quote:Two types of racers were eligible to compete under the new regulations; 3 litre prototypes or 5 litre sports cars, which needed minimum production of 25 cars to be homologated. Ferrari already had experience in Formula 1 with racing 3-litre engines, so it came as no surprise that when they announced their return to sports car racing, a new 3 litre prototype, the 312 P, was unveiled. After only half a season it was abandoned with the works team focusing on the construction of the 5 litre 512 S, which was to be pitched against the Porsche 917 first seen at LeMans in 1969.
Outwardly similar to a boxer engine, the Forghieri was a flat V-engine. The difference between a boxer and a flat V engine is the shape of the crank and the ignition sequence; a boxer engine's opposing pistons move towards each other whereas a V engine's pistons move in unison. The big advantage over the 60 degree V12 engine used in the previous 312 P was the low height of the 180 degree engine. This helped to decrease the car's overall height and to lower the centre of gravity, which helped handling.
Over the winter, the 'PB' was further modified. The performance of the engine was increased from an output of 450 bhp to 460 bhp. Various body styles were also tested, with special attention paid to the rear aerodynamics. For the 1972 season, the best drivers were hired to make sure Ferrari won the manufacturer's championship. These included Jacky Ickx, Brian Redman, Arthuro Merzario, Tim Schenken, Mario Andretti and Ronny Peterson.
check topicnummersquote:Op woensdag 3 november 2004 20:51 schreef Alexxxxx het volgende:
kan iemand even nakijken welke eerste was?
quote:Op woensdag 3 november 2004 20:53 schreef ook_gek het volgende:
LIEF
Ferrari wint het altijd van welke auto slowchat topic dan ook![]()
sicko!quote:Op woensdag 3 november 2004 20:55 schreef ook_gek het volgende:
* hermandeperman gaat effe ju halen voor morgen op het werk.
Vitamine W ( wodka ) met Ju is goed en zeker al om half 10 in de ochtend.
We nemen een blikje cola die spoelen we om doen er wodka en ju in en het is als of we cola drinken![]()
Best erg ik weet het![]()
ferrariquote:Op woensdag 3 november 2004 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
MutZ!
Weet iemand een leuk voertuig met 313?
ik kan niet wachten opquote:Op woensdag 3 november 2004 20:56 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 3 november 2004 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
MutZ!
Weet iemand een leuk voertuig met 313?
Waar is de grens? straks zit je rond 11 lijntjes weg te snuiven in de baas zijn tijd!quote:Op woensdag 3 november 2004 20:55 schreef ook_gek het volgende:
* Thermo gaat effe ju halen voor morgen op het werk.
We nemen een blikje cola die spoelen we om doen er wodka en ju in en het is als of we cola drinken![]()
Is een vrachtwagen toch?quote:Op woensdag 3 november 2004 20:55 schreef hermandeperman het volgende:
[..]helemaal van een Wartburg
he!! eindelijk een overeenkomst tussen ons!!quote:Op woensdag 3 november 2004 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik kan niet wachten op
[PTA SC] Volvo 340
Uhm mijn baas is persoon 3 in het verhaal die het zelfde doetquote:Op woensdag 3 november 2004 20:59 schreef Thermo het volgende:
[..]
Waar is de grens? straks zit je rond 11 lijntjes weg te snuiven in de baas zijn tijd!
![]()
* PeuRac noteerd *morgen 10:30 Mark's baas bellen, hem t blikje cola laten checken.quote:Op woensdag 3 november 2004 20:55 schreef ook_gek het volgende:
* PeuRac gaat effe ju halen voor morgen op het werk.
quote:Op woensdag 3 november 2004 20:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Is een vrachtwagen toch?
oke mijn mening over vrachtwagens....
Ten eerste is dar weinig mooi aan te vinden het zijn tuinhuisjes met een te grote laadgeval er achter. Het is echt iets waar onzekere grote mannen in rijden die ook dik zijn. Deze hebben over het algemeen een kleine lul met als gevolg dat ze dat willen compenseren met een vrachtwagen. Kijk ik ben groot geschapen dus ik heb geen auto of wat dan ook nodig![]()
Maar belangrijker nog vind ik het volgende. Elk jaar mogen er van die kwijlende afgekeurde jostie,s in mee rijden toeterend en wel. De ruitenwissers zijn nodig aan de binnenkant wegens de geweldige klodders speeksel die ze met moeite of net niet binnen kunnen houden tegen de voorruit kwakken. Daar bij vind ik ook dacht vrachtwagens over het algemeen precies goed is voor die doelgroep.
Wat ik zeggen wil.
Vrachtwagens zijn voor onzekere klein geschape mannen of afgekeurde jostie,s die graag op een toeter drukken. Of daar een combo van
Einde verhaal
Straks komt hij met de speed, hop pep erin en door werken mark!quote:Op woensdag 3 november 2004 21:00 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm mijn baas is persoon 3 in het verhaal die het zelfde doet![]()
We gaan om 4 uur al aan het bier op m,n werk door de weeks en op vrijdag al om 3 uur![]()
En dat gewoon elke dag![]()
nee zo erg is het nog niet. Maar we hebben een grote bar bovenquote:Op woensdag 3 november 2004 21:01 schreef Thermo het volgende:
[..]
Straks komt hij met de speed, hop pep erin en door werken mark!
alcoholicaquote:Op woensdag 3 november 2004 21:00 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm mijn baas is persoon 3 in het verhaal die het zelfde doet![]()
We gaan om 4 uur al aan het bier op m,n werk door de weeks en op vrijdag al om 3 uur![]()
En dat gewoon elke dag![]()
quote:Op woensdag 3 november 2004 21:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
nee zo erg is het nog niet. Maar we hebben een grote bar boven
We zitten in een pand waar eerst een drankengroothandel gezeten heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |