FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Benzineprijs in verhouding lager dan ooit!
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 09:15
Als je kijkt naar de prijs voor een literbenzine , gerelateerd aan het peprsoonlijk inkomen zien we dat benzine bijna nooit zo goedkoop is geweest. Je ziet het ook op straat waar je de ene na de andere benzineslorpende kar voorbij ziet schuiven. In mijn optiek zou de overheid hier eens gooed naar moeten kijken en de acccijns bij moeten stellen zodat we weer op een niveau komen waar men denkt aan besparen ipv verspillen.


Als je kijkt naar de bubble in 1973 (de oliecrisis) en eens die tijd terughaalt weet je dat iedereen toen in zuinige auto'tjes wilde rijden en er toen fijne autoloze zondagen waren (ook ik heb nog een hele leuke foto van mezelf dat ik achterop de fiets over een lege snelweg rij) Willen we echt iets doen aan het milieu en fileprobleem hier is een prijsstijgging van zo'n 40% noodzakelijk, dat bewijst het verleden icm de grafiek.

bron: www.iex.nl
smash789maandag 1 november 2004 @ 09:29
Pleur een eind op.
mcintoshmaandag 1 november 2004 @ 09:31
Gast.... pak ff een bakkie groene thee en doe niet zo raar..
M5maandag 1 november 2004 @ 09:31
De accijns op benzine is nog nooit zo hoog geweest als dat hij nu is. De basis prijs van benzine is uiteraard lager. De bron die jij gebruikt is een column waar niet duidelijk in vermeld staat of het hier om de basisprijs gaat of om de prijs incl. accijns en btw.
Het gaat hier om het gemiddelde inkomen (neem ik aan, staat er ook niet bij vermeld) dus als je de prijzen omhoog haalt met het verhogen van de accijns betalen de arme mensen in nederland met een 10 jaar oude suzuki alto belagelijk veel belasting omdat er ook mensen zijn die wat meer benzine verbruiken.

m.a.w, een heffing op auto's met een bepaald gebruik kan ik in komen, maar om nou iedereen meer te laten betalen is niet fair.
Festermaandag 1 november 2004 @ 09:31
Zou zeker interesant zijn, maar ik vraag me af wat de bron van deze cijfers is.
Engelstalige texten in de grafiek geven namelijk vaak aan dat het nogal internationaal gericht is en dus is het helemaal niet duidelijk dat de cijfers slaan op de NLse kosten.
Wij hebben namelijk een van de hoogste accijns op brandstoffen.
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 09:33
dit gaat pm de totaalprijs van benzine inclusief accijns gerelateerd aan het inkomen.
M5maandag 1 november 2004 @ 09:34
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit gaat pm de totaalprijs van benzine inclusief accijns gerelateerd aan het inkomen.
dat verzin je zelf, de bron die jij gebruikt bevestigd dat helemaal niet. en welk inkomen hebben ze het over?
MikeyManmaandag 1 november 2004 @ 09:35
Nee

[ Bericht 87% gewijzigd door MutZ op 01-11-2004 11:47:13 ]
Basp1maandag 1 november 2004 @ 09:39
Nog even wachten BHFH dan word een vat olie 100+ dollar. Zolang dat dan de wisselkeoersen met de dollar maar niet verder onderuit zakt.
YottaBrainmaandag 1 november 2004 @ 09:39
Ik wil gratis benzine.
wijsneusmaandag 1 november 2004 @ 09:41
BHFH

wat een briljant topic echt ongeveer voor het eerst dat ik een topic van je zie dat me aanspreekt...
smash789maandag 1 november 2004 @ 09:43
En het grappige is, dit grafiekje heeft betrekking op een Amerikaan, dus niet op een Nederlander.

Kijk zelf maar http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=17928

Typische linkse kortzichtigheid, niet verder kijken dan je neus lang is, en vooral je kop in de grond steken en héél dom zijn he, BHFH?
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 09:47
In Nederland ziet de grafiek er niet anders uit, ook hier zijn de inkomens veel harder gestegen dan de prijs van benzine. In de VS mag de prijs per liter dan wel lager zijn, maar historisch gezien loopt de prijsontwikkeling parallel.
no-namemaandag 1 november 2004 @ 09:53
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Nederland ziet de grafiek er niet anders uit, ook hier zijn de inkomens veel harder gestegen dan de prijs van benzine. In de VS mag de prijs per liter dan wel lager zijn, maar historisch gezien loopt de prijsontwikkeling parallel.
Nederland heeft acccijns op de benzine zitten amerika niet of nauwelijks.
punksquadmaandag 1 november 2004 @ 09:55
Sorry maar ik zie toch dat 98 op het laagst zit.. door die enorme stijgingen zijn we de laatste 6 jaar dus zelfs met inflatie in het achterhoofd houdend achteruit gegaan
Syndicatemaandag 1 november 2004 @ 09:58
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je kijkt naar de prijs voor een literbenzine , gerelateerd aan het peprsoonlijk inkomen zien we dat benzine bijna nooit zo goedkoop is geweest. Je ziet het ook op straat waar je de ene na de andere benzineslorpende kar voorbij ziet schuiven. In mijn optiek zou de overheid hier eens gooed naar moeten kijken en de acccijns bij moeten stellen zodat we weer op een niveau komen waar men denkt aan besparen ipv verspillen.
[afbeelding]

Als je kijkt naar de bubble in 1973 (de oliecrisis) en eens die tijd terughaalt weet je dat iedereen toen in zuinige auto'tjes wilde rijden en er toen fijne autoloze zondagen waren (ook ik heb nog een hele leuke foto van mezelf dat ik achterop de fiets over een lege snelweg rij) Willen we echt iets doen aan het milieu en fileprobleem hier is een prijsstijgging van zo'n 40% noodzakelijk, dat bewijst het verleden icm de grafiek.

bron: www.iex.nl
je heb idioten... en je heb nog grotere idioten.. en ik geloof dat bhfh daar nog geeneens ondervalt..

ben je wel helemaal lekker bhfh?? maar goed dat jij geen politicus bent
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 09:59
quote:
Sorry maar ik zie toch dat 98 op het laagst zit.. door die enorme stijgingen zijn we de laatste 6 jaar dus zelfs met inflatie in het achterhoofd houdend achteruit gegaan
dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
M5maandag 1 november 2004 @ 10:02
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
jij wil daar naar toe.. je snijt je zelf wel mooi in je eigen vingers met dat idee. (je rijdt toch een fiat panda?)
no-namemaandag 1 november 2004 @ 10:03
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?
Scheepschroefmaandag 1 november 2004 @ 10:03
BHFH, heel goed punt, laat ze maar snel 50 eurocent er bij op gooien zijn we tenminste ook weer een hoop SUV's kwijt!
Basp1maandag 1 november 2004 @ 10:05
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:03 schreef no-name het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?
Fileproblemen worden in 1 klap opgelost omdat dan mensen opeens wel in staat zijn om te gaan carpoolen.

Luchtverontreinigen.
wijsneusmaandag 1 november 2004 @ 10:11
ach - over 50 jaar is er geen olie meer - probleem ook opgelost
yupmaandag 1 november 2004 @ 10:20
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:43 schreef smash789 het volgende:
En het grappige is, dit grafiekje heeft betrekking op een Amerikaan, dus niet op een Nederlander.

Kijk zelf maar http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=17928

Typische linkse kortzichtigheid, niet verder kijken dan je neus lang is, en vooral je kop in de grond steken en héél dom zijn he, BHFH?
OMG

BHFH is gewoon een vieze linkse reller

Vuile relnicht mag ik vragen waarom ze in Amerika met 8 liter V8'en rijden en nog steeds goedkoper uit zijn (qua brandstof) dan iemand die een Fiat Panda rijdt in Nederland
Tommy_Kuklinskimaandag 1 november 2004 @ 10:43
Klonkmaandag 1 november 2004 @ 10:46
boeit me geen ruk, zolang ik nog 1 euro 30 voor een liter benzine betaal, is benzine te duur, klaar, over uit.
Basp1maandag 1 november 2004 @ 10:47
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:03 schreef Scheepschroef het volgende:
BHFH, heel goed punt, laat ze maar snel 50 eurocent er bij op gooien zijn we tenminste ook weer een hoop SUV's kwijt!
De 50 eurocent van balkie
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 10:49
Diesel kan het komend jaar geleidelijk naar 2 euro per liter en benzine naar 3 euro per liter. Helaas zal meer niet haalbaar zijn politiek op de korte termijn. Maar bovengenoe,de waarden zitten er wel in het komend jaar.
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 10:51
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:46 schreef Klonk het volgende:
boeit me geen ruk, zolang ik nog 1 euro 30 voor een liter benzine betaal, is benzine te duur, klaar, over uit.
gerelateerd aan je inkomen betaal je weinig als je het vergelijkt met een inkomen voor het zelfde werk vs de benzineprijs een aantal jaar terug. Vergeet niet dat de lonen explosief zijn gestegen de afgelopen decennia en het percentage dat aan benzine wordt uitgegeven wordt alsmaar minder.
yupmaandag 1 november 2004 @ 11:02
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Diesel kan het komend jaar geleidelijk naar 2 euro per liter en benzine naar 3 euro per liter. Helaas zal meer niet haalbaar zijn politiek op de korte termijn. Maar bovengenoe,de waarden zitten er wel in het komend jaar.
`

Ik ben voor het preventief opsluiten van personen zoals BHFH
Klonkmaandag 1 november 2004 @ 11:04
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

gerelateerd aan je inkomen betaal je weinig als je het vergelijkt met een inkomen voor het zelfde werk vs de benzineprijs een aantal jaar terug. Vergeet niet dat de lonen explosief zijn gestegen de afgelopen decennia en het percentage dat aan benzine wordt uitgegeven wordt alsmaar minder.
dat komt omdat de benzine steeds duurder word, daardoor gebruiken de mensen de auto minder en tanken dus minder geld uitgeven aan benzine.........
menmulmaandag 1 november 2004 @ 11:12
Volgens mij denk die gast niet echt na, als benzine en diesel zo duur worden, hoe moeten mensen die ver van hun werk afwonen dan nog de kosten betalen, zulke kant en klare onzin heb ik nog nooit gehoord
Scheepschroefmaandag 1 november 2004 @ 11:16
Probleem is nog een beetje om Duitsland ook zo gek te krijgen.
Tommy_Kuklinskimaandag 1 november 2004 @ 11:24
Wat dacht je van alle transport bedrijven en koeriersdiensten.
Als jij een pakketje ergens besteld mag je 18 euro betalen voor alleen de vervoerskosten, om maar over de melk en kaas te zwijgen
Fiets-toetermaandag 1 november 2004 @ 11:29
kansloze figuren weer die dit soort waanbeelden plaatsen.

Ga anders ook wegenbelasting heffen op steps of skelters
:')
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 11:33
stel de diesel is 2 euro per liter en je auto rijdt 1:20 dan kan je voor 20 euro een afstand van 200 kilometer overbruggen, dat lijkt me niet onredelijk. Dan nog is het nauwlijks duurder dan de trein wat duidelijk aangeeft dat de auto in verhouding met die trein nog steeds veel en veel te goedkoop is. En dan praten we over een verdubbeling van de dieselprijs!!
yupmaandag 1 november 2004 @ 11:51
Meneer BHFH.

De meeste files (bijv.) in Nederland word veroorzaakt door woon-werkverkeer en transport.

De uitjes naar oma, of naar een vriendin ofzo zorgen vrijwel nooit voor files... Wie ga jij het hardst naaien met je dure transport benzine? Juist ja de 2de groep mensen, ok de 1ste groep worden ook flink anaal genomen, maar die kunnen en beter nog, MOETEN het betalen, groep 2 gaat gewoon minder rijden terwijl die al zo WEINIG rijden...
Basp1maandag 1 november 2004 @ 11:59
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:51 schreef yup het volgende:
Meneer BHFH.

De meeste files (bijv.) in Nederland word veroorzaakt door woon-werkverkeer en transport.

De uitjes naar oma, of naar een vriendin ofzo zorgen vrijwel nooit voor files... Wie ga jij het hardst naaien met je dure transport benzine? Juist ja de 2de groep mensen, ok de 1ste groep worden ook flink anaal genomen, maar die kunnen en beter nog, MOETEN het betalen, groep 2 gaat gewoon minder rijden terwijl die al zo WEINIG rijden...
Dat doet BFHF helemaal niet zelf, maar de overheid. En dat prijs van vervoer niet in verhouding staat tot de veroorzaakte overlast daar ben ik het wel mee eens.

Als de helft van die mensen die elke ochtend in de file staan eens serieus zouden kijken of ze konden carpoolen hoefde men ook niet in de file te staan. Maar nee het is zolang de energie nog te geodkoop is nog steeds ikke ikke ikke en de rest kan ...

De overheid had de bijtelling voor leasbakken ook moeten opschroeven maar nee die verminderen ze juist.

De enige auto's welke geen bijtelling zouden moeten krijgen zijn diesels welke 1:30 halen. Maar nee dat kan niet hoor al die pakkenpikken moeten perse wel een representatieve auto hebben om elke dag naar kantoor te rijden, want die 2* per jaar dat ze eens een klant bezoeken moeten ze natuurlijk wel goed voor de dag komen.
yupmaandag 1 november 2004 @ 12:00
Wat moeten we doen met BHFH

BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 12:19
Mensen kunnen dichterbij het werk gaan wonen en verder ben ik het er wel mee eens dat de bijtelling van leasauto's juist omhoog moet. Auto's leasen moet ontmoedigd worden omdat dit juist de mensen aanmoedigt meer te gaan rijden "omdat je toch die bijtelling hebt" en dan een benzinepas van de zaak is natuurlijk helemaal foute boel.

Verder zou de ficale aftrekbaarheid van reiskosten woon-werkverkeer kunnen worden afgeschaft.
MutZmaandag 1 november 2004 @ 12:19
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:00 schreef yup het volgende:
Wat moeten we doen met BHFH

Jammer dat die dicht is... Nu gewoon weer ontopic...
no-namemaandag 1 november 2004 @ 12:26
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
stel de diesel is 2 euro per liter en je auto rijdt 1:20 dan kan je voor 20 euro een afstand van 200 kilometer overbruggen, dat lijkt me niet onredelijk. Dan nog is het nauwlijks duurder dan de trein wat duidelijk aangeeft dat de auto in verhouding met die trein nog steeds veel en veel te goedkoop is. En dan praten we over een verdubbeling van de dieselprijs!!
Dus iedereen moet de auto uit en de trein in? Weet jij hoe het OV wordt betaald? (hint:brandstofaccijns)
Basp1maandag 1 november 2004 @ 12:36
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:26 schreef no-name het volgende:

[..]

Dus iedereen moet de auto uit en de trein in? Weet jij hoe het OV wordt betaald? (hint:brandstofaccijns)
Goh wat vreemd dan dat de NS toch een gedeelte verzelfstandigd is, en ze ook winst kunnen maken.

Die mensen moeten wat meer gaan carpolen of idd het OV gebruiken, als het tot de mogelijkheden behoord. Maar omdat we helmaal doorgelagen zijn in onze marktprincipes is helaas het ov al te ver uitgehold om goed van elke A naar elke B te komen.

Verder hebben we hier nog steeds geluk dat de koers euro<>dollar aan het stijgen is en daardoor de olie niet zoveel voor ons gestegen is als voor amerika.
BloodhoundFromHellmaandag 1 november 2004 @ 12:39
dannog kan iedereen met een modaal inkomen een dikke poenerige mercedes rijden, ja zelfs onze uitkeringtrekkende medelanders en "aso jongeren met petjes" rijden massaal in mercedessen en verlaagde BMW's. Een duidelijk signaal dat autorijden veel en dan bedoel ik ook echt veel te goedkoop is.
Eightballmaandag 1 november 2004 @ 12:44
Je barst haast van jaloezie hè BHFH?
Al die mensen met lease-auto's en tankpassen...
Die verspilling is natuurlijk onaanvaardbaar, zeker op een moment waarop jij overweegt 'verwarmingsgeld' aan je gasten te berekenen. Het leven is niet eerlijk BHFH.
Tommy_Kuklinskimaandag 1 november 2004 @ 12:51
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dannog kan iedereen met een modaal inkomen een dikke poenerige mercedes rijden, ja zelfs onze uitkeringtrekkende medelanders en "aso jongeren met petjes" rijden massaal in mercedessen en verlaagde BMW's. Een duidelijk signaal dat autorijden veel en dan bedoel ik ook echt veel te goedkoop is.
Waarom rij jij dan in een Panda

:')
kirpeknotsmaandag 1 november 2004 @ 13:25
Ik vind dat er te weinig V8's zijn. Dat motorgeluid. Heeerlijk.

Van mij mogen ze al die knetterende en zoemende alto's/Matiz/pindas en zo van de weg halen.
heijxmaandag 1 november 2004 @ 13:47
Leuk grafiekje.

USPERINCB= United States Per income base...
Scherpe daling begin jaren tachtig. Goh, was dit misschien toen de dollar naar 3 gulden 60 steeg?
ondeugendmaandag 1 november 2004 @ 13:49
Daar heb je nogal wat aan als de rest van je levensonderhoud 3 keer zo duur is geworden
Youpmaandag 1 november 2004 @ 15:10
en alweer een BHFH PTA topic heerlijk, ga zo door ik pak een zak chips en een biertje en lever verder maar geen commentaar meer
Karzeulermaandag 1 november 2004 @ 15:36
De overheid zou zich daar niet eens mee moeten bemoeien. De markt kan het allemaal zelf wel oplossen.
Basp1maandag 1 november 2004 @ 15:42
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:36 schreef Karzeuler het volgende:
De overheid zou zich daar niet eens mee moeten bemoeien. De markt kan het allemaal zelf wel oplossen.
Waarom heben overheden dan strategische voorraden olie, en kunnen ze deze door speculatie dan ook inzetten?

http://www.busrep.co.za/index.php?fArticleId=2277227

Opec urges Bush to release oil from reserve
Metro2005dinsdag 2 november 2004 @ 14:08
benzine mogen ze 5 euro per liter maken als ze van de lpg prijzen maar afblijven he BHFH
Tazziedinsdag 2 november 2004 @ 15:21
ik ga hier niet eens serieus op reageren...
D-Devildinsdag 2 november 2004 @ 15:38
Het is niet eens een nederlandse grafiek . Hoe dom kan je zijn .
yupdinsdag 2 november 2004 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:38 schreef D-Devil het volgende:
Het is niet eens een nederlandse grafiek . Hoe dom kan je zijn .
Die vieze rellende belgen ook he
Impreza_driving_Nutcasewoensdag 3 november 2004 @ 01:32
You've got idiots and morons and even more going down the ladder.

WAAAAAAY down at the bottom of the evolutionary ladder , there it lurks ,with all its nonsense and wisdom

BHFH