De reden dat we zo'n world scenery maken met luchtfoto's en satteliet fotos is dat vele jongeren niet meer geld hoeven te besteden aan vlieglessen, het gaat erom dat je leert vliegen, en alles moet daarom zo realistisch mogelijk zijn en worden, ook betreft de navigatie, ook die dingen zullen aangepakt worden, zodat dit ook realistischer eruit ziet. In het echt is het moeilijk om vliegtuigen te laten landen omdat dat de realiteit is, ook zulke technieken zullen wij in de world scenery toepassen. Vervolgens willen we de cockpit ook gaan aanpakken, de cockpit zal volkomen 3D zijn, alle knoppen en instrumenten die je in een echte cockpit aantreft, zullen dan beschikbaar zijn. Dus je bedient alsware een hele cockpit, dit zal voor een single player wel moeilijker zijn, daarom word multi-player ook aanbevolen volgens ons. In een normale vliegtuig, een cessna bijv. daarin kun je de vliegtuig vanzelfsprekend alleen wel besturen. Maar voor de vliegtuigen zoals een boeing en zoals een king-air, is multiplayer aanbevolen, want dan werk je zoals in de realiteit met 4 mensen of 2. Gelukkig is het mogelijk om deze modus om te zetten in compacte modus, zodat je als single player wel een boeing kunt besturen, met meerdere aansluitingen op je pc, is het ook weer mogelijk om met meerdere 1 boeing te besturen, net zoals de multi-player via internet, de ene doet bijv. de check-list, de ander doet de naigatie. Dus de realiteit met flight simulator X kan dan nog realistischer, het geheim van deze techniek is dat het vermogen waar flight simulator X over beschikt voor ons weer een stap verder zet, zodat het voor ons mogelijk word om met meer realistische beelden te kunnen werken, zoals de luchtfoto's bijvoorbeeld. Het probleem dat bij flight simulator 2004 zich steeds weer voor deed, is dat fs2004 het vermogen niet heeft om satteliet en luchtfoto's volledig te kunnen verwerken. Wat bij ons nu dus heel erg opvalt is dat de fout gewoon heel simpel was om te vinden, maar soms ligt een fout onopvallend ergens tussen alle andere fouten die het misschien konden zijn.
Zoals we net al zeiden, ook de navigatie zal aangepakt worden, en zal realistischer gemaakt worden. De voordelen dat alles echter en realistischer word of lijkt, is dat de jongeren van de toekomst niet veel geld meer hoeven uit te besteden om een vliegbrefet te kunnen behalen, want het mooie daarvan is, ze hoefen lang zoveel lessen niet meer te betalen. Als we flight simulator X aan kunnen passen op het werkelijkheid van vliegen, dan moeten wij dat doen. Want hiermee zullen zelfs ook mensen die bijv. een leerachterstand hebben de kans kunnen krijgen om ook een brefet te kunnen behalen, zij zullen dan namelijk ruim de tijd krijgen om alles te kunnen ontdekken in het vliegen. Want vele mensen met leer achterstand ontdekken liever dan dat uit het boekje moeten leren, doordat men ontdekt leert men er weer van, dit is ook mede het doel dat we ook willen bereiken. Door de kosten van vlieglessen is het voor velen onmogelijk om te kunnen ontdekken en om te kunnen leren hoe het werkelijk in elkaar zit in de vliegwereld. Kortom, je bent een dief van je eigen portomonee als je onnodige vlieglessen neemt die handen vol geld kosten. We zullen de prijzen van deze scenery's en onze andere producten die uit zullen komen voor fs-X, volledig aanpassen, zodat het voor iedereen betaalbaar zijn. Want de technieken die wij gebruiken zijn veel goedkoper dan iedereen denkt, en krachtiger. Hierdoor kunnen we iedereen een kans geven om hen te laten zien wat het werkelijk is om zelf een vliegtuig te besturen. Dit is de doel dat wij willen bereiken. We zullen veel tegen slagen krijgen omdat we voor mensen opkomen die het niet ruim hebben maar toch een droom hebben. Maar wij zetten door.