Dat zou zomaar eens kunnen, Z.quote:Zou het niet iets van Braque kunnen zijn?
Z zit op het goede spoor, het is inderdaad Braque.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Braque lijkt me ook wat ver gezocht..maar ik weet het gewoon echt niet.
Gajus, geef eens een hintje ofzo.
Ik denk niet direct aan 't Cubisme als ik aan Braque denk, hoor.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bij Braque denk jij aan het Cubisme, maar is ontstaan rond 1910.
Dit is Braque anno 1906, zie signatuur.
Argh! Ik ken dat "schilderij" wel...quote:Op donderdag 4 november 2004 17:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 4 november 2004 19:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zeker niet stiekem van Hockney?
En ook die nietquote:Op donderdag 4 november 2004 19:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ook niet van Hamilton, ofzo?
Ja,
ik ben nu gewoon met namen aan het strooien, hoor.
Ik ken de beste man niet..., ik heb wel eens gehoord dat Michael jordan graag een balletje opgooit...quote:Op donderdag 4 november 2004 19:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hamilton speelt ook graag basketbal, zie ik.
Nee,quote:Op donderdag 4 november 2004 19:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben je nog aan het zoeken Do2???
Oh, de Cosby Show is begonnen, ben over een half uurtje terug
Oh jee...., als we daar op moeten wachtenquote:Op donderdag 4 november 2004 20:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee,
niet echt eigenlijk.
Ik heb besloten om op het "Oh ja!" moment te wachten.
De Cosby Show...Tja, waarom ook niet.
Haha, wel vermakelijk voor mijquote:Op donderdag 4 november 2004 21:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het vervelende is dat ik dat stomme ding wel ken,
maar het echt nergens kan vinden.
Bah!
Jazeker moet je het in de Pop-art hoek zoeken, je zou inmiddels moeten weten dat ik een groot zwak voor de popart heb...quote:Op donderdag 4 november 2004 21:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zit ik wel in de goede hoek te zoeken?
Dat wil zeggen; Moet ik het in de pop-art hoek zoeken, of niet?
Ja, ik vind het ook maar stilletjes hier...quote:Op donderdag 4 november 2004 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar zijn de hulptroepen als je ze nodig hebt?
Malloten???? Naja zeg!!quote:Op donderdag 4 november 2004 21:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, ik heb zo'n beetje al die Pop-malloten gehad,
en nog heb ik niets gevonden wat er ook maar een beetje op lijkt.
Tijd voor een hint.
Ja, het stomme is, ik weet zo snel geen hint. Want ik weet verder geen feitjes van deze meneer (hint1, het is een manquote:Op donderdag 4 november 2004 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja,
mij valt het ook enorm van me tegen...
Waar blijft die hint?
quote:Op donderdag 4 november 2004 22:24 schreef Gajus het volgende:
Schilderij getiteld "Bathtub Collage nº 3" (1963) van Tom Wesselmann.
Zo moeilijk was ie toch echt niet hoorquote:Op donderdag 4 november 2004 22:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ge-luk-kig,
daar zijn we ook weer van af.
Dat sowieso niet, ik heb nog nooit makkelijk gepraatquote:Op donderdag 4 november 2004 22:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, jij hebt makkelijk praten.
Om eerlijk te zijn ik ook niet zo hoor. Maar ik heb een dik boek over Popart, en daar staat dit werk toevallig ook inquote:Op donderdag 4 november 2004 22:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, maar,
ik ben niet zo bekend met de Heer Wesselmann en zijn werk, om eerlijk te zijn.
Kokoschka is helemaal goed!quote:Op vrijdag 5 november 2004 01:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oskar Kokoschka.
-
Maar de titel van dit werkje mag een ander doen.
Theo van Gogh, nu.quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Heej Callus.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hej Callas
Deel 6 ook gevonden zie ik
Ehm, het is Vincent van Gogh en verder zie je een Skull en een cigarette.... Ik weet zeker dat je m kent ja.....quote:Ja.., jaaa, ik ken hem. Ik ken hem echt!!! Verdomme, wat is het ook alweer....
Ik vond hem erg leuk iigquote:Op vrijdag 5 november 2004 12:21 schreef Callas het volgende:
[..]
Heej Callus..
Ohja, daar ken ik hem van!!!quote:[..]
Ehm, het is Vincent van Gogh en verder zie je een Skull en een cigarette.... Ik weet zeker dat je m kent ja......
De kruisiging van Picasso.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Ja, natuurlijk is dit een inkopper.
Maar ik kon 'm niet laten liggen
Ik ook.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik vond hem erg leuk iig
Do2 heeft beloofd die taak voortaan van mij over te nemen.quote:Ohja, daar ken ik hem van!!!
Naja, ik stem ervoor dat Callas nu iets nieuws gaat plaatsten
Ik hou van delegeren.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja,
nu wordt het toch echt tijd dat jij een plaatje gaat posten, Callas.
En ik ook, daarom moet ze er nu vandoor.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:14 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik hou van delegeren..
Ben er echt vandoor nu, fijne middag.
Wat fijn dat je nu koffie voor mij haalt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ik ook, daarom moet ze er nu vandoor.
Bedoel je alleen nu of altijd???quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:24 schreef Callas het volgende:
Wat ben je toch weer vriendelijk..
Als ik nu zeg altijd dan beschouw jij dat natuurlijk weer als compliment.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bedoel je alleen nu of altijd???
Wanneer geef jij me nu een compliment zeg.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:25 schreef Callas het volgende:
[..]
Als ik nu zeg altijd dan beschouw jij dat natuurlijk weer als compliment.
Ps. had ik je al bedankt voor de koffie?
Ik ben in de war met het andere meisje door Manet geschilderd., zelfde kleuren.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:29 schreef Z het volgende:
[..]
Je bent idd een beetje in de war, geeft niets hoor. Volgens mij is het Renoir...quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:31 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik ben in de war met het andere meisje door Manet geschilderd., zelfde kleuren.
Weet het niet, het is iig bekend idd.
Callas moest mij nu een zoentje geven.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:36 schreef Z het volgende:
Het is een Renoir idd, het hangt in het Musée Dorsay.
'raad het museum' zou ook een leuk topic kunnen zijn, mooie gebouwen
Dan heb je aan mij een verkeerde, hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:14 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik hou van delegeren..
Ben er echt vandoor nu, fijne middag.
Bij mij ook hoor. Ik bedoel als ik wil afwassen dan ga ik ook afwassen. En als ik wil stofzuigen dan doe ik dat ook. Gvd.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dan heb je aan mij een verkeerde, hoor.
De Engelse titel is 'The Swing', maar ik weet zo niet wat de Franse titel isquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:36 schreef Z het volgende:
Het is een Renoir idd, het hangt in het Musée Dorsay.
'raad het museum' zou ook een leuk topic kunnen zijn, mooie gebouwen
La Balancoire. Heel vroeger was dat m'n favoriete schilderij. Nu vind ik het te zoetsappig.quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De Engelse titel is 'The Swing', maar ik weet zo niet wat de Franse titel is
Was je iets kwijt??quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:48 schreef Gajus het volgende:
Ik heb hem
Ik was nog op zoek naar de Nederlandse titel. Ik gok op "Het kanonschot", maar kan dat niet in de on line catalogus van het Rijksmuseum vinden.quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Was je iets kwijt??
Ik vind het prima!!quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:53 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik was nog op zoek naar de Nederlandse titel. Ik gok op "Het kanonschot", maar kan dat niet in de on line catalogus van het Rijksmuseum vinden.
Senior deed het ook niet slecht hoorquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:48 schreef Gajus het volgende:
AR heeft een voorliefde voor Willem van der Velde Jr.
Reeds eerder plaatste hij zo´n zeetafereel.
Dit keer "The cannon shot".
hoewel het hangt in het Rijksmuseum, kan ik geen Nederlandse titel vinden.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:16 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Probeer maar zijn signatuur te ontcijferen.
ik krijg subiet trek in een stevige hap, tot straks ...
Mooi???quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Titel: Dancer of the "Rat Mort" (The girl with the hat. )
Mooi schilderij, overigens.
Jij had toch een zwak voor Pop-art?quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mooi???
Naja, zal wel aan mij liggen, maar ik heb een afkeer van ieder schilderij waar figuren zwart omlijnt zijn....![]()
Yukk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Persoonlijk kijk ik liever naar een witte muur,
maar hij is met dit soort werk wel bekend geworden.
[afbeelding]
Titel weet ik niet eens,
dus naam van deze koppijn-kunstenaar is, wat mij betreft, voldoende.
Dan zijn we het daar alvast over eens,quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Yukk.
Jazeker. Maar in de Pop-art zitten geen echte schilders, ook geen schilderijen....quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Jij had toch een zwak voor Pop-art?
Ja, zo kan je alles wat krom is wel recht lullen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jazeker. Maar in de Pop-art zitten geen echte schilders, ook geen schilderijen....
Het zijn wel kunstwerken natuulijk
Slecht humeur Do2??quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je alles wat krom is wel recht lullen.
Overigens, als je goed kijkt zie je dat er voor de "omlijning" (- het lijkt hier verdomme wel een teleac- cursus striptekenen -) bijzonder weinig zwart gebruikt is.
En het is en blijft een mooi ding!
Daarbij: Ik heb liever een mooie tiet aan de muur, dan één of ander bootje op zee.
Ik ga bier halen...
Vind jij het ook geen feest om jarig te zijn???quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, sorry hoor, AR.
Zal wel komen omdat ik morgen jarig ben..
Wanneer ben jij jarig dan?quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vind jij het ook geen feest om jarig te zijn???
* Automatic_Rock voelt mee met Do2...quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een regelrechte ramp is het.
Hahahahahahahahahaha. Heb je geen zin aan bier uitdelen, Do2???quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een regelrechte ramp is het.
Ach,quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:38 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahaha. Heb je geen zin aan bier uitdelen, Do2???
Te moe van het werken om in m'n profiel te kijken Callas???quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:37 schreef Callas het volgende:
[..]
Wanneer ben jij jarig dan?
Daarom meld je het natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, sorry hoor, AR.
Zal wel komen omdat ik morgen jarig ben..
Fouten maken is menselijk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:44 schreef Callas het volgende:
[..]
Daarom meld je het natuurlijk..
Nee, ik wacht tot iemand die opgave van jou raad....quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is iedereen bier halen?
Van de Aldi ja.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is iedereen bier halen?
Da's goed bier.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van de Aldi ja.
.
Vind ik ook, al dat maltentig gedoe.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Da's goed bier.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou ja, zeg.
Hahahahahaha.
Niets dan lof over mijn biertje,quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's goed bier.
Hij zal wel de Dommel bedoelen denk ik......quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben niet zo thuis in de Brabanste riviertjes, Gajus.
Café's zijn meer mijn ding.
Jazeker, we weten het allemaal al lang, maar we zeggen lekker niksquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hebben jullie al enig idee wie mijnheer Koppijn is,
of moet ik een hint geven?
Ik vertrouw in deze volledig op je.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij zal wel de Dommel bedoelen denk ik......
Hoezo maken zij dan geen bierreclame in café's? Wat staat er op jouw bierviltjes?quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben niet zo thuis in de Brabanste riviertjes, Gajus.
Café's zijn meer mijn ding.
Ik leer hier met de minuut bij.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo maken zij dan geen bierreclame in café's? Wat staat er op jouw bierviltjes?
Drommelsch, nooit van de Dommel gehoord?
De Dommel is een markante rivier die in België ontspringt, bij Borkel en Schaft Nederland binnenkomt en nabij het plaatsje Engelen (even voorbij 's-Hertogenbosch) in de rivier de Maas uitmondt. De Dommel wordt ook wel de "slagader" van het Brabants landschap genoemd.
.....Ik zal verder maar zwijgen over m'n drankvoorkeurquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik vertrouw in deze volledig op je.
Breda, AR.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
.....Ik zal verder maar zwijgen over m'n drankvoorkeur
In welke deel van Brabant woon jij dan Do2??? Zo onbekend is de Dommel toch niet??
Als je nu gewoon even op futurisme in Google zoekt, dan kom je gegarandeerd een plaatje tegen waar je koppijn van krijgt.quote:Ik weet trouwens absoluut niks over het futurisme.., sorry
Nu ja, topografie en ik,quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:44 schreef Gajus het volgende:
Ik woon boven de Grote Rivieren, maar toch ken ik de Aa, de Dieze, de Dommel, de Leij, de Mark enz.
Ik ben er ook absoluut geen vrienden meequote:Op vrijdag 5 november 2004 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nu ja, topografie en ik,
wij zijn nooit goede vrienden geweest.
Behalve de Brabantse natuur kan ik ook genieten van de Brabantse cultuur, zoals de Bredase Hooimarkt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Breda, AR.
Ja! Goed! Mooi! Next!quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:01 schreef Gajus het volgende:
Omdat je aandringt ... Vasarely
Do2, van harte gefeliciteerd met je 28-ste levensjaar, maak er wat van!![]()
stiekum vind ie het wel leuk.., jarig zijnquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
.
Eerlijk is eerlijk...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
stiekum vind ie het wel leuk.., jarig zijn
Nou moe...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Callas het volgende:
[..].
De rest zijn een stelletje horken..
Er zijn Fok! tradities.... en die lui in ONZ snappen er natuurlijk weer niks van.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou moe...
De rest is verrast door deze taalkundige uitglijder.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:06 schreef Callas het volgende:
De rest zijn een stelletje horken..
Dit deel van de rest kan het geen hol schelen of er is of zijn staatquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
De rest is verrast door deze taalkundige uitglijder.![]()
Slaap lekker AR.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dit deel van de rest kan het geen hol schelen of er is of zijn staat
Maar ik ga slapen, weltrusten iedereen!!
Ik kladder alles vol, Gellius.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:17 schreef Gellius het volgende:
DO2, van harte. De mare heeft me bereikt en ik voel mij tot actie geprangd. Ik heb verder een bloedhekel aan dat lege gekladder der kunstschilders, dus ik heb geen mooi plaatje voor je.
Doddeltje?quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:33 schreef OllieA het volgende:
Wat een leuke jurk!
Ik ga es in conclaaf met Doddeltje. Of ze er iets voor voelt, voor z'n jurk, zeg maar.
Dit blijft een inspirerend topic.
Goed? Wel fascinerend door haar combinatie van realiteit en fantasie. (in haar andere werken nog extremer te zien)quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom vind je dit zo 'n goed werk, Gajus?
Begrijp me niet verkeerd, ik word er ook wel door gegrepen.
Ik weet alleen ( nog ) niet waarom.
Misschien daarom wel.
Preutse* Doddeltje getooid met zo´n flinke bos hout (aan haar jurk).quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:33 schreef OllieA het volgende:
Wat een leuke jurk!
Ik ga es in conclaaf met Doddeltje. Of ze er iets voor voelt, voor z'n jurk, zeg maar.
Het ziet er inderdaad uit alsof haar vrijer een zootje spuitbussen metallic zilver heeft gehaald bij de Gamma, er mee in de weer is geweest als voorspel, en dat zij nu het idee heeft dat ze er aan moet geloven. Die openstaande deuren...quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja,
je zei net zelf: "Tijd voor het betere werk."
Zo'n beetje alles is "beter" dan mijnheer Koppijn, uiteraard,
maar ik kreeg toch de indruk dat je dit een zeer geslaagd werkje vond.
Ik had het zelf nog nooit eerder gezien,
maar het intrigeert mij wel.
Het doet ontzettend somber en eenzaam aan.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zoveel fantasie vraagt gewoon om extra aandacht, Ollie.
Wel eens aan schilderen gedacht?
Beter in de betekenis wulpser e.d. (lees de context waarin ik dit plaatste).quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja,
je zei net zelf: "Tijd voor het betere werk."
