Haha, handig hé 2 fora'squote:Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:
[..]
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]
Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.
Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.
Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.quote:Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedanktquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegenis even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |