abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23087799
Shmoopy schreef:
quote:
Stelselmatig, jarenlang, en dan als iemand vermoord wordt verbaasd roepen: "Hee, waar kwam dat nou vandaan?"

Ik vind het jammer dat de nuance een beetje ver te zoeken is op dit moment.
Milagro zegt heel zinnige dingen, Loedertje ook, maar een midden is er blijkbaar niet.
Eigenlijk is dat wat me het meeste verontrust, het zwart-witte denken, waardoor er niets anders meer kan gebeuren dan elkaar nog meer in de haren vliegen.
Je hebt een goed punt. Het is inderdaad zorgwekkend dat de boel steeds meer aan het polariseren is. Maar wat moet er dan gebeuren? Er leeft nu (meer dan ooit tevoren) dat 'we' het niet meer pikken. De grens is bereikt, en dan is de nuance inderdaad ver te zoeken. Maar soms is dat ook wel goed. Teveel nuance, teveel consensus kan nog veel meer stuk maken.
pi_23087806
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:52 schreef milagro het volgende:

[..]

bekhouden, beleefd blijven, je zelf maar laten schofferen, netjes terugzeggen dat je er niet van gediend bent, zolang je het geloof maar niet erbij sleept.
Door wie wordt er op dit moment op een normale en beschaafde manier discussie gevoerd met moslims of over de islam ? Zijn dat de populaire politici of bekende stukjesschrijvers ? Het is net alsof de enige manier tegenwoordig schoppen en schelden is, omdat je anders aan het pappen en nathouden bent. We zijn imho tever doorgeslagen.
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2004 @ 23:57:26 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23087811
quote:
"De boemerang zal uw lot bezegelen"
Schokkend en opvallend is dat in de brieven van Mohamed B. de naam van Theo van Gogh niet een keer genoemd wordt.
Wel staat er: "Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen te doen opleggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen vallen. " "U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen. "
"Wat vindt u ervan dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?"
  donderdag 4 november 2004 @ 23:57:56 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23087824
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Mensen met een bepaalde leeftijd komen ook niet aan de bak, mensen die fysiek wat mankeren evenzo.

Het is wat, hè.
niet doen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2004 @ 23:57:59 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23087826
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:56 schreef dolfg het volgende:

[..]

Vooral het doorsnijden van de keel is een statement dat zijn weerga niet kent.
Dat vond ik het meest walgelijke wat die beesten doen. Monsters zijn het. Kut religie!!
pi_23087831
Lees een topic eerst eens voordat je post

[ Bericht 91% gewijzigd door Loedertje op 04-11-2004 23:59:40 ]
sig verwijderd door FA
pi_23087848
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ga toch weg zeg, waarom niet?
Omdat daar ruimschoots onderzoek naar gedaan is. Je wilt niet weten hoeveel "veteranen" er uit Bosnië op dit moment in Irak en Tjetjenië meedoen met hun Jihad. Of in andere Arabische landen. Of in Nederland.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2004 @ 23:58:58 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23087849
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Mensen met een bepaalde leeftijd komen ook niet aan de bak, mensen die fysiek wat mankeren evenzo.

Het is wat, hè.
Daar gaat het niet over milagro, we waren de moslims aan het afzeiken nietwaar?
pi_23087852
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:52 schreef milagro het volgende:
Nee, een beledigde fanatieke moslim roept een fatwa uit, omdat een BOEK hem niet bevalt.
Een beledigde moslim snijdt een columnist de keel door en veel moslims hier, zeggen dat hij dat had kunnen verwachten.
Weet je uberhaupt wel wat een fatwa is hoer (bron: Milagro)? Een fatwa heeft helemaal niets specifiek te maken met een doodvonnis. Maar dat er een gebrek heerst aan islamitische kennis is al jaren bekend. Daarom pleit ik voor een verplicht islamitisch vak op Middelbare scholen
pi_23087870
Straks uitgebreid in het rtl nieuws.

Over een Jihad in Nederland zei ie.
pi_23087873
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:56 schreef dolfg het volgende:

[..]

Al Qaeda zoekt altijd naar manieren om een samenleving stelselmatig te ontwrichten.
Dat lukt behoorlijk hoor.
Het zou mij totaal niet verbazen als zij erachter zitten danwel hebben geholpen.

De Big Fish is natuurlijk Hirshi Ali, maar met Van Gogh zullen ze ook erg blij zijn.
Vooral het doorsnijden van de keel is een statement dat zijn weerga niet kent.
Ayaan wordt zeer streng bewaakt, dus daar konden ze zo 1,2,3 niet bij.
Dus pakten ze Theo als waarschuwing aan haar adres.

De film Submission was prachtig gemaakt, maar bljkbaar een belediging van dien aard dat moslims gaan flippen.

Kortom we moeten maar eens aan de censuur, alles eerst langs de Islamitische meetlat, want die zijn blijkbaar dusdanig op te fokken dat ze tot afslachten van hen die de Islam beledigt hebben.

En vergis je niet, dat doe je al snel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23087884
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

Daarom pleit ik voor een verplicht islamitisch vak op Middelbare scholen
Ga weg uit ons land misdadiger
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 00:00:54 #39
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_23087892
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:57 schreef Gallo het volgende:
We zijn imho tever doorgeslagen.
Met wat? Met woord of daad? Er is toch nog totaal geen enkele actie genomen tegen wat dan ook?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:01:05 #40
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23087895
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:00 schreef Lolalala het volgende:
Straks uitgebreid in het rtl nieuws.

Over een Jihad in Nederland zei ie.
bad shit
pi_23087904
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:00 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ga weg uit Nederland
Insha Allah
pi_23087908
quote:

[..]

Weet je uberhaupt wel wat een fatwa is hoer (bron: Milagro)? Een fatwa heeft helemaal niets specifiek te maken met een doodvonnis. Maar dat er een gebrek heerst aan islamitische kennis is al jaren bekend. Daarom pleit ik voor een verplicht islamitisch vak op Middelbare scholen
Nou, een groot aantal moslims dacht daar anders over, pooier.
Rushdie heeft om die reden jarenlang moeten onderduiken.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:01:43 #43
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23087914
quote:

[..]

Met practica waarin je als echt moslim leert hoe je met een slagersmes een persoon afslacht, een vliegtuig bestuurt of je clit van je dochter afsnijdt?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:02:03 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23087926
quote:

[..]

we houden religie lekker weg van studenten, en ga ook gewoon eens een keer je mond houden, je verdedigen mag best hoor maar er even lekker overheen stoken is wat minder, ik neem aan dat je de boel niet graag zou willen laten escaleren
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:02:07 #45
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23087931
quote:

[..]

LOL, inderdaad Youssef, al jaren lees ik "een fatwa uitroepen", een beter bewijs van de papegaaiencultuur die in Nederland heerst is er niet. Maar dit is natuurlijk nog blijven hangen toen Salman Rushdie een Theo-achtig boek publiceerde en Khomeini hem liever dood dan zwanger had.

Een fatwa is niets anders dan een vraag en antwoord ! Iemand vraagt iets aan een geleerde en de geleerde antwoordt !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23087933
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:00 schreef milagro het volgende:

[..]

Kortom we moeten maar eens aan de censuur, alles eerst langs de Islamitische meetlat, want die zijn blijkbaar dusdanig op te fokken dat ze tot afslachten van hen die de Islam beledigt hebben.
We moeten helemaal niet aan de censuur, we moeten gewoon op een normale manier met elkaar omgaan en discusieren. Waarom is uitgerekend van Gogh om zeep geholpen, waarom wordt een Wilders bedreigd en niet iemand die genuanceerd en fatsoenlijk kritiek brengt ?
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 00:02:13 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23087936
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:00 schreef milagro het volgende:

Ayaan wordt zeer streng bewaakt, dus daar konden ze zo 1,2,3 niet bij.
Dus pakten ze Theo als waarschuwing aan haar adres.
Dát vat ik overigens niet, iemand op gepaste afstand doodschieten en vervolgens jezelf door je hoofd schieten is niet zo moeilijk. (dat is een kwestie van een paar minuten)
pi_23087951
nu rtl 4
pi_23087961
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:54 schreef Gallo het volgende:

[..]

Er lopen nogal wat gekken rond, van allerhande politieke signatuur. Als politici niet zo beveiligd werden was er al lang een nieuw slachtoffer gevallen in linkse of rechtse hoek. Gevaar van deze hele aanslagenhype is dat geestelijk labiele figuren hun kans voor 15 minutes of fame zien. Dan hoeft er geen eens een gegronde motivatie achter zo'n aanslag te zitten.
Natuurlijk. Zo was er ook een gek die het nodig vond een deel van het personeel van Philips te gijzelen (naja, dat was i.i.g. wel z'n bedoeling) omdat hij tegen de breedbeeld-televisie was. Het punt is dat de ene stroming net ff was groter en gevaarlijker is dan de andere. Het Moslimterrorisme is, of je het nou wil of niet, een veel grotere bedreiging dan velerlei andere extremismen. En het meest zorgwekkende is dat het het niet alleen de 'radicalen' zijn die stelling nemen tegen de Nederlandse waarden.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:03:19 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23087965
hopeloos hier, stelletje kleuters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')