Precies, over al die symbolen kun je urenlang discussiëren zonder tot een definitief standpunt te komen. Ideaal voor in de herensalon annex rooksalon, welke ik node mis.quote:Ik had het zelf nog nooit eerder gezien, maar het intrigeert mij wel.
Tja, maar zo is een groot deel van het leven.quote:Het doet ontzettend somber en eenzaam aan.
Klopt, maar kunst is meer dan een ambacht, kunst is (een verbeelding van) het leven.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:33 schreef OllieA het volgende:
Hm, Gajus toch. Dit is niet R&P hoor.
Vooralsnog is zij uit handen van Magere Hein gebleven, met haar 94 jaar.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ze is gewoon compleet de weg kwijt,
en al dat ze onderweg treft is de dood.
Drie klikken verwijderd van het antwoord. Maar als jarige is het jou vergeven.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik heb even geen zin om te zoeken, Gajus.
Vergeef me.
Haar minnaar ... Maxie of toch een ander?quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:55 schreef OllieA het volgende:
Doe nou niet zo moeilijk, zeg. Deze mevrouw maakt gewoon duidelijk dat ze altijd klaar moet staan voor haar minnaar. Dat met die Gamma spuitbussen was een beetje kort door de bocht, maar in essentie komt het daar wel op neer imho.
Ben jij niet gewoon toe aan een bril, Gellius?quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:05 schreef Gellius het volgende:
Anderzijds is het ook wel vermoeiend om steeds maar de symboliekgitaar de bepotelen nietwaar? Misschien had mevrouw wel gewoon veel deuren. Misschien hield ze haar opties graag open . Misschien woonde ze wel in een showroom.
Zij leefden in welstand, dus ongetwijfeld beschikkend over vele deuren, letterlijk en figuurlijk. De halfopen deur als symbool voor een eventuele uitweg uit haar huidige bestaan. Dat vind ik een plausibele verklaring.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:05 schreef Gellius het volgende:
... Misschien had mevrouw wel gewoon veel deuren. Misschien hield ze haar opties graag open . Misschien woonde ze wel in een showroom.
Misschien moet je 'm dan eens afzetten?quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:11 schreef Gellius het volgende:
Heb ik! Met een foedraaltje en zachte doekjes en alles. Het zijn toch deuren?
heu, welke van de deuren ziet u als halfopen dan? Ik zie er halfopene, geheel opene en enigszins opene.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zij leefden in welstand, dus ongetwijfeld beschikkend over vele deuren, letterlijk en figuurlijk. De halfopen deur als symbool voor een eventuele uitweg uit haar huidige bestaan. Dat vind ik een plausibele verklaring.
De doorlopende suggestie lijkt te zijn dat ik iets niet zie. Opzetten lijkt me in dat geval raadzamer. Tenzij de doorslaggevende hint voor dit schilderij in het microscopische ligt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Misschien moet je 'm dan eens afzetten?
Ja zeg,quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:20 schreef Gellius het volgende:
[..]
De doorlopende suggestie lijkt te zijn dat ik iets niet zie. Opzetten lijkt me in dat geval raadzamer. Tenzij de doorslaggevende hint voor dit schilderij in het microscopische ligt.
Ik zie enkel half- tot geheel geopende deuren, onder hoeken variërend van 30° tot 80°. Alléén de deur die zij vasthoudt kan ik niet positioneren wegens het ontbreken van een deurframe. Op grond van mijn stereometrisch inzicht had ik wel een deurframe verwacht. Is dit een bewust gemaakte fout of is dit te wijten aan een gebrek aan ruimtelijk inzicht (een euvel waar de meeste vrouwen aan lijden).quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:15 schreef Gellius het volgende:
heu, welke van de deuren ziet u als halfopen dan? Ik zie er halfopene, geheel opene en enigszins opene.
takkedeuren!
Truste Ollie. Geef Doddeltje eens een zwarte jurk (dat slankt wel af).quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:37 schreef OllieA het volgende:
Wel-te-rus-ten allemaal.En maak er wat van, morgen Do2.
