Haha, handig hé 2 fora'squote:Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:
[..]
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]
Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.
Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.
Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.quote:Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedanktquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegenis even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Hetzelfde geldt voor de hoogte (ALT).quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef Saekerhett het volgende:
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?
Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles
Heb jij dit filmpje zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Haha, handig hé 2 fora'sIk had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.
Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
toetsenbord is extreem kut om mee te vliegen manquote:Op donderdag 13 april 2006 14:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
Heb je dit filmpje zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Haha, handig hé 2 fora'sIk had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.
Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
Ik koop niks erbij, heb al een paar mooie dingen kunnen vindenquote:Op woensdag 12 april 2006 12:19 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.
Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.
---
En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen:
PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)
---
Gratis vliegtuigen, downloads etc:
AVsim - www.avsim.com
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.quote:Op maandag 17 april 2006 22:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde
Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
@ FILLIPEquote:
Ik kom aan dat filmpje via m'n broer die die co-piloot kent, vandaarquote:Op donderdag 20 april 2006 15:33 schreef Louterman het volgende:
[..]
@ FILLIPE
Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
Kopen?quote:Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.
Cloud9 gaat niet werken
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen![]()
![]()
maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
met de snelheid zit ik op 150/160 en gebruik geen flaps maar dat zal ik wel ff bij doen. en niet vergeten landingsgestelquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:01 schreef Fillipe het volgende:
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon blijven oefenenquote:Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukkenAlleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed
Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout
Uiteraard..quote:
met toetsenbord?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vliegquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
met toetsenbord?ik zou er het geduld niet voor hebben
Joystick
ik doe ook met toetsen, ik heb wel een race stuur maar daar kan je niet mee vliegenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
met toetsenbord?ik zou er het geduld niet voor hebben
Joystick
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
1 Joystick.. 2 pc's.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..?
niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .quote:Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
hoe werkt dat allemaal dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:38 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherpquote:Op maandag 8 mei 2006 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!
Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond?quote:
Nice, kan je me vertellen welk (gedownloade of 'pay-ware') vliegveld dat is? Daar zitten die extra's qua ground toch ook bij in?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
Hier nog wat oude screenshots van mij![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Euhm, sight-distance en alles op z'n max gooienquote:Op maandag 8 mei 2006 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherpBij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
Dat is de scenery van Amsterdam gemaakt door Cloud9. En enkele andere add-ons zijn van PMDG zelf die bij de freigther worden geleverdquote:Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond?zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait?
)?
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat isquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:10 schreef Fillipe het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde?
Of kijk op www.ivao.aero en op www.ivao.aero/nlquote:Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
Er zijn haast geen verschillen alleen de ene doet het profesioneler dan de ander maar de instap is gelijk.als piloot kan je trainingen volgen bij vatsim maar ook als controller , en bij ivao is het het zelfde ik denk dat alleen de controller trainingen daar zijn ze bij vatsim erg strikt in de opleiding is bijna als in real life. Iedereen moet voor zich kiezen of ivao of vatsim ik spreek alleen mijn bevindingen uit vandaar .quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:45 schreef Louterman het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
Nou ik denk dat je dat engels zo onder de knie hebt op internet gewoon doen .quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:09 schreef WEST het volgende:
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |