abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36386792
Tof, nog een lopend topic! Heb het spel sinds kort ook weer geinstalleerd, en wat is het toch heerlijk om zo'n kist in de lucht proberen te houden .

Heeft iemand nog tips voor echte must have add-ons, zoals extra vliegtuigen/scenery etc? Heb nu alleen nog maar een paar vliegtuigen gedownload namelijk.

Het lastigste vind ik toch wel, het landen . Ja, echt. Ik maak meestal geen flightplan maar stijg van een willekeurig vliegveld op. Stel, ik kom een vliegveld tegen op m'n GPRS dan kan ik aanvragen om te landen etc, maar hoe kan je in godsnaam zien welke runway je moet hebben? Dat vind ik echt lastig! Iemand tips?

Nog een vraag, hoe kan je replays bekijken?

Alvast bedankt,
pi_36390421
Dit heeft te maken met de wind, moet je even atis aanvragen en dan de windrichting aflezen. Altijd tegen de wind in landen.
pi_36390961
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Louterman het volgende:
Dit heeft te maken met de wind, moet je even atis aanvragen en dan de windrichting aflezen. Altijd tegen de wind in landen.
volgens mij bedoelt ie dat ie niet weet over welke rwy de atc het heeft..
pi_36392045
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:31 schreef Fillipe het volgende:
Tof, nog een lopend topic! Heb het spel sinds kort ook weer geinstalleerd, en wat is het toch heerlijk om zo'n kist in de lucht proberen te houden .

Heeft iemand nog tips voor echte must have add-ons, zoals extra vliegtuigen/scenery etc? Heb nu alleen nog maar een paar vliegtuigen gedownload namelijk.

Het lastigste vind ik toch wel, het landen . Ja, echt. Ik maak meestal geen flightplan maar stijg van een willekeurig vliegveld op. Stel, ik kom een vliegveld tegen op m'n GPRS dan kan ik aanvragen om te landen etc, maar hoe kan je in godsnaam zien welke runway je moet hebben? Dat vind ik echt lastig! Iemand tips?

Nog een vraag, hoe kan je replays bekijken?

Alvast bedankt,
Als je wil landen, dan krijg je een runway toegewezen of niet? Zo ja, dan onthoud je dat nummer (bv. 16R), en dan ga je zoeken in de flightmap (als je in de cockpit bent, een van die 6 of 7 knopjes, naast of tussen radio stack, gps, enz.), en dan zoek je daar hoe je aan komt vliegen en hoe de runway ligt ten opzichte van jou.

Je kunt ook al overweg met het invoeren van de ILS-frequentie in NAV1?

Als het goed is, wordt er tegen je gezegd welke richting je op moet, en welke hoogte enz enz, en als je ILS hebt ingesteld, kom je op een gegeven moment recht voor de baan terecht (als je niet te snel gaat, dat heb ik af en toe ).

Hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
pi_36403463
Misschien handiger om de GPS een beetje te gaan verkennen Zit een hele makkelijke tutorial voor in de lessen. Je kan het vliegtuig op de gps laten vliegen ook, maar meestal gebruik ik m ook voor deze redenen. Je kan de landing namelijk plannen daarin en dan de route laden, de gps laat dan zien van welke kant je moet komen aanvliegen.
Where facts are few, experts are many.
pi_36405032
Bedankt gasten! Ja m'n voorsnaamste probleem is het aankomen vliegen, meestal zit ik nooit recht voor de baan etc. ILS invoeren ga ik nu eens mee experimenteren .

Ja het is nog vrij nieuw voor me
pi_36405747
ILS is wel een mooi systeem maar ik snap er zelf nog niet veel van. Ik weet wel hoe ik ILS moet invoeren maar elke keer als via de control tower op de juiste hoogte en richting vlieg dan zegt ze Expect Vectors ILS runway bla bla remain altitude untill established on the localizer. Ik netjes die freq ingevoerd op nav1, knopje staat ook weer gewoon op nav en niet op gps. en vervolgens zie ik niks gebeuren op dat schermpje met die pijltjes die aangeven of je juist zit met hoogte en richting Misschien dat iemand dat hier nog even kan toelichten, hoe je uiteindelijk "established" raakt op de localizer? Met de tutorials weet ik nog dat je een piepje krijgt... daar lukt het dan ook wel..
Where facts are few, experts are many.
pi_36406064
Ik ga eens wat meer oefenen met die tutorials
  maandag 27 maart 2006 @ 15:28:58 #84
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_36406193
Of ga eens naar http://www.precisionmanuals.com. trek daar de handleiding van de 737 van het net. Daar kan je enorm veel leren over hoe om te gaan met een FMC, ILS approaches etc. Succes

P.S. Ik heb die 737 NG pakketten. Erg toffe aanvulling.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_36406975
De ILS werkt pas wanneer je recht voor de baan zit. Er zit ook vaak een VOR baken in het verlengde van de baan, wanneer je richting dat baken vliegt en je ILS al hebt ingestelt, intercept hij hem vanzelf.
pi_36407094
Thnx voor je reply Louterman. Is het instellen van nav1 freq het enige wat nodig is, of moet ook echt het knopje nav <> gps op nav staan? Ik vat niet waarom die m niet intercept.. Ik zit op de aangegeven aanvlieghoogte, ik vlieg gps tot de eerste leg van me landing procedure, dus zit recht voor de baan, en ik vlieg ook recht over dat paarse bakentje met al die puntjes eromheen heen
Where facts are few, experts are many.
pi_36407463
En hoe kan je vluchten nakijken in de zin van replay's? Als ik geland ben wil ik het wel even in een andere view terugzien
pi_36407940
Op Alt drukken, dan kan je in het menu aan de bovenkant onder .. ehh.. View (?) kiezen voor Instant Replay en dan kan je ook een tijd instellen. Kan alleen als je nog in de vlucht zit, niet erna ofzo
Where facts are few, experts are many.
pi_36407949
Bedankt!
pi_36408667
Je moet wel het knopje op nav hebben staan. Wanneer je recht voor de baan zit VOR LOC en dan wanneer je op de glide slope bent APP.
pi_36475815
Nog even iets extra's niet elke baan heeft geen GlideSlope in de ILS zitten.
&lt;A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195"&gt;Click Here&lt;/A&gt; to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_36589049
Word eens wakker mensen! Die sjouke zit alleen maar bullshit te lullen. Hij zit niet eens in het team van FSX en zijn website is ook drie keer niks. Jullie moeten hem niet geloven. Je kunt toch zo wel zien dat hij niet te vertouwen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cond0r op 02-04-2006 21:18:24 ]
pi_36591776
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:59 schreef Cond0r het volgende:
Word eens wakker mensen! Die sjouke zit alleen maar bullshit te lullen. Hij zit niet eens in het team van FSX en zijn website is ook drie keer niks. Jullie moeten hem niet geloven. Je kunt toch zo wel zien dat hij niet te vertouwen is.


[ Bericht 1% gewijzigd door Kevin1Bravo op 02-04-2006 22:27:44 ]
pi_36653548
Wow Sjouke120!! adverteren op een .tk domein voor E35,-??? goh en? al veel verdient daaraan?
pi_36788277
IVAO is idd heel leuk.
De beginnersdrempel is wel heel groot.
Zeker voor ATC'ers
Alleen die website van hun is onoverzichtelijk.

Voor degene die goede framerates willen raad ik aan om VEEL geheugen te nemen minimaal 1GB DDR Ram geheugen en een 256 A-merk videokaart.
Dan moet het wel goed werken.
Amstelveen de beste
pi_36806348
Nog mensen die op Vatsim vliegen hier? Ik ben iniedergeval daar ATC, ben nu uurtjes aan 't maken op tower, is zéér tof heb al 60 uur ATC staan zoiezo, op DEL en GND.

Verder ook de eigenaar van de PMDG 737 NG in combinatie met fspassengers, echt lache, dat geeft echt een complete wending aan het vliegen.

Ik weet niet of de dutchvacc een apart gedeelte voor ATC op het fsweekend zet, zo ja, hoop ik er bij te zijn, maar dat zie ik dan wel weer ^^
pi_36811270
Zo ik heb m'n 737 nu eindelijk een beetje onder controle . Alleen een probleem, tijdens het landen en de voorprocedure qua headings die de radio doorgeeft kom ik nooit echt 'mooi' recht voor de landingsbaan uit. Ik zit er altijd net een aantal meters naast zal ik maar zeggen. Ze navigeren je prima door tijdens het cruisen etc maar tijdens het landen kom ik simpelweg niet goed uit.

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
pi_36812098
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
Zo ik heb m'n 737 nu eindelijk een beetje onder controle . Alleen een probleem, tijdens het landen en de voorprocedure qua headings die de radio doorgeeft kom ik nooit echt 'mooi' recht voor de landingsbaan uit. Ik zit er altijd net een aantal meters naast zal ik maar zeggen. Ze navigeren je prima door tijdens het cruisen etc maar tijdens het landen kom ik simpelweg niet goed uit.

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Do what you love, love what you do!
pi_36813174
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')