bij wijze van spreken héquote:Op donderdag 11 november 2004 14:16 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Wie gaat er nou rednex stemmen als beste nummer ooit![]()
ja, maar dat mag dan weer niet, maximaal 2 per act. Maar wel 2 Stones-nummers, Si Si Je Suis Un Rockstar, een nummer van Jagger, van Richards, etc...quote:Op donderdag 11 november 2004 20:22 schreef Zanderrr het volgende:
Wat betreft de selectie van nummers voor m'n top 10 wel ja, ik kan nu gewoon 5 lijstjes met alleen maar Beatles-nummers inzenden en de dag daarna weer 5 lijstjes met alleen maar Stones-nummers etc..
quote:1 10CC The Wall street shuffle
2 Yes Yours is no disgrace
3 Billy Joel Goodnight Saigon
4 Queen Killer queen
5 Genesis Abacab
6 Moody Blues Nights in white satin
7 Madonna Like a prayer
8 Andrew Gold Lonely boy
9 Supertramp Fool's overture
10 Pink Floyd Shine on you crazy diamond
Eigen keuze: Genesis - The Cinema Show
Maar was in 1990 een grote hit. Je hebt wel gelijk: het was al in 1984 gemaakt.quote:Op zondag 7 november 2004 01:13 schreef BramK het volgende:
trouwens summer of 69 van 1990 ?? das een zuiver '80 's nummer !
Ook correct. Net als Save A Prayer van Duran Duran onterecht wordt aangemerkt als een plaat uit 1985 (komt uit 1982) en Brothers In Arms van Dire Straits als een plaat uit 1989 (nee dus, komt uit 1985).quote:Op donderdag 11 november 2004 21:14 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wtf One is uit 1988
Is in 94 een hit geworden dankzij een actie van Henk Westbroek om em op 1 te krijgen in de top 100 aller tijden. Ze houden dus niet de releasedatum aan, maar wanneer iets in de lijsten terecht kwam (vandaar ook Summer of 69 uit 1990 ipv 1984)quote:Op donderdag 11 november 2004 21:14 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wtf One is uit 1988
quote:Beatles - Blackbird
Bing Crosby - White Christmas
Bløf - Harder dan ik hebben kan
Chris Rea - Driving home for Christmas
Louis Armstrong - What a wonderful world
Metallica - Nothing else matters
Michael Jackson - Earth song
Queen - Bohemian rhapsody
U2 - Beautiful day
U2 - The unforgettable fire
Zelfgekozen nummer:
U2 - Until The End Of The World
Beetje clichélijst, al zeg ik het zelf, maar dit vink toch echt de besten (hoewel de keus niet makkelijk was)quote:Acda & De Munnik - Als het vuur gedoofd is
Deep Purple - Child in time
Frank Sinatra - I've got you under my skin
Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
Guns 'n Roses - November rain
Led Zeppelin - Stairway to heaven
Queen - The show must go on
Queen - Bohemian rhapsody
Scorpions - Wind of change
U2 - Sunday bloody sunday
Ah, ik zie dat je dezelfde fout hebt gemaakt als ik: de nummers invullen op alfabet.quote:Op zondag 28 november 2004 13:35 schreef PekingDuck het volgende:
Heb al op de eerste dag gestemd, maar bij deze mijn lijstje:
O, ja?quote:Op zondag 28 november 2004 13:52 schreef m021 het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat je dezelfde fout hebt gemaakt als ik: de nummers invullen op alfabet.
Pas nadat je gestemd hebt, vertellen ze je dat het in volgorde best - slechtst moest.
Nee dus.quote:Op zondag 28 november 2004 13:54 schreef laurenzo85 het volgende:
O, ja?Elk nummer krijgt toch gewoon 1 punt??
Tja. Hoezo open deur. Daar doet iedereen het toch voor?quote:Op woensdag 1 december 2004 10:34 schreef dolle_hond het volgende:
vooral die laatste zin, dat onderin de lijst leukere dingen (vooral ook verrassingen) te vinden zijn, snijdt hout.
Het hele artikel is een open deur die de afgelopen vier jaar al menigmaal ingetrapt is.quote:Op woensdag 1 december 2004 10:37 schreef ranja het volgende:
Tja. Hoezo open deur. Daar doet iedereen het toch voor?
Misschien is de Arrows lijst meer voor jouquote:Op woensdag 1 december 2004 13:02 schreef Seborik het volgende:
Ik begin me steeds meer aan die kutlijst te ergeren. Wél Metallica, maar geen Priest of Maiden. Maar twee nummers van de Pet Shop Boys, Pink Floyd alleen na 1975 etc. etc.
Ook even zeuren op de lijst.quote:Deze plaat zou er alleen al in moeten, omdat jullie met die lijst ruim twintig jaar hardrock/heavy metalgeschiedenis overslaan met klassiekers, die Bohemian Rhapsody en ander standaard grut in het niet doen vallen. Ongelooflijk zonde. Zo zijn er nog wel maar genres die niet aan bod komen zoals hiphop en jazz.
Vreselijke onzin dat het niet in het format van radio 2 zou passen. Metallica staat er ook in en vorig jaar is er ook nog een single van Maiden gedraaid. Jammer dat bepaalde leegtes op radiogebied niet worden ingevuld door bijvoorbeeld radio 2.
nou ik weet niet van NL, maar Summer of 69 was in Belgie een grote hit in 1985 ...quote:Op zaterdag 20 november 2004 20:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar was in 1990 een grote hit. Je hebt wel gelijk: het was al in 1984 gemaakt.
[..]
Ook correct. Net als Save A Prayer van Duran Duran onterecht wordt aangemerkt als een plaat uit 1985 (komt uit 1982) en Brothers In Arms van Dire Straits als een plaat uit 1989 (nee dus, komt uit 1985).
Ik denk dat er is gekeken naar de jaren dat de nummers daadwerkelijk in de hitparade stonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |