abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23088246
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh is de maatstaf van wat door de beugel bepaald door wat een Geloofswaanzinnige vindt
Hij besloot toch met zijn zieke maten tot deze moord, niet de 'gewone' moslim?

Of beweer je nu dat ALLE moslims dit niet dusdanig erg vonden, wat Theo schreef, en dit DUS te verwachten was?

THeo van Gogh is het geworden omdat er een gek was die vond dat dit nodig was.
Daarom!

En wij moeten ons dus NIET NOOIT aanpassen aan die maatstaf van gestoorde gelovigen.
Lijkt me logisch eerlijk gezegd dat iedere gelovige moslim, radicaal of niet, aanstoot nam aan de terminologie die Theo van Gogh gebruikte. Ik stel me voor dat als ik een gematigde moslim zou zijn en steeds te horen kreeg dat ik een geitenneuker ben en wat dies meer zij dat ik op dit moment niet snikkend van verdriet op de stenen vloer val en een diepe buiging maak naar Fok!kertjes zoals jij, milagro. Ik zou het geweld en de moord wel afkeuren uiteraard. Met alle mogelijke middelen die me ten dienst staan. Maar net zoals ik geen traantje liet bij de dood van Fortuyn, hoeft wat mij betreft een moslim geen traantje te laten bij de moord, hoe gruwelijk en abject ook, op van Gogh. Dat zou al te hypocriet zijn.
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 00:17:24 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23088253
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:07 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Om een signaal af te geven en een discussie op gang te brengen (eentje die echt hout snijdt dus) zou je om te beginnen iedereen die in Nederland woont een soort van afspraak kunnen laten ondertekenen, noem het een samenlevingscontract, whatever.

Een contract of verklaring waarin duidelijk de grondbeginselen van onze samenleving staan, onze wetten, waarden en normen.

Daarmee geeft iedereen die hier wil wonen aan kennis genomen te hebben van hoe het hier werkt, en dergelijke zaken ook onderschrijft in hun manier van leven hier.

Op die manier filter je een aantal mensen er al uit, en de rest is eindelijk eens te pakken op de zaken die nu doorgaan voor vrijheid van geloof en dergelijke, snap je mijn punt?
Je brengt hiermee een belangrijke discussie op gang, die van Nederlandse waarden en normen, geeft die gestalte, en kunt daaraan refereren als het fout gaat.

Die wetten, normen, fatsoensregels, of hoe je die ook wilt noemen zijn op te stellen middels bijv een referendum, en/of een groep van maatschappelijk geaccepteerde wijze mannen en vrouwen.
and I agree, as usual...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_23088256
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat speelt er in de zieke hoofden van die gasten van de AIVD om deze brieven te publiceren en te tonen aan het publiek ??? Willen ze nog meer Moslimhaat ? Heeft Ebru, de ex-vriendin van wijlen Theo in haar eentje nog niet genoeg gejankt en gebashed op de radio.

Ik begin langzaam te denken dat de AIVD en dus de regering geen problemen heeft met een 2 -deling, helaas

Wat nou weer? Eerst was er een golf van kritiek in de zin van "die brieven krijgen we nooit te zien! we willen het weten!"
Nu weet je het, en is het weer niet goed. Ik neem aan dat de regering aanneemt dat Nederlanders wel voor zichzelf kunnen nadenken, dus dat dit vooral een boodschap van een grote groep extremisten is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23088259
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hypocrisie over bovenstaande meningen zijn onder vele lagen van de bevolking aanwezig hoor. Niet alleen de Islamitische meetlat is hypocriet.
Zeg ik dat dan?

Maar er wordt nu wel verwacht dat WIJ ongelovigen vooral rekening houden met hun maatstaven van wat door de beugel kan en wat niet.

Onze maatstaven liggen zo enorm uiteen op punten, dat je daar dus NOOIT een compromis over zal vinden.

Zij vinden dat een vrouw moet gehoorzamen, wij niet.
Zij vinden dat een vrouw als maagd het huwelijk in moet, wij niet (over het algemeen).
Zij verliezen hun beheersing als hun profeet beledigd wordt (en dat doe je al gauw bij velen van hen) wij niet.
Moslim meisjes mogen niet 'daten', wij wel.

Ik heb geen zin om konstant af te wegen of iets nog wel kan of niet.
Niemand spreekt hier over konstant beledigen in de dagelijkse omgang, tuurlijk is dat niet okay.

Maar een boek, een film., een cabaretier, een column, moet de spot mogen drijven met alles en ieder geloof, en mag daar binnen de kaders vd wet vrij in gaan.
Niemand hoeft dat te waarderen, maar niemand mag zijn persoonlijk gekwetstheid als maatstaf opdringen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:17:46 #105
44906 merino
World of Sleepers
pi_23088266
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:07 schreef shmoopy het volgende:

[..]
Sociaal Contract
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:17:56 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23088269
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De AIVD heeft deze brieven niet op straat vastgeprikt in het openbaar BSB, dat was iemand anders die graag wilde dat voorbijgangers het lazen .
Klopt Loedertje, maar de AIVD had in belang van de Nederlandse samenleving deze blazelijke brief voor zichzelf kunnen houden.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23088272
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet .
Hij bedoeld gewoon heel simpel dat Joden (cohen) tegen niet-joden (wij) liegt en dat idealiseert. Zoiets??
pi_23088284
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Misschien een goed idee, maar (hun) hier geboren kinderen kunnen gemakkelijk schijt aan zo'n contract hebben. Bovendien loop je kans dat het een "verplicht nummertje" wordt, zonder inhoud.
Die inhoud is niet dusdanig dat ik serieus denk dat iedereen er ook naar zal gaan leven, maar zal (veel belangrijker) juist een discussie op gang brengen over wat we willen hier, en zal een duidelijker handvat zijn om problemen met de naleving ervan aan te pakken.

Dat mensen die in een moskee roepen dat ongelovigen varkens zijn, als staatsgevaarlijk kunnen worden gekenmerkt en derhalve het land uitgezet kunnen worden.
Om maar eens wat te noemen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_23088292
quote:

[..]

Hij stelt gewoon de vraag wat Ayaantje vindt van het feit dat Cohen kennelijk staat achter standaard joodse ideeën zoals: Tegen niet-joden mag je wel liegen, mag je wel bestelen, mag je wel vermooirden ettc. etc.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:18:38 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23088293
quote:

[..]

joden mogen nou eenmaal liegen tegen niet gelovigen, da's toch logisch? De link met AHA mis ik ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:19:17 #111
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23088309
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Klopt Loedertje, maar de AIVD had in belang van de Nederlandse samenleving deze blazelijke brief voor zichzelf kunnen houden.

Waarom? Omdat wij niet mogen weten hoe die extremisten over ons denken?
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:19:31 #112
13462 BansheeBoy
pi_23088318
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:18 schreef Re het volgende:

[..]

joden mogen nou eenmaal liegen tegen niet gelovigen, da's toch logisch? De link met AHA mis ik ook
Dat klopt. Sterker nog, niet Joden zijn er om Joden te dienen, maar dat terzijde

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23088338
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hij stelt gewoon de vraag wat Ayaantje vindt van het feit dat Cohen kennelijk staat achter standaard joodse ideeën zoals: Tegen niet-joden mag je wel liegen, mag je wel bestelen, mag je wel vermooirden ettc. etc.
Zoiets denk ik ook. Ik had het alleen nog simpeler verwoord. Maar jij hebt denk ik wel gelijk.
pi_23088344
quote:
Wat speelt er in de zieke hoofden van die gasten van de AIVD om deze brieven te publiceren en te tonen aan het publiek ??? Willen ze nog meer Moslimhaat ? Heeft Ebru, de ex-vriendin van wijlen Theo in haar eentje nog niet genoeg gejankt en gebashed op de radio.

Ik begin langzaam te denken dat de AIVD en dus de regering geen problemen heeft met een 2 -deling, helaas

Ebru Umar Dit soort mensen zoals zij vertonen allemaal gelijkenissen met elkaar. Net als bijvoorbeeld hoofdredactrice van het feministisch blad Opzij is ook Ebru geboren als iemand die lijkt op een slachtoffer van een kernramp Dit zorgt ervoor dat ze dingen in hun omgeving gaan zoeken waar ze de tegenaan kunen schoppen
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:20:56 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23088348
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:19 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat klopt. Sterker nog, niet Joden zijn er om Joden te dienen, maar dat terzijde

Oh?
Waar staat dat in de Torah?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:20:59 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23088349
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:19 schreef Radjesh het volgende:

[..]

wist je dat nog niet dan?
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:21:22 #117
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23088356
quote:

Stel je is niet zo aan man, allemachtig, wat dacht jij dan. had je echt verwacht dat die brieven niet in de openbaarheid waren gekomen? Dan ben je niet verder heen als ik zoms denk. Ik denk niet dat het overgrote deel van het Nederlandse volk het had gepikt als het nie tgebeurd was. Ik heb ze NOG niet gelezen, maar denk wel dat het veel mensen de waanbeelden van enkele "nep"moslims, want voor mijn gevoel zijn de extremisten/fundamentalisten dat, hadden verwacht.

Misschien dat ook de ogen van de echte Moslims open gaan, al zijn ze dat waarschijnlijk al.
Live life to the Ender :D
pi_23088360
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

niet generaliseren, niet alle niet joden
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:22:14 #119
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23088371
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

Jawel.....
pi_23088377
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

Nee! Wordt eindelijk eens alles hopelijk eerlijk verteld aan 't Nederlandsche volk, zijn er nog zeikerds die gaan zitten zeiken dat de brieven nu weer apart gehouden hadden moeten worden.. Dan had 't ook niet bekend moeten zijn, heel Nederland wist dat er 'n brief was, dus ja, logisch dat daar om gevraagd word..
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:22:47 #121
13462 BansheeBoy
pi_23088380
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:19 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Dat weet je nu nog niet

Ik heb het over standaard dingen. Al jaren verkondig ik hier een genuanceerde mening, iedereen kent me als olijk en vredevol, door dit soort voorbeelden middels de AIVD moet ik me gaan verdedigen voor iets waar ik niks mee te maken heb.

Je ziet het ook op Fok! gebeuren, mods en admins waar ik altijd een goede relatie mee had bekijken mijn posts nu met andere ogen, wat automatisch inhoudt dat ik helaas vanwege heersende sentimenten vaker gebanned zal worden

vrijdag 5 november 2004 @ 00:22:58 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23088384
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:22 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Jawel.....
is jouw inzicht veranderd sinds die brieven...?
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:23:18 #123
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23088389
quote:

Je overtreft jezelf.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23088400
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat weet je nu nog niet

Ik heb het over standaard dingen. Al jaren verkondig ik hier een genuanceerde mening, iedereen kent me als olijk en vredevol, door dit soort voorbeelden middels de AIVD moet ik me gaan verdedigen voor iets waar ik niks mee te maken heb.

Je ziet het ook op Fok! gebeuren, mods en admins waar ik altijd een goede relatie mee had bekijken mijn posts nu met andere ogen, wat automatisch inhoudt dat ik helaas vanwege heersende sentimenten vaker gebanned zal worden

Als het zo klote is op FOK. Dan ga je toch lekker op maroc.nl posten??
pi_23088409
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:16 schreef Gallo het volgende:

[..]

Als je dat werkelijk denkt dat ben je nog naïever dan ik al dacht. Tip : lees de brief van de moordenaar eens. Wie worden daarin genoemd en wie niet ? Waarom heeft de moordenaar van Gogh uitgezocht als slachtoffer. hmmmm.
Deze man was RADICAAL en zijn beledigd zijn rechtvaardige deze moord volgens hem.
Dat hij Theo beledigend vond, dat is om zijn verregaande uitlatingen, ja.
Maar Theo is VERMOORD omdat we te maken hadden met een IDIOTE MOSLIM.

Of wou jij beweren dat alle moslims deze moord logisch vonden?
Dat moslims zich beledigd voelen, dat zal best.
Cabaretiers zullen hen ook wel eens beledigd hebben.

Denk jij nu echt dat alleen uitlatingen als die van Theo dergelijke reacties oproepen?
Heb jij niet gezien hoe er werd gereageerd op afvalligen die gewoon in nette bewoordingen hun kritiek uiten?
Worden ze net zo giftig, hoor, een afvallige moet namelijk ZIJN BEK houden, heeft het RECHT NIET te oordelen over hun geloof.

Deze man zag Ayaan en Theo en er stonden er meer op zijn lijst, als het leven niet waard.
Een net wat radicalere broeder legt de lat net effe lager, en ga zo maar door.

Geef je eenmaal toe, dan is het einde eenvoudigweg zoek.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')