quote:The Suzuki SA-310 was introduced in 1984 to complement the Suzuki line of cars with a compact car. The Suzuki SA-310 was to compete with the Daihatsu Charade, Nissan Micra and Opel Corsa. In 1986 a few minor details changed and the car was named "Swift" instead. General Motors bought the concept and sold it as "Chevrolet Sprint" in the USA. The Suzuki SA-310 was sold in the GA and GL versions, the GL being the luxury car. Four Japanese people may easily fit but for taller Europeans the car should be considered suitable for two adults and two children.
The Suzuki SA-310 has a new purpose built engine entirely made out of light alloy weighing only 63 kg. The power plant is made for fuel efficiency, not speed. The strength of 50 BHP is used for torque, not speed, making the car climb hills with unexpected ease. Fuel consumption, or lack thereof, is the Suzuki SA-310's strongest point. I drive about 70 miles to the gallon (1 liter per 23 kilometers). At any speed the car is exceptionally quiet thanks to the concept of the engine itself plus good sound insulation. The gear box shifts gears lightly and precisely as expected from a Japanese car. Unlike the new engine, the suspension is based on that of the Suzuki Alto making it a bit awkward. Taking a corner carefully but speedy makes the car understeer, taking a corner more sharply and abruptly creates oversteer. Be aware. Under normal circumstances the combination of leaf springs and regular McPhresons make the car stiff and enjoyable on long rides. It car does not go like your average Japanese flying carpet or even worse: the American waterbed. Road handling, breaking and passive safety are poor compared to a modern 1998 car, thereby keeping the driver sharp and awake. Poor passive safety makes excellent active safety!
In due time the Suzuki SA-310 proved to be exceptionally reliable. In 1997 Suzuki started advertising with photographs of father giving his still shiny and fresh Suzuki SA-310 to his daughter. I drove the car for over 250,000 kilometers and have never had a single defect.
quote:Technical data
Engine type Four stroke cycle, water cooled
Number of cylinders 3
Piston displacement 993 cc
Bore, stroke 74.0 mm, 77.0 mm
Horsepower 50 bhp at 5800 rpm
Torque 75 Nm at 3600 rpm
Compression ratio 8.8 : 1
Carburetor AISAN two barrel down draft
Transmission 5 speed manual gear box
Weight of engine 63 kg
Engine lubricant BP 10W40
thanxz, je hebt wel de fipoquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:33 schreef Alexxxxx het volgende:
gefeliciteerd, jij was eerder
quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:35 schreef D-Devil het volgende:
Tja, die airbus is dan wel een stuk geiler.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:41 schreef Sjoewe het volgende:
neem je bodyguard en kogelvrije vest meequote:Op dinsdag 2 november 2004 12:50 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe waar...ik ga de stad even in, en hopelijk struike ik niet over geliquideerde politici
het blijft DenHaag
Too much infoquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:09 schreef Fugie het volgende:
whoei whoei ik ga schijten
Succes!quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:09 schreef Fugie het volgende:
whoei whoei ik ga schijten
quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:41 schreef Sjoewe het volgende:
jaquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:12 schreef D-Devil het volgende:
Uitgescheten?
10 inch, waarom niet. Lekker kleine strakke conus en strakke bassquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:16 schreef Fugie het volgende:
[..]
ja
ik twijfel of ik die rubicon 10 inch woofer moet kopen voor euro of 70-80 inc verzenden
net geboden, dus ff afwachten
kabels trekken is zo gebeurd in mijn vectra... ben nu alleen op zoek naar een doorvoerrubber in mijn schutbord. Verder moet ik nog even mijn bedrading van de speakers verbeteren van de standaard draad naar 2,5 mmquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:24 schreef D-Devil het volgende:
Als ik mijn speakers gerepareerd kan krijgen dan ga ik me ook de moeite nemen om een derde RCA door de wagen te leggen voor de 2e versterker, want ik heb alles al 2 maanden thuis liggen.
Ik heb rubbers zat in de Corsa, maar weinig plaats in de deurlijsten, een middenconsole is er niet in die zin dat er kabels doorheen gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:26 schreef Fugie het volgende:
[..]
kabels trekken is zo gebeurd in mijn vectra... ben nu alleen op zoek naar een doorvoerrubber in mijn schutbord. Verder moet ik nog even mijn bedrading van de speakers verbeteren van de standaard draad naar 2,5 mm(wordt draadjes solderen helaas, heb geen zin om weer 7 meter ofzo te kopen
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |