abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23125570
Ben ik een land?

En hoezo heb je mijn TV gejat terwijl je nog in huis bent?

Hoe dan ook; ik zou gewoon de politie bellen.
  zondag 7 november 2004 @ 01:07:46 #227
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23133902
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:49 schreef axon het volgende:
911

De AIVD schaduwt 150 extremisten.
In de tweede kamer zitten 150 volksvertegenwoordigers.
Ook geen toeval.
Samir A
Mohammed B
...
Ahmed C

Goed om te lezen dat veel Fokkers op iemand stemmen vanwege slechts één standpunt. Wilders denkt dat hij het juiste doet, dat maakt zijn verhaal zo krachtig, maar hij begrijpt niet goed dat zo'n gepolitiseerde reactie rampzalig is. De dood van vG wordt door veel te veel mensen misbruikt om punten te drukken.
Wasserwunderland
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 02:07:25 #228
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23157122
quote:
'Geen burgerrechten moslim'

Groep Wilders vindt islam onverenigbaar met rechtsstaat

DEN HAAG - Het afgescheiden VVD-kamerlid Wilders wil moslims uitsluiten van grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dat blijkt uit het programma dat de directeur van de Edmund Burke-stichting, Spruyt, voor een liberaal-conservatieve partij heeft geschreven. Wilders omarmt dat programma.

De islam is volgens Wilders en Spruyt onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Zij menen dat dit geloof zich niet verdraagt met de democratische rechtsstaat en dat het met zijn 'torenhoge minaretten in Rotterdam' imperialistisch is. Steeds meer moslima's dragen volgens hen een hoofddoekje als symbool van een afwijzing van het Westen. Spruyt weerspreekt berichten dat hij met Wilders een liberaal-conservatieve partij wil oprichten. Hij heeft wel op eigen initiatief zijn schets van een liberaal-conservatieve ideologie en beleidsprogramma voorgelegd aan Wilders, in wie hij een geestverwant ziet. Het kamerlid reageerde instemmend.

Spruyts initiatief heeft de Burke-stichting het afgelopen weekeinde in een crisis gebracht. Twee leden van het comité van aanbeveling, ChristenUnie-politicus Van Middelkoop en oud-CDA-kamerlid Hillen, besloten vrijdagavond daaruit te stappen. Oud-premier Van Agt volgde gisteravond. Hij vindt optreden en uitlatingen van Wilders 'reactionair, xenofobisch en te militant'. VU-hoogleraar Harinck beraadt zich nog op zijn lidmaatschap van het comité van aanbeveling. Hij wil eerst opheldering van Spruyt.

Naast uitsluiting van moslims van grondrechten, bepleit Spruyt de sluiting van de grenzen voor immigranten als wapen tegen de 'islamisering van de Nederlandse cultuur'. Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: ,,Je past je aan, of je hoepelt op.''

In het programma wordt verder gepleit voor invoering van het districtenstelsel en referenda, hervormingen waar Wilders tot dusver tegen was. De liberaal-conservatieven streven verder naar lagere belastingen, ook om het aantal vermogende particulieren te laten groeien. Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon.

De houding tegenover supranationale organen als de EU en de VN moet 'ongemeen kritisch' zijn. ,,Als zij zich verzetten tegen de belangen van de nationale staat, is opzegging van die verdragen of zelfs het lidmaatschap van die organen de logische volgende stap.''
Geen burgerrechten = ook geen burgerplichten toch?
pi_23157146
Tja, het gedonder is ook weer meteen begonnen hè. Ik zal weer wat chips inslaan morgen.
I´m back.
  maandag 8 november 2004 @ 02:14:04 #230
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23157183
wilders ooit van artikel 1 uit de grondwet gehoord? Waarom zet die man aan tot meer haat en verdeeldheid... wat levert hem dat op?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_23157205
quote:
Op maandag 8 november 2004 02:14 schreef DionysuZ het volgende:
wilders ooit van artikel 1 uit de grondwet gehoord? Waarom zet die man aan tot meer haat en verdeeldheid... wat levert hem dat op?
Zetels...
Je zag de ogen van Spruyt toch wel glimmen van de week, daags nadat van Gogh voor zijn raap was geschoten, toen de journalist vroeg voor hoeveel zetels ze gingen???
I´m back.
  maandag 8 november 2004 @ 02:18:34 #232
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23157223
quote:
Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon.
sja zo kun je inderdaad ook meer rijken genereren jah. Als werkgever je arbeiders minder betalen zodat je er zelf beter van wordt. Parasitisme noemen ze dat volgens mij
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_23157258
quote:
Op maandag 8 november 2004 02:18 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

sja zo kun je inderdaad ook meer rijken genereren jah. Als werkgever je arbeiders minder betalen zodat je er zelf beter van wordt. Parasitisme noemen ze dat volgens mij
Dat is het omgekeerde Robin Hood effect. Uiteraard hopen de heren, net als iemand anders voor hen, dat vooral de lagere inkomens op hen stemmen, daarom hebben ze ook lekker veel xenofobie in hun programma gezet. Die lui met lagere inkomens zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze zichzelf in de handen snijden nl.
I´m back.
  maandag 8 november 2004 @ 02:28:54 #234
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23157302
hm ... maar de generaliserende en discriminerende uitspraken die wilders doet zijn imho niet gepast voor een vertegenwoordiger van het nederlandse volk. Janmaat is voor dergelijke uitspraken gesanctioneerd, waarom doet men dat tegenwoordig niet meer?

toen wilders net uit de vvd was gezet was hij bij rtl z, en had een aantal van zijn meningen gelezen en gehoord. Ik vond toen dat, ook al was ik het grotendeels niet met hem eens, hij tenminste ideologisch was en vasthield aan zijn eigen standpunt en de tegenpartij respecteerde. Die mening heb ik nu herzien.. wilders is imho een haat uitdragend mannetje...

lijkt wel zo'n extremistische imam op deze manier.
pi_23157335
quote:
Op maandag 8 november 2004 02:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

. Die lui met lagere inkomens zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze zichzelf in de handen snijden nl.
Overigens is dit slechts de assumptie die zijn maken uiteraard...

Ja, een naar, opportunistisch mannetje ja. Wat zal ik zeggen, dat zijn nu de volkshelden en een volk krijgt de volkshelden en -heldinnen die het verdient.
I´m back.
pi_23157374
Overigens uit de tumult die nu bij het EBS uitbreekt kunnen we dus weer veilig aannemen dat geen enkel zichzelf respecterend individu van enige statuur zich wenst te associëren met de snode plannetjes van Spruyt en Wilders. Het zal me dan ook niet verbazen dat ze alleen gekke Henkie die op de kermis de botsautootjes exploiteert en nooit fatsoenlijk heeft leren lezen en schrijven, een Drentse heikneuter die een verleden heeft bij de neonazi's en een veroordeling wegens pedofilie op zijn naam heeft staan alsmede een slissende oud-hoofd redacteur van een reactionair opinieblad, waar ze later nog veel gelazer mee krijgen, en mensen van gelijke snit zo gek zullen krijgen om op hun lijst te staan. Kortom laat de zakken met chips maar weer aanrukken.
I´m back.
  maandag 8 november 2004 @ 02:41:19 #237
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23157412
ik vind het jammer dat de woorden van wilders zoveel mensen, en vooral de media zo aanspreekt. Maar goed laat hem maar eens een verhit debat voeren met enkele andere prominente figuren in de politiek. Dat wil ik meemaken en laat dan die zakken chips idd maar aanrukken
pi_23157505
quote:
Op maandag 8 november 2004 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens uit de tumult die nu bij het EBS uitbreekt kunnen we dus weer veilig aannemen dat geen enkel zichzelf respecterend individu van enige statuur zich wenst te associëren met de snode plannetjes van Spruyt en Wilders. Het zal me dan ook niet verbazen dat ze alleen gekke Henkie die op de kermis de botsautootjes exploiteert en nooit fatsoenlijk heeft leren lezen en schrijven, een Drentse heikneuter die een verleden heeft bij de neonazi's en een veroordeling wegens pedofilie op zijn naam heeft staan alsmede een slissende oud-hoofd redacteur van een reactionair opinieblad, waar ze later nog veel gelazer mee krijgen, en mensen van gelijke snit zo gek zullen krijgen om op hun lijst te staan. Kortom laat de zakken met chips maar weer aanrukken.
Hahaha.
En nu nog een paar alinea's en het is nog fraaier.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23159291
quote:
Op maandag 8 november 2004 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Kortom laat de zakken met chips maar weer aanrukken.
Waarbij je natuurlijk moet erkennen dat zo'n radikale westerse Sharija-partij wel goed is voor de stijging van de consumptie-uitgaves en aldus overall onze democratie weer eens bewijst een positief effect op de Economie te hebben..

Chips zijn overigens wel erg werkman achtig, als niet-conservatieve liberaal ga ik zelf persoonlijk voor de knabbelnootjes, eventueel valt er nog een avondje bitterballen-genot uit te slepen (wat vast tot jaloerse blikken der Wiegelanen leidt... die dan werkelijk gedwongen zijn keuzes te maken, ofwel de bitterballen of een nieuwe leider volgen, ik vermoed dat het merendeel de bitterballen zal prefereren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23163250
quote:
wilders ooit van artikel 1 uit de grondwet gehoord?
Waar is artikel 1 in de grondwet in de VS?
quote:
Die lui met lagere inkomens zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze zichzelf in de handen snijden nl.
Het is maar goed dat jij niet doet aan generaliseren en discrimineren
quote:
hm ... maar de generaliserende en discriminerende uitspraken die wilders doet zijn imho niet gepast voor een vertegenwoordiger van het nederlandse volk
Welke uitspraak van GW is generaliserend en/of discriminerend?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23164737
quote:

[..]

Dat is het omgekeerde Robin Hood effect. Uiteraard hopen de heren, net als iemand anders voor hen, dat vooral de lagere inkomens op hen stemmen, daarom hebben ze ook lekker veel xenofobie in hun programma gezet. Die lui met lagere inkomens zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze zichzelf in de handen snijden nl.
Je zou toch waarhaftig gaan denken aan een wetsvoorstel , welke voorziet , dat alle Proleten, lagere inkomens en minder-dan-jan-modaal verplicht worden de PvdA hun stem te geven.
Ja, .....Zien die stakkers niet dat het collectieve omverdelingsplan , voor hun de enige oplossing is?

Wat moeten mensen als Bos , Netelenbos, etc etc , wanner zelfs de stem van straat niet meer hun privé eigendom is?
  maandag 8 november 2004 @ 14:46:39 #242
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23166071
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar is artikel 1 in de grondwet in de VS?
[..]
we leven niet in de vs.. en volgens mij is discrimineren op basis van geloof, huidskleur e.d. daar ook niet getollereerd.
pi_23167492
CBS,CPB en SER onder andere discrimineren volgens artikel 1.

Daarom is het ook bullshit.

Maar voor de linkse kerk is het een prima doodgooier van een discussie

P.S. Ik reageerde nog op meer stukjes van je, zullen we maar vanuit gaan dat je daar geen weerwoord op hebt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 8 november 2004 @ 16:44:01 #244
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23168641
wat is een linkse kerk? CBS, CPB en SER willen niet de burgerrechten van moslims inperken.
quote:
Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:
DEN HAAG - Het afgescheiden VVD-kamerlid Wilders wil moslims uitsluiten van grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dat blijkt uit het programma dat de directeur van de Edmund Burke-stichting, Spruyt, voor een liberaal-conservatieve partij heeft geschreven. Wilders omarmt dat programma.
Dit is gewoon discriminatie tov het islamitische geloof. punt uit. Andere geloven mogen wel nog eigen scholen en verenigingen stichten maar het islamitische geloof niet? Dus een antwoord op je 3e quote.

En de tweede opmerking was niet van mij.
pi_23171705
quote:
Op maandag 8 november 2004 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
CBS,CPB en SER onder andere discrimineren volgens artikel 1.

Verklaar je eens nader? Nemen ze daar geen negers aan of zo?
pi_23171765
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Welke uitspraak van GW is generaliserend en/of discriminerend?
Vrijwel elke uitspraak over Moslims.
pi_23174240
Pleit meneertje Geertje ook nog voor het aanpakken van de oorzaken van criminaliteit of alleen voor harder politie-optreden en zwaarder straffen?
  maandag 8 november 2004 @ 22:29:27 #248
85889 lucida
équilibre
pi_23178299
quote:

Die lui met lagere inkomens zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze zichzelf in de handen snijden nl.
Wordt hier de electorale rekruteringsstrategie van links uit de doeken gedaan?...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23179107
quote:
Verklaar je eens nader? Nemen ze daar geen negers aan of zo?
Volgens artikel een van de grondwet mag je niet zeggen dat 99% van de straatrovers in Rotterdam allochtoon is, zelfs als dat zo is.

Daarom zouden zij nooit een ras of nationaliteit ten sprake mogen brengen en dat doen ze wel.

Maar het geeft ook meteen het failliet van Artikel een aan en Pim had dat goed gezien
  maandag 8 november 2004 @ 23:06:41 #250
92476 Gallo
Zinfandel
pi_23179536
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Volgens artikel een van de grondwet mag je niet zeggen dat 99% van de straatrovers in Rotterdam allochtoon is, zelfs als dat zo is.
Welk artikel mag dat dan zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')