1.
Hans Wiegel Trofee - Beste discussievoerder.
Vorig jaar stemde ik hier op Hoppe en noemde ik users als Kozzmic, du_ke, Sidekick, Freako, dr_Strangelove en Herostratos als kanshebbers. Sidekick, du_ke en Freako zijn wat mij betreft nog steeds positieve uitschieters, maar ze worden voorbijgestreefd door
RM-rf. Heldere argumenten, sterk verwoord en weinig tot geen gedram.
2.
Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Ik volsta hier met het herhalen van mijn ‘stem’ van vorige jaar:
quote:
Op Fok!/POL lopen enorm veel slechte discussievoerders rond: mensen die niet luisteren naar hun mede-debaters, mensen die denken dat domweg je mening poneren al discussiëren is en mensen die denken dat je gewoon feiten mag verzinnen. Het zijn er veel, je went er aan en je leest op een gegeven moment domweg over hun non-posts heen. Als ik dan iemand voor de Boer Koekoek trofee zou nomineren, zou dat iemand zijn over wiens posts ik niet heen lees, iemand die de beste onder de slechten is, of de slechtste discussievoerder onder de usuals. Als ik zo iemand zou nomineren, zou ik hem of haar onrecht aandoen: er zijn immers tientallen nog slechtere discussievoerders. Ik nomineer hier dus niemand.
3..
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Kaalhei en ikzelf worden met enige regelmaat genoemd voor deze trofee. Het tekent de ’vereconomisering’ van de politiek. De naamswijziging van deze trofee spreekt wat dat betreft ook boekdelen. Ook al ben ik econoom, ik betreur dat. Politiek is zo veel breder dan alleen economie. Naast de eerder genoemde Kaalhei hebben ook nikk, RM-rf en du_ke specifieke kennis in huis. Mijn stem gaat naar generalist
Sidekick met een eervolle vermelding voor de goedgeplaatste nieuwsposts van Freako en zakjappannertje
4. .
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Wanneer is iemand een goede topic-opener? Dat hangt van twee dingen af. Ten eerste de onderwerp-keuze: een goed gekozen onderwerp vertaalt zich als vanzelf in 300 reacties. Ten tweede, een goede openingspost. Staan de relevante feiten er in? Voegt TS er nog wat zinnigs aan toe? Is de focus goed? Beperkt de OP zich tot de kern? Echt goede openingsposts zie je helaas niet veel, en zeker niet veel van dezelfde persoon. Iemand die met enige regelmaat (maar ook weer niet heel vaak) goede OP’s neer zet is
SCH5. .
Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
Johan_de_With formuleert scherp en stijlvol, is duidelijk in wat hij naar voren brengt en weet er zo nu en dan een gevatte kwinkslag tussendoor te gooien. Ook de frivole RJP-sneer signaleren wij regelmatig van zijn hand.
6..
Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
Vorig jaar voorspelde ik Sidekick. Ik kreeg gelijk.
Kaalhei, dictatortje in de dop van dit topic, is dus gewaarschuwd
7. .
Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Mijn stem van vorige jaar staat nog als een huis:
quote:
Voor deze categorie is er maar 1 kandidaat, en toch heb ik getwijfeld. Die ene kandidaat doet namelijk ook wel eens zijn best om wel inhoudelijk iets bij te dragen, en dan vind ik het sneu om diegene af te schepen met de Terpstra-cup. Totdat ik bedacht dat Erica Terpstra, net als pberends natuurlijk ook wel eens wat inhoudelijks doet.
8. .
Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Niet moeilijk, bijna iedereen is terug. Nu
Kozzmic en
Rechtse_Mensen nog.
9. .
Paul van Buitenen Trofee - Beste nieuwkomer.
Vorig jaar nomineerde ik SportsIllustrated voor de Pieper-trofee. Hij kwam onder de naam
Johan_de_With en maakte de verwachtingen waar. Tiger_M en Monolith (hoe ‘nieuw’ zijn die eigenlijk?) zijn ook waardevolle aanwinsten. Een eervolle vermelding hier voor CMT. Die is natuurlijk allesbehalve nieuw, maar lijkt herboren en is nu zeker een serieus te nemen user.
10.
Boris Dittrich Trofee - Beste vrouwelijke user.
Mijn strategische stem op
SCH is erop gericht een man deze prijs te laten winnen
11.
Roel Pieper Trofee - Beste potentiele aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
vorig jaar zei ik al:
quote:
In mijn favoriete RJP lopen natuurlijk heel wat min of meer intelligente types rond. Herostratos en du_ke hebben de overstap naar POL al gemaakt, en ook zakjappanertje en SportsIllustrated zijn al af en toe in POL waar te nemen. Ook Pyl en Bimmel zouden hier niet misstaan. Ik denk dat het POL-forum er inhoudelijk het meest op vooruit zou gaan als SportsIllustrated zich nog wat vaker zou laten zien.
zakjap en sports zijn inmiddels ook ‘over’ en dat bevalt prima. Ik hou mijn RJP-focus vast: Pyl, Bimmel, Z, beeer, NoSigar, Gellius en OllieA zijn wat mij betreft van harte welkom in POL. Buiten de RJP-kliek valt Copycat mij positief op. Van de hier genoemde namen gun ik
Gellius de trofee het liefst. Als zijn huisarts het goed vindt tenminste.
12. .
Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
du_ke is bij uitstel liefhebber van allochtone bomen. Ga zo door.
![]()
13. .
Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
SCH wordt ten onrechte vaak voor deze titel genomineerd. Niet dat ie niet dogmatisch of links zou zijn, maar de
meest dogmatische linkse is ie niet, hooguit de opvallendste. Idem dito voor du_ke. Strijder is hier zeker een kandidaat, evenals internationalist en L_V (mijn stem van vorig jaar). Als je kijkt naar echt dogmatisch (het is waar, want het is nou eenmaal zo), kom ik toch uit op
thabit14. .
Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Vorig jaar stemde ik hier op Sickie en achteraf moet ik zeggen dat dat niet terecht was. Sorry Sickie. Wie dan wel? Steijn (de vrije markt is goed, omdat de vrije markt goed is) mogen we zeker dogmatisch noemen, maar alleen op het deelaspect vrije markt. CMT zit wel in die hoek, maar schuift steeds meer op in de richting van argumenten. Pietverdriet wil nog wel eens dogmatisch zijn, maar is wel degelijk tot inhoudelijke discussie te verleiden.
POJRourke mag deze trofee meenemen wat mij betreft. Niet alleen dogmatisch rechts maar ook alles de schuld van de linkse kerk en bijbehorende linkse pers.
15. .
Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob.
Vorig jaar stemde ik op de voor de hand liggende X_Ray, maar die nomineer ik dit jaar voor een andere prijs. Dit jaar gaat de prijs naar een Haagse Xenofoob die nogal blijft plakken:
ScotchTape.
16. .
Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
Ik heb de indruk dat er in de SC niet zo gek veel dronken rondgehangen wordt. Sommige users willen nog wel eens wartaal uitslaan.
Aaahikwordgek spant daarbij de kroon.
17. .
Ad Melkert Trofee - De zuurste user
PietVerdriet en
KoosVoos zijn de kandidaten en ik kan er maar niet tussen kiezen
18. .
Strom Thurmond Trofee - De oudste rot in het vak
Eigenlijk een wat rare trofee dit. Ten eerste is ‘oudste’ objectief meetbaar, dus is kiezen een beetje raar. Ten tweede kan ik ‘oudste rot’ nou niet echt een prestatie of een wanprestatie noemen. Ik geef er dus maar mijn eigen interpretatie aan. Ik nomineer de user die al het langst de gemoederen bezig weet te houden, ook al is ie er officieel al tijden niet meer. Hij is inmiddels eerder een begrip dan een user en bij iedere nieuwe xeno-fokker vraagt men zich af of het een kloontje-van is. Ook in deze post wordt ie al weer voor de tweede keer genoemd:
X-Ray19. .
Jan Marijnissen Trofee. - User die de meest nutteloze topics opent
Nutteloze topics? Ach, ieder topic heeft op een bepaalde manier wel nut, al was het maar om te lachen. Net als de kamervragen van Jan M. eigenlijk :')
[ Bericht 0% gewijzigd door Parabola op 12-11-2004 12:04:12 ]