abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:44:04 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23026523
Ik heb VWO afgerond en ben nu bezig met de opleiding psychologie aan de universiteit.
Ik ben op dit moment bezig met m'n derde jaar en ik begin toch wel heel erg te twijfelen of ik er wel mee verder wil.

Nu denk ik al wel een tijdje om in het leger te gaan, lucht of landmacht, alleen als ik het allemaal zo een beetje lees op die sites krijg je dus een vaktechnische opleiding waar vaak nou niet echt de hoogste opleiding voor wordt gevraagd (no offence!!!).
En nou vroeg ik me dus af of er veel hogeropgeleiden bij het leger zitten en of ze daar ook speciale opleidingen voor hadden, want dat kan ik zo 1,2,3 niet vinden.

Want ik wil wel graag wat doen met mijn verstand zeg maar. Zeker aangezien ik maar voor een bepaalde tijd het leger in wil en daarna gewoon iets wil gaan doen met de vaktechnische opleiding die ik in het leger heb gedaan.

Dus zijn er wat dat betreft genoeg mogelijheden bij het leger, en zo ja, wat dan precies?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_23026600
Waarom niet voor hoog opgeleide mensen zijn er voldoende mogelijkheden. Maar houd er rekening mee dat als politici verkeerd besluiten je wellicht onnodig zult sterfen op een slachtveld. En dan kan je met jou opleiding betere keuze's maken.
Okuninushi
pi_23026608
ga niet het leger in, echt niet. Voor zwakbegaafden (laagopgeleiden) is het leuk , omdat je in het leger goede doorstroommogelijkheden hebt, en scholing,rijbewijs uiteraard. Voor dat soort mensen is dat leuk, maar je ben nu een van de academici, je hebt daar echt niks te zoeken, weet je wat zo vervelend is, je bent veel slimmer dan 9 van de 10 mensen daar, maar je wordt hetzelfde behandeld en betaald als de rest. Uiteraard zijn er functies alleen voor VWO'ers, maar het salaris is volgens laagste rang etc etc. verander gewoon van studie of zo, maar het leger...
pi_23026610
Google eens op KMA / KIM!
pi_23026653
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:47 schreef fokaapje het volgende:
ga niet het leger in, echt niet. Voor zwakbegaafden (laagopgeleiden) is het leuk , omdat je in het leger goede doorstroommogelijkheden hebt, en scholing,rijbewijs uiteraard. Voor dat soort mensen is dat leuk, maar je ben nu een van de academici, je hebt daar echt niks te zoeken, weet je wat zo vervelend is, je bent veel slimmer dan 9 van de 10 mensen daar, maar je wordt hetzelfde behandeld en betaald als de rest. Uiteraard zijn er functies alleen voor VWO'ers, maar het salaris is volgens laagste rang etc etc. verander gewoon van studie of zo, maar het leger...
, wat een onzin. Het leger is al eeuwen geen afvalput meer. Verder kun je als VWO'er een prachtige officiersopleiding volgen!
pi_23026659
lol, het leger is juist prima voor hoogopgeleiden.
Bij het KMA word je op academisch niveau opgeleid.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_23026848
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

, wat een onzin. Het leger is al eeuwen geen afvalput meer. Verder kun je als VWO'er een prachtige officiersopleiding volgen!
Door de eeuwen heen. Zeker WOI vergeten. Zijn er een hoop mensen in de afval put van de dood gegooid.
Okuninushi
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:22:57 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_23027565
Dat is dus het toppunt van domheid.
begrijp me niet verkeerd hoor. " Ik heb mijn VWO afgerond en heb drie jaartjes uni gedaan" ik ben dus hoogopgeleid, maar ik weet geen fuck wat er in de wereld om me heen gebeurt.

Dat noem ik pas dom. Wat maakt het nou uit met je diploma's als je niks van de '' buitenwereld weet'" het legers is dus echt niet voor alleen laagopgeleiden, het is als ieder ander bedrijf ook verdeeld in ranghoogtes. Zoals je bij de vuilophaalbedrijf ook mensen zitten die de universiteit afgerond hebben, heb je ze ook bij het leger zitten.

Als je al met zo'n mentaliteit het leger in wilt gaan, dan raad ik je aan je studie psychologie maar te blijven doen.
zo goed..?
pi_23027915
ik wil ook het leger in ...generaal ofzo
Aap uit de mouw
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:42:00 #11
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23028015
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:22 schreef Diepvriez het volgende:
begrijp me niet verkeerd hoor. " Ik heb mijn VWO afgerond en heb drie jaartjes uni gedaan" ik ben dus hoogopgeleid, maar ik weet geen fuck wat er in de wereld om me heen gebeurt.

Dat noem ik pas dom. Wat maakt het nou uit met je diploma's als je niks van de '' buitenwereld weet'" het legers is dus echt niet voor alleen laagopgeleiden, het is als ieder ander bedrijf ook verdeeld in ranghoogtes. Zoals je bij de vuilophaalbedrijf ook mensen zitten die de universiteit afgerond hebben, heb je ze ook bij het leger zitten.

Als je al met zo'n mentaliteit het leger in wilt gaan, dan raad ik je aan je studie psychologie maar te blijven doen.
Ehm, ja, lekker constructieve opmerking. Waar staat dat ik niks van de buitenwereld af weet?
En wat kun jij in godsnaam zeggen over mijn mentaliteit?

Maar goed, gelukkig zijn de rest van de opmerkingen iig wel van het soort waar ik iets aan heb, van die KMA had ik op de websites van de lucht/landmacht nog niks gezien, dus dat ziet er wel interessant uit.

Iemand die trouwens weet hoe het gesteld is met de uitstroommogelijkheden van als je dienstplicht erop zit en je wilt 'gewoon' werk gaan doen. Krijgen mensen uit het leger net zoveel kansen als ieder ander op een baan?
pi_23028232
Een vriend van mij is ook een uni-dropout en loopt nu een opleiding (als je dat zo mag noemen) als (onder)officier bij luchtmobiele brigade. Het leger zoekt altijd nog steeds meer naar mensen van minstens VWO-niveau.

Hij heeft het trouwens erg naar zijn zin.

Je kan wel in het leger opleidingen volgen tot bijv accountant, maar ik denk niet dat soort hogere opleidingen open staan voor alle personeel van het leger dwz. alleen de meer hoogopgeleide.

Ik zou ook het leger in willen, alleen het gaat goed met mijn studie.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:00:18 #13
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23028386
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:51 schreef Bijsmaak het volgende:
Een vriend van mij is ook een uni-dropout en loopt nu een opleiding (als je dat zo mag noemen) als (onder)officier bij luchtmobiele brigade. Het leger zoekt altijd nog steeds meer naar mensen van minstens VWO-niveau.

Hij heeft het trouwens erg naar zijn zin.

Goed om te horen!
pi_23029223
Ik ben ook van plan om het leger in te gaan maar dan direct na het VWO dus ik heb dan nog geen WO-opleiding gehad.

Op de site van KMA las dat je de bij Officier Electronica ook de bacheler opleiding van Lucht- en Ruimtevaart techniek moest gaan en dat je daarna eventueel ook de masters variant ervan kon gaan doen.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:46:35 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23029289
Opleiding eerst afmaken voor je wat anders gaan doen. Dat ene jaar doorbijten, als je het leger in wilt moet je kunnen doorbijten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23029384
Vwo'ers zat daar. Ik ken er ook een die nu in Irak zit.
Hij was alleen niet te spreken over de reden waarom hij werd uitgezonden. Hij staat niet achter het kabinetsbeleid. Maar hij wist waar hij aan begon toen hij tekende bij de landmacht. Realiseer je dus wel dat jou dit ook kan overkomen.
pi_23058707
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef Overlast het volgende:
lol, het leger is juist prima voor hoogopgeleiden.
Bij het KMA word je op academisch niveau opgeleid.
Ik zal wel een verkeerd beeld van het leger hebben, maar ik heb niet het idee dat het leger nou de grootste lichten aantrekt. Als je intelligent bent, heb ik het idee, heb je weinig te zoeken in het leger: Je begint er altijd laag op de ladder(toegegeven: je begint direct wel ergens op de ladder, inclusief loon). Dingen als commissie werk associeer ik ook niet direct met het leger (wat ik toch wel redelijk essentieel onderdeel vind van de gehele academische vorming.)
Het leger met zijn strenge tucht (rang)orde lijkt mij niet de geschikste plek voor academici om tot bloei te komen. Het lijkt mij allemaal nogal praktijk gericht. Bij mij leeft het idee dat veel van de (hogere) officieren vaak relatief domme rauwdouwers.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
edit: Mijn beeldvorming heeft vooral betrekking op de landmacht

[ Bericht 3% gewijzigd door IareWeasel op 04-11-2004 01:02:59 ]
pi_23059238
Een vriend van me is na het VWO een officiersopleiding bij de Marine gaan doen. Mijn ding is het aboluut niet ( ik studeer psychologie ), maar hij zit er al drie jaar en vindt het nog steeds leuk, ziet een hoop van de wereld en krijgt betaald terwijl hij een opleiding volgt.

Het is trouwens wel een contract van twaalf jaar wat hij heeft getekend, als ik me niet vergis, je kunt er dus nie zomaar mee kappen lijkt me.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 3 november 2004 @ 20:51:31 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23059354
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:47 schreef heiden6 het volgende:
Een vriend van me is na het VWO een officiersopleiding bij de Marine gaan doen. Mijn ding is het aboluut niet ( ik studeer psychologie ), maar hij zit er al drie jaar en vindt het nog steeds leuk, ziet een hoop van de wereld en krijgt betaald terwijl hij een opleiding volgt.

Het is trouwens wel een contract van twaalf jaar wat hij heeft getekend, als ik me niet vergis, je kunt er dus nie zomaar mee kappen lijkt me.
Nee, dat weet ik ook wel. Je legt je voor een tijdje vast. Maar goed, ik ben vandaag ook ff naar de banenmarkt geweest, ff wat info gehaald en de KMA lijkt me eigenlijk wel wat. Je krijgt daar toch echt een opleiding naar je niveau.
Ik ga 19 november dan ook maar eens naar de orientatiedagen kijken
pi_23063356
Een vriend van mij (afgelopen jaar samen geslaagd voor VWO), wilde ook in het leger. Ontzettend graag zelfs, maar ze hadden een ledenstop?? Ik weet er verder niet veel van hoor..maar lijkt me wel interessant om even te melden
  donderdag 4 november 2004 @ 02:02:59 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23066292
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:29 schreef anoukforza het volgende:
Een vriend van mij (afgelopen jaar samen geslaagd voor VWO), wilde ook in het leger. Ontzettend graag zelfs, maar ze hadden een ledenstop?? Ik weet er verder niet veel van hoor..maar lijkt me wel interessant om even te melden
Hmm, daar is mij tot nu toe niks over meegedeeld, en dat zouden ze toch wel doen bij de banenmarkt mocht er niks zijn neem ik aan.
pi_23070703
Ik heb na mijn Gym ook gesoliciteerd voor officier bij de landmacht, helaas niet door de keuring gekomen (psychisch). Wat je moet doe is een voorlichting voor officier volgen in Arnhem. Neem contact met ze op dan krijg je 1,5 uur voorlichting. Het is een hele interessante en leuke voorlichting waarbij je een goed beeld krijgt van je opties als officier. Het is niet zo saai als die standaard uni voorlichtingen.

Wat je ook kunt doen is je opleiding afmaken en daarna het leger in. Je mag dan het verkorte traject volgen van 1,5 jaar en je zult dan waarschijnlijk starten als kapitein. Waarbij je verantwoordelijk bent voor +/- 120 man. Daar kan menig net afgestudeerd academicus alleen maar van dromen. Tijdens de voorlichting werd ook verteld dat de officieren met regelmaat worden benaderd voor topbanen in het bedrijfsleven vanwege de management en grote verantwoordelijkheidservaring.

De opleiding die je volgt als je het normale traject doet staat gelijk aan een gewone bachelor. Je volgt ook de lessen gedeeltelijk aan de uni.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  donderdag 4 november 2004 @ 12:07:24 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23070994
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:55 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb na mijn Gym ook gesoliciteerd voor officier bij de landmacht, helaas niet door de keuring gekomen (psychisch). Wat je moet doe is een voorlichting voor officier volgen in Arnhem. Neem contact met ze op dan krijg je 1,5 uur voorlichting. Het is een hele interessante en leuke voorlichting waarbij je een goed beeld krijgt van je opties als officier. Het is niet zo saai als die standaard uni voorlichtingen.

Wat je ook kunt doen is je opleiding afmaken en daarna het leger in. Je mag dan het verkorte traject volgen van 1,5 jaar en je zult dan waarschijnlijk starten als kapitein. Waarbij je verantwoordelijk bent voor +/- 120 man. Daar kan menig net afgestudeerd academicus alleen maar van dromen. Tijdens de voorlichting werd ook verteld dat de officieren met regelmaat worden benaderd voor topbanen in het bedrijfsleven vanwege de management en grote verantwoordelijkheidservaring.

De opleiding die je volgt als je het normale traject doet staat gelijk aan een gewone bachelor. Je volgt ook de lessen gedeeltelijk aan de uni.
Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.
Weet jij of je als je 3 jaar uni hebt afgerond (bachelor) ook dat verkorte traject kunt doen?
pi_23079653
Die vriend van me bij de Marine zit overigens ook regelmatig op de TU Delft voor zijn lessen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23080788
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.
Weet jij of je als je 3 jaar uni hebt afgerond (bachelor) ook dat verkorte traject kunt doen?
volgens mij is dat verkorte traject alleen voor relevante studies....dus waarschijnlijk geen psychologie. maar staat dit niet allemaal op de site vd kma?
  donderdag 4 november 2004 @ 19:07:20 #26
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23080906
psychologie is ook een richting binnen de kma. Van de mensen die ik ken, hebben de meeste kma'ers (welliswaar piloten) het socio/psychologische traject gevolgd. Dus het lijkt me dat het best mogelijk is. Ik ken echter alleen maar mensen van 40+ die op de kma hebben gezeten (collega's van mijn vader).
Widening the bell curve.. one step at a time
  donderdag 4 november 2004 @ 19:43:57 #27
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23081820
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:03 schreef mooiegek het volgende:

[..]

volgens mij is dat verkorte traject alleen voor relevante studies....dus waarschijnlijk geen psychologie. maar staat dit niet allemaal op de site vd kma?
Dat is dus wat ik ook dacht, maar staat niet op de site van de KMA, of ik moet eroverheen hebben gekeken. Maar ik ga binnenkort is ff langs in Arnhem bij dat winkeltje van hun weer is ff wat vragen stellen en binnenkort is de open dag ook
pi_23082021
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:43 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik ook dacht, maar staat niet op de site van de KMA, of ik moet eroverheen hebben gekeken. Maar ik ga binnenkort is ff langs in Arnhem bij dat winkeltje van hun weer is ff wat vragen stellen en binnenkort is de open dag ook
Speciaal voor de student met een relevante 2 Bachelor degree op wetenschappelijk of Hbo-niveau heeft de KMA een verkorte opleiding gemaakt. Je volgt samen met andere aspirant-officieren de Basis Officiers Opleiding (zie boven). Na het eerste jaar volg je een vakkenpakket dat je voorbereidt op je eerste functievervulling. De vakken hebben te maken met het managen van bedrijfsprocessen op het terrein waar je werkzaam zal zijn. De opleiding wordt afgesloten met de Vaktechnische Opleiding. Wanneer je deze opleiding met succes afrondt, krijg je een KMA-bul.

Niet alle HBO/WO opleidingen geven toelating tot de OPA. Of je HBO/WO opleiding vooropleiding relevant is kun je navragen bij een Banenwinkel of via 0800-0124.
pi_23082686
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Geen idee om eerlijk te zijn. Bel even met Arnhem.
New Yorker in spe
pi_23131367
het is niet zo dat je altijd als soldaat begint, integedeel zelfs, ze kijken juist wat je kan en hebt gedaan, daarna kan je de rang krijgen van soldaat, korporaal,sergeant,luitenant, maar ook kolonel
Als ik jou was zou ik trouwens eerst de opleiding afmaken, nog maar 1 jaartje doorzetten, en dat scheelt toch wel wat als je je carriere wel bij de strijdkrachten
  zondag 7 november 2004 @ 10:47:20 #31
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23137129
ik denk niet dat het meteen mogelijk is om kolonel te worden. Je zal eerder een burger functie krijgen met de zelfde bevoegdheden.
pi_23137577
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:48 schreef the_Napster het volgende:
het is niet zo dat je altijd als soldaat begint, integedeel zelfs, ze kijken juist wat je kan en hebt gedaan, daarna kan je de rang krijgen van soldaat, korporaal,sergeant,luitenant, maar ook kolonel
Als ik jou was zou ik trouwens eerst de opleiding afmaken, nog maar 1 jaartje doorzetten, en dat scheelt toch wel wat als je je carriere wel bij de strijdkrachten
Kolonel kun je op je buik schrijven, zelfs al heb je een relevante universitaire studie afgerond. Zeker omdat kolonel tot de hoogste groep officieren hoort, samen met de generaals. Luitenant-Kolonel hoort nog wel tot de normale officieren. Je kunt volgens mij wel als majoor starten maar dan moet je als arts in het leger gaan, daarentegen stijg je nauwelijks in rang. En als de commandant een kapitein is, dan staat de kapitein boven de majoor.

Tijdens de opleiding stijgen je rangen wel wat sneller dan normaal. Met alleen VWO op zak kom je als tweede luitenant uit de opleiding (peletonscommandant). Na één jaar promoveer je sowieso tot eerste luitenant (plaatsvervangend compagniescommandant). Daarna promoveer je naar inzet en kwaliteiten.
New Yorker in spe
  zondag 7 november 2004 @ 11:36:50 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23137691
quote:

Áls dat al zo zijn is het leger een prima opleiding om het daar te leren. En volgens mij kan je daar prima met een VWO opleiding terecht
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 7 november 2004 @ 12:36:00 #34
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_23138634
quote:
Op zondag 7 november 2004 11:29 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Kolonel kun je op je buik schrijven, zelfs al heb je een relevante universitaire studie afgerond. Zeker omdat kolonel tot de hoogste groep officieren hoort, samen met de generaals. Luitenant-Kolonel hoort nog wel tot de normale officieren. Je kunt volgens mij wel als majoor starten maar dan moet je als arts in het leger gaan, daarentegen stijg je nauwelijks in rang. En als de commandant een kapitein is, dan staat de kapitein boven de majoor.

Tijdens de opleiding stijgen je rangen wel wat sneller dan normaal. Met alleen VWO op zak kom je als tweede luitenant uit de opleiding (peletonscommandant). Na één jaar promoveer je sowieso tot eerste luitenant (plaatsvervangend compagniescommandant). Daarna promoveer je naar inzet en kwaliteiten.
Precies, een maat van me heeft VWO gedaan en is nu met z'n 22e 1e Luitenant. Als startfunctie issie 1e Luitenant-waarnemer bij het Bravo-eskadron 11 Tankbataljon Oirschot.
  zondag 7 november 2004 @ 13:00:32 #35
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23139108
kolonel hoort nog wel tot de normale officieren maar dan nog kan je het op je buik schrijven . Alleen generaals zijn opper officieren.
pi_23248609
niet helemaal waar, met een vwo kom je niet op de rangvan kolonel nee, met een normale wo opleiding ook neit...., maar aangezien deze kennis professor is aan de EUR, heeft hij gelijk de rang van kolonel gekregen, het is ook een militaire functie, heeft uniform, en is al een keer uitgezonden geweest naar Irak, met wapens
  donderdag 11 november 2004 @ 19:34:56 #37
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23249094
je hebt inderdaad gelijkt, ik heb het nagevraagd. Specialisten worden weleens toegelaten tot de hogere rangen. Vaak gebeurt dat alleen omdat ze een specifieke functie vervullen binnen de strijdkrachten. Ik denk trouwens wel dat kolonel de hoogste functie is die je kan bereiken als 'buitenstaander'
  donderdag 11 november 2004 @ 19:40:46 #38
11102 knep
Mountainfreak
pi_23249223
Tja defensie .

Wilde na mijn HTS elektrotechniek opleiding graag bij de marine gaan werken.
Eerst geprobeerd mijn droom piloot te worden waar te maken -> * knep mag naar simulator, regering beslist dat Orions verkocht worden ->
Toen maar geprobeerd om officier elektrotechnische dienst te worden, ik was aanbeland bij het aanstellingsgesprek (alle keuringen doorlopen) -> brief in de bus, alleen Academici worden nog aangenomen .

Het zwartste gat van de recessie was bereikt, en een passende baan was niet echt te vinden. Ondertussen ben ik aan het werk, weliswaar onder mijn niveau maar goed, nu is het tijd om het eens bij de luchtmacht te proberen, wacht nog op antwoord .
pi_23249229
Ik ben vorig jaar begonnen aan KMA.. Ben na een paar maanden gestopt, en achteraf had ik over die beslissing iets langer na moeten denken.
Het kma is een zeer leuke opleiding, dus ik zou er zeker even naar informeren. Het verdient ook niet verkeerd moet ik zeggen
  donderdag 11 november 2004 @ 20:22:52 #40
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23250246
Volgende week donderdag de open dag, als alles me dan zo steeds zo leuk en positief lijkt zoals ik het nu allemaal zie door de berichten hier en de info die ik gekregen heb van folders ga ik me zeker inschrijven

Iemand die die testen al eens heeft gedaan om toegelaten te worden? (psychologisch, fysisch e.d.)
Beetje moeilijk of is het meer een formaliteit?
En wat vragen ze allemaal bij het interview?
pi_23254763
quote:
Op donderdag 11 november 2004 20:22 schreef Hare het volgende:

Iemand die die testen al eens heeft gedaan om toegelaten te worden? (psychologisch, fysisch e.d.)
Beetje moeilijk of is het meer een formaliteit?
En wat vragen ze allemaal bij het interview?
Ja, zonder succes de psychologische. fysiek kwam ik niet eens aan toe :')

Ik zou als ik jou was alles ietsjes aandikken en niet té bescheiden gaan doen. Ik kreeg ook van die vragen als: Ben je wel eens héél boos geweest? Ben je wel eens héél verdrietig geweest? Hoe heb je dat verwerkt? Naar wie trek je het meeste toe, vader of moeder? Positieve punten van jezelf? Negatief? Relatie als je in het leger zit? Waarom wil je bij het leger?

Bedenk bij de laatste vraag minstens 8 dingen ofzo, want toen ik er 5 had genoemd zei die kutpsycholoog: Ja, ga verder..... Ik: uhhh....

En probeer van te voren te weten hoe jij je emotionele problemen verwerkt. Het slaat nergens op maargoed.
New Yorker in spe
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:39:23 #42
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23257422
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:59 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja, zonder succes de psychologische. fysiek kwam ik niet eens aan toe

Ik zou als ik jou was alles ietsjes aandikken en niet té bescheiden gaan doen. Ik kreeg ook van die vragen als: Ben je wel eens héél boos geweest? Ben je wel eens héél verdrietig geweest? Hoe heb je dat verwerkt? Naar wie trek je het meeste toe, vader of moeder? Positieve punten van jezelf? Negatief? Relatie als je in het leger zit? Waarom wil je bij het leger?

Bedenk bij de laatste vraag minstens 8 dingen ofzo, want toen ik er 5 had genoemd zei die kutpsycholoog: Ja, ga verder..... Ik: uhhh....

En probeer van te voren te weten hoe jij je emotionele problemen verwerkt. Het slaat nergens op maargoed.
Klinkt heavy
Waarom ietsje aandikken volgens jou?
En moet je nou positief of negatief antwoorden op vragen als ben je wel eens heeeeeel boos geweest?
pi_23270366
Is er eigenlijk ook een maximum leeftijd voor het volgen van een opleiding binnen/bij Defensie?

En is het ook mogelijk om bij de KMA een opleiding te doen wanneer je alleen een propedeuse HBO hebt? Of kan er een intelligentie test worden afgelegd?
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:56:02 #44
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23270560
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:48 schreef OutKast het volgende:
Is er eigenlijk ook een maximum leeftijd voor het volgen van een opleiding binnen/bij Defensie?

En is het ook mogelijk om bij de KMA een opleiding te doen wanneer je alleen een propedeuse HBO hebt? Of kan er een intelligentie test worden afgelegd?
Voor zover ik kon lezen was het wel mogelijk in bepaalde gevallen om met alleen Havo aan de opleiding te beginnen. Maar zullen ze je vast wel ff voor testen.

Max leeftijd was volgens mij 27 (ff uit mijn blote hoofd )
pi_23271533
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:56 schreef Hare het volgende:

[..]

Voor zover ik kon lezen was het wel mogelijk in bepaalde gevallen om met alleen Havo aan de opleiding te beginnen. Maar zullen ze je vast wel ff voor testen.

Max leeftijd was volgens mij 27 (ff uit mijn blote hoofd )
Jij hebt nu redelijk wat informatie vergaard. Ik nog helemaal niets. Ik ben al heel vaak met het idee bezig geweest om het leger "in" te gaan. Alleen hield iet smij tegen omdat ik nooit onderaan de ladder wilde beginnen. Niet uit arrogantie, maar meer vanwege het feit dat ik ook in de toekomst iets wil bereiken. Persoonlijke ambitie, zeg maar.

Wat kun jij mij adviseren om meer informatie hierover te vergaren?
  vrijdag 12 november 2004 @ 18:24:45 #46
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23272600
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:36 schreef OutKast het volgende:

[..]

Jij hebt nu redelijk wat informatie vergaard. Ik nog helemaal niets. Ik ben al heel vaak met het idee bezig geweest om het leger "in" te gaan. Alleen hield iet smij tegen omdat ik nooit onderaan de ladder wilde beginnen. Niet uit arrogantie, maar meer vanwege het feit dat ik ook in de toekomst iets wil bereiken. Persoonlijke ambitie, zeg maar.

Wat kun jij mij adviseren om meer informatie hierover te vergaren?
Luchtmacht
Landmacht
Marine

En dan gewoon ff de informatiebrochures aanvragen. Binnenkort 19/20e is er ook een open dag
pi_23293577
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:59 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja, zonder succes de psychologische. fysiek kwam ik niet eens aan toe

lol.. psychologische test was peanuts . En je hoeft echt neit 5 dingen te noemen om in het leger te willen, voor ozver ik me nog kan herinneren had ik er maar 1 of 2.

Wat wel wat moeillijker is, is de AAC. Daar wordt je afgemaakt door de hoge piefen Ik had zellfs tijdens het gesprek een kolonel (weet ik niet meer zeker) infaterist beledigd omdat ik zei dat ik vond dat je bij de infanterie niet na hoeft te denken maar ach.. ze lieten me toch door
  zaterdag 13 november 2004 @ 19:27:03 #48
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23294077
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:05 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

lol.. psychologische test was peanuts . En je hoeft echt neit 5 dingen te noemen om in het leger te willen, voor ozver ik me nog kan herinneren had ik er maar 1 of 2.

Wat wel wat moeillijker is, is de AAC. Daar wordt je afgemaakt door de hoge piefen Ik had zellfs tijdens het gesprek een kolonel (weet ik niet meer zeker) infaterist beledigd omdat ik zei dat ik vond dat je bij de infanterie niet na hoeft te denken maar ach.. ze lieten me toch door
AAC is het laatste gesprek dat je hebt voor je wordt toegelaten?
pi_23295415
ja dat klopt... Hierin wordt door 4 officiers bepaald of ze je toelaten tot het KMA. Moet je goed op voorbereid zijn, want er wordt verwacht dat je veel kennis heb over actuele zaken. Duurt ongeveer 1 uur...
pi_23295504
Mijn broertje doet de KMA, heel leuk en het verdient goed maar het is zeker het eerste jaar loodzwaar zowel fysiek als mentaal. Daarnaast is het niet makkelijk om toegelaten te worden.
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:35:51 #51
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23295609
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:23 schreef MajesticZ het volgende:
ja dat klopt... Hierin wordt door 4 officiers bepaald of ze je toelaten tot het KMA. Moet je goed op voorbereid zijn, want er wordt verwacht dat je veel kennis heb over actuele zaken. Duurt ongeveer 1 uur...
Hoe bedoel je actuele zaken? De dingen die in het nieuws zijn?

Als dat zo is zal ik voortaan maar eens het nieuws gaan kijken
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:39:49 #52
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23296935
"wie is er laatst vermoord in amsterdam"
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:52:43 #53
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23297083
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:39 schreef Quickbeam het volgende:
"wie is er laatst vermoord in amsterdam"
Ow, dan, kan ik gewoon de frontpage blijven bekijken en komt het vast allemaal wel goed
pi_23299101
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:05 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Nou, dan had jij mazzel want ik had een ongelofelijke kuthoer die er chagrijnig bij zat. Volgens mij geen eens een universitaire psycholoog. Ga toch koken muts!
New Yorker in spe
  zondag 14 november 2004 @ 13:26:57 #55
11102 knep
Mountainfreak
pi_23304881
Voor degene die het nog willen weten:

AAC = Aanname Advies Commissie
pi_23305088
In hoeverre is eigenlijk "slim" om ná je universitaire studie naar de KMA te gaan?
pi_23305161
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:52 schreef Hare het volgende:

[..]

Ow, dan, kan ik gewoon de frontpage blijven bekijken en komt het vast allemaal wel goed
Je moet bijvoorbeeld weten waar het Nederlandse eger geplaatst is in de wereld , SFOR enzo. Ook moet je uitgebreid over de opleiding kunenn vertellen welke modules je moet volgen gedurende de hele opleiding. AMO (algemene Militaire Opleiding, dit is standaard voor elke soldaat in nederland), ALO (algemene Luitenant opleiding), AKO (algemene Kader opleiding), Militaire Bedrijfskunde enz... Zie www.kma.nl
De naam weten van de Minister van defensie is ook wel handig, aangezien dit je baas gaat worden die al jou lieve centjes verzorgt.

En ik weet niet welke richting je op zou willen gaan, ik raad je zowieso aan zeker 3 maandjes te gaan fitnessen voor de Geneeskundige keuring. Vergeet je rug niet

En AAC is idd Aanname Advies Commisie
pi_23305180
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
In hoeverre is eigenlijk "slim" om ná je universitaire studie naar de KMA te gaan?
Heel slim. Je mag de opleiding dan verkort doen. Ipv 4 jaar duurt je opleiding als ik het goed heb nog maar 2,5 jaar. Je bent dan meteen luitenant.
pi_23305314
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:45 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Heel slim. Je mag de opleiding dan verkort doen. Ipv 4 jaar duurt je opleiding als ik het goed heb nog maar 2,5 jaar. Je bent dan meteen luitenant.
Klinkt interessant.
Ik heb het eigenlijk altijd serieus overwogen om bij de KMA te gaan, uiteindelijk toch (bewust) voor rechten gekozen. Als ik rechten afmaak, en dan KMA doe, dan biedt me dat volgens mij best wat mogelijkheden. En sowieso hoop ik dan wat discpline mee te krijgen, waar ik later ook profijt van kan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2004 13:54:50 ]
  zondag 14 november 2004 @ 14:23:10 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23306051
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:44 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Je moet bijvoorbeeld weten waar het Nederlandse eger geplaatst is in de wereld , SFOR enzo. Ook moet je uitgebreid over de opleiding kunenn vertellen welke modules je moet volgen gedurende de hele opleiding. AMO (algemene Militaire Opleiding, dit is standaard voor elke soldaat in nederland), ALO (algemene Luitenant opleiding), AKO (algemene Kader opleiding), Militaire Bedrijfskunde enz... Zie www.kma.nl
De naam weten van de Minister van defensie is ook wel handig, aangezien dit je baas gaat worden die al jou lieve centjes verzorgt.

En ik weet niet welke richting je op zou willen gaan, ik raad je zowieso aan zeker 3 maandjes te gaan fitnessen voor de Geneeskundige keuring. Vergeet je rug niet

En AAC is idd Aanname Advies Commisie
Qua fitheid zit het allemaal wel goed. Doe elke dag hardlopen. Kracht kan je er zo bijtrainen
Alleen dat hele gezeik over de actualiteit enzo vind ik maar een beetje matig, moet je godver de hele site van binnen en buiten kennen
Wat maakt het jou een betere officier als je weet waar wat geplaatst is enzo
pi_23306170
quote:
Op zondag 14 november 2004 14:23 schreef Hare het volgende:

[..]

Qua fitheid zit het allemaal wel goed. Doe elke dag hardlopen. Kracht kan je er zo bijtrainen
Alleen dat hele gezeik over de actualiteit enzo vind ik maar een beetje matig, moet je godver de hele site van binnen en buiten kennen
Wat maakt het jou een betere officier als je weet waar wat geplaatst is enzo
Verkijk je er niet op qua fitheid, vooral in de ontgroeningsweek zul je het echt zwaar hebben. Reken maar op minimaal 2000 push ups. En je moet gewoon kennis van zaken hebben, dus weten wie de hoge pieten zijn in de Nederlandse krijgsmacht, conflicten en al dat soort zaken.
pi_23307116
2000 push ups... btje overdreven vind je ook niet

Je moet echt 2/3 maanden kracht training doen, ik weet niet hoe sterk jij ben natuurlijk

Er zijn 4 krachtschalen: 1 is het laagst en 4 het hoogst. Als je in schaal 4 zit kan je bijvoorbeeld bij de KCT, met schaal 3 mag je daar niet bij.
pi_23307713
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:12 schreef MajesticZ het volgende:
2000 push ups... btje overdreven vind je ook niet

Je moet echt 2/3 maanden kracht training doen, ik weet niet hoe sterk jij ben natuurlijk

Er zijn 4 krachtschalen: 1 is het laagst en 4 het hoogst. Als je in schaal 4 zit kan je bijvoorbeeld bij de KCT, met schaal 3 mag je daar niet bij.
die 2000 push ups zijn dus verspreid over de hele week he. Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn broertje heeft het ook maar net overleeft, in de zin dat ie even op het punt heeft gestaan om te stoppen.
  zondag 14 november 2004 @ 16:39:55 #64
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23309001
quote:
Op zondag 14 november 2004 14:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Verkijk je er niet op qua fitheid, vooral in de ontgroeningsweek zul je het echt zwaar hebben. Reken maar op minimaal 2000 push ups. En je moet gewoon kennis van zaken hebben, dus weten wie de hoge pieten zijn in de Nederlandse krijgsmacht, conflicten en al dat soort zaken.
En hoe zou je dat allemaal moeten weten dan? En wordt je dat ook nog van te voren verteld voordat je dat gesprek in gaat? Want het zou toch een beetje raar zijn als er gewoon van je wordt aangenomen dat je dat toch wel weet.
pi_23309730
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

die 2000 push ups zijn dus verspreid over de hele week he. Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn broertje heeft het ook maar net overleeft, in de zin dat ie even op het punt heeft gestaan om te stoppen.
1. de ontgroening duurt geen week
2. zoveel heb ik er niet moeten doen
3. de Co tijd zoals het wordt genoemd is idd geen pretje en ik was achteraf flink ziek.
4. voor de rest mag ik er weinig over zeggen
pi_23309774
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:39 schreef Hare het volgende:

[..]

En hoe zou je dat allemaal moeten weten dan? En wordt je dat ook nog van te voren verteld voordat je dat gesprek in gaat? Want het zou toch een beetje raar zijn als er gewoon van je wordt aangenomen dat je dat toch wel weet.
Als toekomstig officier wordt van je verwacht dat je hier zelf naar op zoek gaat Je kan zoeken op internet
pi_23313629
quote:
Op zondag 14 november 2004 17:09 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

1. de ontgroening duurt geen week
2. zoveel heb ik er niet moeten doen
3. de Co tijd zoals het wordt genoemd is idd geen pretje en ik was achteraf flink ziek.
4. voor de rest mag ik er weinig over zeggen
Je lijkt mijn broertje wel, die doet er ook zo geheimzinnig over...
  zondag 14 november 2004 @ 19:59:34 #68
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23313860
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je lijkt mijn broertje wel, die doet er ook zo geheimzinnig over...
En waarom zou dat geheimzinnige gedoe zijn dan

Worden ze daar allemaal anaal ontmaagd ofzo
pi_23314553
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:59 schreef Hare het volgende:

[..]

En waarom zou dat geheimzinnige gedoe zijn dan

Worden ze daar allemaal anaal ontmaagd ofzo
Het is in ieder geval geen standaard universiteit, er zijn namelijk veel oude tradities, etiqueten en gebruiken. De details ken ik ook niet echt, omdat ze er weinig over mogen vertellen.
pi_23314701
als je zou weten wat ze in de ontgroening doen dan is er geen lol meer aan.
  zondag 14 november 2004 @ 21:45:00 #71
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23316343
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:30 schreef MajesticZ het volgende:
als je zou weten wat ze in de ontgroening doen dan is er geen lol meer aan.
Ik dacht dat al dat extreme gedoe allemaal wel een beetje voorbij was zo tegenwoordig?
pi_23316503
quote:
Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik dacht dat al dat extreme gedoe allemaal wel een beetje voorbij was zo tegenwoordig?
Ligt eraan wat je extreem noemt, maar de ontgroening bij de KMA is heel wat anders dan die van de gemiddelde studentenvereniging.
  zondag 14 november 2004 @ 22:10:58 #73
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23316991
de ontgroening van de KMA is heel zwaar, hoe het nu precies is weet ik niet meer maar van de verhalen van mijn vader wordt je niet vrolijk. Daar is een simpele ontgroening zoals ik die heb gelopen niks bij.
  zondag 14 november 2004 @ 23:35:31 #74
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23319284
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:10 schreef Quickbeam het volgende:
de ontgroening van de KMA is heel zwaar, hoe het nu precies is weet ik niet meer maar van de verhalen van mijn vader wordt je niet vrolijk. Daar is een simpele ontgroening zoals ik die heb gelopen niks bij.
vertel...
pi_23323187
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:45 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

De post-academische opleiding duurt maar 1,5 jaar, misschien zelfs iets minder. Je bent dan overigens Kapitein ipv Luitenant. Bij het normale 3,5/4 jarige opleidingstraject ben je na je opleiding 2e Luitenant. Na 1 jaar ben je dan 1e Luitenant.

Ik zou wel is willen weten hoe groot de stap Kapitein -> Majoor is.
New Yorker in spe
pi_23323258
quote:

kutpost... je kent die hele gast niet dus wat zit je nou te lullen.
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  maandag 15 november 2004 @ 10:00:46 #77
45206 Pietverdriet
pi_23323421
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:46 schreef divX_Xvid het volgende:

[..]

kutpost... je kent die hele gast niet dus wat zit je nou te lullen.
Neemt niet weg dat ie wel een punt heeft. Psychologie studenten hebben vaak dit vak gekozen omdat ze met zichzelf in de knoop liggen (dat is echt zo, zijn hele studies naar gedaan) en het zeg maar voor zichzelf doen. Als men dan de studie niet afmaakt en wat anders wil gaan doen zoals in het leger gaan is dat zeker een reden om nog eens beter naar deze persoon te kijken.
Zoals ik al zei, beroepsleger/KMA is wat voor doorzetters, en je studie afmaken, dat is doorzetten!
  maandag 15 november 2004 @ 11:14:28 #78
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23324781
hare, het verschil is dat het naast mentaal zwaar (zoals de meeste sv ontgroeningen) ook fysiek heel zwaar is. Doe je iets fout mag je 10km op en neer gaan rennen om een of andere corporaal te vertellen dat je iets fout hebt gedaan.
  maandag 15 november 2004 @ 11:21:19 #79
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23324914
Oh ja, en net zoals de ontgroeningen bij een SV moet je het niet laten voor die 2 a 3 weken afzien. Het mooie komt wel als je eenmaal door de zure appel hebt gebeten.
pi_23339364
IK moet eerlijk zeggen. Ik heb die ontgroening gedaan van KMA... En ik heb deze denk liever dan al die lompe studenten sjit ontgroeningen. Hij is misschien dan wel zwaarder (FYSIEK), maar er is nog wel veel toezicht op door professionals.
  maandag 15 november 2004 @ 23:01:12 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23341765
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ie wel een punt heeft. Psychologie studenten hebben vaak dit vak gekozen omdat ze met zichzelf in de knoop liggen (dat is echt zo, zijn hele studies naar gedaan) en het zeg maar voor zichzelf doen. Als men dan de studie niet afmaakt en wat anders wil gaan doen zoals in het leger gaan is dat zeker een reden om nog eens beter naar deze persoon te kijken.
Zoals ik al zei, beroepsleger/KMA is wat voor doorzetters, en je studie afmaken, dat is doorzetten!
Jahoor, daaaag

En dat betekend natuurlijk dat ik ook met mezelf in de knoop lig

Ik heb geen zin om hier te gaan uitleggen waarom ik zit te denken over stoppen met mijn studie, doet er gewoon totaal niet toe, maar zou stoppen volgens jou misschien ook te maken kunnen hebben met heel iets anders dan met jezelf in de knoop liggen?
Of heeft iedereen die stopt met z'n studie problemen en zal die nog eens goed naar zichzelf moeten kijken.

Dat heet nou een beetje met oogkleppen op denken

En om nog even de persoon voor je te quoten:
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:46 schreef divX_Xvid het volgende:

[..]

je kent die hele gast niet dus wat zit je nou te lullen.
En daar hoef ik niks meer aan toe te voegen
  maandag 15 november 2004 @ 23:04:55 #82
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23341890
quote:
Op maandag 15 november 2004 11:14 schreef Quickbeam het volgende:
hare, het verschil is dat het naast mentaal zwaar (zoals de meeste sv ontgroeningen) ook fysiek heel zwaar is. Doe je iets fout mag je 10km op en neer gaan rennen om een of andere corporaal te vertellen dat je iets fout hebt gedaan.
Met dat fysieke heb ik in z'n geheel geen probleem, het is het mentale waar ik tegenop zou kunnen zien. Ik weet niet hoe het bij de KMA is, maar als je soms hoort wat er allemaal voor gestoords met je gedaan moet en wat je zelf ook moet doen, dan vraag ik me soms toch echt wel af wat een gestoorde geesten die gasten hebben die die dingen voor je bedenken.
quote:
Oh ja, en net zoals de ontgroeningen bij een SV moet je het niet laten voor die 2 a 3 weken afzien. Het mooie komt wel als je eenmaal door de zure appel hebt gebeten.
Dat lijkt me idd ook, als je er eenmaal doorheen bent zul je daar toch wel best voldaan op terug kijken. Zo van ik heb het toch maar even gedaan
  maandag 15 november 2004 @ 23:06:21 #83
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23341930
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:47 schreef MajesticZ het volgende:
IK moet eerlijk zeggen. Ik heb die ontgroening gedaan van KMA... En ik heb deze denk liever dan al die lompe studenten sjit ontgroeningen. Hij is misschien dan wel zwaarder (FYSIEK), maar er is nog wel veel toezicht op door professionals.
En verder dan? Heb je ook geheel de opleiding doorlopen?
pi_23353551
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen standaard universiteit, er zijn namelijk veel oude tradities, etiqueten en gebruiken. De details ken ik ook niet echt, omdat ze er weinig over mogen vertellen.
Lijkt wel een studentenvereniging!?
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:07:09 #85
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_23354524
Jonge alsjeBLIEFT ga niet het leger in. M'n pa zit er ook en als het aan hem lag had hij dit NOOIT gedaan als hij alles overnieuw mocht doen. Hij's wel majoor maar je doet geen fuck. Denk niet dat je die "stoere" dingen van de reclamespotjes mag doen want je bent het zo zat. Echt, doe het niet man . Van mij part vraag je m'n pa nog wat dingen als je wilt, PM me maar.
pi_23354667
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:07 schreef Max_Dark het volgende:
Jonge alsjeBLIEFT ga niet het leger in. M'n pa zit er ook en als het aan hem lag had hij dit NOOIT gedaan als hij alles overnieuw mocht doen. Hij's wel majoor maar je doet geen fuck. Denk niet dat je die "stoere" dingen van de reclamespotjes mag doen want je bent het zo zat. Echt, doe het niet man . Van mij part vraag je m'n pa nog wat dingen als je wilt, PM me maar.
Je vader kan toch ook stoppen met het werk. Als majoor zit je toch niet meer in het BBT/BOT ofzo van 10 jaar?
New Yorker in spe
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:44:14 #87
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_23355467
Mjah en dan zonder salaris die opleiding gaan doen waar hij nu veel te oud voor is (45jr.)...
Het leger verdient niet zoveel dat je even snel 2 jaar zonder werk een leuke cursus kan gaan volgen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:45:49 #88
45206 Pietverdriet
pi_23355518
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:01 schreef Hare het volgende:
Jahoor, daaaag
En dat betekend natuurlijk dat ik ook met mezelf in de knoop lig
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het een indicatie is, en dat er daarom extra naar gekeken wordt.
quote:
Ik heb geen zin om hier te gaan uitleggen waarom ik zit te denken over stoppen met mijn studie, doet er gewoon totaal niet toe, maar zou stoppen volgens jou misschien ook te maken kunnen hebben met heel iets anders dan met jezelf in de knoop liggen?
Dat hoeft ook niet, maar je reageert wel als door wesp gestoken. Zoals gezegt, het leger en zeker KMA is wat voor doorzetters, en een studie kort voor de afronding afbreken zegt imho het een en ander over doorzetten, of liever het ontbreken ervan.
quote:
Of heeft iedereen die stopt met z'n studie problemen en zal die nog eens goed naar zichzelf moeten kijken.
Dat maak jij ervan. En als jij psychologie gestudeert hebt weet je dat dit waar is voor veel dropouts.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:39:39 #89
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23356732
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het een indicatie is, en dat er daarom extra naar gekeken wordt.
[..]

Dat hoeft ook niet, maar je reageert wel als door wesp gestoken. Zoals gezegt, het leger en zeker KMA is wat voor doorzetters, en een studie kort voor de afronding afbreken zegt imho het een en ander over doorzetten, of liever het ontbreken ervan.
[..]

Dat maak jij ervan. En als jij psychologie gestudeert hebt weet je dat dit waar is voor veel dropouts.
Jongen toch, jij denkt wel dat je alles erg goed weet of niet?

En ik heb dan ook totaal geen zin om nog verder te gaan reageren, dat geeft je alleen maar teveel credit
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:41:48 #90
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23356787
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:07 schreef Max_Dark het volgende:
Volgens mij kun je altijd nog stoppen als je wilt

Ik ga dan ook zeker niet voor BOT, maar voor BBT in eerste instantie. En daarna kijken we dan wel weer verder. Misschien plak ik er zo nog 10 jaar aan vast. Misschien ook niet.
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:04:47 #91
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_23357325
Gaat lekker dan, studie stoppen, leger stoppen...
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:16:53 #92
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23357585
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:04 schreef Max_Dark het volgende:
Gaat lekker dan, studie stoppen, leger stoppen...
Overdrijven is ook een vak he

Als jij eenmaal een baantje hebt blijf je er ook tot je 65e zitten zeker?
pi_23364204
Denk er ook over na.

Ik heb mijn bachelor en zo ook mijn Master aan Arhus School of Business (in Denemarken), maar twijfel er wel sterk aan of ik niet terug zou gaan naar NL om de KLu te dienen als Officier Logistiek. Maar dan verwacht ik wel een uitermate uitdagende functie.

Als ik jou was zou ik maar gewoon eens gaan kijken en luisteren wat zo'n meneer / mevrouw doet. Denk dat alleen jouw beeld daarop doorslaggevend is.
Danmark: more usefull every day!
  dinsdag 16 november 2004 @ 22:39:49 #94
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23364635
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:28 schreef Keksi het volgende:
Denk er ook over na.

Ik heb mijn bachelor en zo ook mijn Master aan Arhus School of Business (in Denemarken), maar twijfel er wel sterk aan of ik niet terug zou gaan naar NL om de KLu te dienen als Officier Logistiek. Maar dan verwacht ik wel een uitermate uitdagende functie.

Als ik jou was zou ik maar gewoon eens gaan kijken en luisteren wat zo'n meneer / mevrouw doet. Denk dat alleen jouw beeld daarop doorslaggevend is.
En dat ga ik nu dus ook doen.

Ik heb nog niet eerder zo goed nagedacht over of ik dit wel wil.
Psychologie was ook zomaar een ingeving op het laatste moment, vlak voor school begon, het is voor het eerst dat ik echt het idee heb dat dit bij me past.
Maar eerst nog even wat open dagen bijwonen. Het heeft geen haast
pi_23364756
Dit weekend is open dag bij de KMA trouwens
pi_23364837
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit weekend is open dag bij de KMA trouwens
Idd, ik zat te denken om maar is te gaan kijken voor de grap, moet toch nog 3 jaar economie studeren en mag pas op 12 maart voor het eerst weer deelnemen aan een selectieprocedure.
New Yorker in spe
pi_23364937
Als je een eerste jaars ziet van ongeveer 2 meter, doe hem dan de groeten.
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:01:19 #98
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23365349
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je een eerste jaars ziet van ongeveer 2 meter, doe hem dan de groeten.
Haha, die zal wel niet voor piloot gaan dan

Maar idd vrijdag en zaterdag open dag, vrijdag ga ik

Ow, en Jeroenus, je moet je wel eerst inschrijven voor je op de open dag mag komen
pi_23365636
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:01 schreef Hare het volgende:

[..]

Haha, die zal wel niet voor piloot gaan dan

Maar idd vrijdag en zaterdag open dag, vrijdag ga ik

Ow, en Jeroenus, je moet je wel eerst inschrijven voor je op de open dag mag komen
Ik had het al gelezen Probeer btw de vragen op www.ikkandekmaaan.nl
New Yorker in spe
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:11:52 #100
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23365698
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:09 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik had het al gelezen Probeer btw de vragen op www.ikkandekmaaan.nl
Ah nee, niet weer.

Die had je ook al bij : werkenbijdelandmacht.nl enzo. Vreselijk zeg. Ik wil wat info op zo'n site, niet een of ander achterlijk spelletje
pi_23384597
Ik had me opgegeven voor die open dag (geloof afgelopen zaterdag), maar nog steeds niets gehoord van ze

Wilde even kijken of er wat interessante dingen tussen zitten....ben niet welkom kennelijk
pi_23385288
Naar wat ik begrepen heb is aanmelden niet verplicht dus misschien kan je toch gewoon gaan.
pi_23386355
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:06 schreef Hare het volgende:

[..]

En verder dan? Heb je ook geheel de opleiding doorlopen?
nope.. ben gestopt

waarom? --->
pi_23387378
quote:
Op woensdag 17 november 2004 19:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Naar wat ik begrepen heb is aanmelden niet verplicht dus misschien kan je toch gewoon gaan.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je zonder uitnodiging niet binnen kwam. Heb eerlijk gezegd niet eens een idee waar het gehouden wordt Het zal wel niet in de Randstad zijn dus dan zou ik ver moeten reizen met een (grote?) kans op "nee"

Hebben anderen hier wel een brief ofzo gehad?
pi_23389333
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:16 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je zonder uitnodiging niet binnen kwam. Heb eerlijk gezegd niet eens een idee waar het gehouden wordt Het zal wel niet in de Randstad zijn dus dan zou ik ver moeten reizen met een (grote?) kans op "nee"

Hebben anderen hier wel een brief ofzo gehad?
Je mag alleen met uitnodiging , zie www.kma.nl .
Fuck.. je gaat naar open dag en je weet nog geen eens waar het is??? what the fuck dude? weet je niet wat je wil ofzo... Met een btje interresse zou je weten dat het in breda is
pi_23389764
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:25 schreef MajesticZ het volgende:

[..]

Je mag alleen met uitnodiging , zie www.kma.nl .
Fuck.. je gaat naar open dag en je weet nog geen eens waar het is??? what the fuck dude? weet je niet wat je wil ofzo... Met een btje interresse zou je weten dat het in breda is
Wilde alleen maar even komen kijken
BTW: OV, dus het maakt mij niet zoveel uit waar het wordt gehouden, nam aan dat het wel op de uitnodiging zou staan...die ik dus niet heb gekregen
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:57:31 #107
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23438626

Ik ga me inschrijven! Alles wat ik dacht alleen da nog 10x beter, wat lijkt me dit een geweldige studie/opleiding.

Erg informatieve dag gehad

nu nog ff beslissen welke richting ik op ga
pi_23445315
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:57 schreef Hare het volgende:

Ik ga me inschrijven! Alles wat ik dacht alleen da nog 10x beter, wat lijkt me dit een geweldige studie/opleiding.

Erg informatieve dag gehad

nu nog ff beslissen welke richting ik op ga
Kun je misschien er iets over vertellen wat je daar hebt gedaan/gezien voor de losers die geen uitnodiging hebben gekregen? Of sta je onder een NDA?
  zondag 21 november 2004 @ 19:01:20 #109
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23473639
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:42 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

Kun je misschien er iets over vertellen wat je daar hebt gedaan/gezien voor de losers die geen uitnodiging hebben gekregen? Of sta je onder een NDA?
Maar natuurlijk kan ik dat beetje laat, maar goed, was ff vergeten dat ik hier nog wilde reageren

Nou, ten eerste hebben we een half uur buiten in de wacht gestaan aangezien de poort niet echt breed was en iedereen even gecontroleerd moest worden op de 'toegangsbewijs'. Maar goed, daarna waren we binnen en hebben we dus erg veel gezien en gehoord.
De belangrijkste dingen waren eigenlijk de voorlichtingen over de opleiding zelf, over de Landmacht en over de Luchtmacht. Waarom zeer informatieve voorlichtingen van ongeveer 3 kwartier.

Verder kon je een beetje rondlopen over het terrein en dat zag er gewoon goed verzorgd uit. Ook de kamer voor 12 waar je het eerste jaar slaapt viel me erg mee. Daarnaast was er nog een grote ruimte ingericht waar je informatiestands had van de luchtmacht, landmacht en marrechausee. En daar heb ik ook nog een uurtje gepraat met een voorlichter van de land en luchtmacht. Kreeg heel veel informatie daar en hielpen erg aardig.

Alleen nu is het dus kiezen tussen land of luchtmacht!
pi_23621658
Ik overweeg ook om na een master een militaire opleiding te gaan volgen. Net als vele anderen hier gaat het ook bij mij op discipline en ik geloof inderdaad heel erg dat het heel goed op je CV staat. Dat moet natuurlijk niet je enige reden zijn om in het leger te gaan, je leert ook goed omgaan met bevelen en je leert hoe je zelf leiding moet geven.

Voorlopig ben ik nog met mijn bachelor bezig tot 2007... volgend jaar dus nog alle gelegenheid om naar informatiedagen te gaan.
  zondag 28 november 2004 @ 10:42:18 #111
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23624589
luchtmachters zijn veel slimmer
pi_23632892
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:42 schreef Quickbeam het volgende:
luchtmachters zijn veel slimmer
Nep-soldaten.
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:42:57 #113
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_23742322
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:47 schreef fokaapje het volgende:

De KMA en de KIM zíjn academisch en ex-officieren zijn naar ik meen een stuk populairder onder werkgevers dan studentikoze eenheidsworsten (iets met leiderschap en discipline....) .
if you assume nothing you assume you know everything
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:10:07 #114
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23742840
12 januari heb ik nu voorlichting op Nieuw-Milligen en kan dan de sollicitatieformulieren voor luchtgevechtsleider meenemen
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:17:13 #115
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23754357
Ik heb maandag mijn sollicitatie op de banenwinkel in Rotterdam, ze weten daar dat ik het graag wil, ik kom er al sinds mijn 15e over de vloer om te kijken wat ik moet kunnen, het hoofd van de banenwinkel heeft mij gemotiveerd om dit jaar de havo te halen, hij weet dat ik er alles voor over heb net als de anderen in de banenwinkel na 2 jaar kennen ze me wel...haha
Dus, dit is mijn mentaliteit...
Ik fitness mezelf de pleuris
Ik leer, omdat ik het moet halen, dat ben ik verplicht aan mezelf en aan de landmacht
Ik ga er alles aan doen om het te halen
Ik ga het halen
Ik word officier
Pas als ik officier ben heb ik het recht om trots op mezelf te zijn
Als officier wil ik bij de Parachutisten van de LMB
Ik word parachutist, wat ik er ook voor moet doen
Ik zal slagen, al gaat het me bloed zweet en tranen kosten

Maar zo denk ik er dan over he
Met een mindere mentaliteit kan je ook beter niet gaan solliciteren denk ik
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:21:42 #116
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23754405
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:10 schreef Hare het volgende:
12 januari heb ik nu voorlichting op Nieuw-Milligen en kan dan de sollicitatieformulieren voor luchtgevechtsleider meenemen

Ah, een erg leuke functie...ikzelf zit als onderofficier vlakbij op de Generaal Majoor Koot Kazerne in Stroe maar ik ga de overstap maken naar de luchtmacht voor een functie bij de Inlichtingendienst in Gilzen Rijen. Succes verder!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_23754619
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:17 schreef wappiej het volgende:

...

Ik dacht dat ze geen havisten meer aannamen voor de KMA omdat ze sowieso al minder mensen konden aannemen (inkrimpen defensie)?
New Yorker in spe
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:42:08 #118
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23754638
er zijn vacatures, ik moet gewoon beter presteren bij de keuring dan een vwo-er neem ik aan..zoiets zei het hoofd van de banenwinkel iig

edit:

En ik heb bij de rotary en de gesprekken VWO-ers gezien..man..man.. ik denk wel dat ik beter presteer, niet arrogant bedoelt, maar ik heb meiden gezien die er fysiek sterker uitzien
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:44:11 #119
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23754671
hmmm, ik kan me ook herinneren dat je niet meer kunt solliciteren met een HAVO diploma, wat vreemd.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:50:51 #120
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23754745
en anders schrijf ik me in voor het corps commando troepen, dan heb je toch een kans om officier te worden aangezien ze die uit eigen rangen halen, toch?
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
pi_23755454
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:50 schreef wappiej het volgende:
en anders schrijf ik me in voor het corps commando troepen, dan heb je toch een kans om officier te worden aangezien ze die uit eigen rangen halen, toch?

Bij commando's moet je toch gewoon als soldaat beginnen ongeacht je vooropleiding? Dat zeiden ze bij de voorlichting bij mij.
New Yorker in spe
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:40:20 #122
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23755514
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:50 schreef wappiej het volgende:

Maakt niet uit waar je je inschrijft je kunt intern voorlopig nog met je HAVO naar de KMA. Zomaar ff voor de commando's kiezen alsof het niks is gaat zowiezo niet werken.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:17:17 #123
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23760393
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:40 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Maakt niet uit waar je je inschrijft je kunt intern voorlopig nog met je HAVO naar de KMA. Zomaar ff voor de commando's kiezen alsof het niks is gaat zowiezo niet werken.
Zo bedoelde ik het niet HAL9000S, commandos lijkt me ook heel erg leuk, ik heb er alles voor over om toch officier te kunnen worden en als ik daarvoor eerst als "gewone soldaat, voor zover commandos gewoon zijn hehe, moet beginnen dan heb ik dat er voor over.
Ongeacht hoe zwaar het is, ik wil alles proberen en ik wil slagen
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
  zaterdag 4 december 2004 @ 18:05:46 #124
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23761468
Oke, maar zoals ik al aangaf kun je overal als soldaat/onderofficier beginnen om later door te stromen naar het 'KCT'. Soldaat is in mijn optiek nog het beste, vooral als je nog onder de 20 bent. Als commando's je leuk lijkt moet je het vooral proberen maar weet wel waar je voor kiest, van alle burgers die daar opkomen haalt mischien 10% het. Heb jij het er straks voor over om 300 dagen per jaar van huis te zijn? Commando zijn is loodzwaar en slokt je hele leven op, realiseer je dat wel aub.

[ Bericht 0% gewijzigd door HAL9000S op 04-12-2004 19:19:13 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 4 december 2004 @ 18:37:40 #125
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23762138
dat realiseer ik me dondersgoed, bedankt dat je zulke eerlijke antwoorden op mijn vragen geeft, je romantiseerd het tenminste niet zo
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
  zondag 5 december 2004 @ 02:42:56 #126
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_23772036
ffies off-topic. Ik ken iemand die gymnasium (zo heet het toch?.. anyways) en die is Loonwerker geworden.. Noujah. D'r lopen vage mensen rond op deze planeet
pi_23774554
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:37 schreef wappiej het volgende:
dat realiseer ik me dondersgoed, bedankt dat je zulke eerlijke antwoorden op mijn vragen geeft, je romantiseerd het tenminste niet zo
weet je wat ik vind.. jij romantiseerd het.. Het lijkt wel een film Je wil zo graag en je heb er alles voor over en blabla....

desondanks vind ik het nog steeds jammer dat ik gestopt ben hoor
  maandag 6 december 2004 @ 10:17:40 #128
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23794109
Nog ff over de commando's: daar kun je niet voor solliciteren, daar wordt je voor uitgekozen
  maandag 6 december 2004 @ 13:02:20 #129
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23797305
Jawel hoor, je kunt gewoon solliciteren op de commando's Als dat niet zo is dan hebben ze het sinds afgelopen maandag gewijzigd, hetgeen me erg sterk lijkt.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 6 december 2004 @ 13:23:47 #130
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23797791
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:02 schreef HAL9000S het volgende:
Jawel hoor, je kunt gewoon solliciteren op de commando's Als dat niet zo is dan hebben ze het sinds afgelopen maandag gewijzigd, hetgeen me erg sterk lijkt.
Nouja, ze hebben het mij op de open dag op de 19e toch echt anders verteld.

En daar ben ik 100% zeker van.

de voorlichter kan natuurlijk wel een fout hebben gemaakt ")
  maandag 6 december 2004 @ 13:28:35 #131
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23797876
Dat is dan wsl zo, want ik was ivm een herkeuring (ik verander van krijgsmacht) afgelopen maandag nog op werving en selectie voor m'n fysieke test, en daar werden nog een x aantal burgers aangenomen voor het KCT. Weet je het zeker dat je het niet over de BBE hebt bij het Korps Mariniers?
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 6 december 2004 @ 13:30:28 #132
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23797913
neem hier maar eens een kijkje:

http://www.korpscommandotroepen.nl/kct/index5.html

[ Bericht 58% gewijzigd door HAL9000S op 06-12-2004 13:35:51 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 6 december 2004 @ 14:00:36 #133
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23798513
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:30 schreef HAL9000S het volgende:
neem hier maar eens een kijkje:

http://www.korpscommandotroepen.nl/kct/index5.html
Nouja, ik weet het ook niet meer hoor. Zal wel weer niet hebben zitten opletten
pi_23812391
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:42 schreef wappiej het volgende:
er zijn vacatures, ik moet gewoon beter presteren bij de keuring dan een vwo-er neem ik aan..zoiets zei het hoofd van de banenwinkel iig

edit:

En ik heb bij de rotary en de gesprekken VWO-ers gezien..man..man.. ik denk wel dat ik beter presteer, niet arrogant bedoelt, maar ik heb meiden gezien die er fysiek sterker uitzien
Als je voor een officiersfunctie opgaat, wordt de nadruk abslotuut niet gelegd op het fysieke gedeelte. Zowiezo is de KMA een half jaartje AMO en dan zal de rest van de opleiding voornamelijk plaatsvinden in de schoolbanken. Dit is mij zo'n 2 jaar geleden verteld op een open dag.
pi_23814987
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:58 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Als je voor een officiersfunctie opgaat, wordt de nadruk abslotuut niet gelegd op het fysieke gedeelte. Zowiezo is de KMA een half jaartje AMO en dan zal de rest van de opleiding voornamelijk plaatsvinden in de schoolbanken. Dit is mij zo'n 2 jaar geleden verteld op een open dag.
Maar dat eerste half jaartje is wel extreem pittig. Mijn broertje begint morgen aan de KCT week, daar wordt je niet vrolijk van.
  woensdag 8 december 2004 @ 09:06:55 #136
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23827164
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar dat eerste half jaartje is wel extreem pittig. Mijn broertje begint morgen aan de KCT week, daar wordt je niet vrolijk van.
Des te meer reden om trots op jezelf te zijn als je het haalt, vooral de KCT week

Trouwens zit de KCT week in je gewone AMO om te kijken of je het potentieel hebt om een KCT-er te worden?
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
pi_23830068
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

KCT is toch heel wat anders dan de AMO van de KMA?
pi_23834671
De KCT week is een niet-verplicht onderdeel van de opleiding als ik het goed begrepen heb. Maar bijna idereen doet het omdat het zo'n felbegeerde eer is.

Daar gaat volgens mij alles om daar; speldjes halen om de bikkel uit te hangen
  woensdag 8 december 2004 @ 23:04:00 #139
43272 Quack
Democratie bestaat niet
pi_23844031
De KCT week is een interessant onderdeel voor het kader in spe. Je wordt een weekie afgetuigd door een stel graspollen. Maar het is maar een week, heel wat anders als dat je ervoor kiest om de boerbaks te gaan doen. Wat natuurlijk wel kan nadat je afgestudeerd bent aan het KMA. Niettemin zal je tijdens je boerbaks gewoon weer gedegradeerd worden tot "cursist". Als je het haalt dan krijg je je rang weer terug so to speak. Wil je het echt? Ga ervoor. Maar het KCT kiezen omdat er verder niks beters is........denk niet dat je het met die instelling haalt.

Voor het KCT kun je gewoon solliciteren als burger. En als marinier kun je ook je voorkeur laten uitgaan naar een aanstelling voor de opleiding tot BBE'er, mits er plaats is en men je wilt laten gaan.
Keuze is een idee dat in leven is geroepen door mensen met macht
pi_23846531
Worden er nog bepaalde eisen gesteld aan je ogen, wil je toegelaten worden op de KMA??
  donderdag 9 december 2004 @ 10:50:06 #141
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23850370
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:45 schreef J_CDA het volgende:
Worden er nog bepaalde eisen gesteld aan je ogen, wil je toegelaten worden op de KMA??
Pfff, volgens mij wordt je toegelaten met alles tot + en - 6. Je moet dan wel lenzen ervoor hebben, bril mag niet.
En als je piloot wilt worden moet je natuurlijk geen oogbeschadiging hebben
  donderdag 9 december 2004 @ 16:50:25 #142
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_23857554
als piloot mag je geloof k +/- 0,5?
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
pi_23858694
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:23 schreef J_CDA het volgende:

[..]

KCT is toch heel wat anders dan de AMO van de KMA?
Amo is de eerste 6 weken van de KMA.. De KCT week zit als ik het me goed herinner in de ALO
pi_23866035
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:45 schreef J_CDA het volgende:
Cavalerie mag je ook geen oogafwijking hebben. Pantserinfanterie -2/+2 en infanterie -6/+6.
New Yorker in spe
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:01:37 #145
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23868495
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:38 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Cavalerie mag je ook geen oogafwijking hebben. Pantserinfanterie -2/+2 en infanterie -6/+6.
Je weet er erg veel van, maar toch ga ik even aan je twijfelen.

Weet je zeker dat je geen oogafwijking voor cavalerie mag hebben? Ik had daar namelijk ook interesse in en daar is me dus echt helemaal niks over verteld.
pi_23868953
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:01 schreef Hare het volgende:

[..]

Je weet er erg veel van, maar toch ga ik even aan je twijfelen.

Weet je zeker dat je geen oogafwijking voor cavalerie mag hebben? Ik had daar namelijk ook interesse in en daar is me dus echt helemaal niks over verteld.
Dat werd mij verteld bij de voorlichting, althans dat was mijn vraag want ik wilde ook graag bij de cavalerie. Ik baalde als een stekker en heb het meest overeenkomende genomen, namelijk pantserinfanterie.
New Yorker in spe
pi_23889092
Ik heb me via de site aangemeld voor info/keuringsdag van de luchtmacht. Alleen ben ik nu 3 wkn verder en heb ik nog totaal niks van ze gehoord. Is dat een normale handelswijze of niet?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_32055944
Heeft iemand inmiddels al wat keuringen achter de rug? Ik ga morgen voor mijn PO en VFB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')