Kijk dat is het mooiste ervan, heel veel zetten ons neer voor krankzinnige jongens. Maar kijk eens die man die een atoombom wilde bouwen, hij werd voor gek verklaard door iedereen. En zoalsik in dat vorg stukjeal uitlegde, we willen ook de compact modus aan toevoegen zodat een single player ook een boeing kan besturen zonder met anderen erbij. En nee ik heb dit niet allemaal alleen bedacht. Ik werk mee aan dat project. En de mogelijkheden bij fs2004 liggen niet zo hoog. We hebben zelfs al heel veel uitgetest op fs2004, om die ook realistischer te kunnen maken, zoals we de cockpit daarin ook graag 3D wilden maken en alle instrumenten beschikbaar te maken, maar de resultaten waren maar slecht. Toen dachten we eraan om de resolutie maar hoger te maken, maar dat zorgde ervoor dat alles heel erg stotterde. En wat bleek de mispunt daarvan te zijn, als je fs2004 opstarte dan zou hij eerst een kwartier werk nodig hebben voordat alles geladen is en dan moest de menu scherm er nog voor komen, dan wanneer je een vlucht wilde plannen, moest je daarop ook weer heel erg lang wachten. Dus daar hadden we geen behoefte aan. Het mooie van fs-X is dat daarin alles dus aangepast is. Doordat fs-X zo aangepast op een manier waarop het laden met een normale snelheid gelijk is gebleven dankzij de nieuwste technieken erin, dus daarmee bedoel ik, hij vliegt altijd nog vloeiend, en de snelheid van het laden van fs-X is gelijk gebleven, daarmee hebben wij dus de kans gekregen om nu volledig met 100% zekerheid met lucht -en satteliet foto's te kunnen werken, we kunnen het niet exact uitleggen hoe we het willen hebben, maar als we uiteindelijk de uislag ermee bereiken, de positieve uitslag, want dat heel veel tijd kosten om dit project in werking te kunnen brengen, maar dan zullen heel veel fs-fans verbaasd kijken hoe ver fs-X de mogelijkheden brengt, en dat is het mooie van die nieuwe versie. We denken er allemaal nu nog treurig over, ik zie het soms ook niet zitten hoor, en vooral omdat dit niet was gelukt bij fs2004, maar zolang ik gezien heb, heb ik ervan geleerd dat we moeten zwijgen, en nooit direct moeten oordelen hierover, ik heb het ook gedaan. Ze wilden mij zelfs van dat project af laten halen, omdat ik zo negatief was. Maar we zijn nu al een aantal weken bezig met uit tekenen en uit berekenen hoe we het willen hebben, en hoe het eruit komt te zien. Maar tot zolang de nieuwe versie van flight simulator nog niet uit is gekomen, moeten we onze hoofden koel houden.