quote:
Nintendo of Europe: Voor degenen die nog nooit van de game gehoord hebben, kunt u ons een korte introductie geven van The Legend of Zelda: The Minish Cap?
Eiji Aonuma: Links avontuur schakelt heen en weer tussen de normale wereld en een sprookjesachtige wereld. Hij vindt de Minish Cap en met gebruik van de magische woorden van deze muts (inderdaad, de muts kan praten!) kan hij het formaat van zijn lichaam veranderen en zo veel kleiner worden. Vijanden die normaal gesproken niet echt een bedreiging zouden vormen kunnen zo een veel zwaardere uitdaging worden voor de kleine Link. Achter een klein holletje in de muur dat Link anders over het hoofd zag, gaat een vreemde nieuwe wereld schuil.
Het avontuur biedt een voortdurende reeks verrassingen. Er zijn een stel verbazingwekkende nieuwe voorwerpen te vinden en ook de mini-games in de kerkers zijn deze keer anders. Een aantal aspecten van de gameplay die je gewend was kun je in deze titel niet gebruiken, waardoor de verkenning van de gebieden fris en opwindend is. Daarnaast zijn er ook heel wat nevengebeurtenissen, zoals het in elkaar passen van de Kinstones.
NoE: Hoe past the Minish Cap in de Zelda chronologie? Speelt het zich af voor de gebeurtenissen in het binnenkort te verschijnen The Legend of Zelda: Four Swords Adventures voor de GameCube?
Aonuma: Dat klopt, deze game vindt plaats vóór The Legend of Zelda: Four Swords Adventures en vertelt het geheim van het ontstaan van het Four Sword.
NoE: The Minish Cap is een klassiek avontuur in de geest van A Link to the Past. Hoe zorgde u ervoor dat het zich kon meten met eerdere Zelda games?
Aonuma: Aangezien The Wind Waker een game was waarin Link avonturen beleeft in een sprookjesachtige wereld gebruikten we de term 'Toon' ('tekenfilm', NoE) om de stijl van het spel te omschrijven. Vergelijkbaar met dit idee beweegt Link zich in The Minish Cap voort door een wereld van kaboutertjes, het is een universeel sprookje. Daarom gebruikten we graphics die qua stijl doen denken aan The Wind Waker en hielden we de spelbesturing in overeenstemming met de GameCube titel. Deze game voelt daardoor anders aan, al is 'het goede' van de 2D titel A Link to the Past wel overgenomen.
NoE: Kunt u ons iets vertellen over de inventieve gadgets die Link deze keer kan gebruiken?
Aonuma: Er zijn vele nieuwe voorwerpen, zoals de Gust Jar die vanalles kan opzuigen en uitspuwen. De Cane of Pacci kan objecten omver werpen en met de Mole Mitts kun je door bepaalde muren heen graven. Deze helpen je stuk voor stuk verborgen items te vinden in het spel. We willen dat spelers niet alleen genieten van het vinden van de kleine wereld die verborgen ligt in de normale wereld, wat het belangrijkste onderdeel van de game is, maar ook van het vinden van verborgen dingen door items te gebruiken.
NoE: Zijn er nog andere verrassingen waarover u iets kunt zeggen? Zoals welke bekende personages we in het spel tegen het lijf zouden kunnen lopen?
Aonuma: Een 'dorp' dat aan het begin van het verhaal niet bijster bijzonder lijkt, blijkt in het midden van het spel een behoorlijk belangrijke plek te zijn. Een evenement vindt plaats in het dorp waarin belangrijke informatie voor het spel kan worden gevonden, als je de plek vindt waar de kabouters wonen. Daarnaast zijn er vele personages die je bekend zullen voorkomen uit eerdere titels zoals de Gorons en Deku Scrubs uit Ocarina of Time, maar ook Tingle uit Majora's Mask en The Wind Waker.
NoE: Kunt u ons vertellen hoe Zelda in de gameplay voorkomt? Er gaan geruchten dat je als haar kunt spelen!
Aonuma: In deze titel wordt Princess Zelda in een steen veranderd en het is je missie om haar te helpen. Het idee om als Princess Zelda te spelen zullen we in een andere titel realiseren.
NoE: Waarom moeten Zelda fans enthousiast zijn over the Minish Cap? Wat maakt het anders dan andere adventure games?
Aonuma: Het belangrijkste onderdeel is het krimpen. Het zorgt voor de verrassing dat elke plek zomaar een nieuw gebied vol avonturen kan worden. Een ander nieuw onderdeel is het in elkaar passen van de Kinstones. Spelers verzamelen Kinstones, een soort puzzelstukjes, en door deze samen te voegen met die van andere personages in het spel gebeurt er iets bijzonders. Al deze elementen maken deze titel tot een uniek en zeer interactief avonturenspel.
NoE: Bedankt voor uw tijd, Mr. Aonuma!
Staat op Nintendo.nl
Met een realistische Zelda misschien?