de islam heeft dat helemaal niet gedaan :S. anders kun je ook gelijk wel zeggen dat het katholieke geloof aan pedofilie doet. De dader was geen allochtoon maar een nederlander die ook een buitenlands paspoort had, maar hier geboren is.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:59 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
De Islam heeft hier juist wel iemand vermoord.. en de dader was een allochtoon.
preventief arresterenen vasthouden zonder advocaat enzo ... goed plan
![]()
Nee, we kunnen beter alle moslims in ons land preventief brandmerken, zoals jij wil.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:59 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
De Islam heeft hier juist wel iemand vermoord.. en de dader was een allochtoon.
preventief arresterenen vasthouden zonder advocaat enzo ... goed plan
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 14:41 schreef RM-rf het volgende:
Sorry maar de standpunten van Wilders zijn behoorlijke onzin...
Wat ben ik het ontzettend eens met deze post! Kan zo door mij geschreven zijnquote:Op woensdag 3 november 2004 22:03 schreef dVTB het volgende:
Hoewel ik normaal gesproken in de sociaal-liberale hoek zou stemmen, overweeg ik sinds gisteren serieus om op een partij zoals die van Wilders te stemmen. Ik ben het op veel punten met de man oneens, maar al mijn kritiekpunten vallen volkomen in het niet bij de ERNST van het probleem van de extremisten waarmee we kampen. De bescherming van de democratie en het recht op vrije meningsuiting vind ik vele malen belangrijker dan een ziektekostenstelsel, VUT of aanleg van snelwegen. De waarde van al dat soort politieke onderwerpen is bij mij nu naar ongeveer 0 gedaald. Ik zal bij de volgende verkiezingen stemmen op die partij die het krachtigst stelling neemt en optreedt tegen extremisme (in al zijn vormen, vanuit alle hoeken). Op het CDA, de SGP en ChristenUnie na (ik stem sowieso niet op partijen die geloof met politiek verenigen), sluit ik daarbij geen enkele partij meer uit van mijn stem.
De huidige regering heeft nog een paar jaar de tijd om verregaande maatregelen te nemen, anders krijgen we hier in Nederland Vlaams Blok-achtige taferelen bij de volgende verkiezingen. En ongelijk kan ik de toekomstige stemmers van die rechtse partij niet geven. Ook al spitst Wilders het probleem iets te expliciet toe op alleen de "niet-westerse allochtonen", hij heeft verder volkomen gelijk in al zijn constateringen.
Ja, ik kan ook wel nederlands paspoort hebben, maar wel overal marokkaans praten... Lekker Nederlands ben je dan he?quote:Op donderdag 4 november 2004 14:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
de islam heeft dat helemaal niet gedaan :S. anders kun je ook gelijk wel zeggen dat het katholieke geloof aan pedofilie doet. De dader was geen allochtoon maar een nederlander die ook een buitenlands paspoort had, maar hier geboren is.
mijn stem zal hij zeker niet krijgen.. beetje populistische praatjes de wereld in helpen en wat leuzen roepen, wetend dat hij dan een heleboel mensen achter zich kan scharen, maar verder alleen maar meer verdeeldheid en haat in dit land zaait... alsof dat een goede oplossing is.
Het verontrust mij dat steeds meer mensen zich laten ophitsen en hun kritische blik verliezen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wat ben ik het ontzettend eens met deze post! Kan zo door mij geschreven zijn![]()
![]()
ik vind dat je niet moet meten met twee maten. Een crimineel is een crimineel. En die moet aangepakt worden, of het nou een marokkaan, een nederlander of een aboriginal is. Je moet iemand niet harder aanpakken omdat hij een bepaalde geloofsovertuiging heeft, een bepaald kleurtje of een bepaalde maat in de schoenen.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:07 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel nederlands paspoort hebben, maar wel overal marokkaans praten... Lekker Nederlands ben je dan he?
Je bent het 1 of het ander... Niet beide
Hmz, wat is jou oplossing dan? Je mond dicht houden en wachten tot het land helemaal verneukt is?
Daar heb je gelijk in., maar je geeft nog geen duidelijk oplossingquote:Op donderdag 4 november 2004 15:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik vind dat je niet moet meten met twee maten. Een crimineel is een crimineel. En die moet aangepakt worden, of het nou een marokkaan, een nederlander of een aboriginal is. Je moet iemand niet harder aanpakken omdat hij een bepaalde geloofsovertuiging heeft, een bepaald kleurtje of een bepaalde maat in de schoenen.
oplossing? haat en verdeling in een land leidt alleen maar tot meer haat en verdeling en misschien zelfs nog tot een burgeroorlog a la hutu's tegen de tutsi's.
Ach, het valt me eigenlijk nog wel mee. Mensen zijn geschokt. Begrijpelijk. En dan krijgen de emoties even de overhand. Ook begrijpelijk. Gelukkig staan er hier en daar ook nog wel wat verstandige reacties in dit en andere topics.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verontrust mij dat steeds meer mensen zich laten ophitsen en hun kritische blik verliezen.
quote:Op donderdag 4 november 2004 15:15 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in., maar je geeft nog geen duidelijk oplossing![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 15:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]maar ik ben ook niet alwetend
Ik denk niet dat ik mijn kritische blik verlies. Normaal gesproken zou ik op een linkse partij stemmen gezien hun standpunten m.b.t. inkomensverdeling, infrastructuur, gezondheidszorg e.d.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verontrust mij dat steeds meer mensen zich laten ophitsen en hun kritische blik verliezen.
Het grote gevaar is wel dat zulke emoties aangegrepen worden juist om beleid erdoor te krijgen dat eerder in tegenspraak is met liberaal-westerse waarden..quote:Op donderdag 4 november 2004 15:16 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach, het valt me eigenlijk nog wel mee. Mensen zijn geschokt. Begrijpelijk. En dan krijgen de emoties even de overhand. Ook begrijpelijk. Gelukkig staan er hier en daar ook nog wel wat verstandige reacties in dit en andere topics.
Hoe kom je daar bijquote:Op donderdag 4 november 2004 15:23 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik mijn kritische blik verlies. Normaal gesproken zou ik op een linkse partij stemmen gezien hun standpunten m.b.t. inkomensverdeling, infrastructuur, gezondheidszorg e.d.
Maar deze partijen komen tot mijn teleurstelling met geen enkele oplossing m.b.t. het probleem wat ons heden ten dage het meest bezig houdt.
Linkse partijen zeggen dat het niet zo erg is?quote:Ik zou het graag anders zien, maar met toekijken en zeggen "het is allemaal niet zo erg" en "Nederland is nu eenmaal veranderd" daar komen we geen stap verder mee.
Je kan het natuurlijk ook allemaal gaan verergeren in Bush-stijl...., dat is waar je dan voor pleit.quote:Daarom ben ik erg gaan twijfelen, aangezien we naar mijn mening niet langer maar wat aan kunnen modderen. Er moet een harde, duidelijke aanpak komen, wat deze aanpak ook is, aangezien de aanpak zoals die was simpelweg niet blijkt te werken.
Jongen, ga nou niet meteen een harde aanpak vergelijken met Amerikaanse taferelen. Het is hier veel te soft, en men mag echt harder aangepakt worden ipv dat geknuffel en "het komt wel goed". Verdomme. Trap ze gewoon het land uit, klaar, en pleur die grens dicht. Laat ze maar lekker in hun eigen land mensen uitmoorden omdat hun mening ze niet zint. En als het een Nederlander betreft: op water en brood, met 5 man in een cel. Dat is terecht ipv in je eentje lekker rukken op kabeltelevisie.quote:Je kan het natuurlijk ook allemaal gaan verergeren in Bush-stijl...., dat is waar je dan voor pleit.
Gelukkig zijn de volgende verkiezingen pas in 2007 en niet volgende week. Dat is twee jaar geleden niet al te best bevallen.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:16 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach, het valt me eigenlijk nog wel mee. Mensen zijn geschokt. Begrijpelijk. En dan krijgen de emoties even de overhand. Ook begrijpelijk. Gelukkig staan er hier en daar ook nog wel wat verstandige reacties in dit en andere topics.
Dit type uitspraak hoor je veel de laatste tijd. Er vallen een paar dingen in op:quote:Op donderdag 4 november 2004 15:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Er moet een harde, duidelijke aanpak komen, wat deze aanpak ook is, aangezien de aanpak zoals die was simpelweg niet blijkt te werken.
Er wordt nu al behoorlijk langere gevangenisstraffen opgelegd, en het regime verzwaard.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jongen, ga nou niet meteen een harde aanpak vergelijken met Amerikaanse taferelen. Het is hier veel te soft, en men mag echt harder aangepakt worden ipv dat geknuffel en "het komt wel goed".
Justitie is en blijft een hoofdpijnportefeuille. Elke moord leidt weer tot uitspraken dat de aanpak niet hard genoeg is. Terwijl het in Nederland met de misdaadcijfers best meevalt. Bovendien neemt het af.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:34 schreef Parabola het volgende:
Overigens ben ik er niet zo van overtuigd dat de 'oude' aanpak niet zou kunnen werken. Wel zullen er wat accenten verschoven moeten worden.
Dat is te weinig. In plaats van radicalen in de gaten houden, gewoon het land uittrappen. Klaar. Maakt niet uit in welke beweging zo'n persoon radicaal is, op den duur flikken ze toch wat.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:36 schreef freako het volgende:
[..]
Er wordt nu al behoorlijk langere gevangenisstraffen opgelegd, en het regime verzwaard.
Was er ook niet een punt van Wilders in zijn beroemde en veel bediscussieerde 10-punten-plan, dat hij dusdanig sterk aanhing dat het voor hem reden was uit de partij te stappen die hem een kamerzetel had gegeven...quote:Op donderdag 4 november 2004 15:34 schreef Parabola het volgende:
Onder de noemer 'hard' en 'duidelijk' wordt veel symboolbeleid ingevoerd of voorgesteld. Ook heer Wilders is hier erg goed in. Meestal gaat het dan om 'nieuw' beleid dat eigenlijk al bestaat, maar in de praktijk niet gebruikt/gehandhaafd wordt. Niemand vraagt zich of waarom niet, maar knalt er gewoon nieuwe regels bij, die dus meestal niets toevoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |