quote:
Op maandag 1 november 2004 18:43 schreef ronduit84 het volgende:
Waarom ben jij tegen hem ?:p
Daar kan ik wel wat voorbeelden van geven. Ik zal de oorlogen in Irak en Afghanistan zelfs even compleet buiten beschouwing laten, want daar is al genoeg over gezegd en meestal ook de enige redenen waarom Nederlanders hem liever zien verdwijnen (of juist graag zien blijven). Van de binnenlandse politiek weten ze weinig vanaf.
Mijn redenen:
- Bush wil het liefst abortus compleet verbieden. Zijn huidige wet stelt alleen abortus voor in uiterste gevallen zoals bij een verkrachting. Ik vindt dat de vrouw "baas in eigen buik" moet zijn en abortus een keuze is, en niet een verbod opgelegd door een regering. Verder is euthenasie onbespreekbaar voor Bush en ik ben daar ook een voorstander van.
- Onder Bush zijn de medische kosten met meer dan 75% gestegen, met name medicijnen. Ik betaal nu al zo'n $150 tot $200 per maand aan medicijnen, en dat zijn alleen nog maar de kosten die IK moet dragen, dus de patientenbijdrage. Ik betaal tevens zo'n $300 voor ziektekostenverzekering voor 2 personen, en ik vindt die $500 per maand eigenlijk een beetje teveel van het goede. Door wetten van Bush kan ik geen goedkopere medicijnen uit Canada importeren en doordat de Republikijnen steun krijgen van de verzekeringsmaatschappijen kunnen ze heerlijk de premies omhoog schroeven, en wij als de gewone burgers worden daar vet de dupe van.
- Bush is tegen het onderzoek op stamcellen, m.u.v. de paar duizend embryos die al in onderzoek waren voordat hij er met een wet een complete stop op zette. Het onderzoek op stamcellen heeft al bewezen dat er een genezing voor Parkinsons en Alzheimers in zit (naar alle waarschijnlijkheid duurt het nog 10 jaar voordat er echt een genezing is) en het potentieel om vele soorten Kanker te genezen is enorm groot. Natuurlijk moeten er ethische controles plaatsvinden, maar volgens Bush is het onbespreekbaar omdat je daarmee naar zeggen menselijk leven vernietigd.
- Bush kreeg van de Senaat en Congress 0 op het request toen hij voorstelde in Alaska te boren voor olie en daarmee honderden vierkante kilometers natuurgebied verwoest. Echter doordat de gouverneur van Alask ook republikijns is hebben ze het onderhands geregeld en laat de gouverneur nu het boren toch toe omdat in dit geval de STAAT meer zeggenschap heeft over het land dan de REGERING. De meerderheid van de bevolking - inclusief republiekijnen want die hadden een meerderheid in aanwezigheid toen het ter stemming kwam - is TEGEN het boren in Alaska, maar Bush zet gewoon zijn zin door.
- Bush is voor het exporteren van banen naar arme landen. Hij vindt dat "goed voor Amerika". Ondertussen zijn er hele steden die hun belangrijkste fabrieken naar India en China zien vertrekken, verliezen zo duizenden banen en dus inkomsten. De banengroei in de Verenigde Staten is lager dan ooit geweest in de afgelopen 50 jaar maar de bevolkingsgroei neemt immer toe.
- Dagelijks komen meer dan 5000 illegalen het land binnen via de grens met Mexico. Als 5000 Mexicanen elke dan zo binnenkomen, dan komen terroristen ook via die wijze het land binnen. Bush vindt het onnodig om meer geld uit te geven om de grens te beschermen in dat gebied. Als weerwoord geeft ie "I was a border Governor for many years, you'd think I know what to do". Zijn tegenstander Kerry is juist voor een vergroting van de Border Patrol. (Maar Bush had het budget daarvoor al verkwanseld in de oorlog in Irak natuurlijk)
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin