quote:Advocaats Wechselspiel erinnerte fatal an seinen Aufsehen erregenden Austausch während der Euro 2004 in Portugal, wo er als Bondscoach im Gruppenspiel gegen Tschechien beim Stande von 2:1 seinen famosen Linksaußen Arjen Robben austauschte und durch Mittelfeldmann Paul Bosvelt ersetzte. Holland unterlag 2:3, und die Experten überzogen den Trainer mit herber Kritik. Gegen Bochum nahm Advocaat seinen starken Linksaußen Marcell Jansen vom Platz, um mit Verteidiger Pletsch die Defensive zu stärken - erneut ging der Plan in die Hose.
quote:Lothar Matthäus vreest voor de nabije toekomst van Borussia Mönchengladbach. De Duitse recordinternational, die in 1979 zijn grootse carrière bij Gladbach begon, zegt in zijn column in het weekblad 'Sportbild' dat hij zich wekelijks verbaast over het gebrek aan vaste lijnen in het elftal van Dick Advocaat.
'Ondanks de voorspong van zes punten op de plaatsen die degradatie tot gevolg hebben, bevindt Gladbach zich in groot gevaar', schrijft de huidige bondscoach van Hongarije. Hij constateert dat directe degradatiekandidaten als Hansa Rostock en VfL Bochum inmiddels het juiste concept gevonden hebben om de neergang naar de tweede Bundesliga nog te ontlopen.
Vooral de nieuwelingen die Advocaat heeft aangetrokken, zijn volgens de voormalige vedette slechte keuzes geweest. ,,Het zijn allemaal spelers die bij hun vorige club op de bank zaten. Dat komt omdat Advocaat altijd bij ploegen werkte waar hij te hooi en te gras grote spelers mocht halen. Maar die categorie was onhaalbaar voor Borussia Mönchengladbach. Nee, ik ben niet optimistisch over de goede afloop van dit seizoen.''
Tering.quote:Gladbach-Coach Dick Advocaat muss um sein Leben fürchten. Auf der Homepage des Borussia-Spielers Bernd Korzynietz kündigte ein User ein Attentat auf den Niederländer beim Spiel gegen Mainz am Samstag an.
"Am Samstag in der 10. Spielminute werden mehrere Feuerwerkskörper auf Dick gerichtet", so der Beitrag.
Die Polizei hat den Absender bereits ermittelt und bei einer Wohnungsdurchsuchung in Heidelberg umfangreiche Pyrotechnik sichergestellt. Der Klub reagierte mit einem Stadionverbot für den 46-jährigen Tatverdächtigen.
Hij kan z'n droom vervroegd gaan waarmaken: lekker touren door de USA in zijn korte broek.quote:Dick Advocaat is al na vijf maanden
opgestapt als trainer van Borussia
Mönchengladbach.
Advocaat (57) stopte na een tumultueus
verlopen EK - hij kreeg veel kritiek na
een wissel van Arjen Robben - als coach
van het Nederlands elftal.In november
ging hij aan de slag bij het tobbende
Gladbach.Ondanks het aantrekken van zes
nieuwe spelers kreeg hij de ploeg niet
op de rails.Gladbach staat momenteel
15de met 30 punten uit 29 wedstrijden.
"Door terug te treden kan ik de druk
van de club en van het elftal wegnemen"
zei Advocaat nadat hij zijn beslissing
bekend had gemaakt.Hij wordt tijdelijk
opgevolgd door jeugdcoach Horst Köppel.
mee eensquote:Op maandag 18 april 2005 14:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Advocaat is een waardeloze coach.
ik ookquote:Op maandag 18 april 2005 17:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop dat hij met pensioen gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |