Ik heb zelf gisteren de Asus MyPal 620 GPS besteld bij Mycom. Dit pakket heeft alles wat je nodig maar GEEN tomtom software. Gelukkig had ik die zelf al
![]()
Het ding was daar toen ik het gisteren bestelde op voorraad, en wel 14 stuks. Die van mij komt vandaag binnen verwacht ik (en verwachten ze ook @ mycom). Ik zal hoe dan ook mijn bevindingen posten hier, of ik het ding nou vanavond krijg of een andere dag
Dat pakket wat ik heb besteld kost ¤ 399,-. Die Mitac Mio had ik eerst ook interesse in, maar toen las ik ineens overal dat je met dat ding een probleem hebt als je een warmtewerende voorruit hebt, want dan werkt dat GPS signaal niet goed. Dus ben ik van dat ding afgestapt, en heb ik dat Asus pakket besteld. Lees ik gisteravond dat het niet aan die Mitac ligt (dacht dat het kwam door die ingebouwde gps antenne) maar dat gewoon elke tomtom daar last van heeft.
Wat ik ook lees aan de andere kant is dat het wel werkt, maar dan wel minder satellieten ontvangt dan wanneer je geen warmtewerende voorruit hebt. De truc is simpel, in elke ww-ruit zit een zogenaamd tolgat, een plaats waar die warmtewering niet zit. Daar moet je je gps antenne dan plaatsen, en dan werkt het prima, maar zelfs MET een dergelijke ruit heb je nog prima ontvangst schijnt, of je hem nou voor dat tolgat legt of niet. Dus kortom, het werkt wel, alleen met wat minder satellieten. Je hebt op zich maar 4 satellieten nodig voor een goede gps bepaling, dus dat zit wel goed.
Nadeel is voor mij dat ik 30 euro meer heb uitgegeven dan nodig was, maar het voordeel is dat ik nu wel een Asus pda heb, wat toch een wat beter merk is dan Mitac