Is dat wel zo?quote:Sterker nog, de overheid kan per definitie geen welvaart scheppen maar aleen maar vernietigen.
Onder het motto "argumentatie door middel van intimidatie."quote:Op maandag 1 november 2004 13:48 schreef PJORourke het volgende:
Ook dat is onzin, Thabit.
Nee. Lees Adam Smith er maar eens op na. Ik heb zelf geen zin om een roman te gaan tikkien.quote:Op maandag 1 november 2004 13:50 schreef thabit het volgende:
Onder het motto "argumentatie door middel van intimidatie."
Hierop kan ik weer als tegenargument geven "Lees Marx en maar eens op na. Ik heb zelf geen zin om een roman te gaan tikken." Dit doe ik echter niet, want dat zou meegaan in de "argumentatie door intimidatie"-sfeer zijn.quote:Op maandag 1 november 2004 13:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. Lees Adam Smith er maar eens op na. Ik heb zelf geen zin om een roman te gaan tikkien.
Marx was dan ook geen economisch wetenschapper, eerder een historicus. Er is geen intimidatie en dat kan ook niet op een BB.quote:Op maandag 1 november 2004 13:58 schreef thabit het volgende:
Hierop kan ik weer als tegenargument geven "Lees Marx en maar eens op na. Ik heb zelf geen zin om een roman te gaan tikken." Dit doe ik echter niet, want dat zou meegaan in de "argumentatie door intimidatie"-sfeer zijn.
Defensie is toch in principe ongevraagd. Ook hier heeft de overheid dus geen welvaart toegevoegd maar vernietigd. Probleem is echter dat we een defensie nodig en ik geen financiering anders dan gedwongen collectief mogelijk acht.quote:Op maandag 1 november 2004 08:36 schreef Kaalhei het volgende:
Uiteraard kan de overheid wel waarde toevoegen. Defensie is hier een goed voorbeeld van: Dit gedecentraliseerd laten uitvoeren zal tot een sub-optimaal resultaat leiden.
Ga je het ooit snappen (moet niet moelijk zijn voor een AIO wiskunde, zou je zeggen)?quote:In een volledig vrije markt zal een bedrijf alleen datgene doen dat het best voor zichzelf is en niet kijken naar wat het best voor de totale economie is.
Mij hoef je niet te overtuigenquote:Op maandag 1 november 2004 01:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het falliet van de zero-sum theorie blijkt uit het feit dat de aziatische tijgers zeer sterk in opkomst zijn terwijl we hier in het westen er juist op vooruit zijn gegaan van hun opkomst. Terwijl we volgens zero-sum nu dankzij landen zoals China nu zelf falliet moeten zijn. Dat dit niet het geval is kan elk mens met normaal verstand zien.
Omdat de argumentatie waarmee dergelijke standpunten onderbouwd worden doorgaans nogal rammelt?quote:Op maandag 1 november 2004 14:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overtuigen
Waarom snappen mensen als Thabit dat dan niet?
Is dit geen:quote:Op maandag 1 november 2004 15:57 schreef thabit het volgende:
Omdat de argumentatie waarmee dergelijke standpunten onderbouwd worden doorgaans nogal rammelt?
?quote:"argumentatie door intimidatie"
Nee. Iemand erop wijzen dat-ie niet-onderbouwde stellingen loopt te poneren lijkt me geen intimidatie.quote:Op maandag 1 november 2004 16:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is dit geen:
[..]
?
Iemand erop wijzen dat ie onzin loopt te verkondigen lijkt me dan ook geen intimidatie.quote:Op maandag 1 november 2004 16:20 schreef thabit het volgende:
Nee. Iemand erop wijzen dat-ie niet-onderbouwde stellingen loopt te poneren lijkt me geen intimidatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |