abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23066966
Stel dat Nederland(ervan uit gaande dat we allemaal Nederlander zijn) binnengevallen wordt door een land en bezet wordt zou je dan:

1: het leger ingaan
2: Het verzet ingaan
3: Vluchten naar een veiliger land
4: Niks doen en gewoon doorleven

En waarom kies je voor die optie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23066967
3. Heel laf, ik zou vluchten naar een veiliger land.

Omdat het te lang duurt voordat Nederlanders in opstand komen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23066975
Als het land al bezet is, heeft het niet veel nut meer om in het leger te gaan, omdat we dan al verloren hebben
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_23066976
Ik hoop eigenlijk te vluchten voordat we binnengevallen worden, het streven is binnen 5 jaar.. hopelijk gebeurt er dus de komende 5 jaar nog niets
Snoep verstandig, lik m'n reet!
  donderdag 4 november 2004 @ 05:12:51 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23066982
En ik blijf gewoon weg.

Het hangt natuurlijk geheel van de omstandigheden af, als Nederland al bezet is kan je moeilijk het leger in. zoals gekke ivan al zei. Daarnaast hangt het af van het gedrag van de bezetter.
pi_23069244
Verzet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23069510
Hangt van de bezetter af. Als het rotzakken zijn, zou ik denk ik het verzet in gaan. Of dat hoop ik in ieder geval.
pi_23069544
Het leger of het verzet.
pi_23069557
Ik ga solliciteren bij de bezetter
  donderdag 4 november 2004 @ 10:59:03 #10
105703 Vunn
Niet te verwarren met mamaboo
pi_23069586
Ook het leger! Behalve als het Belgen zijn die ons binnenvallen, die vind ik te aardig.
I've heard it could take days to explore this site
pi_23069599
Ik had hier laatst ook al een discusie over. Vind het laf om je te verbergen op het moment dat je land in oorlog is. Dus ook het verzet. Verder kan ik me niet echt een beeld vormen van een land wat in oorlog is en dat al een verzet heeft. Dat is er toch pas later, als het leger verslagen is?
  donderdag 4 november 2004 @ 11:01:08 #12
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23069620
GEHEIM VERZET, sniper guns enz enz
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23069627
De TS heeft het toch ook over een 'bezetting'?
pi_23069646
quote:
Op donderdag 4 november 2004 04:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

3: Vluchten naar een veiliger land

En waarom kies je voor die optie?
Verhuizen naar Hong Kong

Omdat ik daar ook een identiteit heb. (Verwacht nu bepaalde reacties van mensen)
pi_23069660
Overigens zou ik nooit 'vechten voor mijn land', hooguit vechten voor mijn vrijheid of die van anderen. Ik hecht geen waarde aan een land.
pi_23069727
Ik mis
5. Actief de overwinnaar (bezetter) helpen
6. Vluchten naar een niet-bezet land en vandaaruit de bezetter proberen te verwerpen, internationale gemeenschap aan je zijde proberen te krijgen, enz. (wat al die latijns-amerikaanse vluchtelingen proberen te doen dus)
7. Zich bij de bezetter aansluiten om vervolgens voor het leger/verzet gegevens te verzamelen

Nee eerlijk, het hangt erg van de situatie af, deze topic was er een jaar geleden ook al een keer. Een hele hoop hangt af van de bezetter. Als dat Duitsland is of Belgie bijvoorbeeld en die zijn democratisch en gematigd op dat moment, niet een of ander extremistisch iets, dan zou ik vrolijk doorleven, is de bezetter kwaad van zin en van plan de rest van de wereld ook over te nemen zou ik bij 't verzet gaan (tenzij ik tegen die tijd kinderen heb of m'n moeder het niet zonder mij financieel zou redden) of eigenlijk nog liever doen alsof je bij de bezetter hoort en stiekem voor het verzet spioneren, en vluchten is toch vooral een optie als je er zeker van bent dat het bij Nederland blijft, dat ze niet nog meer landen gaan bezetten.
pi_23069838
Ja, maar Nederland.

Denk je eens in.
Aan alle kanten van ons land zijn omringt door Europese grootmachten.
Engeland aan de kust.
Duitsland aan onze andere kant.
Belgie Frankrijk onder ons.

Al is het zo'n land als duitsland of belgie die binnen zou vallen hebben we weinig te vrezen denk ik.
Maar als bijvoorbeeld een land als Turkije of Iran en meer dan de helft van Europa afgeslacht / bezet hebben, dan wordt het wel tijd om te vluchten omdat ze de sterke buurlanden al afgeslacht hebben en Duitsland bijv. als de helft in beslag heeft genomen, dan word het maar eens tijd om te vluchten denk ik.
Want wij maken geen schijn van kans als Nederland.

Wat zitten wij geografisch toch goed in Nederland
pi_23069844
Van tevoren heb je makkelijk praten, maar ik hoop dat ik in zo'n situatie de moed kan opbrengen om op één of andere manier iets voor het verzet te betekenen. Vluchten naar een ander land zou ik sowieso niet doen. Ik pas me liever aan dan dat ik met de staart tussen de benen ga vluchten.
pi_23069853
Het is een beetje een onzin topic. Ik wil wel eens zien wat al die toetsenbordhelden hier ECHT zouden doen in een oorlogssituatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_23069925
Natuurlijk, het is een volledig hypothetische discussie.

In WOII heeft ook iedereen in het verzet gezeten, right?
pi_23070041
Leuk vraagje, een die je niet realistisch kunt beantwoorden als je niet in zo'n verschrikkelijke situatie terecht komt.

Persoonlijk denk ik dat iedereen zo veel mogelijk zal proberen weg te komen, lukt dat niet, zullen de meesten proberen zo rustig mogelijk te blijven, niet op te vallen en de bezetting uit te zitten. Slechts enkele dapperen zullen zich in de strijd wagen in het verzet.

p.s. Het leger ingaan kan niet als je eenmaal bezet bent, dan heb je immers geen leger meer, of je moet het leger van de bezetter bedoelen?
pi_23070047
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:13 schreef Space-Chinees het volgende:
Ja, maar Nederland.

Denk je eens in.
Aan alle kanten van ons land zijn omringt door Europese grootmachten.

Wat zitten wij geografisch toch goed in Nederland
De Amerikanen kunnen ook nog gaan binnenvallen...
Denk maar aan de "Invading The Hague Act", als er een Amerikaan voor het Internationaal Strafhof gebracht wordt liggen binnen no time de invasietroepen hier voor onze kust. Ga de loopgraven maar graven in de duinen
  donderdag 4 november 2004 @ 11:24:46 #23
3485 kavorka
lure of the animal
pi_23070053
Wij nederlanders zijn de laatste jaren koning geworden in het toekijken en niks doen. Aangezien ik dus niet ga wachten totdat de mensen wakker worden vlucht ik naar het buitenland.
animal magnetism sexual attractive state
pi_23070064
hangt van de situatie af 2 of 3 denk ik
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_23070110
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:24 schreef kavorka het volgende:
Wij nederlanders zijn de laatste jaren koning geworden in het toekijken en niks doen. Aangezien ik dus niet ga wachten totdat de mensen wakker worden vlucht ik naar het buitenland.
"De mensen"? JIJ bent "de mensen". Als iedereen denkt zoals jij, gebeurt er inderdaad nooit iets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')