Ik ga mijn best doen, Ollie.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:37 schreef OllieA het volgende:
Wel-te-rus-ten allemaal.En maak er wat van, morgen Do2.
Oei!quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Truste Ollie. Geef Doedeltje eens een zwarte jurk (dat slankt wel af).![]()
Geen andere bedoeling dan een reactie op die andere - niet afslankende - jurk.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:45 schreef OllieA het volgende:
Oei!
Is dit humor? Heb je er bedoelingen mee?
Do2, slaap lekker, des te meer kun je morgen genieten.quote:Op zaterdag 6 november 2004 03:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga ook maar eens naar bed.
Wel-te-rusten.
Ik denk dat het een 'bewuste' fout is Gajus....quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:35 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik zie enkel half- tot geheel geopende deuren, onder hoeken variërend van 30° tot 80°. Alléén de deur die zij vasthoudt kan ik niet positioneren wegens het ontbreken van een deurframe. Op grond van mijn stereometrisch inzicht had ik wel een deurframe verwacht. Is dit een bewust gemaakte fout of is dit te wijten aan een gebrek aan ruimtelijk inzicht (een euvel waar de meeste vrouwen aan lijden).
Voor jou (te) vroeg, voor de rest (te) laat.quote:Op zaterdag 6 november 2004 08:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Of lul ik nu wazig??? Tis ook nog vroeg..
Je bedoelt een beetje nagenieten, onder het genot van zo´n goudgele rakker met witte kraag.quote:Op zondag 7 november 2004 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben tot niet veel meer in staat dan wat ik nu doe, Gajus.
Ja, ja ... ter correctie van jouw karikatuur:quote:Op zondag 7 november 2004 03:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Welnee, Gajus.
Fotograferen is op knopjes drukken.
Schilderen is worstelen om boven te komen.
Een foto is op z'n best een mooie zin.
Een schilderij op z'n minst een mislukt gedicht.
Slaap lekker.quote:Op zondag 7 november 2004 04:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga naar bed.
Ben Fok inmiddels ook wel beu.
Welterusten, Gajus.
quote:Op zondag 7 november 2004 03:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
quote:Op zondag 7 november 2004 10:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, ik heb 'm
Dorothea Tanning- birthday
quote:Op zondag 7 november 2004 03:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk dat Do2 bedoelt dat zo'n foto als jij hier nu als voorbeeld neemt alleen een vastlegging is van iets wat er al was...quote:Op zondag 7 november 2004 16:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
[afbeelding]
Achter deze foto stak slechts één zin "waar zijn wij in godsnaam mee bezig?".
Door deze foto was de publieke opinie over de Amerikaanse aanwezigheid in Vietnam onomkeerbaar omgeslagen en Nixon c.s. restte slechts een smadelijke aftocht.
Welk schilderij heeft een dergelijke impact kunnen bewerkstelligen? hooguit Picasso´s Guernica
He Do2quote:Op zondag 7 november 2004 19:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat foto's geen geweldige impact op mensen kunnen hebben, Gajus?
Een foto overtuigd wel degelijk. Je moet wel blind zijn om zo'n alles omvattend beeld niet te begrijpen.
Als ik mensen er van wil overtuigen dat oorlog gruwelijk is,
dan zou ik ook voor de foto of camera kiezen.
Die foto is een ( imposante ) momentopname van de oorlog.
Niet mijn oorlog.
Ik heb er dit weekend al 2 verjaardags feestjes opzitten....quote:Op zondag 7 november 2004 19:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, het was te doen.
Weggevertje: dit is van Amadeo Modigliani.quote:Op zondag 7 november 2004 19:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb er dit weekend al 2 verjaardags feestjes opzitten....![]()
Naja, heb sowieso al geen geweldig weekend..,
maar een vrouw met rood haar kan een hoop goed maken!!
[afbeelding]
kadootje van mij voor jouquote:Op zondag 7 november 2004 19:31 schreef Callas het volgende:
[..]
Wegevertje: dit is van Amadeo Modigliani.
Ik had niet anders verwacht!!quote:Op zondag 7 november 2004 19:36 schreef Callas het volgende:
Ps. het origineel hangt natuurlijk tussen de Picasso en de overgrootmoeder van Ryan..
Het is vandaag wel cadeautjesdag op Fok!quote:Op zondag 7 november 2004 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
kadootje van mij voor jou
Nu de titel nog ff Callas.., dan ga ik ondertussen verder typen aan je email
Cadeautjesdag???? Waar kan ik die dan nog meer vinden???quote:Op zondag 7 november 2004 19:38 schreef Callas het volgende:
[..]
Het is vandaag wel cadeautjesdag op Fok!.
Young Redhead in an Evening Dress.
Okay.. De volgende....
Kijk, die kleine dingetjes weet alleenquote:Op zondag 7 november 2004 20:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Amadeo heette stiekem Amedeo, trouwens.
Achja, ik ken er helemaal niks van eigenlijk. Ik kwam dit toevallig tegenquote:Op zondag 7 november 2004 20:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
VInd het merendeel van z'n werk overigens bijzonder lelijk,
maar goed, da's weer een ander verhaal.
Dan aan jou de eer.quote:Op zondag 7 november 2004 20:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Amadeo heette stiekem Amedeo, trouwens.
Ik vind jou meestal erg zoet hoor.quote:Op zondag 7 november 2004 20:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, als je mij een vrouw met rode haren geeft, dan ben ik weer zoet hoor![]()
*grote grijns*quote:Op zondag 7 november 2004 20:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat ben je eigenlijk ook een slinkse donder, he Callas..
Ik zal 's kijken of iets kan vinden.
Vertel mij wat.quote:Op zondag 7 november 2004 20:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat ben je eigenlijk ook een slinkse donder, he Callas..
Ik zal 's kijken of iets kan vinden.
aha, gelukkig drukte ik nog ff op F5, want ik wou net vragen of dit uberhaupt wel een Toscaans landschap isquote:Op zondag 7 november 2004 21:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij is geboren en getogen in Engeland, Gajus.
Maar woont inmiddels al jaren in Amerika.
Los Angeles, geloof ik.
Ik kan het nooit over m'n hart verkrijgen om midden in een liedje de boel uit te zetten, vandaar dat ik er nog benquote:Op zondag 7 november 2004 21:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het wordt wel steeds vroeger bij jou.
Alvast wel-te-rusten, AR.
Ik dacht dat ik de enige was met die afwijking.quote:Op zondag 7 november 2004 21:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan het nooit over m'n hart verkrijgen om midden in een liedje de boel uit te zetten, vandaar dat ik er nog ben
Nee, nooit zo bijna direct, meer als volgt:quote:Op maandag 8 november 2004 11:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Had ik al gezegd dat ik geen idee heb?
Ik ook niet.quote:Op maandag 8 november 2004 14:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ah.
Nou, in dat geval; Ik heb geen idee en ook absoluut geen zin om te zoeken!
Ik toevallig wel.quote:Op maandag 8 november 2004 20:41 schreef Callas het volgende:
Ik ook niet..
Ja,quote:Op maandag 8 november 2004 20:41 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik ook niet..
De onderste laag van de Maslov-piramide blijft een bron van inspiratie excuses.quote:Op maandag 8 november 2004 22:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben even poepen.
Ik ook.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik mis AR.
Oh ja?!quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:09 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik ook..
Echt niet, ik mis AR meer dan jij, punt uit!quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh ja?!
Nou,
ik mis AR toevallig altijd 1 keer méér dan jou, mét zonder terugzegs!!
Echt niet, als hij jou zoveel meer mist, waar is AR dan nu he? En JIJ weet dat lekker niet!quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
AR mist mij weer meer dan jou! Ha!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn zeker niet op zoek naar ene Ito Jakuchu?
Oh. Uhm...quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:38 schreef Z het volgende:
[..]
![]()
Mooi schilderij toch?
En toch mis ik hem meer dan jij. Lekker puh.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet zeker dat jij niet weet wat ik allemaal wel niet weet!
En dat zeg ik lekker ook niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |