abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22941587
Hmm, je zult versteld staan hoeveel mensen in Amerika in angst leven voor aanslagen. En, is het zo zeker dat Kerry ze wel een baan kan geven...
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:50:09 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22941986
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lijkt me nog altijd beter dan dood.
Dooie mensen kunnen niet stemmen. De miljoenen mensen zonder baan daarentegen wel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22942147
Man, als die veiligheid zo'n issue was verbood Bush het vrije wapenbezit wel, jaarlijks goed voor tienduizenden doden. 1 Keer in de 10 jaar vliegt er een vliegtuig een gebouw in met 3000 doden tot gevolg en ineens is iedereen bereid de grondwet aan de kant te schuiven, met de grootste voorstanders van het grondwettelijke recht op vuurwapens voorop.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:59:29 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22942188
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:57 schreef Gallo het volgende:
Man, als die veiligheid zo'n issue was verbood Bush het vrije wapenbezit wel, jaarlijks goed voor tienduizenden doden. 1 Keer in de 10 jaar vliegt er een vliegtuig een gebouw in met 3000 doden tot gevolg en ineens is iedereen bereid de grondwet aan de kant te schuiven, met de grootste voorstanders van het grondwettelijke recht op vuurwapens voorop.
In andere landen is dat vrije wapenbezit niet echt een probleem. Kijk maar naar Canada, Australie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22942205
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In andere landen is dat vrije wapenbezit niet echt een probleem. Kijk maar naar Canada, Australie.
Dus amerikanen zijn dumb fucks ? Je mist m'n hele punt kennelijk.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:02:24 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22942255
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:00 schreef Gallo het volgende:
Dus amerikanen zijn dumb fucks ? Je mist m'n hele punt kennelijk.
Mijn punt is dat vrij wapenbezit in principe geen probleem hoeft te zijn. Geweld is daar een onderdeel van de samenleving, een probleem dat je met een verbod op wapens niet oplost. Dan krijg je er bijvoorbeeld problemen met messen of zo voor terug.
pi_22942331
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mijn punt is dat vrij wapenbezit in principe geen probleem hoeft te zijn. Geweld is daar een onderdeel van de samenleving, een probleem dat je met een verbod op wapens niet oplost. Dan krijg je er bijvoorbeeld problemen met messen of zo voor terug.
Waarom pik je dit eruit ? Het gaat mij er meer om dat door terrorisme relatief nauwelijks mensen omkomen, maar de amerikanen daar wel veel banger voor zijn en zelf bereid zijn de grondwet aan de kant te schuiven qua privacy en grondrechten, maar dat ze doden door vrij wapenbezit (die talloze malen hoger is per jaar dan dat er ooit slachtoffers zijn gevallen door terrorisme) voor lief nemen en er alles aan doen om dit grondrecht te behouden. Dat is toch raar ? Het is aangeprate angst, en Bush doet er alles aan om die angst in stand te houden. Kerry trouwens ook, maar die denkt tenminste verder dan "homeland security" en wil de bron aanpakken, namelijk de arrogante houding van de VS in het buitenland.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:11:11 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22942443
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:06 schreef Gallo het volgende:
Waarom pik je dit eruit ?
Omdat dit een veelgehoord argument is.
quote:
Het gaat mij er meer om dat door terrorisme relatief nauwelijks mensen omkomen, maar de amerikanen daar wel veel banger voor zijn
Calculator morality?
quote:
en zelf bereid zijn de grondwet aan de kant te schuiven qua privacy en grondrechten,
Dat de Patriot Act ongrondwettelijk is ligt zeker nog niet vast.
quote:
maar dat ze doden door vrij wapenbezit (die talloze malen hoger is per jaar dan dat er ooit slachtoffers zijn gevallen door terrorisme) voor lief nemen en er alles aan doen om dit grondrecht te behouden.
Of het beidt een gevoel van veiligheid omdat je denkt jezelf te kunnen beschermen met wapens.
quote:
Dat is toch raar ? Het is aangeprate angst, en Bush doet er alles aan om die angst in stand te houden. Kerry trouwens ook, maar die denkt tenminste verder dan "homeland security" en wil de bron aanpakken, namelijk de arrogante houding van de VS in het buitenland.
Blaat. Misschien ziet men wapenbezit wel als grondrecht, dat men wil behouden. En de rest van je betoog snijdt geen houdt, want hoe kan jij weten hoe Kerry denkt? Kan je in z'n hoofd kijken of zo?
pi_22942569
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:11 schreef PJORourke het volgende:

want hoe kan jij weten hoe Kerry denkt?
Nou ja, zo af en toe zegt ie wel eens wat he ? De toenadering tot Europa, het afkeuren van de Irak oorlog, het erkennen van de VN als volwaardig etc. Misschien heb je het gemist, ik weet het niet ....
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:22:49 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22942675
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:17 schreef Gallo het volgende:
Nou ja, zo af en toe zegt ie wel eens wat he ? De toenadering tot Europa, het afkeuren van de Irak oorlog, het erkennen van de VN als volwaardig etc. Misschien heb je het gemist, ik weet het niet ....
Reality check: twee dagen later zegt Kerry weer vaak wat anders. En krijgt hij waarschijnlijk te maken met een Republikeins congres dat het niet zo op heeft met eindeloos, zinloos geblaat met dit continent.

En wat zijn de woorden van politici nou werkelijk waard? Een belofte is geen zekerheid.

Kerry stemde voor Irak, nogal hypocriet om daar nu tegen te zijn.

Congres zal te veel VN-filie niet goedkeuren. Maar goed ook, want de VN is voornamelijk een papieren tijger.
pi_22942727
Je praat Bush gewoon na, dat is wel grappig. Feit is dat Bush de wereld een stuk onveiliger heeft gemaakt, feit is ook dat bijna niemand het slechter dan Bush kan doen. Dan is Kerry automatisch de beste kandidaat, bij gebrek aan beter.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:30:27 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22942834
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:25 schreef Gallo het volgende:
Je praat Bush gewoon na, dat is wel grappig.
Nee hoor. Er zijn genoeg soundbytes te vinden waarop Kerry inconsistent is. Dat jij dat niet wilt horen is weer wat anders.
quote:
Feit is dat Bush de wereld een stuk onveiliger heeft gemaakt, feit is ook dat bijna niemand het slechter dan Bush kan doen. Dan is Kerry automatisch de beste kandidaat, bij gebrek aan beter.
Dit zijn geen feiten, jochie, maar meningen. Als dit feiten zouden zijn dan zou je conclusie dat Kerry de juiste kandidaat is kloppen. Maar het zijn geen feiten.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:36:07 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22942998
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:22 schreef PJORourke het volgende:

En wat zijn de woorden van politici nou werkelijk waard? Een belofte is geen zekerheid.

Ja, hij geloofde Bush toen Bush zei dat hij met een brede coalitie en doordacht zou handelen om een dictator met connecties met Al-Qaida en toegang tot WMD's te elimineren.

Als naderhand bekend wordt dat er geen brede coalitie is (90% van de soldaten en het budget was voor rekening van de VS), dat de oorlog te vroeg is gestart (de wapeninspecties die Bush zo graag wilde, die werd abrupt onderbroken door de oorlog), dat er helemaal geen WMD's waren, dat er geen connecties waren met Al Qaida en 9/11 en de slechte aanpak van de nasleep van de oorlog, ja, dan juich ik een verandering van mening toe. De mooie woorden van Bush waren inderdaad geen zekerheid en heeft zijn krediet dus volledig verspeeld. Hij geeft ook nog niet eens zijn fouten toe en is dus gedoemd om ze te herhalen. Bush sluit de ogen voor de waarheid. En met hem zijn aanhangers.
quote:
Maar goed ook, want de VN is voornamelijk een papieren tijger.
Zoals Bush is omgesprongen met de VN is dat evident.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:26:13 #64
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22944368
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 19:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Regent!
...en onweert hier nu ook een beetje...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:28:20 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22944412
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:50 schreef Sidekick het volgende:
Dooie mensen kunnen niet stemmen. De miljoenen mensen zonder baan daarentegen wel.
Ergo hebben de Democraten graag hoge werkloosheid en zal terreur ze aan hun aars roesten.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:28:40 #66
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22944419
quote:

[..]

Reality check: twee dagen later zegt Kerry weer vaak wat anders....

....Maar goed ook, want de VN is voornamelijk een papieren tijger.
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:30 schreef PJORourke het volgende:
Dit zijn geen feiten, jochie, maar meningen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_22944539
Nou, het zal Verbal deugt doen dat iedereen hier voor Kerry is. Nu staat Californie al bekend als democratisch, is San Francisco nog linkser en staat Berkeley (waar ik stiekum ben) helemaal te boek als linkse werkschuwe bolsjevieken.

De mensen, althans mijn huisgenoten, schamen zich hier voor Bush, en drukken me op het hard dat Bush een verkeerd beeld van de staten naar voren brengt.

Wat ik vooral verrassend vond, is dat de lokale politiek hier veel meer mensen raakt. Bij de nationale verkiezingen worden ook allerlei locale besturen gekozen, van gemeente tot wijk, tot referenda over het aannemen van allerlei bills.
Zowel op het lokale nieuws vanochtend als in de bordjes in diverse tuinen is te zien dat dit de mensen veel meer bezig houdt. In bijna alle tuinen endorsen mensen hun familielid of buurman, maar ik ben niet zoveel Kerry/Edwards bordjes tegen gekomen. Er schijnt maar 1(sic!) bush/cheney sign te zijn in heel berkeley.
" there is nothing to not be amazed at "
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:38:11 #68
136 V.
pi_22944648
quote:
Uit de speech van Kerry in de Senaat, op 9 oktober 2002:
quote:
Let me be clear, the vote I will give to the President is for one reason and one reason only: To disarm Iraq of weapons of mass destruction, if we cannot accomplish that objective through new, tough weapons inspections in joint concert with our allies.

In giving the President this authority, I expect him to fulfill the commitments he has made to the American people in recent days--to work with the United Nations Security Council to adopt a new resolution setting out tough and immediate inspection requirements, and to act with our allies at our side if we have to disarm Saddam Hussein by force. If he fails to do so, I will be among the first to speak out.

If we do wind up going to war with Iraq, it is imperative that we do so with others in the international community, unless there is a showing of a grave, imminent--and I emphasize "imminent"--threat to this country which requires the President to respond in a way that protects our immediate national security needs.

Prime Minister Tony Blair has recognized a similar need to distinguish how we approach this. He has said that he believes we should move in concert with allies, and he has promised his own party that he will not do so otherwise. The administration may not be in the habit of building coalitions, but that is what they need to do. And it is what can be done. If we go it alone without reason, we risk inflaming an entire region, breeding a new generation of terrorists, a new cadre of anti-American zealots, and we will be less secure, not more secure, at the end of the day, even with Saddam Hussein disarmed.
Goh...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:39:31 #69
136 V.
pi_22944681
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:33 schreef corc het volgende:
Nou, het zal Verbal deugt doen dat iedereen hier voor Kerry is.
Niets doet mij deugt

En why me?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22944707
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:57 schreef Gallo het volgende:
Dat er door wapenbezit daar jaarlijks tienduizenden doden vallen is een "oud" bestaand probleem wat al in-geburgerd is. Hoe kom je bij "1 Keer in de 10 jaar vliegt er een vliegtuig een gebouw in met 3000 doden"? Het was 3 keer in de hele Amerikaanse geschiedenis geloof ik. En.. de veiligheid is wel degelijk een issue want als die maffe terroristen nog 30 vlieguigen in flatgebouwen kunnen vliegen doen ze het ook. En als als ze nog een paar wolken-krabbers kunnen opblazen doen ze het ook. Tot nu toe geloven de meeste Amerikanen dat Bush dat heeft kunnen tegenhouden. Uit je berichten blijkt wel dat je een verschrikkelijke hekel aan Amerika hebt, maar in een forum is een beetje objectief gedrag nooit verkeerd.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:47:32 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22944878
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ergo hebben de Democraten graag hoge werkloosheid en zal terreur ze aan hun aars roesten.
Als Democraten bewust aansturen op een hogere werkloosheid, dan zullen de werklozen massaal kiezen voor de Republikeinen.

Maar zoals Bush de afgelopen vier jaar heeft gedemonstreert, is werkgelegenheid niet in goede handen bij Bush.
pi_22945002
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

En why me?

V.
Because you're stupid. ... because you're a criple
" there is nothing to not be amazed at "
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:52:17 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945016
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:47 schreef Sidekick het volgende:

Als Democraten bewust aansturen op een hogere werkloosheid, dan zullen de werklozen massaal kiezen voor de Republikeinen.

Maar zoals Bush de afgelopen vier jaar heeft gedemonstreert, is werkgelegenheid niet in goede handen bij Bush.
Negeer de recessie maar weer eens, Sidekick. Het beleid van Bush is er op gericht groei te stimuleren, iets wat Kerry met z'n lastenverzwaringen niet zal lukken. De lastenverzwaringen van Clinton hebben het herstel destijds ook uitgesteld.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:53:20 #74
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_22945045
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

eigenlijk heeft Bush een heel knap econmisch beleid mbt werkgelegenheid gevoerd. Ondanks dat ook de VS is getroffen door de wereldwijde recessie van het begin van deze eeuw, is Amerika al lang aan het herstellen, terwijl in Europa (vooral Nederland) de werkgelegenheid nog steeds op z'n gat ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pistol_Pete op 29-10-2004 22:55:29 (ff een grote typo eruit gehaald) ]
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:53:37 #75
136 V.
pi_22945053
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:51 schreef corc het volgende:

[..]

Because you're stupid. ... because you're a criple
Zeg dat dan meteen!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:54:53 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945081
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:38 schreef Verbal het volgende:
Goh...

V.
Makkelijk trucje van Kerry, hoor, om achteraf eisen te stellen aan de oorlog die niet bij de stemming aan de orde kwamen. Zal bij simpele zielen wel werken.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:55:21 #77
136 V.
pi_22945088
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:52 schreef PJORourke het volgende:

De lastenverzwaringen van Clinton hebben het herstel destijds ook uitgesteld.
Zo kun je zo'n beetje de meest succesvolle economische aanpak in de VS ook samenvatten, als je dat wilt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:56:19 #78
136 V.
pi_22945115
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Makkelijk trucje van Kerry, hoor, om achteraf eisen te stellen aan de oorlog die niet bij de stemming aan de orde kwamen. Zal bij simpele zielen wel werken.
Oktober 2002... 'achteraf'

Okee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:59:04 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945181
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:56 schreef Verbal het volgende:
Oktober 2002... 'achteraf'

Okee

V.
Nou dan niet achteraf. Het blijft een rookgordijn. Deze zaken kwamen bij de motie niet aan de orde, en toch stemde hij voor. We mogen meneer Kerry dus gerust een oplichter noemen, altijd meedraaien met de publieke opinie.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:00:56 #80
136 V.
pi_22945218
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou dan niet achteraf. Het blijft een rookgordijn. Deze zaken kwamen bij de motie niet aan de orde, en toch stemde hij voor. We mogen meneer Kerry dus gerust een oplichter noemen, altijd meedraaien met de publieke opinie.
Jij zegt ook maar wat, omdat het je niet uitkomt, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:03:52 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945306
-edit-
Gaarne stoppen met het op de man spelen.
-edit-

[ Bericht 80% gewijzigd door Sidekick op 29-10-2004 23:35:36 ]
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:04:13 #82
67640 SaintOfKillers
pi_22945315
quote:

[..]

Kortom, Verbal, je had gelijk, maar dat kunnen we uiteraard niet toegeven, dus verpakken we het in "eigenlijk had ik gelijk" geschenkdoos.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:04:18 #83
136 V.
pi_22945321
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je je Bush-obsessie al eens bij een psycholoog besproken?
Doe eens niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22945341
quote:

[..]

Ik zie Kerry toch duidelijk voorwaarden verbinden aan zijn "ja" stem voor de oorlog in Irak. Voorwaarden waar Bush zich niet aan heeft gehouden waardoor Kerry nu zegt dat Irak niet binnengevallen had moeten worden. Maar als jij dat als typische kenmerken van een oplichter ziet, of een rookgordijn dan vrees ik toch dat het probleem bij jou ligt.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:05:23 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22945359
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Negeer de recessie maar weer eens, Sidekick. Het beleid van Bush is er op gericht groei te stimuleren, iets wat Kerry met z'n lastenverzwaringen niet zal lukken. De lastenverzwaringen van Clinton hebben het herstel destijds ook uitgesteld.
Ah, en de analisten negeren de recessie en andere omstandigheden zeker ook?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:06:12 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22945376
quote:

[..]

Wat ben jij een lachertje zeg. Ongelovelijk.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:07:20 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945401
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kortom, Verbal, je had gelijk, maar dat kunnen we uiteraard niet toegeven, dus verpakken we het in "eigenlijk had ik gelijk" geschenkdoos.
De precieze datum van de speech maakt niet zo uit. Het blijft dat Kerry recht probeert te lullen wat krom is, hij heeft Bush carte blanche gegeven voor de oorlog en probeert dat nu te rechtvaardigen door allerlei eisen aan toe te voegen die niet in die motie stonden. Opeens is menere tegen een oorlog die hij eerst uit opportunistische motievne steunde.

Nader is tenminsten een vent. Hij is tegen en was tegen. Ditto Badnarik. Daar heb ik wel respect voor, iemand die niet met alle winden meewaait.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:08:04 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945420
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:04 schreef Gallo het volgende:
Ik zie Kerry toch duidelijk voorwaarden verbinden aan zijn "ja" stem voor de oorlog in Irak. Voorwaarden waar Bush zich niet aan heeft gehouden waardoor Kerry nu zegt dat Irak niet binnengevallen had moeten worden. Maar als jij dat als typische kenmerken van een oplichter ziet, of een rookgordijn dan vrees ik toch dat het probleem bij jou ligt.
Gezwets. Hij kon troestemmen of afkeuren. Hij gaf de president carte blanche.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:08:25 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945430
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:06 schreef Sidekick het volgende:
Wat ben jij een lachertje zeg. Ongelovelijk.
En dat zeg jij ?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:09:17 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945458
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:05 schreef Sidekick het volgende:
Ah, en de analisten negeren de recessie en andere omstandigheden zeker ook?
Lekker duidelijk weer. De analisten . Net zoals de experts waar SCH vaak mee komt.
pi_22945464
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:07 schreef PJORourke het volgende:

Nader is tenminsten een vent. Hij is tegen en was tegen. Ditto Badnarik. Daar heb ik wel respect voor, iemand die niet met alle winden meewaait.
Bush waait tegen de wind in...
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:09:53 #92
136 V.
pi_22945473
quote:

[..]

De precieze datum van de speech maakt niet zo uit.
Die maakt wel degelijk uit. Maar dat doe jij vaker tijdens dit soort discussies; als iemand met een bron komt, wordt die onmiddellijk door jou verworpen als 'niet relevant'. Tsja, zo heb je altijd gelijk, natuurlijk
quote:
Het blijft dat Kerry recht probeert te lullen wat krom is, hij heeft Bush carte blanche gegeven voor de oorlog en probeert dat nu te rechtvaardigen door allerlei eisen aan toe te voegen die niet in die motie stonden.
NEEHEE, hij heeft dus geen carte blanche gegeven, hij heeft -vooraf- voorwaarden kenbaar gemaakt. Hij heeft toegelicht waarom onder welke voorwaarden hij meestemde. Sterker nog, hij heeft aangekondigd dat hij van zich zou laten horen als niet aan de voorwaarden zou worden voldaan.

Sjongejonge zeg...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:11:23 #93
67640 SaintOfKillers
pi_22945507
quote:
Yes, mensen die ondanks alles steeds halsstarrig bij hetzelfde standpunt blijven en nooit fouten toegeven, zijn erg okay. Die moet je wel bewonderen. Iemand die dat niet doet, is een zwak mietje. Dat is vanzelfsprekend.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:11:29 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945512
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:09 schreef Verbal het volgende:
NEEHEE, hij heeft dus geen carte blanche gegeven, hij heeft -vooraf- voorwaarden kenbaar gemaakt. Sterker nog, hij heeft aangekondigd dat hij van zich zou laten horen als niet aan de voorwaarden zou worden voldaan.

Jezus man, get a fucking grip.

V.
Tijd voor een kalmeringsdouche?

Kerry gaf de president de volmacht om ten oorlog te gaan. Had hij gewoon niet moeten doen, of hij moet gewoon op de blaren zitten, en niet met al dat gedraai aankomen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:12:42 #95
136 V.
pi_22945547
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tijd voor een kalmeringsdouche?
'en dat zeg jij?'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22945554
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gezwets. Hij kon troestemmen of afkeuren. Hij gaf de president carte blanche.

Je kunt ja of nee stemmen. Hij gaf zijn ja stem onder bepaalde voorwaarden, hij vond namelijk wel dat Irak aangepakt moest worden. Maar pas ná verharde inspecties en onder een brede coalitie. Met een 'nee' stem zou hou sowieso tegen een inval zijn geweest, maar dat was hij niet. Bush heeft aan geen enkele voorwaarde voldaan, dus vandaar dat Kerry tegen de inval was. Zo moeilijk is het toch niet ?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:13:43 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945564
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Yes, mensen die ondanks alles steeds halsstarrig bij hetzelfde standpunt blijven en nooit fouten toegeven, zijn erg okay. Die moet je wel bewonderen. Iemand die dat niet doet, is een zwak mietje. Dat is vanzelfsprekend.
Nee. Als iemand zegt: "sorry, ik had het bij het verkeerde eind" dan heb ik daar geen moeite mee. Maar dat doet Kerry dus niet, die draait. Bush ook niet, die wil geen fouten erkennen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:15:05 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22945598
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:13 schreef Gallo het volgende:
Je kunt ja of nee stemmen. Hij gaf zijn ja stem onder bepaalde voorwaarden, hij vond namelijk wel dat Irak aangepakt moest worden. Maar pas ná verharde inspecties en onder een brede coalitie. Met een 'nee' stem zou hou sowieso tegen een inval zijn geweest, maar dat was hij niet. Bush heeft aan geen enkele voorwaarde voldaan, dus vandaar dat Kerry tegen de inval was. Zo moeilijk is het toch niet ?
Dat klopt niet omdat die motie daar niet over ging. Het ging er om of Bush toestemming voor de oorlog kreeg of niet. Voorwaarden stonden er niet in.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:16:16 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22945630
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat klopt niet omdat die motie daar niet over ging. Het ging er om of Bush toestemming voor de oorlog kreeg of niet. Voorwaarden stonden er niet in.
Jawel. Voorwaarden die ook Bush in zijn speech aangaf namelijk.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:16:44 #100
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22945645
Als je vóór iets stemt., maar onder bepaalde voorwaarden, en Bush doet waar jij voor hebt gestemt, maar voldoet niet aan de extra voorwaarden die jij hebt gesteld, dan is er toch niks flipflopperigs aan als je dan je standpunt veranderd? In feite verander je je standpunt niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')