abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36817520
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:

[..]

Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
  maandag 10 april 2006 @ 14:26:04 #102
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36821993
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36822030
Echt een super gaaf filmpje, maar had in ander topic al gezien .
pi_36822999
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:

[..]

Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.

Ik ga ILS approach nu maar eens proberen met behulp van dat programma.
pi_36828784
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
  maandag 10 april 2006 @ 17:51:07 #106
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_36828955
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?

Ik weet niet of het in de vliegwereld gebruikelijk is om bij CRS incrementen van 10 te gebruiken, maar ik doe het iig. niet!
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_36829287
Dat gebeurt ook zeker niet, het is alleen een soort van indicatie middel.
pi_36829673
Bedankt voor jullie reacties, maar jullie maken het me er niet makkelijker op Ik ga maar eens verder speuren
  maandag 10 april 2006 @ 18:47:34 #109
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36830616
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.

Wat betreft de 'verwarring' rond de baannummers; de nummers van een landingsbaan corresponderen met hun magnetische richting. Als je recht op baan 26 vliegt, dan vlieg je dus op 260 graden. De andere kant van diezelfde baan is baan is (afgekort) 8, want je vliegt dan 80 graden (noordoostelijk dus) en pak het compas er maar bij: 80 graden + 180 = 260 graden. Succes.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36831135
recht op baan 26, dat kan varieren tussen 256 en 265 graden.
pi_36832315
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.

En als je niet recht voor de runway uit komt, je tuned de ILS freq in je nav1 en ram je simpelweg op de "APP" knop, die je dan met behulp van dat signaal recht voor de runway gooit, en je ook nog eens op de glidesloop krijgt.
pi_36835421
Mmmm bedankt, maar werkt nog steeds niet goed . Althans ik verneuk het nog steeds op een of andere manier. Hoe maken jullie je flightplan in FS? GPS, VOR of low/high altitude?

Wat is nu trouwens het verschil tussen cruise & heading? Ok, dat was het tijd voor flightschool.
pi_36836740
fillipe - pak eens een leuk flightplan van www.dutchvacc.nl . Zijn real world flightplans meestal, en ik denk dat je wel bekend bent met SID's en STAR"s?
pi_36838007
Is X-Plane ook zo goed als MS FS 2004?
of minder goed?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_36851877
X-plane ken ik niet, althans nooit geprobeerd oid.

En ik zal vanmiddag eens wat screenshots posten, misschien kunnen jullie dan ontdekken wat ik verkeerd doe qua ILS.
pi_36858591
Ok lieve kijkbuiskinderen, wat doe ik nou verkeerd? (Vast nogal wat, maar goed, ben er om te leren )

Zeer korte vlucht, van Tenerife South naar Tenerife Nord. Flightplan gemaakt, VOR.

Sorry trouwens voor de grote screenshots, maar anders is de informatie niet goed leesbaar.

----

1)

ILS freq ingevuld bij NAV 1 en active gemaakt.
Approach course ingevuld.



2)

Positie tov runway.



3) Instellingen cockpit.



4) Instellingen cockpit + NAV



5) Lekker basic plane, lekker oefenen, sfeer impressie



Nou ik ben benieuwd, alvast bedankt.
pi_36858818
Ah even de HDG knop uitzetten die heeft een hogere prioriteit dan de APP knop namelijk, en dan aligned hij wel
pi_36860038
Ah bedankt, en de ALT knop dan? Moet ik die aanlaten zodra ik APP inschakel en hij hem oppikt of moet ik die wel even uitzetten?
pi_36860249
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
pi_36860462
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedankt
pi_36861968
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
pi_36862113
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?
pi_36864124
Zijn er trouwens ook repaints van de standaard vliegtuigen in FS 2004? Als ik bijvoorbeeld op avsim een 737 download dan heb ik uiteraard een andere repaint alleen zit ik met het feit dat de virtuele cockpit verdwenen is. Ik wil dus graag wel een 'standaard' vliegtuig gebruiken alleen dan met simpelweg alleen maar een andere paint, zodat ik dus wel de standaard virtuele cockpit kan gebruiken.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:18:14 #124
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36866006
Even terugkomend op ILS en vluchtplanning. Het is sowieso wel handig om FSNavigator te voorzien van alle aan,- en uitvliegroutes; de zgn SID's en STARS, waar TC_Artemis het al eerder over had.

Download ze hier (linksboven: 'SID/STAR basis package') en plemp alles in de map:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Modules\FSNavigator\SidStar

Als je FSNavigator gebruikt, is het misschien wel handig om het programma een aantal belangrijke zaken weer te laten geven. Persoonlijk heb ik de volgende opties ingeschakeld:



Vooral het 9de ILS icoontje (gele pijltje) is in jouw geval handig.
Later meer over het plannen van je vlucht.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36866037
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:21:36 #126
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36866149
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef Saekerhett het volgende:
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
Hetzelfde geldt voor de hoogte (ALT).
How could it hurt you when it looks so good...
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:52:59 #127
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36867395
Een vluchtje plannen van Amsterdam naar Luxemburg (EHAM-ELLX) doe je in FS2004 zo in je FLIGHT PLANNER:



Klik na stap 1 t/m 4 op 'Find Route' en je staat aan de gate.



Klik op F9 om je vluchtplan te maken in FS Navigator en klik rechtsonder de opties aan zoals in mijn vorige post. Zoals je ziet bestaat FS NAvigator uit drie grote vakken. Je begint linksboven.

Selecteer het vakje ID en tik bij Inputline de ID van je DEPARTURE in. In dit geval (voor Amsterdam) EHAM. Klik dan op enter. Je zult alle startbanen zien (runways/ rwy's). Sleep één van die banen (bijvoorbeeld 27) naar het vak rechts ernaast.

Voer hetzelfde uit met je ARRIVAL airport ELLX (Luxemburg). Sleep een van de banen ook naar het vak rechts. Je ziet nu het volgende:



Klik nu op de knop PLAN en selecteer CALCULATE AUTO ROUTE.
Selecteer high altitude airways en selecteer SID en STAR.

Klik 'OK' en FS NAvigator zal je route calculeren.

Klik ook even op het icoontje met het HAMERTJE bovenin. Het tabblad FMS heb ik zo geconfigureerd:



Zo kun je zelf je hoogte en snelheid blijven bepalen.

Als je op OK hebt gedrukt, let dan even op de knop 'Fly FP' aan de linkerkant van FS Navigator. Als je eenmaal opgestegen bent kun je die inschakelen om je vluchtplan te vliegen zoals de navigator die heeft berekend.

Je kunt nu naar baan 27 taxiën, opstijgen en je vluchtplan vliegen mbv FS Navigator. Uiteraard zijn er meer realistische manieren om je vliegtuig instrumentaal van waypoint naar waypoint te laten vliegen, maar hiermee kom je -voor nu- waarschijnlijk al een stukje verder.

Vragen zijn welkom; aanvullingen + op,- en aanmerkingen ook.
Succes.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_36869980
Je bent geweldig, ontzettend bedankt voor je hulp.

Op dit moment onderweg van Paris naar Gran Canaria:



*Ultimate Terrain Europe
pi_36876386
Hmm morgen ga ik dit spel weer eens proberen, heb nu toch nieuwe videokaart
misschien helpt het iets

maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?

Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles

[ Bericht 28% gewijzigd door Nick-GizMo op 12-04-2006 01:44:46 ]
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_36883134
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?

Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.


Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.

---

En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen :

PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)

---

Gratis vliegtuigen, downloads etc:

AVsim - www.avsim.com

[ Bericht 6% gewijzigd door Fillipe op 12-04-2006 12:28:47 ]
pi_36921638
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_36966508
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
Heb jij dit filmpje zelf gemaakt?
  maandag 17 april 2006 @ 13:03:11 #133
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37029661




How could it hurt you when it looks so good...
pi_37029898
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
toetsenbord is extreem kut om mee te vliegen man ik had juist speciaal voor FS een joystick gekocht
pi_37041251
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:03 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! Welke payware kist is dat?
pi_37041687
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
Heb je dit filmpje zelf gemaakt?
pi_37042624
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:28 schreef Louterman het volgende:

[..]

Heb je dit filmpje zelf gemaakt?
Nee, uiteraard niet.
pi_37045256
Een klasgenoot heb ik ook over dit filmpje gehoord, misschien dat hij het wel heeft gemaakt en de ruwe beelden heeft.
pi_37045612
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:19 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.


Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.

---

En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen :

PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)

---

Gratis vliegtuigen, downloads etc:

AVsim - www.avsim.com
Ik koop niks erbij, heb al een paar mooie dingen kunnen vinden
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_37046916
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde

Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_37047791
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde

Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.

Cloud9 gaat niet werken
pi_37125340
Topic maar weer even wat levendiger maken . Als ik met de Fokker vlieg, dezelfde die ook op bovenstaande screenshots van Davidboaz staan, hoor ik niet dat het vliegtuig de ILS oppakt. Hij pakt hem wel degelijk op, alleen hoor ik die localizer of die bacons niet piepen. Iemand enig idee?

En nog een vraag, heeft iemand een linkje waar ik voor de originele 747's in het spel, textures kan downloaden? Op deze manier behoud je je virtuele cockpit. Die verlies je als je bijvoorbeeld een 747 van Project Opensky download. Dus ik zoek plaatsvervangende texture/liveries voor de standaard 747's in FS.

[ Bericht 21% gewijzigd door Fillipe op 20-04-2006 13:51:13 ]
pi_37129245
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet.
@ FILLIPE

Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
pi_37131189
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:33 schreef Louterman het volgende:

[..]

@ FILLIPE

Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
Ik kom aan dat filmpje via m'n broer die die co-piloot kent, vandaar
pi_37132416
Trouwens wat is het verschil tussen; Mesh en de andere terrains? Wat is mooier of cq beter? Kan Global Mesh downloaden van 8GB, of is het verstandiger om 1x Ultimate Terrain Europe en 1x Ultimate Terrain USA te installeren? En is dat ook mooier?
pi_37238608
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.

Cloud9 gaat niet werken
Kopen?
Ik koop niks als ik niet zeker weet, of ik het gebruik.
Cloud 9 deed het wel gewoon.

maar ja, FS2004 ligt er weer af. had het wel weer gehad er mee. en moest toch vrije ruimte hebben
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 24 april 2006 @ 16:51:51 #147
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37248784
Ik gebruik de Saitek x45 en die staat voor iets meer dan ¤100,- bij de MediaMarkt.

How could it hurt you when it looks so good...
pi_37248939
Heftig ding
Ik gebruik een Xtreme 3d Pro, en die was maar een paar tientjes..
Where facts are few, experts are many.
pi_37249162
Mooie joystick's mannen, ik heb een vrij simpele van microsoft.

Maar om het nogmaals te proberen , weet iemand van jullie hoe je je virtuele cockpit behoud als je vliegtuigen van Project Opensky download van bijvoorbeeld avsim? Of kan je die apart downloaden? Of weten jullie hoe je de standaard (737/747) vliegtuigen puur een andere texture kan geven? Op die manier behoud je je VC namelijk.

Alvast bedankt
pi_37249711
Er zijn genoeg textures te krijgen toch, van de standaardvliegtuigen in FS2004. En je kan ook voor vliegtuigen losse virtualcockpits downloaden ( http://www.simviation.com ). Ik gebruik de virtual cockpit toch niet om dingen aan te passen, dus ik mis m nooit zo als ie er niet is.. Tis meer eye candy
Where facts are few, experts are many.
pi_37250436
Mmm ja dat is wel waar, maar het heeft toch wel iets extra's
pi_37250770
Maar als ik panels download zijn die puur voor de 2d-cockpit als ik het goed begrijp? Hoe krijg ik dan een VC, moet ik dan gauges downloaden?
pi_37352866
Gelukt allemaal, wat is een normale ILS approach speed voor een 767? Rond de 190/200 knots? Een 737 zit op de 150 knots.
pi_37353265
Ligt puur aan het gewicht van het vliegtuig, ook flaps etc. Ligt meestal rond de 135kts bij 737's.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:43:45 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37371731
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37375238
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
pi_37375737
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:








  vrijdag 28 april 2006 @ 19:44:53 #158
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386277
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
met de snelheid zit ik op 150/160 en gebruik geen flaps maar dat zal ik wel ff bij doen. en niet vergeten landingsgestel
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:47:17 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386343
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:01 schreef Fillipe het volgende:
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mooie kist is het ook wel ik moet nog wat nieuwe kisten downloaden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37422756
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout


PMDG 737-700 Lufthansa - Theres no better way to fly
  zondag 30 april 2006 @ 12:12:51 #161
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_37422810
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout
Gewoon blijven oefenen
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_37422959
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:12 schreef Snarf het volgende:

[..]

Gewoon blijven oefenen
Uiteraard..

maar toch is het best frustrerend als je een uur vliegt, alles perfect gaat, 100% perfect komt aanvliegen, en vervolgens alsnog zo eindigt:



!!
was mn vlucht van gisteravond, vandaag niet gecrasht was ook voor het eerst in lange tijd trouwens
  zondag 30 april 2006 @ 14:48:22 #163
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37426564
Je moet er maar vanuit gaan dat dat in de loop der tijd beter gaat. Hier toch een paar tools.

Als je geen approach chart hebt en zonder FSnavigator (of een ander navigatieprogramma) vliegt, dan is het vrij moeiljk om de ILS frequentie van een baan te achterhalen, dus is het misschien aan te raden om FS navigator te downloaden. Zie vorige posts.

Dan de approach en landing.
Ik vlieg van Rome Fiumicino naar Elmas Mil op Corsica (LIRF-LIEE). Cruise altitude is 20000 voet; FL200.



Als ik zo'n 70 nautical miles (nm) tot Elmas te gaan heb krijg ik van ATC al een heading, clearance om te dalen en de baan die ik kan verwachten. Expect ILS runway 32.





Ik schakel De-Icing in, verlaag mijn snelheid en zet de daling in.



Dan word ik overgeheveld naar Approach, die me tot 2700 voet laat dalen en me de ILS clearance geeft.



Op dat moment zet ik de CRS op 320, want we landen op baan 32.
De NAV1 van de radio stem ik af op frequentie 109.50. Nu zie je op de HSI twee roze pijltjes die je positie t.o.v. de baan aangeeft (onderste horizontaal, rechter verticaal).







Nu kun je op de autopilot de APP (approach) knop indrukken. Je vliegtuig corrigeert zichzelf. Zodra het gecentreerd is (established on the localizer) zal het vliegtuig zelf de daling verder inzetten. Snelheid rond 160, flaps 15. Exacte settings zijn afhankelijk van het gewicht e.d.

Je kunt nu een straight in approach maken.



How could it hurt you when it looks so good...
pi_37433884
Amen, goede uitleg
pi_37496306
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
pi_37496476
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
pi_37496505
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:24:13 #168
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37497047
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
ik doe ook met toetsen, ik heb wel een race stuur maar daar kan je niet mee vliegen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37497163
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
pi_37509216
Ja klopt, je wordt ook altijd flink omgeleid.
pi_37516889
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:28 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
Radar Contact 4
pi_37516896
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
pi_37517894
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
1 Joystick.. 2 pc's.
pi_37518209
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

1 Joystick.. 2 pc's.
ah.. ja, ik ben ouderwets, heb maar 1 pc


pi_37584166
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:59:23 #176
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37584713
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:38 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
hoe werkt dat allemaal dan?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37594665
Ik ben toch meer tevreden over Ivao dan over Vatsim.
pi_37597611
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
  zondag 7 mei 2006 @ 02:39:27 #179
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37620630
Ik pleit voor IVAO.
Niet omdat daar toch echt meer piloten en ATC'ers online zijn, maar ook vanwege de trainingen, tutorials, world tours, etc etc etc....

Bovendien is het redelijk toegankelijk en eenvoudig om überhaupt online te kúnnen vliegen. Simpelweg de Pilot client downloaden (ivAp), the Eye of IVAO (ivAe) waarmee je kunt zien wie allemaal online zijn, plus de zgn MTL's om ook andere piloten te kunnen zien in de toestellen waarin ze vliegen.

Aanmelden via http://ivao.aero/hq/. Dit kan geloof ik maar een keer, dus wees zorgvuldig. Als je je hebt geregistreerd, download en installeer je de drie bovenstaande onderdelen. De MTL's duren het langst.

Start FS2004 en eenmaal aan de gate, druk je op ALT en je ziet in je menu ook een optie om ivAp te starten. Je squawkbox komt in beeld en vervolgens kun je gaan connecten met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna ook Multiplayer connecten (menu -> bestand) en je hebt volledig contact.

Kies wel een geldige callsign. Vliegtuigen van dezelfde maatschappij dragen als callsign in ieder geval dezelfde drie vaste beginletters, bijvoorbeeld KLM voor KLM en TRA voor TRANSAVIA. Plak er nog drie willekeurige cijfers achter en je hebt een callsign.

Virtueel vliegen houdt in dat de procedures grootendeels hetzelfde zijn als in het echt, evenals de vluchtroutes, die je inmiddels feilloos kunt plannen met FSNavigator (toch?)

Raak bekend met een aantal clearances. Na het maken en versturen van een vluchtplan zul je op de radio van je vliegtuig contact moeten maken met DELIVERY, GROUND, de TOWER, APPROACH of RADAR. Is er op een bepaalde luchthaven geen delivery online, dan maak je contact met GROUND om je eerste clearance aan te vragen en zo verder. Frequenties achterhaal je via de MAP van ivAe of via je squawkbox en stel je in op COM1 van je radio. Wellicht overbodig, maar je frequentie stel je op COM1 in op de rechter kolom en kopiëer je naar links (active) door op het zwarte dubbelpijltje tussen de twee frequentiedisplaytjes te drukken.

Contact maken met ATC verloopt via Teamspeak. Geen zorgen, het downloaden daarvan verloopt automatisch. Teamspeak hoef je verder niet te configureren, behalve dan, dat je PUSH TO TALK moet instellen, zodat je te horen bent als je een toets indrukt en niet continu je mic open staat. Zijn ze niet zo blij mee op IVAO.

Dan even iets ingewikkelds: om teamspeak ook je callsign over te laten nemen, zul je in ivAe je callsign moeten instellen. Open ivAe, kies uit het menu -> SETTINGS -> GENERAL en daar vul je je callsign in.

Ok, en dan de lucht in.
Een vluchtje plannen kun je inmiddels, dus je hebt de volgende toestemmingen nodig:

IFR clearance (bij DEL of GND)

Grijp pen en papier, want als je om IFR clearance vraagt krijg je niet alleen goedkeuring van je vluchtplan, maar ook een bevestiging van je uitvliegroute, je squawkcode, initial flightlevel, de active runway en local Q&H (als je dat nog niet wist).

STARTUP & PUSHBACK clearance/ START&PUSH (GND)

TAXI clearance (GND)

Het is altijd handig om een GROUND MOVEMENT CHART van een luchthaven te hebben. Google en gij zult vinden. Ook te downloaden via IVAO.

DEPARTURE/ TAKEOFF clearance (incl. runway LINE-UP) (TWR)

TWR zal je overhevelen naar APPRACH (APP) en APP weer aan RADAR/ CENTER (CTR)

Op een clearance volgt altijd een exacte readback, van jou.

Bij aankomst verloopt alles weer in in omgekeerde volgorde.
Teamspeak op IVAO is geen chatbox; er wordt gecommuniceerd zoals piloten dat gewend zijn. Wil je uitleg dan zul je je even moeten afzonderen op een apart kanaal.

Is er geen ATC'er online, dan stel je COM1 op je radio in op frequentie 122.80 (UNICOM) en communiceer je je intenties met andere piloten via de 'chatbalk' in je squawkbox.

Op welke manier je clearances vraagt heb je in FS2004 kunnen volgen; gebruik dat eerst maar als leidraad, dan rol je vanzelf verder. Luister goed naar andere piloten. Zet in je vluchtplan desnoods wat je pilot status is, dan is er genoeg begrip. Niet bekend met een procedure; zeg dat dan gewoon en het wordt uitgelegd. Het is niet handig om op eigen houtje een procedure uit te voeren. Ik herinner me dat ik in het begin vrolijk op Stuttgart airport ben gaan taxiën in een regenachtige nacht toen een dame op de toren me vriendelijk doch dringen verzocht om vooral eerst even op mijn taxi clearance te wachten, dus daar ging: Kee El ÈM toew seven eight is rrready to taaxi...

En één aanradertje:
begin niet direct op Schiphol.

Veel plezier.

op,- en aanmerkingen, plus toevoegingen zijn welkom.


[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 07-05-2006 03:05:45 ]
How could it hurt you when it looks so good...
pi_37629843
Ik heb alleen FS2k2
pi_37635804
Initial altitude op schiphol? wat een fucking pruters op ivao
pi_37657074
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

Zojuist vluchtje gemaakt met m'n Transavia van Istanbul - Antalya.










pi_37665283
Hier nog wat oude screenshots van mij









<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37665669
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
pi_37665728
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
Hier nog wat oude screenshots van mij
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
pi_37666626
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
Hier nog wat oude screenshots van mij

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, kan je me vertellen welk (gedownloade of 'pay-ware') vliegveld dat is? Daar zitten die extra's qua ground toch ook bij in?
pi_37666644
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:05 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
Euhm, sight-distance en alles op z'n max gooien
pi_37669467
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
Dat is de scenery van Amsterdam gemaakt door Cloud9. En enkele andere add-ons zijn van PMDG zelf die bij de freigther worden geleverd
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37669503
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:10 schreef Fillipe het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
pi_37669533


Zegt genoeg
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37669565
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
Of kijk op www.ivao.aero en op www.ivao.aero/nl
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37672473
Wat jij allemaal vertelt in je verhaal over ivao Davidboaz het zelfde wordt aangeboden door vatsim en dutchvacc alleen op een profesionele manier, en dat profesionele ontbreekt bij ivao helaas . Daarom raad ik vatsim aan met servinfo en nog veel meer

groet
piloot 737
  maandag 8 mei 2006 @ 22:37:01 #193
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37674277
Ik heb geen ervaring op VATSIM, dus ik kan Fillipe niet uitleggen waarom hij als semi gevorderde zonder online ervaring beter kan beginnen VATSIM. Voor nu begijp ik dat er in ieder geval piloten op VATSIM vliegen die het team achter IVAO afdoen als 'prutsers' en de drempel nóg hoger leggen, door te stellen dat VATSIM "professioneler" zou zijn. Dus.....motiveer voor de gein eens steekhoudend; heeft die jongen misschien iets aan.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_37682441
Ik zeg niet dat ivao prutsers zijn ik zeg dat het er minder profesioneel gaat dan vatsim.
De ladder van vatsim is helemaal niet hoog want je kan je zelf aanmelden als lid en vliegen maar , je hoeft geen test te ondergaan ofzo je moet je zelf alleen aan de regels houden en niet zomaar wat weg vliegen .

groet
piloot 737
pi_37694702
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
pi_37695275
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:45 schreef Louterman het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
Er zijn haast geen verschillen alleen de ene doet het profesioneler dan de ander maar de instap is gelijk.als piloot kan je trainingen volgen bij vatsim maar ook als controller , en bij ivao is het het zelfde ik denk dat alleen de controller trainingen daar zijn ze bij vatsim erg strikt in de opleiding is bijna als in real life. Iedereen moet voor zich kiezen of ivao of vatsim ik spreek alleen mijn bevindingen uit vandaar .

groet
piloot 737
pi_37695411
Ik lees nu net ook dat er bij Ivao door meer mensen wordt gebruikt en dat er ook meer mensen tegelijk online zijn dan bij Vatsim.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:09:02 #198
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37699548
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37742941
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:09 schreef WEST het volgende:
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

Nou ik denk dat je dat engels zo onder de knie hebt op internet gewoon doen .

groet

piloot 737
pi_37744023
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')