abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:35:51 #51
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23295609
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:23 schreef MajesticZ het volgende:
ja dat klopt... Hierin wordt door 4 officiers bepaald of ze je toelaten tot het KMA. Moet je goed op voorbereid zijn, want er wordt verwacht dat je veel kennis heb over actuele zaken. Duurt ongeveer 1 uur...
Hoe bedoel je actuele zaken? De dingen die in het nieuws zijn?

Als dat zo is zal ik voortaan maar eens het nieuws gaan kijken
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:39:49 #52
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23296935
"wie is er laatst vermoord in amsterdam"
Widening the bell curve.. one step at a time
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:52:43 #53
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23297083
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:39 schreef Quickbeam het volgende:
"wie is er laatst vermoord in amsterdam"
Ow, dan, kan ik gewoon de frontpage blijven bekijken en komt het vast allemaal wel goed
pi_23299101
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:05 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

lol.. psychologische test was peanuts . En je hoeft echt neit 5 dingen te noemen om in het leger te willen, voor ozver ik me nog kan herinneren had ik er maar 1 of 2.

Wat wel wat moeillijker is, is de AAC. Daar wordt je afgemaakt door de hoge piefen Ik had zellfs tijdens het gesprek een kolonel (weet ik niet meer zeker) infaterist beledigd omdat ik zei dat ik vond dat je bij de infanterie niet na hoeft te denken maar ach.. ze lieten me toch door
Nou, dan had jij mazzel want ik had een ongelofelijke kuthoer die er chagrijnig bij zat. Volgens mij geen eens een universitaire psycholoog. Ga toch koken muts!
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zondag 14 november 2004 @ 13:26:57 #55
11102 knep
Mountainfreak
pi_23304881
Voor degene die het nog willen weten:

AAC = Aanname Advies Commissie
pi_23305088
In hoeverre is eigenlijk "slim" om ná je universitaire studie naar de KMA te gaan?
pi_23305161
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:52 schreef Hare het volgende:

[..]

Ow, dan, kan ik gewoon de frontpage blijven bekijken en komt het vast allemaal wel goed
Je moet bijvoorbeeld weten waar het Nederlandse eger geplaatst is in de wereld , SFOR enzo. Ook moet je uitgebreid over de opleiding kunenn vertellen welke modules je moet volgen gedurende de hele opleiding. AMO (algemene Militaire Opleiding, dit is standaard voor elke soldaat in nederland), ALO (algemene Luitenant opleiding), AKO (algemene Kader opleiding), Militaire Bedrijfskunde enz... Zie www.kma.nl
De naam weten van de Minister van defensie is ook wel handig, aangezien dit je baas gaat worden die al jou lieve centjes verzorgt.

En ik weet niet welke richting je op zou willen gaan, ik raad je zowieso aan zeker 3 maandjes te gaan fitnessen voor de Geneeskundige keuring. Vergeet je rug niet

En AAC is idd Aanname Advies Commisie
pi_23305180
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
In hoeverre is eigenlijk "slim" om ná je universitaire studie naar de KMA te gaan?
Heel slim. Je mag de opleiding dan verkort doen. Ipv 4 jaar duurt je opleiding als ik het goed heb nog maar 2,5 jaar. Je bent dan meteen luitenant.
pi_23305314
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:45 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Heel slim. Je mag de opleiding dan verkort doen. Ipv 4 jaar duurt je opleiding als ik het goed heb nog maar 2,5 jaar. Je bent dan meteen luitenant.
Klinkt interessant.
Ik heb het eigenlijk altijd serieus overwogen om bij de KMA te gaan, uiteindelijk toch (bewust) voor rechten gekozen. Als ik rechten afmaak, en dan KMA doe, dan biedt me dat volgens mij best wat mogelijkheden. En sowieso hoop ik dan wat discpline mee te krijgen, waar ik later ook profijt van kan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2004 13:54:50 ]
  zondag 14 november 2004 @ 14:23:10 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23306051
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:44 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Je moet bijvoorbeeld weten waar het Nederlandse eger geplaatst is in de wereld , SFOR enzo. Ook moet je uitgebreid over de opleiding kunenn vertellen welke modules je moet volgen gedurende de hele opleiding. AMO (algemene Militaire Opleiding, dit is standaard voor elke soldaat in nederland), ALO (algemene Luitenant opleiding), AKO (algemene Kader opleiding), Militaire Bedrijfskunde enz... Zie www.kma.nl
De naam weten van de Minister van defensie is ook wel handig, aangezien dit je baas gaat worden die al jou lieve centjes verzorgt.

En ik weet niet welke richting je op zou willen gaan, ik raad je zowieso aan zeker 3 maandjes te gaan fitnessen voor de Geneeskundige keuring. Vergeet je rug niet

En AAC is idd Aanname Advies Commisie
Qua fitheid zit het allemaal wel goed. Doe elke dag hardlopen. Kracht kan je er zo bijtrainen
Alleen dat hele gezeik over de actualiteit enzo vind ik maar een beetje matig, moet je godver de hele site van binnen en buiten kennen
Wat maakt het jou een betere officier als je weet waar wat geplaatst is enzo
pi_23306170
quote:
Op zondag 14 november 2004 14:23 schreef Hare het volgende:

[..]

Qua fitheid zit het allemaal wel goed. Doe elke dag hardlopen. Kracht kan je er zo bijtrainen
Alleen dat hele gezeik over de actualiteit enzo vind ik maar een beetje matig, moet je godver de hele site van binnen en buiten kennen
Wat maakt het jou een betere officier als je weet waar wat geplaatst is enzo
Verkijk je er niet op qua fitheid, vooral in de ontgroeningsweek zul je het echt zwaar hebben. Reken maar op minimaal 2000 push ups. En je moet gewoon kennis van zaken hebben, dus weten wie de hoge pieten zijn in de Nederlandse krijgsmacht, conflicten en al dat soort zaken.
pi_23307116
2000 push ups... btje overdreven vind je ook niet

Je moet echt 2/3 maanden kracht training doen, ik weet niet hoe sterk jij ben natuurlijk

Er zijn 4 krachtschalen: 1 is het laagst en 4 het hoogst. Als je in schaal 4 zit kan je bijvoorbeeld bij de KCT, met schaal 3 mag je daar niet bij.
pi_23307713
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:12 schreef MajesticZ het volgende:
2000 push ups... btje overdreven vind je ook niet

Je moet echt 2/3 maanden kracht training doen, ik weet niet hoe sterk jij ben natuurlijk

Er zijn 4 krachtschalen: 1 is het laagst en 4 het hoogst. Als je in schaal 4 zit kan je bijvoorbeeld bij de KCT, met schaal 3 mag je daar niet bij.
die 2000 push ups zijn dus verspreid over de hele week he. Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn broertje heeft het ook maar net overleeft, in de zin dat ie even op het punt heeft gestaan om te stoppen.
  zondag 14 november 2004 @ 16:39:55 #64
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23309001
quote:
Op zondag 14 november 2004 14:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Verkijk je er niet op qua fitheid, vooral in de ontgroeningsweek zul je het echt zwaar hebben. Reken maar op minimaal 2000 push ups. En je moet gewoon kennis van zaken hebben, dus weten wie de hoge pieten zijn in de Nederlandse krijgsmacht, conflicten en al dat soort zaken.
En hoe zou je dat allemaal moeten weten dan? En wordt je dat ook nog van te voren verteld voordat je dat gesprek in gaat? Want het zou toch een beetje raar zijn als er gewoon van je wordt aangenomen dat je dat toch wel weet.
pi_23309730
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

die 2000 push ups zijn dus verspreid over de hele week he. Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn broertje heeft het ook maar net overleeft, in de zin dat ie even op het punt heeft gestaan om te stoppen.
1. de ontgroening duurt geen week
2. zoveel heb ik er niet moeten doen
3. de Co tijd zoals het wordt genoemd is idd geen pretje en ik was achteraf flink ziek.
4. voor de rest mag ik er weinig over zeggen
pi_23309774
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:39 schreef Hare het volgende:

[..]

En hoe zou je dat allemaal moeten weten dan? En wordt je dat ook nog van te voren verteld voordat je dat gesprek in gaat? Want het zou toch een beetje raar zijn als er gewoon van je wordt aangenomen dat je dat toch wel weet.
Als toekomstig officier wordt van je verwacht dat je hier zelf naar op zoek gaat Je kan zoeken op internet
pi_23313629
quote:
Op zondag 14 november 2004 17:09 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

1. de ontgroening duurt geen week
2. zoveel heb ik er niet moeten doen
3. de Co tijd zoals het wordt genoemd is idd geen pretje en ik was achteraf flink ziek.
4. voor de rest mag ik er weinig over zeggen
Je lijkt mijn broertje wel, die doet er ook zo geheimzinnig over...
  zondag 14 november 2004 @ 19:59:34 #68
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23313860
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je lijkt mijn broertje wel, die doet er ook zo geheimzinnig over...
En waarom zou dat geheimzinnige gedoe zijn dan

Worden ze daar allemaal anaal ontmaagd ofzo
pi_23314553
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:59 schreef Hare het volgende:

[..]

En waarom zou dat geheimzinnige gedoe zijn dan

Worden ze daar allemaal anaal ontmaagd ofzo
Het is in ieder geval geen standaard universiteit, er zijn namelijk veel oude tradities, etiqueten en gebruiken. De details ken ik ook niet echt, omdat ze er weinig over mogen vertellen.
pi_23314701
als je zou weten wat ze in de ontgroening doen dan is er geen lol meer aan.
  zondag 14 november 2004 @ 21:45:00 #71
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23316343
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:30 schreef MajesticZ het volgende:
als je zou weten wat ze in de ontgroening doen dan is er geen lol meer aan.
Ik dacht dat al dat extreme gedoe allemaal wel een beetje voorbij was zo tegenwoordig?
pi_23316503
quote:
Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik dacht dat al dat extreme gedoe allemaal wel een beetje voorbij was zo tegenwoordig?
Ligt eraan wat je extreem noemt, maar de ontgroening bij de KMA is heel wat anders dan die van de gemiddelde studentenvereniging.
  zondag 14 november 2004 @ 22:10:58 #73
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23316991
de ontgroening van de KMA is heel zwaar, hoe het nu precies is weet ik niet meer maar van de verhalen van mijn vader wordt je niet vrolijk. Daar is een simpele ontgroening zoals ik die heb gelopen niks bij.
Widening the bell curve.. one step at a time
  zondag 14 november 2004 @ 23:35:31 #74
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23319284
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:10 schreef Quickbeam het volgende:
de ontgroening van de KMA is heel zwaar, hoe het nu precies is weet ik niet meer maar van de verhalen van mijn vader wordt je niet vrolijk. Daar is een simpele ontgroening zoals ik die heb gelopen niks bij.
vertel...
pi_23323187
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:45 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

De post-academische opleiding duurt maar 1,5 jaar, misschien zelfs iets minder. Je bent dan overigens Kapitein ipv Luitenant. Bij het normale 3,5/4 jarige opleidingstraject ben je na je opleiding 2e Luitenant. Na 1 jaar ben je dan 1e Luitenant.

Ik zou wel is willen weten hoe groot de stap Kapitein -> Majoor is.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')