abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:16:50 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22987494
Mijn kleine katje is een maand geleden gecastreerd.

Maar... nu is die lieverd sinds een paar dagen weer supersuperaanhankelijk en ineens zie ik dat pikkie ook weer af en toe de kop op steken.

Kan een castratie bij een kat mis gaan?
Ik weet dat het bij mannen kan, dat de boel weer aan elkaar groeit, maar bij een kat halen ze toch gewoon de ballen eraf? Dan kan het toch niet meer terug komen?
pi_22987595
hahaa ja dat had ik ook met mijn katertje
net koud drie dagen gecastreerd en loopt over de rug van de hond te rijden
terwijl het voor de castratie nog een kitten was qua gedrag
dus wie weet hoe dat komt?
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:25:09 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22987682
Ja, maar ze zeggen wel dat die hormonen nog een paar dagen rond waren, dus dat kan wel kloppen na een paar dagen, maar ik had verwacht na een maand... en hij is een tijdje wat minder vrijerig geweest, maar we zijn nu weer helemaal terug op niveau.

Begrijp me niet verkeerd, het is een schatje, maar ik kan geen stap zetten of Juul hangt aan mijn voeten, armen, wil op schoot etc. etc. Beetje vermoeiend soms...
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:34:23 #4
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_22987910
Je hebt een castratie en een sterilisatie, optie 1 is ballen eraf(gebeurt niet bij mensen hier in NL, en het is een andere discussie of dat een gemiste kans is), optie 2 is leidingen doorknippen.

Verder heeft het allemaal met stoffen in je lijf te maken, vandaar ook chemische castratie, dus kan me voorstellen dat de kans bestaat dat het een en ander nog wel even werkt.(dit is overigens een gokje)
Catch You On The Flip Side
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:36:33 #5
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_22987971
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ze zeggen wel dat die hormonen nog een paar dagen rond waren, dus dat kan wel kloppen na een paar dagen, maar ik had verwacht na een maand... en hij is een tijdje wat minder vrijerig geweest, maar we zijn nu weer helemaal terug op niveau.

Begrijp me niet verkeerd, het is een schatje, maar ik kan geen stap zetten of Juul hangt aan mijn voeten, armen, wil op schoot etc. etc. Beetje vermoeiend soms...
aaahhhhhhhh, doe je wel een beetje lief tegen me?
Catch You On The Flip Side
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:40:37 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_22988069
Hmz. Als de ballen weg zijn (dat is castratie) dan komen die toch niet spontaan terug?
Of heb je hem laten steriliseren? Dan kan de boel wel aan elkaar groeien.
So we just called him Fred
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:41:57 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22988109
Bij mijn weten is het hele zaakje eraf gesloopt... Dus ik zou toch zeggen dat het nu wel over moet zijn met dat geklef de hele tijd.
pi_23002053
Die hormonen kunnen best een aantal maanden (!) blijven gieren en daarnaast kan bepaald gedrag ingeslepen zijn in het karakter.
In het geval van jouw kater denk ik dat het ook een deel zijn eigen karakter is. Wat jij beschrijft is niet typisch voor katers-met-ballen.
Rijden op iets of iemand is bij de meeste dieren totaal niets sexueels maar vaak een uiting van dominantie.
En nee, castratie van een mannelijk dier kan eigenlijk niet misgaan, tenzij één van de balletjes nog niet ingedaald was en de direnarts die heeft laten zitten. Maar de dierenarts die dát zou doen is wel een ongelofelijke slager, castratie van mannelijke dieren is nou niet echt de moeilijkste operatie!
Bij vrouwelijke dieren, en dan vooral kleine beestjes als fretten, kan het wel eens voorkomen dat er na de castratie een stukje eierstok blijft zitten, wat dan door gaat met hormonen produceren en zo zorgt voor het doorgaan van het typische gedrag zoals loops danwel krols worden.
  maandag 1 november 2004 @ 18:05:26 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23002265
Ok, dan mag ik me dus gelukkig prijzen met een ongelofelijke vrijdoos!
Hij is op zich wel heel lief hoor namelijk, constant achter me aan hobbelen en zo, maar soms is het gewoon wat irritant dat hij altijd op mijn armen wil liggen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')