als men een normale opvoeding geeft hoef je niet in te grijpen want dan gebeurd het niet. voorkomen is beter dan blussen. als het 3x voorkomt is er blijkbaar niets meer aan te doen en moet je hard zijn.quote:Op maandag 8 november 2004 00:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, ontopic met deze opmerking dan maar
Vandalisme, grafschennis, bekladden van Joodse synagogen, varkenskoppen bij een moskee, godslasterende leuzen op de voordeur van een Katholieke kerk....
Moet allemaal kunnen of is het een taak van *opvoeders* (wie?) om hierbij in te grijpen?
Loedertje, Loedertje, Loedertje. Wil je niet meer dat Joodse en Katholieke gebeuren vergelijken met die hetze tegen de moslims.quote:Op maandag 8 november 2004 00:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, ontopic met deze opmerking dan maar
Vandalisme, grafschennis, bekladden van Joodse synagogen, varkenskoppen bij een moskee, godslasterende leuzen op de voordeur van een Katholieke kerk....
Moet allemaal kunnen of is het een taak van *opvoeders* (wie?) om hierbij in te grijpen?
Waarom niet ?quote:Op maandag 8 november 2004 00:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Loedertje, Loedertje, Loedertje. Wil je niet meer dat Joodse en Katholieke gebeuren vergelijken met die hetze tegen de moslims.
Dank je
Omdat dat appels met peren vergelijken is.quote:Op maandag 8 november 2004 00:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom niet ?
Dat is raar, dus er zou een wet moeten komen waarin delicten als in de openingspost niet meer onder 1 kopje vallen?quote:Op maandag 8 november 2004 00:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat dat appels met peren vergelijken is.
Nee je hoort me niet zeggen dat het voor een katholieke kerk fout is. Maar jij haalde net ook de jodenvervolging aan en die vergeleek je met die hetze tegen de moslims.quote:Op maandag 8 november 2004 00:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is raar, dus er zou een wet moeten komen waarin delicten als in de openingspost niet meer onder 1 kopje vallen?
Als het voor een moskee gebeurt dan is het oké?
Als het bij een katholieke kerk gebeurt dan is het fout?
quote:Op maandag 8 november 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee je hoort me niet zeggen dat het voor een katholieke kerk fout is. Maar jij haalde net ook de jodenvervolging aan en die vergeleek je met die hetze tegen de moslims.
Het verschil tussen de joden en de moslims is:
De joden waren totaal onschuldig en deden geen vlieg kwaad en werden afgeslacht.
En hitler werkte ook samen met de moslims.
Je had ook etters naast vele normale joden.quote:Op maandag 8 november 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:
Het verschil tussen de joden en de moslims is:
De joden waren totaal onschuldig en deden geen vlieg kwaad en werden afgeslacht.
En hitler werkte ook samen met de moslims.
nee maar wel in dit topic haalde je dat aanquote:Op maandag 8 november 2004 00:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik haal hier helemaal niets aan volgens mij
Ik verwijs naar andere zaken die te vergelijken zijn zoals vandalisme bij kerken, grafschennis e.d.
Jonge je wilt niet weten hoe zwaar ik anti-hitler ben. ik ga niet weer uitleggen wat voor bloed door mijn aderen giert.quote:Op maandag 8 november 2004 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je had ook etters naast vele normale joden.
Maarin jouw ogen zijn 85% van de moslims heel gewelddadige mensen.
En daar zit je zware denkfout.
En Hitler werkte veel meer samen met christenen..
Die paar moslims is van nul betekenis in verhouding tot het aantal christenen.
Vervang het woordje christenen voor westerlingen... is ook een interessant concept.
Dan snap je me niet...quote:Op maandag 8 november 2004 01:00 schreef JohnDope het volgende:
Jonge je wilt niet weten hoe zwaar ik anti-hitler ben. ik ga niet weer uitleggen wat voor bloed door mijn aderen giert.
Dat heeft hier weinig mee te maken, topic zit niet voor nix dicht.quote:Op maandag 8 november 2004 00:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee maar wel in dit topic haalde je dat aan
Moskeën doelwit brandstichters en vandalen
En dit is echt niet te vergelijken, die brave annefrank met een slachter die iemand die ze mening geeft afslacht op straat.
Nee echt niet Loedertje dat heeft totaal geen raakvlak.quote:Op maandag 8 november 2004 01:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat heeft hier weinig mee te maken, topic zit niet voor nix dicht.
En ja, de hetze jegens een bepaalde *groep* in de samenleving nu heeft wel degelijk raakvlakken met hetgeen zich nu afspeelt.
nee joh, het is verschillend het is immers hun eigen schuld...quote:Op maandag 8 november 2004 01:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat heeft hier weinig mee te maken, topic zit niet voor nix dicht.
En ja, de hetze jegens een bepaalde *groep* in de samenleving nu heeft wel degelijk raakvlakken met hetgeen zich nu afspeelt.
oh ...maar dat zei men indertijd ook over de Joden .quote:Op maandag 8 november 2004 01:05 schreef Re het volgende:
[..]
nee joh, het is verschillend het is immers hun eigen schuld...
Jij bent toch voorstander van moslimvervolging.quote:Op maandag 8 november 2004 01:12 schreef JohnDope het volgende:
Echt schandalig gewoon de Jodenvervolging met de antimoslimhetze vergelijken!
Hou toch op ik word nog net niet kotsmisselijk van die vergelijking.quote:Op maandag 8 november 2004 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent toch voorstander van moslimvervolging.
Toeval of niet..nog een raakvlak: beide zgn 'cultuurvreemde godsdiensten' die gericht zouden zijn op ondermijning van de europese cultuur.
In verhouding gezien zaaien een paar moslims terreur en jij generaliseert dat tot de hele groep.quote:Op maandag 8 november 2004 01:17 schreef JohnDope het volgende:
Die moslims zaaien terreur en wij hollanders laten ze gewoon lekker terreur maken. We doen er geen fockin moer tegen.
Jawel hoor, we leggen een varkenskop bij een moskee, nemen pakjes lucifers mee als we 's avonds de deur uitgaan en roepen keihard dat iedereen die naar moslim riekt op moet zouten!quote:Op maandag 8 november 2004 01:17 schreef JohnDope het volgende:
die moslims
We doen er geen fockin moer tegen.
Voordat je gaat flippen John, even rustig ademhalen en kijken, niet naar de verschillen, maar naar de raakvlakken. Die vind je niet in de slachtoffergroepen maar in het klimaat waar deze hetzes een voedingsbodem vinden, wat voor klimaat is er geschapen dat normale, weldenkende mensen menen een complete bevolkingsgroep te intimideren.quote:Op maandag 8 november 2004 01:12 schreef JohnDope het volgende:
Echt schandalig gewoon de Jodenvervolging met de antimoslimhetze vergelijken!
Fout, dat komt door de moslimsquote:Op maandag 8 november 2004 01:21 schreef OllieA het volgende:
JD is imho een illustratie van het faillliet van het Nederlandse onderwijs.
Suggesties van enkelen zijn toepasbaar op de gehele samenleving?quote:Op maandag 8 november 2004 01:22 schreef Dagonet het volgende:
Kijk nou eens naar sommige van de suggesties die voorbij zijn gekomen of die je hebt gehoord, die lopen uiteen van rücksichtlos verbieden van een geloof tot bijvoorbeeld het registreren van de fundamentalisten en extremisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |