Zou m ook graag hebben jaquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:41 schreef cpcpb het volgende:
Heeft iemand hem op paper... ?
Herhaling op RTL4 rond een uur of 1.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Zou m ook graag hebben ja
Ik vind dit zo hypocriet. Je gaat in een ander land wonen, houdt je eigen cultuur, negeert die van het gastland - of veroordeelt deze zelfs. Maar je maakt wel gebruik van de sociale voorzieningen van het walgelijke Westen (waar je uberhaupt zelf deel van uitmaakt, soms zelfs in geboren bent!).quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"De moord op Van Gogh is de schuld van de Westerse samenleving, als men zou aanvaarden dat een grote groep van de bevolking volgens een andere cultuur wil leven zou Van Gogh niet vermoord worden."
...benieuwd isquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:43 schreef nikk het volgende:
Zelden zo'n prachtig sarcastisch stuk gehoord.
het is ook van de pot gerukt inderdaadquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:44 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik vind dit zo hypocriet. Je gaat in een ander land wonen, houdt je eigen cultuur, negeert die van het gastland. Maar maakt wel gebruik van de sociale voorzieningen.
Wel de lusten, niet de lasten denk ik dan![]()
Als hij dus daarom vermoord zou zijn om wat hij zei, dan is dat wel heel erg zielig.quote:Ik heb de film gezien, maar ik denk dat de primaire reden dat Theo 'varkensfilet' van Gogh is vermoord om zijn uitspraken over de profeet vrede zij met hem en Allah.
quote:Submission
Voor een explosief mengsel neme men Theo van Gogh, beroepsprovocateur, en de al even shockerende Ayaan Hirsi Ali. "Twee ongeleide projectielen", zo typeerde Van Gogh zelf deze combinatie.
Deze twee ongeleide projectielen late men vervolgens een filmpje maken over een van de meest heikele onderwerpen in Nederland: de islam. En over een van de meest heikele zaken binnen de islam: vrouwenmishandeling.
Het script daarvoor moet komen van Hirsi Ali. Want zij heeft in haar geboorteland Somaliė een trauma heeft opgelopen door een vrouwonvriendelijke cultuur die door de islam is gekleurd. Een ervaring die haar heeft gemaakt tot voorvechtster van alle onderdrukte moslimvrouwen.
Explosief was het mengsel in ieder geval in de ogen van de twee makers van Submission (onderwerping), de titel die ze het filmpje gaven. Zij filmden in het geheim en maakten de figuranten in de film onherkenbaar.
We willen hier geen Balkantoestanden
De politie was overtuigd van gewelddadige reacties van (mannelijke) moslimzijde. Van Gogh kreeg tijdelijk politiebescherming. Hirsi Ali heeft die allang, sinds zij is bedreigd door rappers en anderen naar aanleiding van haar uitlatingen over de islam en over de profeet Mohammed, die zij 'pervers' noemde.
Zondagavond zond de VPRO Submission uit. Drie vrouwen die hun verhaal vertellen over een belangrijk sociaal thema. Goede opnames. Kort en daardoor eenzijdig: losse teksten zonder context, zonder weerwoord.
Maar waarom degenen voor wie de boodschap bedoeld is zo bewust op hun ziel trappen door koranteksten op een vrouwenlichaam te schrijven? Door blote borsten zichtbaar te maken onder een nikaab, die juist bedoeld is om de 'eer' van de vrouw te beschermen? Het maakt Submission godslasterlijk en sluit de deur voor de boodschap.
Is dat de ruimte die we in Nederland vrijheid van meningsuiting noemen? Is dat een vrucht van onze befaamde tolerantie? Mag alles omdat het om moslims gaat? Zoals het tot voor kort 'bon ton' was Christus en christenen te bestoken. Ook vaak door diegenen die nog een rekening met hun verwrongen christelijke jeugd te vereffenen hadden.
De manier waarop Van Gogh en Hirsi Ali hun kritiek hebben geuit over wantoestanden binnen de islam toont de wellicht even grote kwaal van religieuze respectloosheid en ongevoeligheid bij de makers. Gelukkig zijn reacties van moslimzijde - tot nog toe - uitgebleven. Moslims kijken niet naar de VPRO. Verantwoordelijken van moslimorganisaties reageerden terughoudend en slechts na gebeld te zijn door journalisten. Kennelijk zijn de visies van de twee ongeleide projectielen genoegzaam bekend om er geen aandacht aan te besteden. Gelukkig maar, want we willen hier geen Balkantoestanden.
Het is maar te hopen dat moslims in eigen kring effectievere manieren vinden om het probleem van vrouwonvriendelijkheid in discussie te brengen. (EA)
Bron: Katholiek Nieuwsblad 3 september 2004
Oh dat stuk waarin een naakte vrouw ondergeschilderd met vage teksten wat spreuken doet uit een sprookjesboek? Waar maak je je druk om.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft niemand een link van Submission, het zieke geesteskind dat verwekt is door wijlen Theo en Hirsi "paperback" Ali (ik wil niet weten wat ze daarvoor hebben gedaan) ?
Probeer het eens met een bittorent search engine.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft niemand een link van Submission, het zieke geesteskind dat verwekt is door wijlen Theo en Hirsi "paperback" Ali (ik wil niet weten wat ze daarvoor hebben gedaan) ?
Lees eerst de text maar even op http://www.vpro.nl/progra(...)9746/items/18934598/ alvorens je de film gaat bekijken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft niemand een link van Submission
Misschien kijk ik nu teveel naar mijn eigen opvattingen, maar als ik zelf in een ander land zou gaan wonen zou ik zo snel mogelijk de taal willen leren en kijken wat het land me te bieden heeft (qua werk en vrije tijd). Maar goed, Nederlanders laten hun eigen cultuur ook niet snel los, gezien de hordes Nederlandse zomerkolonies aan de Spaanse costa's. Kroket eten bij Piet's snackhoek in Salou e.d. Ik weet het, slaat als een tang op een varken maar ik moest er opeens aan denkenquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:46 schreef Re het volgende:
het is ook van de pot gerukt inderdaad
wat je ziet is dat gemigreerde moslims (over het algemeen) niet meegroeien met diegene die in het land zijn achtergebleven omdat ze vast willen houden aan hun cultuur en mede door de Nederlandse tolerantie hebben we ze geen strobreed in de weg gelegd omdat we het zelf ook niet begrepen,we zijn immers een tolerant land en was wens je je nou nog meer?quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:52 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Misschien kijk ik nu teveel naar mijn eigen opvattingen, maar als ik zelf in een ander land zou gaan wonen zou ik zo snel mogelijk de taal willen leren en kijken wat het land me te bieden heeft (qua werk en vrije tijd). Maar goed, Nederlanders laten hun eigen cultuur ook niet snel los, gezien de hordes Nederlandse zomerkolonies aan de Spaanse costa's. Kroket eten bij Piet's snackhoek in Salou e.d. Ik weet het, slaat als een tang op een varken maar ik moest er opeens aan denken
Kijk maar naar de Anatoliėrs(Turken uit agrarische gebieden van Turkije). Zij worden in de grote Turkse steden met de nek aangekeken, omdat ze achterlijk en ouderwets zijn. Die Turken zijn naar Nederland gekomen en schrikken ze zich elke keer weer het leplazerus als ze op vakantie zijn in Turkije. Dat zijn de schapenneukers waar van Gogh het over heeft. De achterlijke geimporteerde arbeidersklasse.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:56 schreef Re het volgende:
[..]
wat je ziet is dat gemigreerde moslims (over het algemeen) niet meegroeien met diegene die in het land zijn achtergebleven omdat ze vast willen houden aan hun cultuur en mede door de Nederlandse tolerantie hebben we ze geen strobreed in de weg gelegd omdat we het zelf ook niet begrepen,we zijn immers een tolerant land en was wens je je nou nog meer?
Wat een haat.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:01 schreef Ludwig het volgende:
Kijk maar naar de Anatoliėrs(Turken uit agrarische gebieden van Turkije). Zij worden in de grote Turkse steden met de nek aangekeken, omdat ze achterlijk en ouderwets zijn. Die Turken zijn naar Nederland gekomen en schrikken ze zich elke keer weer het leplazerus als ze op vakantie zijn in Turkije. Dat zijn de schapenneukers waar van Gogh het over heeft. De achterlijke geimporteerde arbeidersklasse.
of door dezelfde persoon geronsseld...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Loedertje het volgende:
Het blijft een beetje vreemd dat zowel Samir.A als Mohammed.B op dezelfde school zaten
Zouden zij tóch na schooltijd dezelfde *buitenschoolse activiteiten* hebben ondernomen ergens?
niet echt, een constatering die gewoon waar isquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een haat.
Lijkt me heel sterk gezien het leeftijdsverschil.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Loedertje het volgende:
Het blijft een beetje vreemd dat zowel Samir.A als Mohammed.B op dezelfde school zaten
Zouden zij tóch na schooltijd dezelfde *buitenschoolse activiteiten* hebben ondernomen ergens?
Gozer je weet niet waar je het over hebt. Oh en je stuk staat vol met beledigingen en scheldwoorden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:11 schreef Re het volgende:
[..]
niet echt, een constatering die gewoon waar is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |