abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23057870
Geert Groep Wilders, 2 november 2004

Voorzitter. Het is vandaag inderdaad een zwarte dag voor onze democratie. Met de laffe moord op Theo van Gogh is niet alleen iemand die op creatieve wijze van het vrije woord gebruikmaakte ons ontnomen maar is ook de vrijheid van meningsuiting een mokerslag toegebracht. Het is te walgelijk voor woorden wat er vandaag is gebeurd en ik heb er eigenlijk ook geen woorden voor. Nooit zullen wij mogen capituleren voor mensen die geen argumenten maar kogels en messen gebruiken om andersdenkenden de mond te snoeren en zoals vandaag zelfs het leven te ontnemen. Ik ben niet alleen verdrietig maar ook heel kwaad over wat er vandaag is gebeurd. Ik kan het nog niet helemaal bevatten, maar ik weet wel met alle andere collegas dat mijn gedachten vooral uitgaan naar de familieleden en overige nabestaanden van de heer Van Gogh die ongetwijfeld een afschuwelijke tijd doormaken. Ik wens hun daarbij sterkte.

Voorzitter. Ik spreek vandaag een tekst uit bij deze begroting voor Justitie die ik de afgelopen dagen voor de dramatische moord op Theo van Gogh had geschreven. Een tekst die met name gaat over criminaliteit van niet-westerse allochtonen zoals Marokkanen, Turken en Antillianen, en over de onveiligheid in vele wijken en buurten in ons land, zoals de Diamantbuurt in Amsterdam. Ik heb zitten te twijfelen of ik die tekst nu al dan niet zou uitspreken, maar ik meen dat het vrije woord ermee is gediend dat ik die tekst gewoon ongewijzigd uitspreek. Dat zal ik nu dan ook doen.

Voorzitter. Bij de algemene politieke beschouwingen heb ik er reeds op gewezen dat het onaanvaardbaar is dat het aantal slachtoffers van geweldsdelicten nog steeds stijgt en dat ook de overlast in buurten niet is verminderd. In ons land zijn jaarlijks 3,3 miljoen mensen het slachtoffer van criminaliteit, zoals diefstal, vandalisme en geweld. De afgelopen weken hebben wij op verschillende plekken in ons land kunnen zien waartoe straatterreur kan leiden. In Honselersdijk en in de Amsterdamse Diamantbuurt werden mensen uit hun buurt weggejaagd na te zijn geterroriseerd door Marokkaanse jongeren.

Ik heb daar overigens Kamervragen over gesteld. Het advies van de politie was verhuizen. De reactie van de Amsterdamse burgemeester: wij weten wel wie het zijn, maar wij kunnen er niets aan doen. In Rotterdam, Ede, Haarlem en elders zijn de afgelopen tijd veel soortgelijke gevallen bekend geworden. De wereld staat op zn kop. De Nederlandse burger snapt er niets meer van. Slachtoffers worden gestraft en daders gaan vrijuit. Nederland is te tolerant. Ook het cultuurrelativisme neemt perverse vormen aan. Ik zeg al jaren in dit huis: ook excessen in de islam -- of het nu gaat om moskeeën of om criminelen van Marokkaanse of andere afkomst -- moeten hard worden aangepakt. Niemand snapt dat het niet gebeurt. Mensen die daar boos over zijn, geef ik groot gelijk.

Niet-westerse allochtone jongeren zijn al jaren oververtegenwoordigd in de jeugdcriminaliteitscijfers. Sommige collegas hebben daar al naar verwezen. Uit het SCP-rapport 2004 blijkt dat het aantal verdachten van criminaliteit die niet in Nederland zijn geboren of niet de Nederlandse nationaliteit hebben, sterk is toegenomen. Hetzelfde geldt voor veelplegers. Het is duidelijk dat er sprake is van een serieus maatschappelijk probleem waar wij de ogen niet voor kunnen sluiten.

In hetzelfde SCP-rapport staat dat de meeste situaties waarin mensen zich onveilig voelen, te maken hebben met dezelfde groepen rondhangende jongeren. Vanuit brede lagen van de bevolking is er vraag naar een intensievere aanpak van de criminaliteit en van de onveiligheid en wordt er gevraagd om strengere straffen. In de effectiviteit van het overheidsbeleid heeft de bevolking steeds minder vertrouwen. Velen zien het nut van het doen van aangifte niet meer in. Dat is een trieste constatering.

De overheid moet terug naar haar kerntaken. Eén daarvan is het garanderen van de veiligheid van haar burgers. Nu stelt men vaak de verkeerde prioriteiten. In plaats het uitschrijven van lucratieve boetes voor lichte verkeersovertredingen -- volgend jaar al voor 10,5 mln -- moet men zich meer richten op hinderlijke criminaliteit die het leefklimaat verziekt. Om de criminaliteit meer aan te pakken, is een mentaliteitsomslag bij politie en justitie nodig. Meer blauw op straat helpt als de agenten op de juiste manier worden ingezet.

Ter bestrijding van de jeugdcriminaliteit doe ik een aantal voorstellen. Het meest eenvoudig, maar zeer hard nodig is meer politie. Bij de financiële beschouwingen heb ik een amendement ingediend om hiervoor 0,5 mld extra structureel uit te trekken, waarvan 400 mln voor meer politie en 100 mln voor extra AIVD-personeel in het kader van terrorismebestrijding. Door deze investering kan de politiesterkte vanaf 2005, zo heeft het departement van Binnenlandse Zaken mij voorgerekend, geleidelijk groeien met 5500 tot 6000 ftes. Deze investering is gedekt door dit bedrag te bezuinigen op de begroting voor Ontwikkelingssamenwerking. Door de extra politiemensen kan er meer tijd worden besteed aan de problemen in de buurten in het land.

Daarnaast pleit ik voor een zero-tolerancebeleid, zeker met betrekking tot overlast in de buurt. Pleinverboden en samenscholingsverboden kunnen zeker wenselijk zijn, maar het blijven uiteindelijk lapmiddelen die gemakkelijk ontdoken kunnen worden. Jongeren die zich misdragen, dienen onverbiddelijk te worden opgepakt en vastgezet. Het adagium moet zijn: liever vijf criminelen in één cel dan vier op straat.

Ik pleit er ook voor om jongeren boven de 16 jaar die ernstige geweldsmisdrijven hebben gepleegd standaard te berechten volgens het volwassenenstrafrecht.

Het is zinvol om de vervroegde invrijheidstelling af te schaffen. Een straf is een straf. Een straf betekent niet dat je eerder vrijkomt. Dit kan betekenen dat er een cellenprobleem ontstaat, maar ook daarvoor geldt het adagium: liever vijf criminelen in één cel dan vier op straat. Zet maar wat stapelbedden in die cellen, dan komt het wel goed.

Een persoon die een tijdelijke verblijfsvergunning heeft en veroordeeld wordt voor een misdrijf, moet zijn verblijfsvergunning inleveren. Na het uitzitten van zijn straf moet hij onmiddellijk het land worden uitgezet. Liever per direct, opgruimd staat netjes Dit moet ook gelden voor mensen met een dubbele nationaliteit. Mensen die naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit hebben -- bijvoorbeeld de Turkse of de Marokkaanse -- moeten hun Nederlandse paspoort verliezen als zij een misdrijf hebben gepleegd, zeker als het gaat om ernstige geweldsmisdrijven. Deze mensen moeten gedenaturaliseerd worden. Na het uitzitten van hun straf dienen zij –ontdaan van hun Nederlandse nationaliteit– Nederland uitgezet te worden. Ik hoop dat de minister dit wil toezeggen. Ik zal anders overwegen om hier een Kameruitspraak over te vragen.

Voorzitter. Een andere methode is de Engelse methode. Als een jongere volhardt in crimineel gedrag, dan zal hij met het hele gezin waarvan hij deel uitmaakt het huis moeten worden uitgezet. De filosofie is dat de ouders verantwoordelijk zijn voor een minderjarig kind. Op het moment dat het kind niet luistert en in criminaliteit vervalt, moeten ook de verantwoordelijke ouders daarvoor de prijs betalen. Als ik goed geïnformeerd ben, heeft het gemeentebestuur in Breda eerder besloten om samen met het Openbaar Ministerie de mogelijkheden te gaan onderzoeken om dat in te voeren. Ik ben ontzettend benieuwd of de minister al kan vertellen of dat succesvol is in Breda en of dat eventueel landelijk kan worden ingevoerd.

Wij steunen ook het initiatiefwetsvoorstel van collega Eerdmans om te komen tot wettelijke minimumstraffen.

Ik sluit af. Wij moeten bij al deze maatregelen niet vergeten dat de oorzaken van de criminaliteit uiteindelijk ook samenhangen met de doorgeschoten en veel te vrijblijvende immigratie en integratie. Ik vind dat het, om de integratie van de op dit moment in Nederland verblijvende allochtonen te bevorderen en de criminaliteit tegen te gaan, zinvol is om de immigratie van niet-Westerse immigranten fors verder te beperken. Ik heb eerder bij de algemene beschouwingen een helaas verworpen motie ingediend die zegt dat er een stop moet komen voor vijf jaar voor de gezinsvorming en de gezinshereniging van niet-westerse allochtonen. Ik vind dat we de immigratie zeer fors verder moeten beperken. Het blijft anders dweilen met de kraan open en dat kunnen we niet hebben.

De Groep-Wilders pleit dan ook voor een hardere aanpak van de criminaliteit in het algemeen, van de jeugdcriminaliteit in het bijzonder, voor adequaat ingrijpen en zwaarder straffen. Het komt er voor politie en justitie op aan om de juiste prioriteiten te leggen. Streng en daarmee sociaal. Kernpunten zijn: meer politie -- ik heb daar een half miljard euro voor gevonden -- een zero-tolerancebeleid, het einde van het afschuwelijke en perverse cultuurrelativisme, ook in het strafrecht en ten slotte, voorzitter, een aanzienlijk verdergaande beperking van de immigratie dan nu het geval is.

Lef kan hem niet ontzegt worden en hij heeft ook nog 1000% gelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23058201
Mijn stem heeft ie.

Ik ben het 100% met hem eens.
  woensdag 3 november 2004 @ 20:09:50 #3
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_23058203
Een keiharde aanpak..
En hij heeft volledig gelijk. Blijkbaar kán het niet op een andere manier, waarschijnlijk ziet een groot gedeelte van Nederland dat nu ook wel in.
Nederland verhard. Dat is niet tegen te gaan.

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat Links hierop te zeggen heeft.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_23058359
Mijn stem heeft ie ook.
100%

* winux is alleen heel erg bang dat deze meneer ook de mond gesnoerd zal worden.

/edit
Gelukkig hebben we nog 910 dagen voordat er een volgende aanslag komt.
pi_23058378
Ik hoorde vandaag een stukje van Van Bommel van de SP op Radio 1 in een discussieprogramma met wat anderen en die zei best wat dingen die hout snijden over de integratie.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23058397
Mijn stem zal-ie nooit krijgen, .
  woensdag 3 november 2004 @ 20:16:30 #7
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23058405
Nederland heeft absoluut deze harde aanpak nodig!
Het gaat nu veel te ver en we moeten ons niet meer laten intimideren.
pi_23058515
De man zit zo vol haat, daar kan geen moslimfundi tegen op
pi_23058522
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:16 schreef Monidique het volgende:
Mijn stem zal-ie nooit krijgen, .
Alleen maar door z'n kapsel of heb je ook inhoudelijk nog wat aan te merken?
Big dick.
  woensdag 3 november 2004 @ 20:22:07 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23058586
Ik ben na het zinnetje 'zwarte dag voor de democratie' opgehouden met lezen. De toon was daarmee al weer gezet en nog zo'n discussie als na 6/5/02, daar heb ik geen zin in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23058598
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:20 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Alleen maar door z'n kapsel of heb je ook inhoudelijk nog wat aan te merken?
Oh, zeker wel. Daar zijn al genoeg topics over, trouwens. Ik zal nooit stemmen op een xenofoob, op iemand die zo aandachtsgeil is, iemand met wiens punten ik het ook gewoon simpelweg niet eens ben.
pi_23058732
quote:
en
quote:
Ik ben na het zinnetje 'zwarte dag voor de democratie' opgehouden met lezen. De toon was daarmee al weer gezet en nog zo'n discussie als na 6/5/02, daar heb ik geen zin in.
www.maorules.com is een prima forum voor die vervuiling.

Bij voorbaat dank,

Topicopener
pi_23058745
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
daar heb ik geen zin in.
Dan blijf je weg uit dit topic
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 3 november 2004 @ 20:30:04 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23058803
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan blijf je weg uit dit topic
Ging dit alles niet om 'vrijheid van meningsuiting'? Of geldt dat alleen voor mensen die met Van Gogh, Wilders en Ali meehblaten?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23058855
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ging dit alles niet om 'vrijheid van meningsuiting'? Of geldt dat alleen voor mensen die met Van Gogh, Wilders en Ali meehblaten?
Je kraamt onzin uit Willie_E_Coyote. Als je geen zin hebt in bepaalde discussie dan kan je beter wegblijven uit de desbetreffende topics. Je hebt er immers geen zin in, dus waarom zou je anderen vermoeien met jouw totaal niet boeiende en relevante prietpraat?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 november 2004 @ 20:33:52 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_23058890
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kop in het zand werkt natuurlijk veel beter
  woensdag 3 november 2004 @ 20:35:02 #17
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23058916
Stevige politieke uitspraken van mijnheer Wilders.
Ik kan in de opsomming van feiten helaas geen onwaarheden bespeuren.
Ik beweeg mij veelvuldig aan de zelfkant van de maatschappij en dicht mijzelf dus enige ter zake kundigheid toe.
De aanpak van mijnheer Wilders is 'een' aanpak waarvan nog bewezen moet worden dat het de verkeerde of de juiste is.
Van de voorgaande aanpakken staat het ontoereikende resultaat al vast.
Kijk om jezelf heen en neem waar.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 3 november 2004 @ 20:35:42 #18
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_23058934
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kop in het zand werkt natuurlijk veel beter
wilde net zeggen.
over oogkleppen gesproken

dat is nu juist het probleem wat dit soort uitspattingen veroorzaakt.
nederland is overtolerant

veel mensen aan de links georiënteerde kant van de politiek hebben zoiets van :
ach, het was Theo maar
of
Hij riep het over zichzelf uit

geen van hen staat er echter bij stil dat een aanslag op de vrijheid van meningsuiting ook hen kan treffen.... en dat is het punt waarop iets moet gedaan worden, Wilders heeft dus 100% gelijk.
pi_23058937
Mijn stem heeft hij.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_23058942
Dit is altijd leuk om de humor van rechtse users te testen
  woensdag 3 november 2004 @ 20:35:56 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_23058943
alleen het eerste deel van zn betoog heeft iets, maar dat blehren de meeste nederlanders al een poosje, is dus niet zijn tekst. mischien dat de politiek nu wel de handjes laat wapperen.
het tweede gedeelte, vanaf het "verblijfsvergunning" gedeelte slaat ie weer loze taal uit, as usual. moest dat nog opgemerkt worden of was dat duidelijk genoeg?
pi_23059063
Prachtig verhaal van wilders ben het met hem eens. Zeker dat de politie de veiligheid moet garanderen en geen onnodige boetes uit moeten schrijven om maar aan de zoveel per dag te komen, anders functioneren ze niet goed

Wilders

Ook moet idd de Nederlandse nationaliteit, bij een dubbele nationaliteit kunnen worden geschrapt voor diegene die ernstige delicten begaan
pi_23059167
nog 910 dagen tot volgende aanslag las ik hierboven ergens.
910-365-365=180 dagen
2 nov + 180 dagen = 2-05-07
dat is weer net voor de volgende verkiezing als kabinet het volhoudt.
pi_23059207
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:44 schreef gtotep het volgende:
nog 910 dagen tot volgende aanslag las ik hierboven ergens.
910-365-365=180 dagen
2 nov + 180 dagen = 2-05-07
dat is weer net voor de volgende verkiezing als kabinet het volhoudt.
910 waarom geen 911 ?

Overigens houden ze denk nu wel rekening mee met die 911 dagen lijkt mij
pi_23059272
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002837.html#more

"Die optocht van gisteravond was geregisseerd door de PVDA, de SP en GL. Zij hebben het initiatief handig naar zich toegetrokken. Zij zijn voor het Nederlandse volk nu de ware vertegenwoordigers van het vrije woord. Niets is minder waar."

Die optocht vanavond was geregisseerd door de PVDA, de SP en GL. Zij hebben het initiatief handig naar zich toegetrokken. Zij zijn voor het Nederlandse volk nu de ware vertegenwoordigers van het vrije woord. Bullshit! Overal heb ik links vandaag aan tafel zien zitten, voor microfoons en camera's zien verschijnen. Die linkse tak die namens groen links met Mat Herben aan tafel zat, zat maar op haar reet te draaien om maar niets negatiefs te melden over de moord op Theo. Ze deed hetzelfde met Pim, veel zeggen zonder je nek uit te steken. Uiteindelijk is Rozenluller daarvoor geslachtofferd.

Het was een farce, als Theo al in z'n graf lag zou 'ie zich nu omdraaien. Links is op ongehoorde wijze de macht aan het consolideren, zelfs over het lijk van Van Gogh. En mensen als Wilders en Eerdmans en Elian en Spruyt zijn momenteel te bang om zich daarin te verdiepen. Wouter Bos en Femke Halsema weten dat zij geen gevaar lopen, iedereen weet dat de moordenaars van links komen of uit islamitische hoek. Die zogenaamd rechtse jongeren praten veel maar komen niet verder dan een abri slopen op het station.

Nederland is verloren, het is over en uit. Het volgende kabinet wordt extreem-links gevolgd door een socia-islamitische hybride. De straten zijn tegen die tijd allang onbegaanbaar en hopelijk ben ik dan vertrokken. Er gaan er nog veel meer omgelegd worden, let maar op. De oppositie wordt vakkundig onderuit geschoffeld.

Tja en om de wandaden van onze islamitische vrienden te verdoezelen, ga je kutstukjes schrijven over een autochtone groep christelijken.
Nou, ik word toch liever geslagen door een autochtone christen dan mondood, gekoeieneerd en uiteindelijk ritueel afgeslacht te worden, door een zooitje geimporteerde, wereldvreemde cultuurbarbaren uit een of ander krijtgebergte met een achterlijk geloof en cultuur. Ze voelen zich blijkbaar nog gesteund door een achterlijkere regering die alles in de gedooghoek pleurt en zichzelf en hun kutpluche al kwijlend en kontendraaiend in stand probeert te houden.

Wat wel een leuke bijkomstigheid zal zijn is dat deze zogenaamde Islamitische stemmen voor de links verkankerde partijen zich uiteindelijk tegen hen zal keren. Eerst de kopstukken, dan is de gewone burger aan de beurt met bomaanslagen ala Madrid en de duizenden doden in Israel. Ja, we zijn de gastheren van een moordenaarsbende die uit is op overheersing ( El Fatah- Moehijadin- El Qaida- Grijze wolfen- etc,etc,etc,).
En wij, zijn de echte sukkels die alles maar pikken, wij zijn tenslotte de ongelovige varkens, en die mag je afslachten wanneer het zo uitkomt.

Kan Cohen er wat aan doen? Cohen is gewoon een enorme slappe lul die met ja-knikken het grootste linkse electoraat tot vriend probeert te houden, oftewel, de groeiende islamitische meerderheid in Amsterdam. Wij als boerenkoolvolk, jongens van de Wit, laten ons toch niet de les voorschrijven door een stelletje geytenneuqers!

En de volgende heldendaad van links zal zijn: gewoon weer verder gaan met leven, net zoals na Pim, wij bepalen wel wat goed voor jullie is, wij zullen de boel wel gedogen, wij komen wel weer met mooie praatjes voor de verkiezingen en zoals altijd met dit klootjesvolk kiezen ze toch weer voor ons. Want beter een dode Pim en Theo dan een verlies van zetels.

ThaWizzard.
pi_23059282
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:19 schreef SCH het volgende:
Goh, wie heeft wilders dan allemaal al doorzeefd met kogels en met een mes opengehakt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23059286
Deze moord kwam van rechts dus wat links er nou mee te maken heeft?
pi_23059306
911

De AIVD schaduwt 150 extremisten.
In de tweede kamer zitten 150 volksvertegenwoordigers.
Ook geen toeval.

[ Bericht 7% gewijzigd door axon op 03-11-2004 20:52:00 (spelling) ]
pi_23059316
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Goh, wie heeft wilders dan allemaal al doorzeefd met kogels en met een mes opengehakt
Tallozen -dit soort types zijn het kwaad.
  FOK!fotograaf woensdag 3 november 2004 @ 21:05:39 #30
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23059752
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Weltrusten. Jij schaart je dus ook achter de reacties van allochtone jongeren dat het eigen schuld dikke bult was. Boos? Nee, ik heb echt intens medelijden nu met je.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23059884
quote:

[..]

Wat een ontzettende onzin.
pi_23059956
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:05 schreef freud het volgende:

[..]

Weltrusten. Jij schaart je dus ook achter de reacties van allochtone jongeren dat het eigen schuld dikke bult was. Boos? Nee, ik heb echt intens medelijden nu met je.
Hoe kom je tot die conclusie? Ik vind de uitspraken van Wilders c.s. en zijn hele manier van optreden erg gevaarlijk en inderdaad een vorm van het kwaad, evenals heel veel andere extremisten, zoals die engerd met dat wapen gisteren. Het zit allemaal op dezelfde lijn van haat en onmacht.
pi_23060032
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je tot die conclusie? Ik vind de uitspraken van Wilders c.s. en zijn hele manier van optreden erg gevaarlijk en inderdaad een vorm van het kwaad, evenals heel veel andere extremisten, zoals die engerd met dat wapen gisteren. Het zit allemaal op dezelfde lijn van haat en onmacht.
Deze uitspraken zijn volkomen uit de lucht gegrepen
pi_23060071
Jammer dat ik vanaf morgen niet meer in nederland mag stemmen (ben een belg geworden)
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_23061038
quote:

[..]

Op welke manier mag je in Nederland volgens jou dan wel kritiek hebben op moslims?
Big dick.
pi_23061719
Hoewel ik normaal gesproken in de sociaal-liberale hoek zou stemmen, overweeg ik sinds gisteren serieus om op een partij zoals die van Wilders te stemmen. Ik ben het op veel punten met de man oneens, maar al mijn kritiekpunten vallen volkomen in het niet bij de ERNST van het probleem van de extremisten waarmee we kampen. De bescherming van de democratie en het recht op vrije meningsuiting vind ik vele malen belangrijker dan een ziektekostenstelsel, VUT of aanleg van snelwegen. De waarde van al dat soort politieke onderwerpen is bij mij nu naar ongeveer 0 gedaald. Ik zal bij de volgende verkiezingen stemmen op die partij die het krachtigst stelling neemt en optreedt tegen extremisme (in al zijn vormen, vanuit alle hoeken). Op het CDA, de SGP en ChristenUnie na (ik stem sowieso niet op partijen die geloof met politiek verenigen), sluit ik daarbij geen enkele partij meer uit van mijn stem.

De huidige regering heeft nog een paar jaar de tijd om verregaande maatregelen te nemen, anders krijgen we hier in Nederland Vlaams Blok-achtige taferelen bij de volgende verkiezingen. En ongelijk kan ik de toekomstige stemmers van die rechtse partij niet geven. Ook al spitst Wilders het probleem iets te expliciet toe op alleen de "niet-westerse allochtonen", hij heeft verder volkomen gelijk in al zijn constateringen.
pi_23062104
quote:

[..]

quote:
Aantal posts: 44729 (gemiddeld 64 per dag)
Man... Kom eens met je luie reet achter die pc vandaan ofzo, misschien dat je mening dan ook wat zal veranderen
pi_23062630
quote:
Op welke manier mag je in Nederland volgens jou dan wel kritiek hebben op moslims?
Dat mag je hier zo ongeveer op elke manier die je wilt. Als je het moslim fundamentalisten onmogelijk wilt maken om hier te kunnen opereren zul je iets anders moeten doen dan stigmatiseren en generaliseren van alle moslims zoals Wilders dat doet. Van Gogh begreep dat in elk geval wel.

Wilders is overigens een onbenul om een heleboel redenen, zijn houding jegens de Islam is er daar slechts een van.
  woensdag 3 november 2004 @ 23:44:58 #39
86305 Markman
Grappig hier.
pi_23063740
ik vind Wilders zijn ideeen niet eens zo slecht. Ik mag hopen dat hij even lekker lang ondergedoken blijft en straks met kracht kan werken aan beleid. Momenteel neig ik toch erg sterk richting Wilders! Ook al vind iedereen het een eikel, een sukkel, overdreven etc, hij zegt het wel even!
pi_23063866
Mijn stem gaat hij ook opzeker krijgen!

ik heb het even doorgelezen, maar dit stuk is echt ijzersterk! Ik vind hem zo goed dat ik die man aan iedereen ga aanbevelen!
quote:
Een persoon die een tijdelijke verblijfsvergunning heeft en veroordeeld wordt voor een misdrijf, moet zijn verblijfsvergunning inleveren. Na het uitzitten van zijn straf moet hij onmiddellijk het land worden uitgezet. Liever per direct, opgruimd staat netjes Dit moet ook gelden voor mensen met een dubbele nationaliteit. Mensen die naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit hebben -- bijvoorbeeld de Turkse of de Marokkaanse -- moeten hun Nederlandse paspoort verliezen als zij een misdrijf hebben gepleegd, zeker als het gaat om ernstige geweldsmisdrijven. Deze mensen moeten gedenaturaliseerd worden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23064102
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:44 schreef Markman het volgende:
hij zegt het wel even!
Nou, hulde. Dat lost vast een boel problemen op.
pi_23064207
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:49 schreef JohnDope het volgende:
Mijn stem gaat hij ook opzeker krijgen!

ik heb het even doorgelezen, maar dit stuk is echt ijzersterk! Ik vind hem zo goed dat ik die man aan iedereen ga aanbevelen!
[..]
Geweldig natuurlijk, mensen met een Nederlandse nationaliteit het staatsburgerschap afnemen. Heb je je ook al afgevraagd of het überhaupt mogelijk is ? Dat is Wilders namelijk, hij roept een boel en weet de gedachte van 'het volk' prima te verwoorden. Maar er is een reden dat 'het volk' niet in de 2e kamer zit en dagelijks de beslissingen maakt. Ze hebben namelijk totaal geen benul of iets haalbaar is of niet. Overigens worden criminelen met een tijdelijke verblijfsvergunning al uitgezet, het is ook nog eens flauwekul wat Wilders verkondigt. Maar laat je lekker leiden door je emoties en stem op Wilders. Je kunt je beter de teleurstelling van een 2e LPF besparen.
  donderdag 4 november 2004 @ 00:10:01 #43
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_23064359
quote:

[..]

Je kunt zijn stuk als volgt samenvatten: "Er moet veel strenger gestraft worden opdat de burger weer geloof krijgt in de politiek."

Jij zegt haat en onmacht. Ik zie in die samenvatting geen haat, maar een uitspraak van een breed gedragen gevoel in de samenleving. Geen gevoel van haat, maar dus simpelweg een gevoel dat er hier in Nederland verkeerde prioriteiten worden gesteld als het om criminaliteit gaat.

Wat betreft onmacht: Het is het duiden van de onmacht van de staat, in plaats van onmacht van Wilders.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 4 november 2004 @ 00:12:18 #44
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_23064409
quote:
Op donderdag 4 november 2004 00:03 schreef Gallo het volgende:

[..]

Geweldig natuurlijk, mensen met een Nederlandse nationaliteit het staatsburgerschap afnemen. Heb je je ook al afgevraagd of het überhaupt mogelijk is?
Als de politiek het wil, is het mogelijk.
quote:
Dat is Wilders namelijk, hij roept een boel en weet de gedachte van 'het volk' prima te verwoorden. Maar er is een reden dat 'het volk' niet in de 2e kamer zit en dagelijks de beslissingen maakt. Ze hebben namelijk totaal geen benul of iets haalbaar is of niet.
Jij gelooft blijkbaar heilig in de arrogantie van de macht die het mag hebben over de domheid van het volk. Jouw geloof is tanende.
quote:
Overigens worden criminelen met een tijdelijke verblijfsvergunning al uitgezet, het is ook nog eens flauwekul wat Wilders verkondigt. Maar laat je lekker leiden door je emoties en stem op Wilders. Je kunt je beter de teleurstelling van een 2e LPF besparen.
Een tijdelijke verblijfsvergunning is iets anders dan een dubbele nationaliteit, maar aangezien dat niet in je straatje past negeer je dat maar even.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 4 november 2004 @ 00:22:29 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23064641
hij verpakt het leuk en rechtvaardig

strenger mag het van mij zeker worden maar holle retoriek is nog iets anders dan daden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23065003
quote:
Op donderdag 4 november 2004 00:12 schreef hace_x het volgende:

[..]

Als de politiek het wil, is het mogelijk.
[..]
Uhm, nee. We kennen zoiets als een grondwet. Het is niet de schuld van Marokkanen dat ze 2 paspoorten hebben, bovendien zijn het voor de wet volwaardige Nederlanders met dezelfde rechten en plichten. Het zou discriminoir zijn de 1 wel het paspoort af te pakken en de ander niet bij een misdrijf. Het echte probleem is dat autochtonen marokkanen niet als Nederlander zien, en dat Marokkanen zich geen Nederlander voelen. Je blijft in een cirkeltje redeneren. Waarom zou je je geen marokkaan of whatever mogen voelen als je hier woont ? Het is maar een stukje aarde waarin je toevallig geboren bent. In de VS is het doodnormaal om je afkomst niet te verloochen en er zelfs trots op te zijn. Na eeuwen immigratie zijn Ieren nog steeds trots op hun ierse afkomst en italianen ook. Nederlanders kennen zelf geen misplaatste trots op Nederland, waarom verwacht je het wel van allochtonen ? Zolang mensen hun plichten vervullen in onze samenleving zal het mij worst zijn.
pi_23065128
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:46 schreef StephanL het volgende:

[..]

910 waarom geen 911 ?
Omdat het nu een dag later is misschien?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23065216
Mooie speech. Eerst bekritiseerde ik zijn populistische uitspraken, maar nu snap ik hem ineens. Uitstekende ideeën.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 4 november 2004 @ 01:02:14 #49
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_23065433
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oh, zeker wel. Daar zijn al genoeg topics over, trouwens. Ik zal nooit stemmen op een xenofoob, op iemand die zo aandachtsgeil is, iemand met wiens punten ik het ook gewoon simpelweg niet eens ben.
Okee, dan laten we die punten gewoon even liggen.
Laten we ons dan focussen op feiten.
Wat moeten we volgens jou dan doen aan de problemen die overduidelijk zijn - en uit de cijfers spreken ?

Je kan de cijfers gewoon opzoeken hoor, daar is niks mis mee.
Antillianen zijn 10x zo vaak vertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken dan 'autochtone' nederlanders.
Marokkanen 5x zo vaak.

Zelfs als je naar absolute cijfers kijkt worden er meer misdrijven gepleegd door allochtonen, dan door autochtonen.
En dat terwijl allochtonen slechts 12% van de bevolking uitmaken.

Dus mijn vraag - hoe gaan we dit probleem aanpakken ?
zzz
pi_23065450
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:48 schreef Zachteheelmeesters het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002837.html#more

"Die optocht van gisteravond was geregisseerd door de PVDA, de SP en GL. Zij hebben het initiatief handig naar zich toegetrokken. Zij zijn voor het Nederlandse volk nu de ware vertegenwoordigers van het vrije woord. Niets is minder waar."

Die optocht vanavond was geregisseerd door de PVDA, de SP en GL. Zij hebben het initiatief handig naar zich toegetrokken. Zij zijn voor het Nederlandse volk nu de ware vertegenwoordigers van het vrije woord. Bullshit! Overal heb ik links vandaag aan tafel zien zitten, voor microfoons en camera's zien verschijnen. Die linkse tak die namens groen links met Mat Herben aan tafel zat, zat maar op haar reet te draaien om maar niets negatiefs te melden over de moord op Theo. Ze deed hetzelfde met Pim, veel zeggen zonder je nek uit te steken. Uiteindelijk is Rozenluller daarvoor geslachtofferd.

Het was een farce, als Theo al in z'n graf lag zou 'ie zich nu omdraaien. Links is op ongehoorde wijze de macht aan het consolideren, zelfs over het lijk van Van Gogh. En mensen als Wilders en Eerdmans en Elian en Spruyt zijn momenteel te bang om zich daarin te verdiepen. Wouter Bos en Femke Halsema weten dat zij geen gevaar lopen, iedereen weet dat de moordenaars van links komen of uit islamitische hoek. Die zogenaamd rechtse jongeren praten veel maar komen niet verder dan een abri slopen op het station.

Nederland is verloren, het is over en uit. Het volgende kabinet wordt extreem-links gevolgd door een socia-islamitische hybride. De straten zijn tegen die tijd allang onbegaanbaar en hopelijk ben ik dan vertrokken. Er gaan er nog veel meer omgelegd worden, let maar op. De oppositie wordt vakkundig onderuit geschoffeld.

Tja en om de wandaden van onze islamitische vrienden te verdoezelen, ga je kutstukjes schrijven over een autochtone groep christelijken.
Nou, ik word toch liever geslagen door een autochtone christen dan mondood, gekoeieneerd en uiteindelijk ritueel afgeslacht te worden, door een zooitje geimporteerde, wereldvreemde cultuurbarbaren uit een of ander krijtgebergte met een achterlijk geloof en cultuur. Ze voelen zich blijkbaar nog gesteund door een achterlijkere regering die alles in de gedooghoek pleurt en zichzelf en hun kutpluche al kwijlend en kontendraaiend in stand probeert te houden.

Wat wel een leuke bijkomstigheid zal zijn is dat deze zogenaamde Islamitische stemmen voor de links verkankerde partijen zich uiteindelijk tegen hen zal keren. Eerst de kopstukken, dan is de gewone burger aan de beurt met bomaanslagen ala Madrid en de duizenden doden in Israel. Ja, we zijn de gastheren van een moordenaarsbende die uit is op overheersing ( El Fatah- Moehijadin- El Qaida- Grijze wolfen- etc,etc,etc,).
En wij, zijn de echte sukkels die alles maar pikken, wij zijn tenslotte de ongelovige varkens, en die mag je afslachten wanneer het zo uitkomt.

Kan Cohen er wat aan doen? Cohen is gewoon een enorme slappe lul die met ja-knikken het grootste linkse electoraat tot vriend probeert te houden, oftewel, de groeiende islamitische meerderheid in Amsterdam. Wij als boerenkoolvolk, jongens van de Wit, laten ons toch niet de les voorschrijven door een stelletje geytenneuqers!

En de volgende heldendaad van links zal zijn: gewoon weer verder gaan met leven, net zoals na Pim, wij bepalen wel wat goed voor jullie is, wij zullen de boel wel gedogen, wij komen wel weer met mooie praatjes voor de verkiezingen en zoals altijd met dit klootjesvolk kiezen ze toch weer voor ons. Want beter een dode Pim en Theo dan een verlies van zetels.

ThaWizzard.
..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')