quote:
quote:23:33 16 November 2007
"Advocaat geen coach Socceroos"
Dick Advocaat wordt geen bondscoach van Australië, zo melden Australische media. De coach van Zenit St. Petersburg zou de bond 'down under' hebben gemeld dat hij in Rusland actief wil blijven.
Algemeen werd verwacht dat Advocaat de opvolger zou worden van Graham Arnold, die na het WK van 2006 de leiding over de Socceroos overnam van succescoach Guus Hiddink.
Advocaat behaalde afgelopen zondag met Zenit de Russische landstitel. De club draagt de 60-jarige Hagenaar op handen en heeft de trainer weten te verleiden tot een langer verblijf.
kratje bier erop? Jiji krijgt Grolsch als je wint ik een kratje Heineken?quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:37 schreef pascalheister het volgende:
en volgend seizoen ligt ie er halverweg uit wedden
Ik ben echt benieuwd naar de (blanco) cheque van Dickie. Heeft ie tocvh mooi voor elkaar hoor. Of zou het dan toch misschien PSV worden? Al kan ik me dat echt niet voorstellen.quote:Advocaat twijfelt over Zenit
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Het bestuur van Zenit Sint Petersburg heeft Dick Advocaat een aanbod van enkele miljoenen euro’s gedaan om hem te verleiden tot contractverlenging. De Russische club, afgelopen zondag landskampioen geworden, wil zijn Nederlandse trainer niet laten vertrekken naar Australië. Daar heeft Advocaat al geruime tijd terug een akkoord bereikt over een verbintenis als bondscoach voor de komende twee jaar.
De Australische voetbalbond is gisteren ingelicht over de nieuwe situatie bij Zenit Sint Petersburg. In Melbourne is met ontzetting gereageerd. Het Australische elftal is al maandenlang dolende en wachtte met smart op de komst van Advocaat. De ‘Aussies’ waren zeer gelukkig met het feit dat ze de voormalige bondscoach van het Nederlands elftal hadden gestrikt voor de kwalificatie voor het WK in Zuid-Afrika.
Volgens goed ingevoerde bronnen bij Zenit Sint Petersburg kan Advocaat zo extreem veel gaan verdienen, dat hij samen met Guus Hiddink (bondscoach van Rusland) de best betaalde Nederlandse trainer ooit wordt.
Om die reden zou Advocaat het miljoenenbod van Zenit niet kunnen laten schieten. De Russen beschouwen de Hagenaar als de beste trainer in de geschiedenis van de club. Onder Advocaat heeft Zenit voor het eerst in twee decennia kans gezien alle grote clubs uit Moskou achter zich te laten. Het kampioenschap, dat afgelopen zondag op de laatste speeldag werd behaald, werd door honderdduizenden supporters in Sint Petersburg uitbundig gevierd.
Een verlenging van het contract van Advocaat heeft ook gevolgen voor zijn assistent Cor Pot. Die zou technisch directeur worden bij Zenit bij een vertrek van Advocaat. Nu blijft de Rotterdammer vermoedelijk ‘gewoon’ assistent in Petersburg.
De Australische bond heeft al te kennen gegeven de uitkomst in Petersburg niet te willen afwachten en is een nieuwe zoektocht begonnen naar een andere Nederlandse bondscoach. Ondanks dat de terugtrekking van Advocaat nog niet officieel is bevestigd.
Blijft Advocaat in Rusland, dan speelt hij volgend seizoen ook met Zenit in de Champions League. Dit seizoen zit hij nog in de UEFA Cup met zijn team in dezelfde groep als AZ.
dat klopt niet, een beetje trainer verdient al gauw een miljoen of tien per jaar, zeker bij zon topclub/olieclub (denk aan mourinho en hiddink)quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:21 schreef tong80 het volgende:
Ik las net ergens dat ie bij Zenith 2 en half miljoen euro per jaar gaat verdienen.
Mourinho kreeg zo'n 7 miljoen per jaar, en dan zit je toch wel aan de topsalarissen voor trainers, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:38 schreef DANILXL het volgende:
[..]
dat klopt niet, een beetje trainer verdient al gauw een miljoen of tien per jaar, zeker bij zon topclub/olieclub (denk aan mourinho en hiddink)
ja ik ga ervan uit dat je bij zo'n olielandje toch wel minstens zoveel verdient. Zeker als je verhalen hoort dat zijn nieuwe salaris het dubbele is van zijn oude. dan zou zijn oude salaris zon 1,25 miljoen zijn. Dat is best weinig voor een trainer van zo'n rijke olieclubquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:45 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Mourinho kreeg zo'n 7 miljoen per jaar, en dan zit je toch wel aan de topsalarissen voor trainers, lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |