quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:47 schreef fokaapje het volgende:
ga niet het leger in, echt niet. Voor zwakbegaafden (laagopgeleiden) is het leuk , omdat je in het leger goede doorstroommogelijkheden hebt, en scholing,rijbewijs uiteraard. Voor dat soort mensen is dat leuk, maar je ben nu een van de academici, je hebt daar echt niks te zoeken, weet je wat zo vervelend is, je bent veel slimmer dan 9 van de 10 mensen daar, maar je wordt hetzelfde behandeld en betaald als de rest. Uiteraard zijn er functies alleen voor VWO'ers, maar het salaris is volgens laagste rang etc etc. verander gewoon van studie of zo, maar het leger...
Door de eeuwen heen. Zeker WOI vergeten. Zijn er een hoop mensen in de afval put van de dood gegooid.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef _The_General_ het volgende:
[..], wat een onzin. Het leger is al eeuwen geen afvalput meer. Verder kun je als VWO'er een prachtige officiersopleiding volgen!
Ehm, ja, lekker constructieve opmerking. Waar staat dat ik niks van de buitenwereld af weet?quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:22 schreef Diepvriez het volgende:
Dat is dus het toppunt van domheid.
begrijp me niet verkeerd hoor. " Ik heb mijn VWO afgerond en heb drie jaartjes uni gedaan" ik ben dus hoogopgeleid, maar ik weet geen fuck wat er in de wereld om me heen gebeurt.
Dat noem ik pas dom. Wat maakt het nou uit met je diploma's als je niks van de '' buitenwereld weet'" het legers is dus echt niet voor alleen laagopgeleiden, het is als ieder ander bedrijf ook verdeeld in ranghoogtes. Zoals je bij de vuilophaalbedrijf ook mensen zitten die de universiteit afgerond hebben, heb je ze ook bij het leger zitten.
Als je al met zo'n mentaliteit het leger in wilt gaan, dan raad ik je aan je studie psychologie maar te blijven doen.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:51 schreef Bijsmaak het volgende:
Een vriend van mij is ook een uni-dropout en loopt nu een opleiding (als je dat zo mag noemen) als (onder)officier bij luchtmobiele brigade. Het leger zoekt altijd nog steeds meer naar mensen van minstens VWO-niveau.
Hij heeft het trouwens erg naar zijn zin.
Ik zal wel een verkeerd beeld van het leger hebben, maar ik heb niet het idee dat het leger nou de grootste lichten aantrekt. Als je intelligent bent, heb ik het idee, heb je weinig te zoeken in het leger: Je begint er altijd laag op de ladder(toegegeven: je begint direct wel ergens op de ladder, inclusief loon). Dingen als commissie werk associeer ik ook niet direct met het leger (wat ik toch wel redelijk essentieel onderdeel vind van de gehele academische vorming.)quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:49 schreef Overlast het volgende:
lol, het leger is juist prima voor hoogopgeleiden.
Bij het KMA word je op academisch niveau opgeleid.
Nee, dat weet ik ook wel. Je legt je voor een tijdje vast. Maar goed, ik ben vandaag ook ff naar de banenmarkt geweest, ff wat info gehaald en de KMA lijkt me eigenlijk wel wat. Je krijgt daar toch echt een opleiding naar je niveau.quote:Op woensdag 3 november 2004 20:47 schreef heiden6 het volgende:
Een vriend van me is na het VWO een officiersopleiding bij de Marine gaan doen. Mijn ding is het aboluut niet ( ik studeer psychologie), maar hij zit er al drie jaar en vindt het nog steeds leuk, ziet een hoop van de wereld en krijgt betaald terwijl hij een opleiding volgt.
Het is trouwens wel een contract van twaalf jaar wat hij heeft getekend, als ik me niet vergis, je kunt er dus nie zomaar mee kappen lijkt me.
Hmm, daar is mij tot nu toe niks over meegedeeld, en dat zouden ze toch wel doen bij de banenmarkt mocht er niks zijn neem ik aan.quote:Op woensdag 3 november 2004 23:29 schreef anoukforza het volgende:
Een vriend van mij (afgelopen jaar samen geslaagd voor VWO), wilde ook in het leger. Ontzettend graag zelfs, maar ze hadden een ledenstop?? Ik weet er verder niet veel van hoor..maar lijkt me wel interessant om even te melden
Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:55 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb na mijn Gym ook gesoliciteerd voor officier bij de landmacht, helaas niet door de keuring gekomen (psychisch). Wat je moet doe is een voorlichting voor officier volgen in Arnhem. Neem contact met ze op dan krijg je 1,5 uur voorlichting. Het is een hele interessante en leuke voorlichting waarbij je een goed beeld krijgt van je opties als officier. Het is niet zo saai als die standaard uni voorlichtingen.
Wat je ook kunt doen is je opleiding afmaken en daarna het leger in. Je mag dan het verkorte traject volgen van 1,5 jaar en je zult dan waarschijnlijk starten als kapitein. Waarbij je verantwoordelijk bent voor +/- 120 man. Daar kan menig net afgestudeerd academicus alleen maar van dromen. Tijdens de voorlichting werd ook verteld dat de officieren met regelmaat worden benaderd voor topbanen in het bedrijfsleven vanwege de management en grote verantwoordelijkheidservaring.
De opleiding die je volgt als je het normale traject doet staat gelijk aan een gewone bachelor. Je volgt ook de lessen gedeeltelijk aan de uni.
volgens mij is dat verkorte traject alleen voor relevante studies....dus waarschijnlijk geen psychologie. maar staat dit niet allemaal op de site vd kma?quote:Op donderdag 4 november 2004 12:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zeker dat je daarna makkelijk het bedrijfsleven in kan.
Weet jij of je als je 3 jaar uni hebt afgerond (bachelor) ook dat verkorte traject kunt doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |