Ik mis
5. Actief de overwinnaar (bezetter) helpen
6. Vluchten naar een niet-bezet land en vandaaruit de bezetter proberen te verwerpen, internationale gemeenschap aan je zijde proberen te krijgen, enz. (wat al die latijns-amerikaanse vluchtelingen proberen te doen dus)
7. Zich bij de bezetter aansluiten om vervolgens voor het leger/verzet gegevens te verzamelen
Nee eerlijk, het hangt erg van de situatie af, deze topic was er een jaar geleden ook al een keer. Een hele hoop hangt af van de bezetter. Als dat Duitsland is of Belgie bijvoorbeeld en die zijn democratisch en gematigd op dat moment, niet een of ander extremistisch iets, dan zou ik vrolijk doorleven, is de bezetter kwaad van zin en van plan de rest van de wereld ook over te nemen zou ik bij 't verzet gaan (tenzij ik tegen die tijd kinderen heb of m'n moeder het niet zonder mij financieel zou redden) of eigenlijk nog liever doen alsof je bij de bezetter hoort en stiekem voor het verzet spioneren, en vluchten is toch vooral een optie als je er zeker van bent dat het bij Nederland blijft, dat ze niet nog meer landen gaan bezetten.