abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23028539
Hier verder
quote:
Turkse moskeeën: dader kan geen moslim heten
DEN HAAG - De dader van de moord op Theo van Gogh "kan geen moslim of zelfs geen mens genoemd worden", meent de Islamitische Stichting Nederland (ISN). Voorzitter Yusuf Kalkan van deze koepel van Turkse overheidsmoskeeën heeft dinsdag verder verklaard dat terreur en moord geen plaats hebben in de islam.

"Islam is een godsdienst die vrede, verzoening en tolerantie als grondbeginsel heeft. Daarom wordt de daad volledig afgekeurd door de islam" , zei Kalkan. De 26-jarige verdachte van de moord op Van Gogh heeft zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit. Bij de ISN zijn ongeveer 150 moskeeën aangesloten.
quote:
Binnenland

di 2 nov 2004, 17:06
Moslims keuren moord volledig af
DEN HAAG - Bijna veertig moslims in Nederland hebben dinsdag in een gezamenlijke verklaring de moord op Theo van Gogh volledig afgekeurd. De aanslag op de filmmaker en publicist is volgens hen "een ontoelaatbare aanslag op de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid van religie, de vrijheid die voor ons allen in dit land het leven mogelijk maakt".

Foto: AP

De geschokte vertegenwoordigers van moslimorganisaties, maatschappelijke organisaties en anderen wijzen erop dat Van Gogh vaak harde kritiek op de multiculturele samenleving uitte en zich kritisch uitliet over de islam. " Hij nam daarbij nooit een blad voor de mond. Dat hem op gewelddadige wijze het zwijgen is opgelegd, raakt iedereen in Nederland", aldus de verklaring.

Tot de ondertekenaars behoren de Tweede-Kamerleden Albayrak (PvdA), Azough (GroenLinks) en rgü (VVD), directeur Haci Karacaer van Milli Görüs en voorzitter Mohamed Sini van Stichting Islam en Burgerschap. Ook enkele niet-moslims hebben hun naam inmiddels aan de verklaring verbonden. De tekst komt op internet te staan, zodat ook anderen deze kunnen onderschrijven.

Iedereen veroordeelt het

[ Bericht 98% gewijzigd door Meki op 02-11-2004 18:19:08 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:09:52 #2
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_23028547
Felix Rottenberg, vriend van Van Gogh: "............We zijn in een andere fase beland. Rauwere culturen, waarin je anderen om zeep helpt en zo intimideert en bang maakt, zijn binnengedrongen. Nederland was daar altijd vrij van. Nederland wordt nu dus link.''

Uit het parool, hier sluit ik me bij aan.
pi_23028560
Op een dag zoals deze horen mensen zich ondubbelzinnig tegen deze daad uit te spreken.

Komt er zo'n eikeltje op stand.nl die er meteen een ",maar..." achteraan gooit, wat alles afzwakt en wat overkomt als alles behalve ondubbelzinnig. Verdomme gozer, je bent op televisie, denk eens aan wat je teweeg brengt!

En het schrikbarende is dat er heel snel weer van dat soort berichten binnenkomen...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_23028570
Het is ondertussen net een reeks .
slettebak [@] gmail.com
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 november 2004 @ 18:11:34 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23028581
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Kom eens met een voorstel?
Hoe wil je mensen in vredesnaam gaan toetsen dan?
Net zoals rasistsche uitspraken getoetst worden en minstens een even harde aanpak van dergelijke uitspraken.

"Symptoom bestrijdende oplossingen": Het uiten van dreigementen veel harder aanpakken en niet bagataliseren. Haatzaaiende imams even hard aanpakken als rascistische partijen. Verplicht Nederlands te spreken.

De enige echte stucturele oplossing is overigens goed onderwijs.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_23028593
quote:
Kijk, het verweer uit de linkse hoek komt al weer op gang. Vergeet je het vreselijke en immorele Amerika niet bij naam te noemen?
Als we beginnen over het geweldadige verleden van de Islam dan mag ik toch ook het geweldadige verleden van het Christendom noemen? Oh, wacht, ik vergat om Gristendom te zeggen......

Ja, Islam=links, Gristendom=rechts. Jij je zin
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 november 2004 @ 18:12:30 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23028594
(argh mbt m'n spelling! )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_23028599
Maatschappelijke onderdrukking gaat vanaf nu over naar staatsonderdrukking.
pi_23028605
4200 reacties al
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23028607
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef ki_ki het volgende:
allemachtig,
er is iemand vermoord en het gaat gelijk weer over moslims...
Hij is vermoord door een moslim omdat hij zo ageerde tegen de Islam, genie.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:13:28 #11
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23028611
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:11 schreef JaWi het volgende:
Het is ondertussen net een reeks .
dubbelzinnig
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23028621
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:11 schreef Doc het volgende:

Hoe waar
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_23028625
ben eens benieuwd hoe het op de Dam zal zijn vanavond, ik hoop echt dat t een fel betoog zal zijn tegen deze walgelijke daad en de tijd waarin we leven maar dan met woorden en niet met daden.. krijg een flashback naar de moord op Fortuyn toen er een aantal dolgedraaide lui op t Binnenhof stonden..

off topic> @ Djcatscan.. links ben ik niet hoor
pi_23028635
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:09 schreef corr het volgende:
Felix Rottenberg, vriend van Van Gogh: "............We zijn in een andere fase beland. Rauwere culturen, waarin je anderen om zeep helpt en zo intimideert en bang maakt, zijn binnengedrongen. Nederland was daar altijd vrij van. Nederland wordt nu dus link.''

Uit het parool, hier sluit ik me bij aan.
Nederland was daar altijd vrij van? Wat een onzin. Er is geen jaar voorbij gegaan in de geschiedenis van onze mooie republiek waarin er geen mensen zijn geintimideerd en/of vermoord.
Echte liefde!
pi_23028648
Trieste zaak. Echter wel gegarandeerd een commercieel succes voor z'n nabestaanden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 18:15:15 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23028650
quote:

[..]

Net zoals rasistsche uitspraken getoetst worden en minstens een even harde aanpak van dergelijke uitspraken.

"Symptoom bestrijdende oplossingen": Het uiten van dreigementen veel harder aanpakken en niet bagataliseren. Haatzaaiende imams even hard aanpakken als rascistische partijen. Verplicht Nederlands te spreken.
Maar dan kom je tevens ook aan de vrijheid van meningsuiting
Je zou dan namelijk ook mensen als van Gogh niet meer kunnen laten publiceren .
quote:
pi_23028654
quote:

[..]

Goede voorstellen. . Vooral de laatste, maar daar wordt lekker op weg bezuinigd..
Echte liefde!
pi_23028658
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:14 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Nederland was daar altijd vrij van? Wat een onzin. Er is geen jaar voorbij gegaan in de geschiedenis van onze mooie republiek waarin er geen mensen zijn geintimideerd en/of vermoord.
Sinds wanneer is Nederland een republiek ?
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:15:51 #19
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23028665
Theo, ook al was ik het niet altijd met je eens. Niemands woord verdient vergelding door middel van wapens.
Meningen mogen gehoord worden, laten we in vredesnaam niet uit angst stoppen met onze meningen uitspreken. We zijn dat verschuldigd aan Theo.
RIP Theo
groeten aan je goede vriend Boudewijn Buch
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:16:02 #20
46468 corr
pi_23028670
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:14 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Was toch een stuk minder geworden. Bonifacius de laatste?
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:16:21 #21
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_23028675
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

iets wat zijn tegenstanders probeerden te bereiken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_23028694
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:16 schreef corr het volgende:

[..]

Was toch een stuk minder geworden. Bonifacius de laatste?
Niet bepaald .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23028706
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef JaWi het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Nederland een republiek ?
Een bananenrepubliek met grootheidswaanzin, al eeuwen.
Echte liefde!
pi_23028713
Hoe je het ook bekijkt, het is en blijft een POLITIEKE FOUT. Zo is er al meerdere malen aangeven dat er behoorlijk wat problemen zijn in deze MULTICULTURE samenleving. Maar is er ooit wat aan gedaan? NEE!! Iets wat al jaren speelt kun je niet in eens oplossen.

Het is gewoon zo belachelijk dat er eerst mensen moeten sterven om in te zien dat het helemaal foutloopt. Maar het niet in alle opzichten zo?
Nu kan er wel weer een hele rel worden geschopt tegenover de moslim bevolking, maar denk dan eerst goed na. Ben je dan zelf veel beter? Werk samen aan een betere toekomst.

Nee mensen dit is geen poging om het goed te praten. Meer een aandachts punt omdat wijzen met het vingertje wel gemakkelijk is. Maar had net zo goed iemand van andere afkomst kunnen zijn. Ben bang dat de ophef groter is omdat het een marokaan is geweest dan dat er iemand op vreselijke manier om het leven gebracht is geworden.

Theo beste man de gedachten die je had, LEEFT en zal blijven LEVEN!!!
Relatie = vriendschap + sex. Alleen vriendschap heb ik wel met meer mensen
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:19:02 #25
46468 corr
pi_23028727
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]
[..]
Fout, we hebben hier al jaren geleden afgesproken wat we wel en wat we niet kunnen zeggen. Ook hebben we afgesproken hoe we reageren als we het met bepaalde uitspraken niet eens zijn. Dat heet democratie dacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')