Daarom zijn we ook vooral niet gebaad bij uitlatingen zoals ik die hier vaak genoeg tegenkom op fok, vrijheid van meningsuiting of niet. Het zijn trouwens vaak beschuldigingen die ontstaan zijn uit het gegeneraliseer van de media.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:15 schreef calvobbes het volgende:
De haat tegen Moslims houd het extremisme levend. En ook al zou het Moslimextremisme ineens weg zijn, dan blijft die haat nog wel even voortduren.
Kritiek op de Islam is iets anders dan het veroordelen van een gehele groep. Terwijl er maar héél klein aantal het verziekt. En dat terwijl de groep moslim-haters schikbarend toeneemt. Het gaat nu nog allemaal met woorden, maar een anti-semitistische sfeer dreigt, alleen dan jegens de Islam.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het Moslimextremisme gevaarlijker is dan haat tegen Moslims.
De haat/afkeer komt voort uit het gevaar wat schuilt in de intolerantie en onverdraagzaamheid wat de (radicale) Islam predikt jegens het Westen.
Het wordt tijd dat Moslims kritiek kunnen verdragen omtrent hun geloof want nu heb ik het id dat ze vooral kritiek willen hebben op alles wat niet-moslim is maar zodra je kritiek hebt op de Islam, dan staan ze op hun achterste benen. We zijn nog ver heel ver weg van een goed functionerende multiculturele samenleving als zoiets überhaupt mogelijk is.
shit je mag niet 2 keer stemmenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef knowall het volgende:
Geweldige poll hoor, er is liefst zeven keer gestemd
Zou je ook andersom kunnen zeggen..quote:Op woensdag 3 november 2004 00:22 schreef vanvugh het volgende:
Het moslim extremisme houd het haat tegen Moslims levend.
we zijn ook liefst al 10 minuten aan de gangquote:Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef knowall het volgende:
Geweldige poll hoor, er is liefst zeven keer gestemd
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:26 schreef lieke2002 het volgende:
volgens mij zijn we als nederlanders namelijk best wel tollerant.
ja nu, maar over t algemeen vind ik nederland tollerant. we accepteren veelste veel,quote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.
Ach, de eerste persoon die, als zijn vrouw verkracht is, reageert met "ach verdorie schatje, dat is nou toch knap vervelend" moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.
En wat heeft dat met deze discussie te makenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:31 schreef Timo_Baal het volgende:
Ach, de eerste persoon die, als zijn vrouw verkracht is, reageert met "ach verdorie schatje, dat is nou toch knap vervelend" moet ik nog tegenkomen.
In Nederland wel ja, maar als je de zaak internationaal gaat bekijken....quote:Op woensdag 3 november 2004 00:24 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Zou je ook andersom kunnen zeggen..
Maar wat dan nog?
Is de schaal waarop het moslimextremisme in Nederland optreed niet vélen malen kleiner dan de moslimhaat die nu aan het ontstaan is?
Dan heb je het wel over een kleine groep hoorquote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
whahaha. Ik zal je niet te hard uitlachen dat je dat niet begrijpt. Het is tenslotte ook al laat.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:32 schreef calvobbes het volgende:
En wat heeft dat met deze discussie te maken
maar het valt mij op dat de grote groep zich bijna niet uitspreekt tegen die slechte groep. Als je kijkt buiten Nederland is de groep extremisten binnen de Islam behoorlijk groot. Kijk eens naar het MO. Daar is in veel Arabische landen enorm veel haat jegens het westen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:22 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Kritiek op de Islam is iets anders dan het veroordelen van een gehele groep. Terwijl er maar héél klein aantal het verziekt. En dat terwijl de groep moslim-haters schikbarend toeneemt. Het gaat nu nog allemaal met woorden, maar een anti-semitistische sfeer dreigt, alleen dan jegens de Islam.
Die groep zal net zo groot zijn als het aantal Moslim extremistenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:33 schreef knowall het volgende:
Dan heb je het wel over een kleine groep hoor
Knappe jongenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:34 schreef Timo_Baal het volgende:
Dat, mijn beste man, heet een beeldspraak.
Daarom is de vraag ook "Wat is een grotere dreiging voor de Nederlandse samenleving?"quote:Op woensdag 3 november 2004 00:32 schreef vanvugh het volgende:
[..]
In Nederland wel ja, maar als je de zaak internationaal gaat bekijken....
Kind het is me watquote:Op woensdag 3 november 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die groep zal net zo groot zijn als het aantal Moslim extremisten
Waar haal je al die wijsheid vandaan?quote:Op woensdag 3 november 2004 00:40 schreef El_Catalan het volgende:
Ik vind dat Moslimextremisme en Moslim zijn (Islamitisch) los van elkaar staan.
De extremisten,hebben hun eigen regeltjes en doen echt alles wat maar verboden is volgens "de heilige Koran"
En de meeste Moslims zullen zich absoluut tegen deze extremisten keren.
Tuurlijk zijn er ook mensen die roepen dat het allemaal erbij hoort,en dan Allah het zo wilt,die mensen hebben hun eigen religie duidelijk niet helemaal goedbegrepen.
Heb je niets beters te doen ofzo?quote:Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Waar haal je al die wijsheid vandaan?
quote:Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Als het algemeen bekend is hoef je het niet te postenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:47 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]dat is algemeen bekend.. Een wijsheid waarover jij niet beschikt blijkbaar
Als je niks te zeggen hebt, zeg dan ook helemaal niks.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef knowall het volgende:
says who?quote:Op woensdag 3 november 2004 00:49 schreef knowall het volgende:
[..]
Als het algemeen bekend is hoef je het niet te posten
Oke je mag het wel posten, maar doe er dan ook iets mee.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:50 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
says who?
quote:Op woensdag 3 november 2004 00:51 schreef knowall het volgende:
[..]
Oke je mag het wel posten, maar doe er dan ook iets mee.
Hij post het en trekt er verder geen conlusies uit, dat vond ik een beetje...raar overkomen
that's all
Jij post dingen, onderbouwd ze niet, post verder ook geen nieuwe mening / feiten.. Nee, daar kom je ver mee..quote:Op woensdag 3 november 2004 00:51 schreef knowall het volgende:
[..]
Hij post het en trekt er verder geen conlusies uit, dat vond ik een beetje...raar overkomen
that's all
Het was eigenlijk een reactie op iemand...quote:Op woensdag 3 november 2004 00:51 schreef knowall het volgende:
[..]
that's all
[niet doenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:58 schreef knowall het volgende:
Maar als je het dan echt wilt weten ( :') ), ik zie het moslimextremisme als een groter gevaar voor de Nederlandse samenleving, omdat deze eerder geneigd is tot fysieke daden, de haat jegens moslims wordt meestal (lees:altijd) verbaal geuit
Ik denk dat er eerder een (onterechte) haat van moslims jegens 'Nederlanders' heerst dan andersom.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:06 schreef Ernest0 het volgende:
een gevaar voor de samenleving zie ik trouwens niet in eerste instantie "fysiek"
Ik zie de haat tegen moslims als een groter gevaar voor de samenleving. Deze haat zorgt voor een verdeelde samenleving waarbij vele mensen lijden onder de krankzinnige gedachten van een kleine groep. De haat wakkert weer andere haat aan waardoor de verhoudingen alleen maar schever komen te staan.
dat zie je dan helemaal anders dan ik dat doe.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:12 schreef knowall het volgende:
[niet doen]
[..]
Ik denk dat er eerder een (onterechte) haat van moslims jegens 'Nederlanders' heerst dan andersom.
Dat er na vandaag zich wat meer mensen in hun opvattingen zullen laten leiden door onderbuikgevoelens, kan ik zowaar nog wel begrijpen. Maar hiervan is er (denk ik) geen in staat om er daadwerkelijk iets mee te doen, ook omdat er in Nederland geen heldenstatus aan het moorden van iemand hangt, terwijl dit bij (extremistische) moslims (vaak) wel zo is.
dat kanquote:Op woensdag 3 november 2004 01:25 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
dat zie je dan helemaal anders dan ik dat doe.
Dat dit bericht nog niet verwijderd isquote:Op woensdag 3 november 2004 08:57 schreef helldeskr het volgende:
Ach als ik naar de reacties kijk op al die Naffer sites na de moord op Theo, weet ik al wat gevaarlijker is. Ik denk het tijd wordt dat ik mijn Lonsdale kleren maar weer eens uit de kast ga halen. Het wordt tijd voor een nieuwe kruistocht.........
En waarom zou het dan verwijderd moeten worden ?quote:Op woensdag 3 november 2004 14:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat dit bericht nog niet verwijderd is![]()
Veel Nederlandse jongeren zijn ook geen lieverdjes als je die vergelijkt met oudere Nederlanders. En blijkbaar komt het ook wel redelijk goed als die jongeren ouder worden. Dat zal met die jongere Moslims ook wel gaan. Zeker als je kijkt naar de diverse demonstraties en uitspraken van afschuw door oudere Marokkanen.quote:Op donderdag 4 november 2004 08:51 schreef helldeskr het volgende:
Maar laten we even niet vergeten dat deze mongolen ook volwassen zullen worden...
En dit gendefect ook door zullen geven aan hun kinderen...immers neten worden luizen.
quote:Op donderdag 4 november 2004 01:44 schreef Cruoninga het volgende:
Stop de spiraal!
laptekst
Je vergeet even dat 40% van die 15 miljoen bejaard of kind zijn die weinig kunnen uitvoeren tegen moslims.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Haat jegens moslims uiteraard. De onderbuikgevoelens zijn er nog lang niet bij allemaal uit. De potentie van deze groep is vele malen groter dan bij moslims. Als er 1 miljoen gematigde moslims zijn, kunnen er theoretisch gezien max 1 miljoen extremist worden. Als we bedenken dat er zeker 15 miljoen niet-moslims zijn, kunnen er theoretisch gezien max. 15 miljoen racist worden. De potentie ligt met een vijftienvoudige dus bij de niet-moslims.
Geeft niet. Ik heb ook niet de 40% van die 1 miljoen moslims die bejaard of kind zijn, meegerekend. Netto resultaat is het zelfde.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:24 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je vergeet even dat 40% van die 15 miljoen bejaard of kind zijn die weinig kunnen uitvoeren tegen moslims.
Nu ja..nu wordt er iets gezegd....quote:Op donderdag 4 november 2004 10:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Veel Nederlandse jongeren zijn ook geen lieverdjes als je die vergelijkt met oudere Nederlanders. En blijkbaar komt het ook wel redelijk goed als die jongeren ouder worden. Dat zal met die jongere Moslims ook wel gaan. Zeker als je kijkt naar de diverse demonstraties en uitspraken van afschuw door oudere Marokkanen.
Dat hebben al imamen in NL geroepen en zover ik weet is dit nog niet gebeurd.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:04 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Nu ja..nu wordt er iets gezegd....
Ik meen me nog een uitspraak te herinneren van gister avond van een vertegenwoordiger van de El Tafwid ( of hoe zeg je het ) moskee.." nee hoor wij kennen hem niet en wij missen ook niemand....
Het is gvd iemand uit dat wijkje !.....
Een bekende van de moskee.....
Als men het zo erg vind..doe er dan iets aan.... laat dat soort jongens niet naar extreme preken luisteren....wat zal zo'n joch doen als de imam oproept om alle homo's van t dak te gooien ?
Dat bedacht ik me ook toen ik mijn post teruglas nadat hij gepost was..quote:Op donderdag 4 november 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik heb ook niet de 40% van die 1 miljoen moslims die bejaard of kind zijn, meegerekend. Netto resultaat is het zelfde.
Overdrijven is een vak, dat ben ik met je eens...quote:Op donderdag 4 november 2004 15:20 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat hebben al imamen in NL geroepen en zover ik weet is dit nog niet gebeurd.
Je moet het ook allemaal niet overdrijven (hoe leuk je het ook blijkbaar vindt)
Het gaat om een extreem kleine groep, het overgrote deel van de moslims gedraagt zich volkomen juist, dus je kunt je kruistocht nog wel even uitstellen want er is niets om op te jagen
Het is de waarheidquote:Op donderdag 4 november 2004 15:35 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Overdrijven is een vak, dat ben ik met je eens...
Maar bagataliseren ook........
Of misschien nog anders formuleren: "Het is beide hetzelfde".quote:Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik miste ook meteen een derde optie: Beide even erg.
Zoals al eerder uitgelegd..quote:Op donderdag 4 november 2004 17:34 schreef gr8w8 het volgende:
Ik mis de globalisatie. Amerika. Het Midden-Oosten. Noord-Korea. China.
Update !!!!!!!!...quote:Op donderdag 4 november 2004 15:35 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Overdrijven is een vak, dat ben ik met je eens...
Maar bagataliseren ook........
Je vergeet dat er niet zoiets bestaat als een Christelijke Jihad. Er is sinds de kruistochten allang niet meer zoiets als moorden op critici van het Christendom. Het geweld in bepaalde Aziatische landen is wel geweld tussen Moslims en Christenen, maar is meer op etnische gronden, bovendien gaat het over Nederland. Je vergeet dat dat geloof wel is meegegroeid met de huidige tijd, zij het naar mijn mening lang niet ver genoeg. Je vergeet dat er in Nederland nauwelijks zwaargelovigen zijn te vinden.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Haat jegens moslims uiteraard. De onderbuikgevoelens zijn er nog lang niet bij allemaal uit. De potentie van deze groep is vele malen groter dan bij moslims. Als er 1 miljoen gematigde moslims zijn, kunnen er theoretisch gezien max 1 miljoen extremist worden. Als we bedenken dat er zeker 15 miljoen niet-moslims zijn, kunnen er theoretisch gezien max. 15 miljoen racist worden. De potentie ligt met een vijftienvoudige dus bij de niet-moslims.
Tja, ik begrijp wat je bedoelt. Deze dingen zullen ook wel degelijk invloed hebben op de Nederlandse samenleving, maar op dit moment zijn ze flink naar de achtergrond verschoven.quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Het is misschien wel even erg. Maar dat is de vraag niet.. De vraag is wat de grootste dreiging is voor het functioneren van de Nederlandse samenleving.
Je vergeet dat er ook nauwelijks zwaagelovigen onder moslims zijn in NL. Overigens is een zwaagelovige juist anti-geweld, laat staan moord. Je vergeet dat de Islam een moslim verbiedt een ander onevenredig te straffen. Als jij wordt aangevallen, mag je terugslaan, maar niet harder dan je tegenstander. Dus een moord tegenover woorden is niet goed te praten.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:59 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Je vergeet dat er niet zoiets bestaat als een Christelijke Jihad. Er is sinds de kruistochten allang niet meer zoiets als moorden op critici van het Christendom. Het geweld in bepaalde Aziatische landen is wel geweld tussen Moslims en Christenen, maar is meer op etnische gronden, bovendien gaat het over Nederland. Je vergeet dat dat geloof wel is meegegroeid met de huidige tijd, zij het naar mijn mening lang niet ver genoeg. Je vergeet dat er in Nederland nauwelijks zwaargelovigen zijn te vinden.
[..]
Mooie woorden, maar de werkelijkheid laat een ander verhaal zien. Theo is dood en de dader handelde niet in zijn eentje. Er worden geen 150 Christenfundamentalisten door de AIVD in de gaten gehouden.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je vergeet dat er ook nauwelijks zwaagelovigen onder moslims zijn in NL. Overigens is een zwaagelovige juist anti-geweld, laat staan moord. Je vergeet dat de Islam een moslim verbiedt een ander onevenredig te straffen. Als jij wordt aangevallen, mag je terugslaan, maar niet harder dan je tegenstander. Dus een moord tegenover woorden is niet goed te praten.
De werkelijkheid is de werkelijkheid en dat is dat 150 van de 1.000.000 moslims ervoor zorgen dat mensen als jij je tegen die 1.000.000 afzetten door toedoen van 150. We hebben het hier over een percentage van 0,015%. Is het al te veel moeite om deze extremistische mensen op te pakken en te berechten?quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mooie woorden, maar de werkelijkheid laat een ander verhaal zien. Theo is dood en de dader handelde niet in zijn eentje. Er worden geen 150 Christenfundamentalisten door de AIVD in de gaten gehouden.
Hopa, en meteen wordt ik weer beticht van discriminatie. Ik zet me niet af tegen die 1.000.000. Dat wil je graag lezen, dat weet ik. Dat zegt meer over hoe erg je jezelf benadeelt voelt, maw onderbuikgevoelens. Een aanval op Islamitisch extremisme is geen aanval op de Islam. Leer dat nou eens, in plaats van met zulke onzin te beginnen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De werkelijkheid is de werkelijkheid en dat is dat 150 van de 1.000.000 moslims ervoor zorgen dat mensen als jij je tegen die 1.000.000 afzetten door toedoen van 150. We hebben het hier over een percentage van 0,015%. Is het al te veel moeite om deze extremistische mensen op te pakken en te berechten?
De werkelijkheid is dus dat jij je laat bang maken door een groepje mensen dat 0,015% van het geheel uitmaakt. De werkelijkheid is dat jij je onderbuikgevoelens laat spreken door dit feit. De werkelijkheid is dat je de rest, 99,985%, hiermee benadeelt.
Heb je het over die 150 in Amsterdam?quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De werkelijkheid is de werkelijkheid en dat is dat 150 van de 1.000.000 moslims ervoor zorgen dat mensen als jij je tegen die 1.000.000 afzetten door toedoen van 150. We hebben het hier over een percentage van 0,015%. Is het al te veel moeite om deze extremistische mensen op te pakken en te berechten?
De werkelijkheid is dus dat jij je laat bang maken door een groepje mensen dat 0,015% van het geheel uitmaakt. De werkelijkheid is dat jij je onderbuikgevoelens laat spreken door dit feit. De werkelijkheid is dat je de rest, 99,985%, hiermee benadeelt.
Waar wacht de regering dan op? Waarom worden die 150 niet gewoon opgepakt en berecht? Waarom moet de hetze tegen moslims op deze manier nog verder worden doogezet? Heeft het kabinet er soms baat bij? Waarom blijft de regering zo slap reageren op deze extremisten, zodat die 99,985% weer wordt aangekeken als 1 van hen weer iets uithaalt?quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:42 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
...
En ja, ik laat me bangmaken door die 150. Je ziet waartoe ze in staat zijn.
Als je het nieuws had gevolgd, had je kunnen weten dat ik de 150 van de AIVD bedoelde.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Heb je het over die 150 in Amsterdam?
Waar wacht de regering op? Tsss. Het is geen militaire dictatuur hier, het is democratie. Driep pijlers, weet je wel? Anders verlaagt Nederland zich tot hetzelfde barbaarse niveau, wil je dat? Dan gaat het niet meer om die kleine groep, maar zullen rigoreuze maatregelen veel meer mensen treffen. Hetze? Nee hoor, ik kijk mijn vriendin nog steeds recht in de ogen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waar wacht de regering dan op? Waarom worden die 150 niet gewoon opgepakt en berecht? Waarom moet de hetze tegen moslims op deze manier nog verder worden doogezet? Heeft het kabinet er soms baat bij? Waarom blijft de regering zo slap reageren op deze extremisten, zodat die 99,985% weer wordt aangekeken als 1 van hen weer iets uithaalt?
Wie heeft het daar nou weer overquote:Op vrijdag 5 november 2004 10:00 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Waar wacht de regering op? Tsss. Het is geen militaire dictatuur hier, het is democratie. Driep pijlers, weet je wel? Anders verlaagt Nederland zich tot hetzelfde barbaarse niveau, wil je dat?
Dan zou ik maar beter op mijn woordkeuze en insinuaties letten. Waarom worden die 150 niet gewoon opgepakt en berecht? Omdat er nog steeds wel degelijk bewijs moet zijn. Ze zijn niet op voorhand schuldig... (Deja vu)quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie heeft het daar nou weer over
Jeetje wat kun jij overdrijven zeg. Ik heb het over het aanpakken van de mensen binnen de wetten van NL. Niets meer, niets minder.
Ipv het wéér te gaan hebben over de poll heb ik liever dat je uitlegt waarom je vind dat ze beiden even gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Geen goede poll, IMO, heb je niet iets van 'beide even gevaarlijk', of iets in die richting? Ik ben het namelijk met Verbal eens, en mijn keuze is derhalve 'beide even gevaarlijk', maar die optie zit helaas niet in de poll.
Het inschakelen van die stichting, hoe heet ie ook alweer, vind ik anders niet zo dom van hem... Zo kan hij ieg niet zo makkelijk worden weggewuifd als vaak met Fortuyn gebeurde.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:55 schreef Kluupkluup het volgende:
Wilders ziet nu trouwens zijn kans en richt die nieuwe rechtse partij op..
Ik hoop niet dat het een 'nieuwe Fortuyn' wordt. Want deze vent is toch een stuk minder snugger.
Dat is het hem nu juist, IMO. Actie - reactie. Waar het is gestart, of met wie, maakt niet uit, maar de 'devotie' voor het 'moslimextremisme' wordt alleen maar hoger naar mate de 'moslimhaat' hoger wordt. Je hebt een punt met dat 'moslimhaat' tegen alle moslims is gericht, maar ik denk wel dat de meeste mensen de extremisten bedoelen, die ze haten.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik vind dat ze idd wel elkaar aansteken,
quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:00 schreef hijgend_hert het volgende:
Haat tegen moslims heeft totaal geen zin want dan heb je dus blijkbaar niets begrepen van de motivatie in de brief. Ook afvallige moslims moeten dood en dat zijn er nogal wat. Het word dus hoog tijd dat de "afvallige moslims" en de ongelovigen en anders gelovenden samenwerken en daarmee bedoel ik niet iedereen het land uitzetten maar je een voelen want we worden allebei aangevallen door een groep mensen die ons tot hetzelfde volk behoort, het slechte volk.
Volgens de eerder genoemde redenatie kan dit dus óók afkomstig zijn van radicale moslims. Ik denk het niet, maar het kán dus wel. Dan is het dus geen gevolg van, maar een voortzetting van het geweld tegen afvalligen en ongelovigen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:59 schreef Kluupkluup het volgende:
Explosie bij islamitische school in Eindhoven
En ik vrees dat dit niet het eerste 'incident' zal zijn.
Say what??quote:Op woensdag 3 november 2004 00:15 schreef calvobbes het volgende:
De haat tegen Moslims houd het extremisme levend. En ook al zou het Moslimextremisme ineens weg zijn, dan blijft die haat nog wel even voortduren.
Dat is een variant op het kip en het ei verhaal.quote:Op maandag 8 november 2004 14:53 schreef GWD het volgende:
Say what??
wie zijn er begonnen dan...
Je 'case' is gebaseerd op BS. Je brengt je eigen mening als zijnde een feit. Het kip-ei verhaal lijkt me wel ter plaatse hier. We, we, we, zij, zij zij..... Jij, hebt geen kont gedaan. Jij zit een beetje onzin uit te kramen vanachter je pc. Jij hebt geen idee van wat er buiten je deur afspeelt.quote:Op maandag 8 november 2004 14:53 schreef GWD het volgende:
[..]
Say what??
wie zijn er begonnen dan.... zijn wij eerst hun moskeeen gaan bekladden of zijn zij begonnen met ons lastig vallen. Ter herinnering .. wij hebben die moskeeen voor ze gebouwd hoor, en ze onderdak gegeven en ze hierheen gehaald. De haat begon pas toen ze crimineel gedrag vertoonden en dat is niet eens de druppel geweest. het gaat nu pas los nu ze onze vrijheid van meningsuiting en gevoel van veiligheid bedreigen.
De moslim extremisten haten alle NIET moslims hoe dan ook. Wij zijn niet Moslims en dus haten ze ons. We kunnen de extremisten er gewoon op straat niet uit pikken helaas, dus moeten we voor de zekerheid elke moslim er maar uitgooien. want voorkomen is beter dan genezen lijkt me zo.
I rest my case
Precies.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:59 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist, IMO. Actie - reactie. Waar het is gestart, of met wie, maakt niet uit, maar de 'devotie' voor het 'moslimextremisme' wordt alleen maar hoger naar mate de 'moslimhaat' hoger wordt. Je hebt een punt met dat 'moslimhaat' tegen alle moslims is gericht, maar ik denk wel dat de meeste mensen de extremisten bedoelen, die ze haten.
Kan je dit even opdelen in alinea's?quote:Op maandag 8 november 2004 19:49 schreef bertuskamphof het volgende:
. . .[knip] . . .
En dat geldt ook precies andersom. Het Moslimextremisme (en haat vanuit de Islamitische gemeenschap) houdt het Nederlandse extremisme levend. De twee houden elkaar in stand en versterken elkaar. Sterker nog, ze hebben elkaar nodig :/quote:Op woensdag 3 november 2004 00:15 schreef calvobbes het volgende:
bron: nu.nlquote:Breda
In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken. Toen de politie arriveerde, was het vuur al gedoofd.
Rotterdam
In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.
Huizen
In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.
Drachten
De vestiging van Regionaal Opleidingscentrum De Friese Poort aan de Leidijk in Drachten is woensdagochtend ontruimd geweest na een bommelding. Rond 11:00 uur bleek dat de bommelding vals was en kon het gebouw worden vrijgegeven. Dat liet de politie woensdag weten.
Heerenveen
Bij de Sefaatmoskee in Heerenveen is in de nacht van dinsdag op woensdag brand gesticht. De politie kon de twee brandhaardjes met handblussers blussen.
Groningen
De rechtbank in Groningen is woensdagochtend twee uur ontruimd geweest in verband met een bommelding. In de rechtbank is een brief aangetroffen, meldde de politie. Aan de zijkant van het gebouw werd bovendien een stuk vuurwerk gevonden, dat door de Explosieven Opruimingsdienst is verwijderd.
Uden
Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond vermoedelijk brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 113 leerlingen. De school is door het vuur volledig verwoest. Politie en brandweer houden er ernstig rekening mee dat de brand in de islamitische school in Uden dinsdagavond is aangestoken. Dat is op een persconferentie bekendgemaakt.
Boxmeer
In de Pauluskerk aan de Jan Tooropstraat in Boxmeer heeft dinsdagavond brand gewoed. Dat heeft de politie bevestigd. De brand is inmiddels geblust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |