abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36817520
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:

[..]

Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
  maandag 10 april 2006 @ 14:26:04 #102
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36821993
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36822030
Echt een super gaaf filmpje, maar had in ander topic al gezien .
pi_36822999
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:

[..]

Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.

Ik ga ILS approach nu maar eens proberen met behulp van dat programma.
pi_36828784
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
  maandag 10 april 2006 @ 17:51:07 #106
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_36828955
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?

Ik weet niet of het in de vliegwereld gebruikelijk is om bij CRS incrementen van 10 te gebruiken, maar ik doe het iig. niet!
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_36829287
Dat gebeurt ook zeker niet, het is alleen een soort van indicatie middel.
pi_36829673
Bedankt voor jullie reacties, maar jullie maken het me er niet makkelijker op Ik ga maar eens verder speuren
  maandag 10 april 2006 @ 18:47:34 #109
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36830616
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.

Wat betreft de 'verwarring' rond de baannummers; de nummers van een landingsbaan corresponderen met hun magnetische richting. Als je recht op baan 26 vliegt, dan vlieg je dus op 260 graden. De andere kant van diezelfde baan is baan is (afgekort) 8, want je vliegt dan 80 graden (noordoostelijk dus) en pak het compas er maar bij: 80 graden + 180 = 260 graden. Succes.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36831135
recht op baan 26, dat kan varieren tussen 256 en 265 graden.
pi_36832315
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.

En als je niet recht voor de runway uit komt, je tuned de ILS freq in je nav1 en ram je simpelweg op de "APP" knop, die je dan met behulp van dat signaal recht voor de runway gooit, en je ook nog eens op de glidesloop krijgt.
pi_36835421
Mmmm bedankt, maar werkt nog steeds niet goed . Althans ik verneuk het nog steeds op een of andere manier. Hoe maken jullie je flightplan in FS? GPS, VOR of low/high altitude?

Wat is nu trouwens het verschil tussen cruise & heading? Ok, dat was het tijd voor flightschool.
pi_36836740
fillipe - pak eens een leuk flightplan van www.dutchvacc.nl . Zijn real world flightplans meestal, en ik denk dat je wel bekend bent met SID's en STAR"s?
pi_36838007
Is X-Plane ook zo goed als MS FS 2004?
of minder goed?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_36851877
X-plane ken ik niet, althans nooit geprobeerd oid.

En ik zal vanmiddag eens wat screenshots posten, misschien kunnen jullie dan ontdekken wat ik verkeerd doe qua ILS.
pi_36858591
Ok lieve kijkbuiskinderen, wat doe ik nou verkeerd? (Vast nogal wat, maar goed, ben er om te leren )

Zeer korte vlucht, van Tenerife South naar Tenerife Nord. Flightplan gemaakt, VOR.

Sorry trouwens voor de grote screenshots, maar anders is de informatie niet goed leesbaar.

----

1)

ILS freq ingevuld bij NAV 1 en active gemaakt.
Approach course ingevuld.



2)

Positie tov runway.



3) Instellingen cockpit.



4) Instellingen cockpit + NAV



5) Lekker basic plane, lekker oefenen, sfeer impressie



Nou ik ben benieuwd, alvast bedankt.
pi_36858818
Ah even de HDG knop uitzetten die heeft een hogere prioriteit dan de APP knop namelijk, en dan aligned hij wel
pi_36860038
Ah bedankt, en de ALT knop dan? Moet ik die aanlaten zodra ik APP inschakel en hij hem oppikt of moet ik die wel even uitzetten?
pi_36860249
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
pi_36860462
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedankt
pi_36861968
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
pi_36862113
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?
pi_36864124
Zijn er trouwens ook repaints van de standaard vliegtuigen in FS 2004? Als ik bijvoorbeeld op avsim een 737 download dan heb ik uiteraard een andere repaint alleen zit ik met het feit dat de virtuele cockpit verdwenen is. Ik wil dus graag wel een 'standaard' vliegtuig gebruiken alleen dan met simpelweg alleen maar een andere paint, zodat ik dus wel de standaard virtuele cockpit kan gebruiken.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:18:14 #124
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36866006
Even terugkomend op ILS en vluchtplanning. Het is sowieso wel handig om FSNavigator te voorzien van alle aan,- en uitvliegroutes; de zgn SID's en STARS, waar TC_Artemis het al eerder over had.

Download ze hier (linksboven: 'SID/STAR basis package') en plemp alles in de map:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Modules\FSNavigator\SidStar

Als je FSNavigator gebruikt, is het misschien wel handig om het programma een aantal belangrijke zaken weer te laten geven. Persoonlijk heb ik de volgende opties ingeschakeld:



Vooral het 9de ILS icoontje (gele pijltje) is in jouw geval handig.
Later meer over het plannen van je vlucht.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36866037
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')