Volgens mij is verlijmd dan beter(dan kan vocht er niet zo gauw tussenlopen).quote:Op woensdag 3 november 2004 01:04 schreef blackbully het volgende:
vervolg vraagje.
met last van eventueel omgaande glazen enz. (het is voor woonkamer) moet het wel tegen vocht kunnen.
is van dat click laminaat vocht bestendig? of kun je beter iets nemen wat verlijmt moet worden?
Verschilt per vloer. Ik heb een kloostervloer. Dat is eiken van tientallen jaren oud en wordt ook oud gehouden. De vloer is zo oud dat het niet meer werkt en is volledig voorzien van putjes en krasjes voor een authentiek effect. Schitterend.quote:Op woensdag 3 november 2004 09:51 schreef wendy-tje het volgende:
Een houten vloer is wel mooier, maar vergt meer onderhoud en kan vaak minder hebben.
ben wel al zo ver dat ook oud hout nog werktquote:Op woensdag 3 november 2004 09:58 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Verschilt per vloer. Ik heb een kloostervloer. Dat is eiken van tientallen jaren oud en wordt ook oud gehouden. De vloer is zo oud dat het niet meer werkt en is volledig voorzien van putjes en krasjes voor een authentiek effect. Schitterend.
quote:Op woensdag 3 november 2004 09:58 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Verschilt per vloer. Ik heb een kloostervloer. Dat is eiken van tientallen jaren oud en wordt ook oud gehouden. De vloer is zo oud dat het niet meer werkt en is volledig voorzien van putjes en krasjes voor een authentiek effect. Schitterend.
Deze vloer is uitgestoomd en werkt dus niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2004 10:02 schreef blackbully het volgende:
[..]
ben wel al zo ver dat ook oud hout nog werkt
(wel aanzienlijk minder maar toch, wel rekening houden met speling)
Klopt, maar laminaat kan dat ook niet goed. Ook niet als het verlijmd is.quote:Op woensdag 3 november 2004 10:02 schreef wendy-tje het volgende:
Maar de 'gewone' houten vloer kan gemiddeld toch niet zo heel goed tegen krassen en vocht. Maar ik ben het wel met je eens dat het uitstraling heeft.
Anders neem je lamelparket !!! Dat is een HDF drager met daarop een toplaag van ongeveer 5mm echt hout. Dan heb je de uitstraling van een houten vloer en het legt net zo makkelijk als laminaat. De nieuwe lamelparket vloeren zijn nog verhuisbaar ook !!!quote:Op woensdag 3 november 2004 10:06 schreef blackbully het volgende:
wat is lariks?
en handig ben ik wel dus ik leg hem wel zelf ja. dat scheeld inderdaad een hoop centen.
(ga een huisje kopen en dat moet van top tot teen opgeknapt worden)
dat gokte ik al, vroeg me dan ook af of het wel verkocht wordt dat spul.quote:Op woensdag 3 november 2004 17:00 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Grenen kun je beter niet nemen, dat is nogal zacht hout (en meestal ook het goedkoopst). Dat zegt m'n vrouw in ieder geval altijd en die werkt bij een bedrijf dat houten vloeren produceert en legt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |