abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:44:04 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23026523
Ik heb VWO afgerond en ben nu bezig met de opleiding psychologie aan de universiteit.
Ik ben op dit moment bezig met m'n derde jaar en ik begin toch wel heel erg te twijfelen of ik er wel mee verder wil.

Nu denk ik al wel een tijdje om in het leger te gaan, lucht of landmacht, alleen als ik het allemaal zo een beetje lees op die sites krijg je dus een vaktechnische opleiding waar vaak nou niet echt de hoogste opleiding voor wordt gevraagd (no offence!!!).
En nou vroeg ik me dus af of er veel hogeropgeleiden bij het leger zitten en of ze daar ook speciale opleidingen voor hadden, want dat kan ik zo 1,2,3 niet vinden.

Want ik wil wel graag wat doen met mijn verstand zeg maar. Zeker aangezien ik maar voor een bepaalde tijd het leger in wil en daarna gewoon iets wil gaan doen met de vaktechnische opleiding die ik in het leger heb gedaan.

Dus zijn er wat dat betreft genoeg mogelijheden bij het leger, en zo ja, wat dan precies?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_23026600
Waarom niet voor hoog opgeleide mensen zijn er voldoende mogelijkheden. Maar houd er rekening mee dat als politici verkeerd besluiten je wellicht onnodig zult sterfen op een slachtveld. En dan kan je met jou opleiding betere keuze's maken.
Okuninushi
pi_23026608
ga niet het leger in, echt niet. Voor zwakbegaafden (laagopgeleiden) is het leuk , omdat je in het leger goede doorstroommogelijkheden hebt, en scholing,rijbewijs uiteraard. Voor dat soort mensen is dat leuk, maar je ben nu een van de academici, je hebt daar echt niks te zoeken, weet je wat zo vervelend is, je bent veel slimmer dan 9 van de 10 mensen daar, maar je wordt hetzelfde behandeld en betaald als de rest. Uiteraard zijn er functies alleen voor VWO'ers, maar het salaris is volgens laagste rang etc etc. verander gewoon van studie of zo, maar het leger...
pi_23026610
Google eens op KMA / KIM!
pi_23026653
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:47 schreef fokaapje het volgende:
ga niet het leger in, echt niet. Voor zwakbegaafden (laagopgeleiden) is het leuk , omdat je in het leger goede doorstroommogelijkheden hebt, en scholing,rijbewijs uiteraard. Voor dat soort mensen is dat leuk, maar je ben nu een van de academici, je hebt daar echt niks te zoeken, weet je wat zo vervelend is, je bent veel slimmer dan 9 van de 10 mensen daar, maar je wordt hetzelfde behandeld en betaald als de rest. Uiteraard zijn er functies alleen voor VWO'ers, maar het salaris is volgens laagste rang etc etc. verander gewoon van studie of zo, maar het leger...
, wat een onzin. Het leger is al eeuwen geen afvalput meer. Verder kun je als VWO'er een prachtige officiersopleiding volgen!
pi_23026659
lol, het leger is juist prima voor hoogopgeleiden.
Bij het KMA word je op academisch niveau opgeleid.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_23026848
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

, wat een onzin. Het leger is al eeuwen geen afvalput meer. Verder kun je als VWO'er een prachtige officiersopleiding volgen!
Door de eeuwen heen. Zeker WOI vergeten. Zijn er een hoop mensen in de afval put van de dood gegooid.
Okuninushi
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:22:57 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_23027565
Dat is dus het toppunt van domheid.
begrijp me niet verkeerd hoor. " Ik heb mijn VWO afgerond en heb drie jaartjes uni gedaan" ik ben dus hoogopgeleid, maar ik weet geen fuck wat er in de wereld om me heen gebeurt.

Dat noem ik pas dom. Wat maakt het nou uit met je diploma's als je niks van de '' buitenwereld weet'" het legers is dus echt niet voor alleen laagopgeleiden, het is als ieder ander bedrijf ook verdeeld in ranghoogtes. Zoals je bij de vuilophaalbedrijf ook mensen zitten die de universiteit afgerond hebben, heb je ze ook bij het leger zitten.

Als je al met zo'n mentaliteit het leger in wilt gaan, dan raad ik je aan je studie psychologie maar te blijven doen.
zo goed..?
pi_23027915
ik wil ook het leger in ...generaal ofzo
Aap uit de mouw
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:42:00 #11
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23028015
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:22 schreef Diepvriez het volgende:
Dat is dus het toppunt van domheid.
begrijp me niet verkeerd hoor. " Ik heb mijn VWO afgerond en heb drie jaartjes uni gedaan" ik ben dus hoogopgeleid, maar ik weet geen fuck wat er in de wereld om me heen gebeurt.

Dat noem ik pas dom. Wat maakt het nou uit met je diploma's als je niks van de '' buitenwereld weet'" het legers is dus echt niet voor alleen laagopgeleiden, het is als ieder ander bedrijf ook verdeeld in ranghoogtes. Zoals je bij de vuilophaalbedrijf ook mensen zitten die de universiteit afgerond hebben, heb je ze ook bij het leger zitten.

Als je al met zo'n mentaliteit het leger in wilt gaan, dan raad ik je aan je studie psychologie maar te blijven doen.
Ehm, ja, lekker constructieve opmerking. Waar staat dat ik niks van de buitenwereld af weet?
En wat kun jij in godsnaam zeggen over mijn mentaliteit?

Maar goed, gelukkig zijn de rest van de opmerkingen iig wel van het soort waar ik iets aan heb, van die KMA had ik op de websites van de lucht/landmacht nog niks gezien, dus dat ziet er wel interessant uit.

Iemand die trouwens weet hoe het gesteld is met de uitstroommogelijkheden van als je dienstplicht erop zit en je wilt 'gewoon' werk gaan doen. Krijgen mensen uit het leger net zoveel kansen als ieder ander op een baan?
pi_23028232
Een vriend van mij is ook een uni-dropout en loopt nu een opleiding (als je dat zo mag noemen) als (onder)officier bij luchtmobiele brigade. Het leger zoekt altijd nog steeds meer naar mensen van minstens VWO-niveau.

Hij heeft het trouwens erg naar zijn zin.

Je kan wel in het leger opleidingen volgen tot bijv accountant, maar ik denk niet dat soort hogere opleidingen open staan voor alle personeel van het leger dwz. alleen de meer hoogopgeleide.

Ik zou ook het leger in willen, alleen het gaat goed met mijn studie.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:00:18 #13
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23028386
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:51 schreef Bijsmaak het volgende:
Een vriend van mij is ook een uni-dropout en loopt nu een opleiding (als je dat zo mag noemen) als (onder)officier bij luchtmobiele brigade. Het leger zoekt altijd nog steeds meer naar mensen van minstens VWO-niveau.

Hij heeft het trouwens erg naar zijn zin.

Goed om te horen!
pi_23029223
Ik ben ook van plan om het leger in te gaan maar dan direct na het VWO dus ik heb dan nog geen WO-opleiding gehad.

Op de site van KMA las dat je de bij Officier Electronica ook de bacheler opleiding van Lucht- en Ruimtevaart techniek moest gaan en dat je daarna eventueel ook de masters variant ervan kon gaan doen.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:46:35 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23029289
Opleiding eerst afmaken voor je wat anders gaan doen. Dat ene jaar doorbijten, als je het leger in wilt moet je kunnen doorbijten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23029384
Vwo'ers zat daar. Ik ken er ook een die nu in Irak zit.
Hij was alleen niet te spreken over de reden waarom hij werd uitgezonden. Hij staat niet achter het kabinetsbeleid. Maar hij wist waar hij aan begon toen hij tekende bij de landmacht. Realiseer je dus wel dat jou dit ook kan overkomen.
pi_23058707
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef Overlast het volgende:
lol, het leger is juist prima voor hoogopgeleiden.
Bij het KMA word je op academisch niveau opgeleid.
Ik zal wel een verkeerd beeld van het leger hebben, maar ik heb niet het idee dat het leger nou de grootste lichten aantrekt. Als je intelligent bent, heb ik het idee, heb je weinig te zoeken in het leger: Je begint er altijd laag op de ladder(toegegeven: je begint direct wel ergens op de ladder, inclusief loon). Dingen als commissie werk associeer ik ook niet direct met het leger (wat ik toch wel redelijk essentieel onderdeel vind van de gehele academische vorming.)
Het leger met zijn strenge tucht (rang)orde lijkt mij niet de geschikste plek voor academici om tot bloei te komen. Het lijkt mij allemaal nogal praktijk gericht. Bij mij leeft het idee dat veel van de (hogere) officieren vaak relatief domme rauwdouwers.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
edit: Mijn beeldvorming heeft vooral betrekking op de landmacht

[ Bericht 3% gewijzigd door IareWeasel op 04-11-2004 01:02:59 ]
pi_23059238
Een vriend van me is na het VWO een officiersopleiding bij de Marine gaan doen. Mijn ding is het aboluut niet ( ik studeer psychologie ), maar hij zit er al drie jaar en vindt het nog steeds leuk, ziet een hoop van de wereld en krijgt betaald terwijl hij een opleiding volgt.

Het is trouwens wel een contract van twaalf jaar wat hij heeft getekend, als ik me niet vergis, je kunt er dus nie zomaar mee kappen lijkt me.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 3 november 2004 @ 20:51:31 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23059354
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:47 schreef heiden6 het volgende:
Een vriend van me is na het VWO een officiersopleiding bij de Marine gaan doen. Mijn ding is het aboluut niet ( ik studeer psychologie ), maar hij zit er al drie jaar en vindt het nog steeds leuk, ziet een hoop van de wereld en krijgt betaald terwijl hij een opleiding volgt.

Het is trouwens wel een contract van twaalf jaar wat hij heeft getekend, als ik me niet vergis, je kunt er dus nie zomaar mee kappen lijkt me.
Nee, dat weet ik ook wel. Je legt je voor een tijdje vast. Maar goed, ik ben vandaag ook ff naar de banenmarkt geweest, ff wat info gehaald en de KMA lijkt me eigenlijk wel wat. Je krijgt daar toch echt een opleiding naar je niveau.
Ik ga 19 november dan ook maar eens naar de orientatiedagen kijken
pi_23063356
Een vriend van mij (afgelopen jaar samen geslaagd voor VWO), wilde ook in het leger. Ontzettend graag zelfs, maar ze hadden een ledenstop?? Ik weet er verder niet veel van hoor..maar lijkt me wel interessant om even te melden
  donderdag 4 november 2004 @ 02:02:59 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23066292
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:29 schreef anoukforza het volgende:
Een vriend van mij (afgelopen jaar samen geslaagd voor VWO), wilde ook in het leger. Ontzettend graag zelfs, maar ze hadden een ledenstop?? Ik weet er verder niet veel van hoor..maar lijkt me wel interessant om even te melden
Hmm, daar is mij tot nu toe niks over meegedeeld, en dat zouden ze toch wel doen bij de banenmarkt mocht er niks zijn neem ik aan.
pi_23070703
Ik heb na mijn Gym ook gesoliciteerd voor officier bij de landmacht, helaas niet door de keuring gekomen (psychisch). Wat je moet doe is een voorlichting voor officier volgen in Arnhem. Neem contact met ze op dan krijg je 1,5 uur voorlichting. Het is een hele interessante en leuke voorlichting waarbij je een goed beeld krijgt van je opties als officier. Het is niet zo saai als die standaard uni voorlichtingen.

Wat je ook kunt doen is je opleiding afmaken en daarna het leger in. Je mag dan het verkorte traject volgen van 1,5 jaar en je zult dan waarschijnlijk starten als kapitein. Waarbij je verantwoordelijk bent voor +/- 120 man. Daar kan menig net afgestudeerd academicus alleen maar van dromen. Tijdens de voorlichting werd ook verteld dat de officieren met regelmaat worden benaderd voor topbanen in het bedrijfsleven vanwege de management en grote verantwoordelijkheidservaring.

De opleiding die je volgt als je het normale traject doet staat gelijk aan een gewone bachelor. Je volgt ook de lessen gedeeltelijk aan de uni.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  donderdag 4 november 2004 @ 12:07:24 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23070994
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:55 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb na mijn Gym ook gesoliciteerd voor officier bij de landmacht, helaas niet door de keuring gekomen (psychisch). Wat je moet doe is een voorlichting voor officier volgen in Arnhem. Neem contact met ze op dan krijg je 1,5 uur voorlichting. Het is een hele interessante en leuke voorlichting waarbij je een goed beeld krijgt van je opties als officier. Het is niet zo saai als die standaard uni voorlichtingen.

Wat je ook kunt doen is je opleiding afmaken en daarna het leger in. Je mag dan het verkorte traject volgen van 1,5 jaar en je zult dan waarschijnlijk starten als kapitein. Waarbij je verantwoordelijk bent voor +/- 120 man. Daar kan menig net afgestudeerd academicus alleen maar van dromen. Tijdens de voorlichting werd ook verteld dat de officieren met regelmaat worden benaderd voor topbanen in het bedrijfsleven vanwege de management en grote verantwoordelijkheidservaring.

De opleiding die je volgt als je het normale traject doet staat gelijk aan een gewone bachelor. Je volgt ook de lessen gedeeltelijk aan de uni.
Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.
Weet jij of je als je 3 jaar uni hebt afgerond (bachelor) ook dat verkorte traject kunt doen?
pi_23079653
Die vriend van me bij de Marine zit overigens ook regelmatig op de TU Delft voor zijn lessen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23080788
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.
Weet jij of je als je 3 jaar uni hebt afgerond (bachelor) ook dat verkorte traject kunt doen?
volgens mij is dat verkorte traject alleen voor relevante studies....dus waarschijnlijk geen psychologie. maar staat dit niet allemaal op de site vd kma?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')