algebraïsch oplossenquote:Op dinsdag 21 december 2004 20:08 schreef 205_Lacoste het volgende:
Moet je niet gewoon het algebraïsch oplossen, dus alle mogelijkheden voor Y geven, daar lijkt het namelijk wel gewoon op.
Dit begrijp ik dan wel weer wel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:22 schreef Landmass het volgende:
-y >= 0
nu verm met -1 en dan draait het teken om dus
y =< 0
Volgens Van Dale.quote:al·ge·bra (de ~ (v.))
1 wiskunde die zich bezighoudt met de betrekkingen van door letters en tekens aangeduide grootheden => stelkunde
al·ge·bra·ïsch (bn.)
1 van, uit, zoals gebruikelijk in de algebra
Ze willen gewoon dat je het oplost. Doordat het hier variabelen betreft gaan ze het algebraisch noemen. Trek je er niks van aan. JE oplossing was goed.quote:algebraïsch oplossen
x - (x + y) =quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:11 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dit begrijp ik dan wel weer wel.
Maar hoe vallen de x-en in dit voorbeeld precies tegen elkaar weg?
Betekend in dit geval algebra dat je het moet vereenvoudigen?
Oke, bedankt!quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:11 schreef Landmass het volgende:
[..]
Ze willen gewoon dat je het oplost. Doordat het hier variabelen betreft gaan ze het algebraisch noemen. Trek je er niks van aan. JE oplossing was goed.
Ik versta toch iets anders onder een algebra hoorquote:Op dinsdag 21 december 2004 20:32 schreef Haushofer het volgende:
Een algebra is een ring met een eenheid
Zat jij in dat lokaal dat recht naast de wc's zit? Want dan heb ik je waarschijnlijk uit dat lokaal zien lopen na afloop van het tentamenquote:Op woensdag 22 december 2004 14:51 schreef thabit het volgende:
Hee, dat tentamen moest ik surveilleren..
Bedankt, zo moet ik er uit kunnen komenquote:Op donderdag 23 december 2004 20:58 schreef Landmass het volgende:
http://forum.scholieren.com/ (ga naar de afdeling exacte vakken)
http://www.wisfaq.nl/
Of vraag het anders hier.
We hebben hier een over ijverige maar uitermate behulpzame promovendi wiskunde in ons midden.
......................................................................
Voor het VWO heb je boekjes die beknopt het hele VWO programma wiskunde geven. Zoiets is er voor de HAVO misschien ook wel. Kan helpen.
Ja, daar zat ik.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:36 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Zat jij in dat lokaal dat recht naast de wc's zit? Want dan heb ik je waarschijnlijk uit dat lokaal zien lopen na afloop van het tentamenIk zat zelf in lokaal er recht tegenover bij Renier Broker.
Ja wel redelijk veel differentiaalvergelijkingen, waarbij je ook bijna niet over hoeft na te denken om ze op te kunnen lossen, vooral die ene eerste orde d.v. (y' + ycos(t) = cos(t) ) en die vraag met de laplace transformatie. Die vraag met de fourierreeks berekenen was gewoon ronduit irritant, want je had er een dik half uur voor nodig om al die partiele integraties uit te voerenquote:Op vrijdag 24 december 2004 17:59 schreef thabit het volgende:
Ja, daar zat ik..
Wat vond je van het tentamen? Persoonljik vond ik er teveel differentiaalvergelijkingen tussenzitten. Maar goed, ik heb dan ook een natuurlijke voorkeur voor de wat meer theoretisch getinte vragen, waarbij studenten echt moeten laten zien dat ze de stof begrepen hebben, zoals het convergentiegedrag enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |