgens een andere cultuur wil leven zou Van Gogh niet vermoord worden."
Ik vind dit zo hypocriet. Je gaat in een ander land wonen, houdt je eigen cultuur, negeert die van het gastland - of veroordeelt deze zelfs. Maar je maakt wel gebruik van de sociale voorzieningen van het walgelijke Westen (waar je uberhaupt zelf deel van uitmaakt, soms zelfs in geboren bent!).

Wel de lusten, niet de lasten denk ik dan
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:45:12 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23110821
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:43 schreef nikk het volgende:
Zelden zo'n prachtig sarcastisch stuk gehoord.
...benieuwd is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:46:04 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23110846
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:44 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik vind dit zo hypocriet. Je gaat in een ander land wonen, houdt je eigen cultuur, negeert die van het gastland. Maar maakt wel gebruik van de sociale voorzieningen.

Wel de lusten, niet de lasten denk ik dan
het is ook van de pot gerukt inderdaad
pi_23110885
quote:
Ik heb de film gezien, maar ik denk dat de primaire reden dat Theo 'varkensfilet' van Gogh is vermoord om zijn uitspraken over de profeet vrede zij met hem en Allah.
Als hij dus daarom vermoord zou zijn om wat hij zei, dan is dat wel heel erg zielig.
Schelden doet geen pijn. Net alsof een katholiek een protestant met een knuppel in zijn nek slaat als die zegt dat god in de stront kan zakken......
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 23:47:49 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23110894
quote:
Submission

Voor een explosief mengsel neme men Theo van Gogh, beroepsprovocateur, en de al even shockerende Ayaan Hirsi Ali. "Twee ongeleide projectielen", zo typeerde Van Gogh zelf deze combinatie.

Deze twee ongeleide projectielen late men vervolgens een filmpje maken over een van de meest heikele onderwerpen in Nederland: de islam. En over een van de meest heikele zaken binnen de islam: vrouwenmishandeling.

Het script daarvoor moet komen van Hirsi Ali. Want zij heeft in haar geboorteland Somaliė een trauma heeft opgelopen door een vrouwonvriendelijke cultuur die door de islam is gekleurd. Een ervaring die haar heeft gemaakt tot voorvechtster van alle onderdrukte moslimvrouwen.

Explosief was het mengsel in ieder geval in de ogen van de twee makers van Submission (onderwerping), de titel die ze het filmpje gaven. Zij filmden in het geheim en maakten de figuranten in de film onherkenbaar.

We willen hier geen Balkantoestanden

De politie was overtuigd van gewelddadige reacties van (mannelijke) moslimzijde. Van Gogh kreeg tijdelijk politiebescherming. Hirsi Ali heeft die allang, sinds zij is bedreigd door rappers en anderen naar aanleiding van haar uitlatingen over de islam en over de profeet Mohammed, die zij 'pervers' noemde.

Zondagavond zond de VPRO Submission uit. Drie vrouwen die hun verhaal vertellen over een belangrijk sociaal thema. Goede opnames. Kort en daardoor eenzijdig: losse teksten zonder context, zonder weerwoord.

Maar waarom degenen voor wie de boodschap bedoeld is zo bewust op hun ziel trappen door koranteksten op een vrouwenlichaam te schrijven? Door blote borsten zichtbaar te maken onder een nikaab, die juist bedoeld is om de 'eer' van de vrouw te beschermen? Het maakt Submission godslasterlijk en sluit de deur voor de boodschap.

Is dat de ruimte die we in Nederland vrijheid van meningsuiting noemen? Is dat een vrucht van onze befaamde tolerantie? Mag alles omdat het om moslims gaat? Zoals het tot voor kort 'bon ton' was Christus en christenen te bestoken. Ook vaak door diegenen die nog een rekening met hun verwrongen christelijke jeugd te vereffenen hadden.

De manier waarop Van Gogh en Hirsi Ali hun kritiek hebben geuit over wantoestanden binnen de islam toont de wellicht even grote kwaal van religieuze respectloosheid en ongevoeligheid bij de makers. Gelukkig zijn reacties van moslimzijde - tot nog toe - uitgebleven. Moslims kijken niet naar de VPRO. Verantwoordelijken van moslimorganisaties reageerden terughoudend en slechts na gebeld te zijn door journalisten. Kennelijk zijn de visies van de twee ongeleide projectielen genoegzaam bekend om er geen aandacht aan te besteden. Gelukkig maar, want we willen hier geen Balkantoestanden.

Het is maar te hopen dat moslims in eigen kring effectievere manieren vinden om het probleem van vrouwonvriendelijkheid in discussie te brengen. (EA)
Bron: Katholiek Nieuwsblad 3 september 2004
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:48:00 #35
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23110900
Heeft niemand een link van Submission, het zieke geesteskind dat verwekt is door wijlen Theo en Hirsi "paperback" Ali (ik wil niet weten wat ze daarvoor hebben gedaan ) ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23110970
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft niemand een link van Submission, het zieke geesteskind dat verwekt is door wijlen Theo en Hirsi "paperback" Ali (ik wil niet weten wat ze daarvoor hebben gedaan ) ?

Oh dat stuk waarin een naakte vrouw ondergeschilderd met vage teksten wat spreuken doet uit een sprookjesboek? Waar maak je je druk om.
X
X
X
pi_23110972
quote:

Probeer het eens met een bittorent search engine.
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 23:51:52 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23111025
quote:
Heeft niemand een link van Submission

Lees eerst de text maar even op http://www.vpro.nl/progra(...)9746/items/18934598/ alvorens je de film gaat bekijken.
pi_23111037
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:46 schreef Re het volgende:

het is ook van de pot gerukt inderdaad
Misschien kijk ik nu teveel naar mijn eigen opvattingen, maar als ik zelf in een ander land zou gaan wonen zou ik zo snel mogelijk de taal willen leren en kijken wat het land me te bieden heeft (qua werk en vrije tijd). Maar goed, Nederlanders laten hun eigen cultuur ook niet snel los, gezien de hordes Nederlandse zomerkolonies aan de Spaanse costa's. Kroket eten bij Piet's snackhoek in Salou e.d. Ik weet het, slaat als een tang op een varken maar ik moest er opeens aan denken
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:56:07 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23111152
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:52 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Misschien kijk ik nu teveel naar mijn eigen opvattingen, maar als ik zelf in een ander land zou gaan wonen zou ik zo snel mogelijk de taal willen leren en kijken wat het land me te bieden heeft (qua werk en vrije tijd). Maar goed, Nederlanders laten hun eigen cultuur ook niet snel los, gezien de hordes Nederlandse zomerkolonies aan de Spaanse costa's. Kroket eten bij Piet's snackhoek in Salou e.d. Ik weet het, slaat als een tang op een varken maar ik moest er opeens aan denken
wat je ziet is dat gemigreerde moslims (over het algemeen) niet meegroeien met diegene die in het land zijn achtergebleven omdat ze vast willen houden aan hun cultuur en mede door de Nederlandse tolerantie hebben we ze geen strobreed in de weg gelegd omdat we het zelf ook niet begrepen,we zijn immers een tolerant land en was wens je je nou nog meer?
pi_23111242
Die brief van die vrienden van Theo was idd prachtig
  zaterdag 6 november 2004 @ 00:01:16 #42
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23111305
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:56 schreef Re het volgende:

[..]

wat je ziet is dat gemigreerde moslims (over het algemeen) niet meegroeien met diegene die in het land zijn achtergebleven omdat ze vast willen houden aan hun cultuur en mede door de Nederlandse tolerantie hebben we ze geen strobreed in de weg gelegd omdat we het zelf ook niet begrepen,we zijn immers een tolerant land en was wens je je nou nog meer?
Kijk maar naar de Anatoliėrs(Turken uit agrarische gebieden van Turkije). Zij worden in de grote Turkse steden met de nek aangekeken, omdat ze achterlijk en ouderwets zijn. Die Turken zijn naar Nederland gekomen en schrikken ze zich elke keer weer het leplazerus als ze op vakantie zijn in Turkije. Dat zijn de schapenneukers waar van Gogh het over heeft. De achterlijke geimporteerde arbeidersklasse.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  † In Memoriam † zaterdag 6 november 2004 @ 00:06:24 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23111426
Het blijft een beetje vreemd dat zowel Samir.A als Mohammed.B op dezelfde school zaten
Zouden zij tóch na schooltijd dezelfde *buitenschoolse activiteiten* hebben ondernomen ergens?
pi_23111527
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:01 schreef Ludwig het volgende:
Kijk maar naar de Anatoliėrs(Turken uit agrarische gebieden van Turkije). Zij worden in de grote Turkse steden met de nek aangekeken, omdat ze achterlijk en ouderwets zijn. Die Turken zijn naar Nederland gekomen en schrikken ze zich elke keer weer het leplazerus als ze op vakantie zijn in Turkije. Dat zijn de schapenneukers waar van Gogh het over heeft. De achterlijke geimporteerde arbeidersklasse.
Wat een haat.
  zaterdag 6 november 2004 @ 00:10:52 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23111549
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Loedertje het volgende:
Het blijft een beetje vreemd dat zowel Samir.A als Mohammed.B op dezelfde school zaten
Zouden zij tóch na schooltijd dezelfde *buitenschoolse activiteiten* hebben ondernomen ergens?
of door dezelfde persoon geronsseld...
  zaterdag 6 november 2004 @ 00:11:40 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23111568
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een haat.
niet echt, een constatering die gewoon waar is
pi_23111586
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Loedertje het volgende:
Lijkt me heel sterk gezien het leeftijdsverschil.
pi_23111618
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:11 schreef Re het volgende:

[..]

niet echt, een constatering die gewoon waar is
Gozer je weet niet waar je het over hebt. Oh en je stuk staat vol met beledigingen en scheldwoorden.
pi_23111621
pi_23111668
iedereen moet elkaar gewoon in z'n waarde laten, van Gogh moet zich gewoon niet bemoeien met de islam, hij heeft er niks mee te maken.
waarom moet hij zich zo nodig bemoeien met de vrouwenrechten binnen de islam, die mensen leven al eeuwen zo, dat is gewoon hun cultuur.
en ik vind die film van hem ook walgelijk met die koraan teksten op een bloot vrouwenlichaam, dat is gewoon doelbewust een geloof en de mensen die daar ingeloven diep vernederen.
dat is 100 keer erger dan geiteneukers dit kut marokkaantje dat.
ik ben het ook totaal niet eens met de standpunten van de islam, maar ik bemoei me er gewoon niet mee, het is hun geloof en niet de mijne.
laat lekker iedereen geloven in wat die wilt en laat elkaar gewoon in hun waarde.
ik praat het niet goed ofzo dat die aartsgek van Gogh heeft afgeslacht natuurlijk niet aan de strop met die mongol en met de mensen die het met de dader eens zijn.
maar die film ging te ver, kijk al zou er een moslim theo een knal voor z'n bek geven kan ik het begrijpen, wie kaatst kan de bal verwachten maar dit ging natuurlijk veel en veel te ver.

maarja weet ook niet precies wat ik er van moet denken.

just my 2 cents

ps iemand gister rondom 10 gezien?
wat heb ik me gruwelijk zitten ergeren aan die 2 van Gogh wannabee's, gadverdamme die houding die hun gister in dat programma hadden kon alleen theo hebben, en hij was de enige van wie mensen het accepteerden, dat was het mooie. maar hij is er niet meer en dat is gewoon kut gvd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')