abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23070820
Grappig dat de discussie is uitgelopen op het opnoemen van wat een aantal Marokkanen fout hebben gedaan en dit toeschrijven aan de hele gemeenschap en het weerleggen van die generalisering.

Er wordt zo oneerlijk geredeneerd door alle partijen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Het is niet een enkeling die extremistisch is. Volgens schattingen van de AIVD zijn er 50.000 Moslims met fundamentalistische gedachtes. Daarvan zijn er +/- 150 die actief gemonitord worden door redenen die de AIVD niet vermeldt. Die andere 49.850 lopen gewoon vrij rond, zeer waarschijnlijk hebben die niks kwaads in de zin. Maar ze zijn het pertinent niet eens met de vrijheiden die het Westen heeft. Ik snap dan niet wat ze hier nog doen. Ga dan emigreren naar een land waar de wetten wel overeenkomen met je gedachten. Het lijkt me verschrikkelijk dat die mannetjes al die onzedelijkheid zien op tv en de vrouwen zonder hoofddoek hier.
Oplossing: Uitzoeken hoe die mensen staan tegenover onze wetgeving en eventueel emigratie stimuleren naar landen met sterk religieuze en/of conservatieve normen en waarden. Bijv. Algerije, Amerika, Griekenland, Syrie en het hele Oostblok.

Er zijn een aantal irritante KutMarokkanen. Ja, ik als Marokkaan zeg het zelf. Ik irriteer me aan die stoere jonge ventjes die zichzelf graag bewijzen in de groep door andere lastig te vallen, soms met ergere gevolgen. Deze heb je natuurlijk ook bij andere volken.
Oplossing:
Three Strike systeem. Iemand die voor de derde keer wordt opgepakt voor een misdrijf (dus niet voor een vergrijp) een lange strijf geven met een opleiding erbij eventueel.

Er zijn vele ondergrondse irritatie en sluimerend racisme. AAN BEIDE KANTEN. We weten te weinig van elkaar af, wat we belangrijk vinden, waar we bang voor zijn en wat de Islam en de Nederlandse cultuur nou precies inhouden.
Oplossing:
Hier komt nu een zweverig verhaaltje helaas. Maar het enige wat we kunnen doe is echt met elkaar praten en niet langs elkaar heen leven. Wel elke dag brood en fruit kopen bij de Turk maar niet eens weten of het eigenlijk wel een Turk is. Wel hier in Nederland leven op 5 hoog met 4 koters maar niet eens weten hoe Nederland er uit ziet. De regering kan dit stimuleren door de geschiedenislessen eens aan te passen. Allochtonen wonen hier al meer dan 50 jaar, hou eens op het ellenlange hoofdstukken door te nemen over Amerika, Canada, Indonesie en Rusland. Maak dat korter en voeg meer over ONZE Nederlandse geschiedenis toe. Voeg ook wat toe over het hoe en waarom allochtonen hier zijn en wat over de achtergronden.

Het rechtssysteem faalt af en toe. Dit wordt uitvergroot in de media waardoor de publieke opinie is dat ze faalt over de gehele linie.
Oplossing: Verander de wet. Niemand zou mogen vrijkomen alleen omdat er in een rapport zn naam verkeerd gespeld is. Geef openheid over zaken die zijn afgesloten op internet. Voor de rest is Justitie al goed bezig met targets stellen en de lichte en zware criminaliteit daalt gelukkig sinds een paar jaar weer.
  donderdag 4 november 2004 @ 12:01:54 #2
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_23070854
In de TT staat een spelvaut
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_23070954
Speech van Geert Wilders d.d. 2 november 2004: lijkt mee een beter plan.

Dat van de geschiedenislessen slaat nergens op, we hebben het wel over de immigratie gehad, en ik vind de geschiedenis van Amerika, Canada, Indonesië en Rusland wel een stuk belangrijker.
pi_23071039
Het is gewoon een feit dat de Marokkaanse samneleving in Nederland problemen veroorzaakt. Aan de ene kant heb je de extreme Moslims en aan de andere kant de kutmarokkanen. En dan zijn er ook nog de normale Marokkanen die in plaats van zijn eigen groep aan te pakken, zeurt over Nederlanders die kritiek hebben op de Marokkaanse manier van doen.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  donderdag 4 november 2004 @ 12:15:04 #5
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_23071146
Inderdaad, meer heb ik niet te zeggen
pi_23071173
. Er zijn altijd extremen, bij de marokkanen en bij de nederlanders. Extremen zijn nooit goed, links of rechts of wat dan ook.
  Moderator donderdag 4 november 2004 @ 12:38:46 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_23071658
OK, dialoog, praten. My two cents:

In een land als de VS doen immigranten vreselijk hun best om een "echte" Amerikaan te worden. En als je in een land als Australië komt, dan voelen mensen zich eerst Aussie, en daarna pas Griek of Libanees. Typerend was het dat een taxichauffeur in Sydney, met een mediterraan uiterlijk, op onze vraag "where are you from" een wijk in Sydney opnoemde, in plaats van zijn geboorteland.

Maar van immigranten in Nederland heb ik zo vaak het idee dat ze helemáál niet graag Nederlander willen zijn of worden. Ja, ze willen het nederlandse páspoort. Omdat dit recht geeft op allerlei voorzieningen. Maar respect is er niet, niet voor Nederland, niet voor Nederlanders, niet voor de taal en de cultuur.

Dit komt deels door de Nederlanders zelf, die -zeker in het verleden- vaak nogal schamper deden over hun eigen cultuur. "Boerenkool en Vader Abraham", daar werd het mee afgedaan. Tja wat voor een houding kun je dan verwachten van nieuwkomers?

Maar het komt deels ook door de immigranten. Misschien dat grote landen als Amerika en Australie automatisch meer respect "afdwingen", en een klein landje niet? Het lijkt er in ieder geval vaak sterk op dat er een beetje neergekeken wordt op die slappe volgevreten Nederlanders. Wij hebben geen trots, geen geloof, komen niet voor onze vrouwen op etcetera. Ik heb het gevoel dat niet wordt ingezien dat de inrichting van onze maatschappij ook een andere houding met zich meebrengt. Geen trots? In het westen heeft men liever dat politie en rechter het oplossen in plaats van dat iedereen eigen rechter gaat spelen. Vrouwen? Ja, die hebben bij "ons" even veel vrijheid als mannen, dit getuigt niet van disrespect maar juist van réspect. En zo kan ik nog wel even doorgaan, voor wat betreft de verschillen in maatschappijvisie tussen allochtonen en autochtonen.

Uiteindelijk vind ik dat immigranten zich meer moeten aanpassen dan autochtonen. Maar dit dwingen we nog steeds niet genoeg af, heb ik het gevoel. Het moet, net zoals in Amerika, een vóórrecht zijn om Nederlander te mogen worden. En niet alleen maar een manier om te profiteren van onze welvaartsstaat.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_23071700
Over de allochtonen van: Chinezen,Italianen(grootste groep immigranen van Belgie), Russen,Indonesiers, noem maar op kennen we ook bitter weinig zelf nog minder dan van de moslimimmigranten en die groepen stellen amper een probleem, en als ze problemen maken is het dan nog meestal in eigen rangen en laten ze de gewone burger erbuiten.
Dus waar zit het probleem nou...waarom kan een Moslim zich niet gedragen zoals een andere allochtoon, ok hier en daar heb je mensen die weten hoe zich te gedragen en daar heb ik groot respect voor maar het merendeel denkt echt wel zo niet.

Sorry maar voor zover ik zie is de Islam de meest egoïstische godsdienst die er bestaat.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23071742
De `goede´ Marokkanen zouden wat mij betreft meer stelling moeten nemen tegen dat kleine groepje extremisten. Ik, als Nederlander, ik schaam me voor zwaar-christelijke mensen, en spreek die mening ook luid en duidelijk uit. Bij Marokkanen signaleer ik die stellingname tegen extremisme veel minder, of erger nog: helemaal niet. Schreeuw dan van de daken wat je ervan vindt!
  donderdag 4 november 2004 @ 12:41:39 #10
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_23071749
Natuurlijk zitten er ook goede mensen tussen de Marrokanen, en voor diegenen lijkt het me erg moeilijk om het hoofd hoog te houden. Die zitten als het ware tussen 2 partijen in. Aan de ene kant hun eigen asociale "soort" die over ze heen lopen, en aan de andere kant de Nederlanders die denken kijk, daar heb je weer zo'n kut Marrokaan. Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind dat de allochtonen hier Nederland even naar de klote helpen en ik een ontzettende hekel aan ze heb, maar dat ik ook begrijp dat heus niet alle Marrokanen over één kam te scheren zijn. De goeden lijden weer eens onder de slechten.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  donderdag 4 november 2004 @ 12:42:08 #11
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23071756
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:16 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
. Er zijn altijd extremen, bij de marokkanen en bij de nederlanders. Extremen zijn nooit goed, links of rechts of wat dan ook.
Inderdaad. Dus laten we ophouden elkaar de zwarte piet toe te schuiven. Alle volkeren hebben zo hun negatieve en positieve punten

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23071770
Ze hebben hun kans gehad. Er is teveel gepraat, teveel gedaan, te weinig resultaat.

Ik stem voor een 1 strike systeem. 1 keer een vergrijp en hatsee, terug naar het rifgebergte met je Marrokaanse ass!
  donderdag 4 november 2004 @ 12:45:21 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23071830
Mooie OP

Al denk ik dat het voor veel mensen moeilijk is de dialoog te houden als het veel makkelijker is om te roepen dat ze allemaal het land uit moeten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 4 november 2004 @ 12:48:16 #14
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23071891
quote:
...waarom kan een Moslim zich niet gedragen zoals een andere allochtoon,
De problemen liggen voor het grootste deel bij de marokkanen in NL.

De arbeidsparticipatie van bv. Turken, ligt vele malen hoger dan bij marokkanen.

Kijk maar naar al die winkeltjes die heden ten dage geopend worden door turken. Hoeveel worden er geopend door marokkanen? 0,0.

Maar de reden waarom het precies de marokkanen zijn is:

- Ze zijn islamitisch (inc. de zieke eercultuur, ongelijkheid man vrouw, het sickende misplaatste superioriteitsgevoel mbt hun geloof)
- We hebben het voornamelijk over berbers.

FYI:

'berber' is arabisch voor barbaar

De arabieren doen zelf niet al te moeilijk, over wie wat is

Zijn over het algemeen niet de arabische marokkanen die aan het rellen zijn.

Het type volk waar we het meeste last van hebben, worden in hun land van herkomst al als achterlijk beschouwd, laat staan hier.
pi_23071925
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:45 schreef Posdnous het volgende:
Mooie OP

Al denk ik dat het voor veel mensen moeilijk is de dialoog te houden als het veel makkelijker is om te roepen dat ze allemaal het land uit moeten.
Dat soort schepsels verdient geen dialoog meer... net alsof ze luisteren, Nederland heeft tientalle jaren dialoog willen voeren kijk waar jullie nu staan...
Helaas komt België achter
pi_23071975
Fok! (12:39) "Marokkanen spugen op portret van Gogh"

Inderdaad, het was een enkeling en totaal niet representatief voor de rest, eigenlijk mist de Marokkaanse gemeenschap hem (yeah right)........

Lees Maroc.nl en er gaat een wereld voor je open......
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_23071991
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

De arbeidsparticipatie van bv. Turken, ligt vele malen hoger dan bij marokkanen.

Kijk maar naar al die winkeltjes die heden ten dage geopend worden door turken. Hoeveel worden er geopend door marokkanen? 0,0.

- Ze zijn islamitisch (inc. de zieke eercultuur, ongelijkheid man vrouw, het sickende misplaatste superioriteitsgevoel mbt hun geloof)

FYI:

Het type volk waar we het meeste last van hebben, worden in hun land van herkomst al als achterlijk beschouwd, laat staan hier.
Idd heb je gelijk in, wij krijgen het uitschot van Marokko hier binnen,maar de reden waarom ze ginder braafjes doen is ook te zoeken in het feit van de nogal agresieve aanpak van de politiediensten daar.
Eigenlijk al die kutmarokaantjes willen hun eigen cultuur behouden, dan zouden we beter een sharia-rechtbank inrichten naast onze conventionele rechtbank + ook nog een speciale politiemacht voor hen die handeld zoals in het geboorteland, je zult er maar weinig last van hebben denk ik.
pi_23072024
quote:
In een land als de VS doen immigranten vreselijk hun best om een "echte" Amerikaan te worden. En als je in een land als Australië komt, dan voelen mensen zich eerst Aussie, en daarna pas Griek of Libanees. Typerend was het dat een taxichauffeur in Sydney, met een mediterraan uiterlijk, op onze vraag "where are you from" een wijk in Sydney opnoemde, in plaats van zijn geboorteland.
Ik denk dat hier inderdaad een waarheid inzit. Ondanks dat ik liever zou willen dat het niet nodig is en iedereen een wereldburger zou zijn. Echter, mensen dienen zich schijnbaar ergens officieel aan te commiteren voordat ze zich er verantwoordelijk voor voelen.

Dus ja, ik denk dat we in NL ook een soort 'pledge of allegiance' moeten gaan invoeren, in combinatie met het afschaffen van een dubbele nationaliteit. Laat de ongelovigen maar zweren dat ze de Nederlandse staat respecteren, laat de gelovigen maar beloven met hun hand op de bijbel of koran, dat ze Nederlander zijn in de eerste plaats. Voor de mensen die dit niet doen is geen ruimte.

En nogmaals ik zou willen dat het niet nodig was.

btw voorzetje :

Ik verbind Trouw aan de Nederlandse staat en aan het Koningrijk der Nederlanden, één Natie, ondeelbaar, met vrijheid en rechtvaardigheid voor allen.
pi_23072025
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
De `goede´ Marokkanen zouden wat mij betreft meer stelling moeten nemen tegen dat kleine groepje extremisten. Ik, als Nederlander, ik schaam me voor zwaar-christelijke mensen, en spreek die mening ook luid en duidelijk uit. Bij Marokkanen signaleer ik die stellingname tegen extremisme veel minder, of erger nog: helemaal niet. Schreeuw dan van de daken wat je ervan vindt!
Indonesiers zijn over het algemeen moslim
Allah Al Watan Al Malik
pi_23072028
Als je maroc.nl leest dan weet je hoe ze over ons denken, wij zijn het laagste van het laagste voor ze. ongelovige kaaskophonden waar je alles mee mag doen. En dat menen ze serieus. Als je respect wil bij dat volk moet je het afdwingen dus heel hard zijn.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_23072080
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

FYI:

En het aantal uitkeringstrekkers onder Turken is hoger dan onder Marokkanen, waar hebben we het over. Je gebruikt cijfers om ze te verdraaien eigenlijk. Het aantal criminele surinamers en antillianen ligt relatief hoger dan het aantal criminele Marokkanen. Tis maar hoe je het wilt stellen....
Allah Al Watan Al Malik
pi_23072100
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:52 schreef P4nic het volgende:

[..]

Idd heb je gelijk in, wij krijgen het uitschot van Marokko hier binnen,maar de reden waarom ze ginder braafjes doen is ook te zoeken in het feit van de nogal agresieve aanpak van de politiediensten daar.
Eigenlijk al die kutmarokaantjes willen hun eigen cultuur behouden, dan zouden we beter een sharia-rechtbank inrichten naast onze conventionele rechtbank + ook nog een speciale politiemacht voor hen die handeld zoals in het geboorteland, je zult er maar weinig last van hebben denk ik.
Marokko kent geen Sharia of "speciale" politiemacht
Allah Al Watan Al Malik
pi_23072134
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:45 schreef Posdnous het volgende:
Mooie OP

Eens. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_23072149
En zeer goeie OP trouwens, helemaal mee eens. *Hier bevestigd een marokkaan*
Allah Al Watan Al Malik
pi_23072174
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
En zeer goeie OP trouwens, helemaal mee eens. *Hier bevestigd een marokkaan*
goeie signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo