abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37250436
Mmm ja dat is wel waar, maar het heeft toch wel iets extra's
pi_37250770
Maar als ik panels download zijn die puur voor de 2d-cockpit als ik het goed begrijp? Hoe krijg ik dan een VC, moet ik dan gauges downloaden?
pi_37352866
Gelukt allemaal, wat is een normale ILS approach speed voor een 767? Rond de 190/200 knots? Een 737 zit op de 150 knots.
pi_37353265
Ligt puur aan het gewicht van het vliegtuig, ook flaps etc. Ligt meestal rond de 135kts bij 737's.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:43:45 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37371731
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37375238
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
pi_37375737
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:








  vrijdag 28 april 2006 @ 19:44:53 #158
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386277
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
met de snelheid zit ik op 150/160 en gebruik geen flaps maar dat zal ik wel ff bij doen. en niet vergeten landingsgestel
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:47:17 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386343
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:01 schreef Fillipe het volgende:
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mooie kist is het ook wel ik moet nog wat nieuwe kisten downloaden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37422756
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout


PMDG 737-700 Lufthansa - Theres no better way to fly
  zondag 30 april 2006 @ 12:12:51 #161
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_37422810
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout
Gewoon blijven oefenen
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_37422959
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:12 schreef Snarf het volgende:

[..]

Gewoon blijven oefenen
Uiteraard..

maar toch is het best frustrerend als je een uur vliegt, alles perfect gaat, 100% perfect komt aanvliegen, en vervolgens alsnog zo eindigt:



!!
was mn vlucht van gisteravond, vandaag niet gecrasht was ook voor het eerst in lange tijd trouwens
  zondag 30 april 2006 @ 14:48:22 #163
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37426564
Je moet er maar vanuit gaan dat dat in de loop der tijd beter gaat. Hier toch een paar tools.

Als je geen approach chart hebt en zonder FSnavigator (of een ander navigatieprogramma) vliegt, dan is het vrij moeiljk om de ILS frequentie van een baan te achterhalen, dus is het misschien aan te raden om FS navigator te downloaden. Zie vorige posts.

Dan de approach en landing.
Ik vlieg van Rome Fiumicino naar Elmas Mil op Corsica (LIRF-LIEE). Cruise altitude is 20000 voet; FL200.



Als ik zo'n 70 nautical miles (nm) tot Elmas te gaan heb krijg ik van ATC al een heading, clearance om te dalen en de baan die ik kan verwachten. Expect ILS runway 32.





Ik schakel De-Icing in, verlaag mijn snelheid en zet de daling in.



Dan word ik overgeheveld naar Approach, die me tot 2700 voet laat dalen en me de ILS clearance geeft.



Op dat moment zet ik de CRS op 320, want we landen op baan 32.
De NAV1 van de radio stem ik af op frequentie 109.50. Nu zie je op de HSI twee roze pijltjes die je positie t.o.v. de baan aangeeft (onderste horizontaal, rechter verticaal).







Nu kun je op de autopilot de APP (approach) knop indrukken. Je vliegtuig corrigeert zichzelf. Zodra het gecentreerd is (established on the localizer) zal het vliegtuig zelf de daling verder inzetten. Snelheid rond 160, flaps 15. Exacte settings zijn afhankelijk van het gewicht e.d.

Je kunt nu een straight in approach maken.



How could it hurt you when it looks so good...
pi_37433884
Amen, goede uitleg
pi_37496306
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
pi_37496476
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
pi_37496505
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:24:13 #168
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37497047
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
ik doe ook met toetsen, ik heb wel een race stuur maar daar kan je niet mee vliegen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37497163
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
pi_37509216
Ja klopt, je wordt ook altijd flink omgeleid.
pi_37516889
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:28 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
Radar Contact 4
pi_37516896
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
pi_37517894
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
1 Joystick.. 2 pc's.
pi_37518209
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

1 Joystick.. 2 pc's.
ah.. ja, ik ben ouderwets, heb maar 1 pc


pi_37584166
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')