abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:11:11 #1
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22987369
Welkom in de Digital Corner!

Dit topic bevat een lijstje regels, handleidinkjes en tips, zodat je in Digital Corner (kort: DIG) snel je weg kan vinden. En uiteraard, snel je probleem hebt opgelost, je discussie kan voeren, en wat dies meer zij. Kortom: Snel op weg!

Klik maar snel door naar één van de volgende onderwerpen:

• Wat is dit eigenlijk voor een forum?
  • En zijn er nog dingen die niet mogen hier?
  • Moet ik nog ergens op letten voor ik een topic open?
  • Ik ben het absoluut niet met jullie eens / ik wil jullie een liefdesverklaring sturen / ik ben een fan
  • Ik wil jullie "meerdere" spreken

[ Bericht 55% gewijzigd door Sander op 11-03-2006 10:02:05 ]
  •   zondag 31 oktober 2004 @ 23:17:18 #2
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_22987506
    Wat is dit eigenlijk voor een forum?

Volgens de forum omschrijving is DIG het volgende:
    quote:
    Alles wat je altijd al over computers, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen
    En die omschrijving vat het eigenlijk wel goed samen. In DIG kan je alles vragen wat je maar wilt, als het maar (zijlings) met computers, Internet of andere elektronica te maken heeft. Dat kan vanalles zijn: Een vraag over je nieuwe computer, hoe een soldeerbout werkt, waarom videorecorders zo klote te bedienen zijn, you name it!. Ook TV's, stereoapparatuur, home entertainment, GSM's vallen hieronder.

Wil je een bepaald onderwerp wat dieper uitwerken, heb je gewoon wat vragen, wil je advies of een stelling kwijt? De rode loper ligt voor je klaar en je bent van harte welkom.

Je bent overigens zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van tips e.d. Als je er niet zeker van bent wat er kan gebeuren door het uitvoeren ervan denk dan eerst goed na, of vraag verder details aan een user / moderator of je buurman.

[ Bericht 49% gewijzigd door Jump op 26-12-2005 16:36:05 ]
      zondag 31 oktober 2004 @ 23:17:40 #3
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_22987515
    En zijn er nog dingen die niet mogen hier?

Ja, die zijn er. Sorry .

Behalve alles wat er in de policy staat, zijn er in DIG nog wat extra dingetjes die wij niet op prijs stellen:

Het aanbieden van diensten
    "Hallo, ik ben Joop en je kunt mij inhuren voor het bouwen van websites."
    Niet doen, daar is DIG niet voor. Vacatures plaatsen mag ook niet, dit mag trouwens nergens op Fok!

Mededelingen die verder geen discussie waarde hebben
    "Ik heb net een nieuwe PC gekocht, leuk he, groetjes Pieter"
    Je bent trots op je PC, en dat mag. Maar DIG is daar niet de plaats voor.

Nieuwsdumps die verder geen discussiewaarde hebben
    Voor jou is het vast heel interessant, maar er valt weinig over te discussieren en we kunnen het ook allemaal op tweakers.net lezen. Nieuwsdumps waar alleen jij op zit te wachten zijn niet welkom in DIG. Wil je toch je nieuwsbericht posten? Staat het op tweakers.net of nu.nl, dan mag het.

Melden dat er een nieuw virus bestaat.
    Er komen wekelijks tientallen virussen uit en die gaan we echt niet allemaal opsommen. Alleen bij hoge uitzondering besteden we er aandacht aan (zoals bij het Blaster worm virus). Er is overigens ook een centraal virus-topic. (Zie de FAQ voor het laatste topic).

Topics beginnend met een poll.
    Vragen als "Wat is de beste..." of "Wat vind je van..." kunnen ook makkelijk zonder. Heb je dus een vraag in die trant: Voeg geen poll toe.

Hacken, beveiligingen omzeilen, IP-adressen "aanvallen", etc
    Ook dit is niet de bedoeling. Firewalls, proxy's en dergelijke zijn er niet voor niets. Je mag hier dus niet vragen hoe je kan MSNen op school. Als het je niet zelf lukt, is het jammer. Verder doen wij niet aan topics als:
    "Wie kan mijn klasgenoot een virus sturen?"
    "Dit IP probeert me te hacken, hack hem terug!"
    Of andere dingen in die trant. Niet in DIG, niet op Fok!

Huiswerk van school
    Je zit op school om te leren. Doe dit dan ook.

Opsomtopics
    Ze gaan vaak nergens over, en zoals de naam al zegt ze sommen alleen meuk op. "Wat is je favoriete dit", "wat is je favoriete dat", "hoeveel heb jij al gedownload deze maand?". Uiteindelijk is zo'n topic een lange brij van geknipt-plakte informatie die niemand leest. En wat heb je aan zoiets? Niks

Tips waar niemand wat aan heeft
    Zoals:
    Format C:
    UTFS
    Google!
    Gebruik dan ook Firefox!
    Frontpage is kut.
    Windows is voor newbies!
    Probeer GoT eens!

Boven elk topic zit het volgende knopje: . Als een topic je niet bevalt, gebruik dan dit knopje. Ga niet in het topic zelf zitten blèren. Bevalt de user je niet? Reageer dan niet op het topic .

En voor de rest?

Doe normaal © .

[ Bericht 53% gewijzigd door Sander op 10-05-2006 01:53:53 ]
      zondag 31 oktober 2004 @ 23:18:08 #4
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_22987524
    Moet ik nog ergens op letten voor ik een topic open?

Ja, je moet zelfs op een boel dingen letten. En dat heeft twee redenen:

Voor oldbies:
    Oldbies zijn gebruikers die al heel heel heel erg lang in DIG komen. Ze hebben dus bijna alle problemen al eens voorbij zien komen. En voor bijna alles hebben ze wel een oplossing. Dus als jij een vraag stelt, zorg ervoor dat je niet iets vraagt, wat al 100 keer gevraagd is. Want dan krijg je niet snel een oplossing. Immers, als je iets 30 keer moet herhalen, dan ben je ook niet vrolijk, als het nog een 31e keer wordt gevraagd.

Voor newbies:
    Newbies zijn gebruikers die heel weinig, of zelfs voor het eerst in DIG komen. Voor hun is het het makkelijkst, als de Digital Corner een overzichtelijk en duidelijk forum is.

Ok, maar wat moet ik doen dan?

Voor je topic opent:
    Hieronder komen vijf puntjes. Volg ze allemaal, en als je dat hebt gedaan, en je hebt nog steeds een probleem, dan kan je rustig een topic openen, zonder dat je iemand in de weg zit!

• Zoek eerst goed op Google naar een oplossing.
  • Zoek eens goed in de Replique Lite Search naar een oplossing.
  • Zoek eens goed in de DIG Search naar een oplossing.
  • Lees de Frequently Asked Questions goed door..
  • Kijk eens bij de Centrale Topics (genoemd in de FAQ).

Tijdens het openen van een topic.
    Ben je zover? Kan je een topic openen? Check deze tips eens:

• Verzin een goede topictitel, eentje die het probleem beschrijft. Géén spoiler topictitels!
  • Vermeld alle relevante informatie.
  • Vermeld wat je al gedaan hebt.
  • Wees duidelijk in je taalgebruik en spelling.
  • Stel je vraag zodat wij hem ook snappen.

Na het openen van je topic:
  • Kijk regelmatig of er al mensen gereageerd hebben.
  • Beantwoord hun vragen.
  • Lees hun tips (en voer ze eventueel uit).
  • Wees geduldig. Soms krijg je tips dubbel, of tips die niet werken, maar wordt daar niet boos over.

Veel hè? Ja, je moet er wat voor over hebben. Door dit soort regels weet jij (en weten wij) zeker dat DIG een leuk en informatief forum blijft, waar iedereen terecht kan!

Het klinkt vast heel stom, maar ik weet niet goed wat mijn probleem precies is!
    Dat is niet stom . Een probleem met je PC begint juist vaak met vage foutmeldingen, gekke crashes, en andere dingen die je niet kan thuisbrengen. Is dat het geval, open dan een topic met een zo duidelijk mogelijke opschrijving van de problemen waar je tegenaan loopt. Andere gebruikers kunnen je ongetwijfeld verder helpen. Een handige hulp hierbij is dit topic. Succes!

Ik zoek me rot, maar ik vind niks!
    Lees eens deze tips.

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 11-03-2006 10:01:13 ]
  •   zondag 31 oktober 2004 @ 23:18:23 #5
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_22987530
    Ik ben het absoluut niet met jullie eens / ik wil jullie een liefdesverklaring sturen / ik ben een fan

Dat kan en mag. We zijn via email te bereiken of eventueel via ICQ. Natuurlijk kan je vragen ook altijd stellen in het DIG Feedback topic. We proberen in ieder geval zo snel mogelijk de vragen te beantwoorden, hoewel we het soms zo druk hebben dat het een dag kan duren voordat we reageren.

Onze contactgegevens zijn:

Daarnaast zijn we regelmatig te vinden op de Fok! IRC server (irc.fok.nl) in #DIG en is er Het grote Digital Corner Feedback topic. Dit topic vind je bovenaan de topiclijst, in DIG.

[ Bericht 51% gewijzigd door Sander op 21-06-2006 13:53:29 ]
      zondag 31 oktober 2004 @ 23:18:36 #6
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_22987539
    Ik wil jullie "meerdere" spreken

Dat kan, we hebben zelfs meerdere meerderen.
    Namelijk de Forum Admins (FA's) (die donkerblauwe gasten).
    Je kunt ze 't beste via e-mail bereiken op forum@fok.nl dan heb je ze namelijk allemaal tegelijk te pakken.
    Mocht je er eentje via IRC willen spreken zul je even moeten kijken in #fok op irc.fok.nl
    Via ICQ zijn ze ook te bereiken, hun nummers staan in de crewlijst.

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 31-10-2004 23:53:54 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')