De policy wordt dan: "geen gezeik, je weet dat je de lul bent tijdens een meet"quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:45 schreef RubberDuckey het volgende:
Ik vind eigenlijk dat er geen policy moet komen, waarom? We doen de meets voor de fun, als er ook nog eens een policy komt moet je nog meer na gaan denken dat alleen over de compositie.
Iedereen weet dat er nu ook veel funshots worden genomen en dat de kans dus groot is dat je op Fok! komt te staan. Er zou dus alleen een waarschuwing moeten zijn bij een meet dat er kans is dat je jezelf terug kunt zien. Mocht een foto niet zo charmant zijn, kan er, zoals bij Offy, gereageerd worden.
Jij hebt teveel naar Balkenende geluisterdquote:Een policy verder lijkt me niet nodig, omdat we gewoon onze normen en waarden moeten hanteren.
Wat heeft Appel er nou weer mee te maken? Die schilderde!quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:21 schreef Ouwesok het volgende:
[one word: appel
Hoe wil je ut anders formuleren?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
Jij hebt teveel naar Balkenende geluisterd![]()
En daar ben ik het dus niet mee eensquote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga volledig met je mee, met dien verstande dat een foto zonder gemopper wordt weggehaald indien een persoon daarom verzoekt en daar hoeft geen geldige reden tegenover te staan.
Het uiteditten is nou juist waar ik dit verhaal om begonnen ben. Wanneer je iemand voluit in beeld zet die aangeeft dat niet te willen ligt de boel redelijk duidelijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:58 schreef JeroenBulters het volgende:
Ik zou zeggen, niet zeuren maar foto's maken, en als je op een foto staat tegen je zin in lief vragen of de foto weg mag, of jij er uit ge-edit mag worden....
Hoop geblaat over klein probleem imo, maar wie ben ik.....
Je bedoeling is duidelijk en oprecht. Maar het zo werkt het niet. Als ik met mensen op stap ben die een camera bij zich hebben zou ik het zelfs heel naar vinden als ik achteraf mezelf nergens op tegenkwam. Zo'n meeting heeft een dubbel-functie. In dit geval was het Naarden in beeld brengen en verder wat er zoal maar in je opkomt. Ik ben echt niet de enige die het leuk vind om achteraf ook wat gezellige plaatjes te zien. Want zo'n meeting is niet alleen maar foto's maken van het doel, dat kun je namelijk best in je eentje! Uit een niet gering aantal reacties blijkt dan ook dat niet aanwezigen een goede indruk kregen van de sfeer en gezelligheid. Dat was onmogelijk geweest als we het op jouw manier hadden gedaan. Je noemt het simpel, maar dat is het juist helemaal NIET!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:12 schreef fr.oosje het volgende:
gewoon geen foto's van elkaar maken, dan heb je helemaal geen gezeur. Om er maar even een management term tegen aan te gooien: KIS(S) Keep It Simpel (Stupid)
Alle problemen opgelost en hup iedereen weer fijn fotograferen.![]()
Ojaa even weer een rijtje smlies zodat iedereen weet dat ik het lief bedoel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar nou mag iemand mij uitleggen welk kwaad de uitgegumde Fok!ker zou kunnen treffen wanneer iemand hem op dit forum ziet. Er worden geen handelingen verricht die in strijd zijn met wat dan ook. De gefotografeerde groep zit niet op verboden terrein en gaat bijzonder decent gekleed. Ik kan hier hoegenaamd geen vorm van kwaad of risico in zienquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:03 schreef Borelius het volgende:
<knipz> Pas achteraf herkende ik iemand die daar niet op wilde staan. Maar de foto was eigenlijk best leuk:
[afbeelding]
Ik ga daarin met je mee. Zie de foto die ik als voorbeeld heb geplaatst. Dat is toch een leuke foto, waarvan geen van de daarop afgebeelde personen zou kunnen zeggen dat het op welke manier dan ook niet door de beugel kan. Uit respect voor de vooraf niet terzijde geschoven wens van k-man om niet in beeld te hoeven heb ik hem onherkenbaar gemaakt. Maar dit is denk ik een aardig voorbeeld van een foto waarbij vrijwel iedereen kan zeggen, daar is niets mis mee, plaatsen!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens
Dan kan iedereen dus gewoon ieder ander iedere foto weg laten halen zonder vorm van argumentatie
"Heej PdH haal es weg die en die foto?"
-"Ja hoezo?"
"Niks hoezo ik heb geen reden nodig. Weg ermee"
iets minder vrijblijvende afspraken zijn toch wel gewenst denk ik....
Dat mocht gerust in vette letters en als dat zo is kom ik ook nietquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:41 schreef Bowiefan het volgende:
Het staat je daarentegen vrij een meet te organiseren waarbij er geen persoonlijke foto's gemaakt zullen worden, maar dan kom ik niet
Het is niet helemaal eerlijk om het op deze manier te brengenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Maar nou mag iemand mij uitleggen welk kwaad de uitgegumde Fok!ker zou kunnen treffen wanneer iemand hem op dit forum ziet. Er worden geen handelingen verricht die in strijd zijn met wat dan ook. De gefotografeerde groep zit niet op verboden terrein en gaat bijzonder decent gekleed. Ik kan hier hoegenaamd geen vorm van kwaad of risico in zien.
Sterker nog, door deze fotoreportage zijn de meetings voor mij veel meer gaan leven en heb ik me heus aangemeld (zij het nog op de misschien-lijst) om mee te gaanquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:44 schreef beertje_ het volgende:
Op zo'n meetdag kun je juist de leukste foto's maken van mensen
Mijn openingspost geeft alleen aan hoe ik er zelf over denk, en dat wil ik nou net eens even niet zonder meer doordrukken. Als we met zijn allen de norm bepalen wordt ie ook door ons allen gedragen lijkt me. De groep is daar nu groot genoeg voor.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:52 schreef huiz het volgende:
Het is niet helemaal eerlijk om het op deze manier te brengen
Je stelt bij voorbaat al een regel op en een ander moet jou dan maar overtuigen van het tegendeel, terwijl je in een eerdere post zegt juist niet degene te willen zijn die de regels vaststelt
Op zich is het natuurlijk waar. Zo gauw je je buiten de deur begeeft heb je kans gefotografeerd te worden. Misschien plaatst de fotograaf die foto wel op internet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:25 schreef Ouwesok het volgende:
Bedenk bij het privacy-verhaal dat alle opnamen die we tot nog toe gemaakt hebben op openbaar terrein worden gemaakt. Door je op openbaar terrein te begeven heb je je privacy al lang prijsgegeven. Tijdens een dierentuinmeet heb je bijvoorbeeld best kans dat meer mensen je in levende lijve zien dan dat er hier op het forum naar je foto kijken.
Natuurlijk heb je daarin volkomen gelijk k-man, maar als rond de 20 man met elkaar op stap gaan en er slechts één is die (op zich volkomen legitiem) daar om wat voor reden dan ook problemen mee heeft wordt het een buitengewoon lastig verhaal.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 06:45 schreef k_man het volgende:
[..]......Voor mij ligt dat niet zo, maar snap je waar ik heen wil? Ondanks dat mensen niet beschamend op een foto staan, kunnen er allerlei redenen bestaan om niet met naam en toenaam op Fok te verschijnen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens
Dan kan iedereen dus gewoon ieder ander iedere foto weg laten halen zonder vorm van argumentatie
"Heej PdH haal es weg die en die foto?"
-"Ja hoezo?"
"Niks hoezo ik heb geen reden nodig. Weg ermee"
iets minder vrijblijvende afspraken zijn toch wel gewenst denk ik....
Ik vind het fantastisch dat jullie mij quoten en daar vrolijk op doorgaan, maar quote dan wel goed. Deze regel stond er nl. direct onder en plaatst een en ander toch in een ander perspectief kijk vooral naar de verschillen in de dikgedrukte stukjes tekst:quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:38 schreef Borelius het volgende:
[..]
Ik ga daarin met je mee. Zie de foto die ik als voorbeeld heb geplaatst. Dat is toch een leuke foto, waarvan geen van de daarop afgebeelde personen zou kunnen zeggen dat het op welke manier dan ook niet door de beugel kan. Uit respect voor de vooraf niet terzijde geschoven wens van k-man om niet in beeld te hoeven heb ik hem onherkenbaar gemaakt. Maar dit is denk ik een aardig voorbeeld van een foto waarbij vrijwel iedereen kan zeggen, daar is niets mis mee, plaatsen!
Daar komt nog bij dat er diverse niet Fokkers ook op de toren stonden met camera's, die geen enkele afspraak met hem hadden en dus er mee kunnen doen wat ze willen.
Als iemand een foto van mij (en van mij alleen, flink in beeld) maakt, die op FOK plaatst en ik vind hem helemaal niets.....dan verwacht ik dat die foto wordt verwijderd op mijn verzoek. Daarentegen als ik op een groepsfoto sta (zie voorbeeld Borelius)....dat vind ik acceptabel. Dat kun je met goed fatsoen nl. niet voorkomen.quote:Wat mij betreft beperken we dit wel tot foto's waar betreffende persoon het hoofdonderwerp is. Foto's waar een persoon overduidelijk NIET het onderwerp is (groepsfoto of snapshot van groepje FOT-ters bijv), mogen gewoon gepubliceerd worden.
Ik snap het probleem wel. Maar dan moet je misschien een kloon aanmaken om mee te gaan naar een meet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 06:45 schreef k_man het volgende:
[..] knip!
Laten we deze discussie nu niet rechtstreeks op k-man gaan betrekken. Ik vind dat niet netjes. Zo krijgen we weer een user-afzeik-topic. Dat stadium hebben we nu toch wel achter ons? Hij heeft zo zijn redenen en daar hoeven wij het niet mee eens te zijn cq. die hoeven wij niet te weten.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:30 schreef fr.oosje het volgende:
weet je nou waar ik nieuwsgierig naar ben? waarom wil k-man niet op internet?
Mijn vraag was niet bedoeld als afzeiken (shit weer die smilies vergeten) Maar meer om eens wat licht op deze duistere zaak te werpen. Mischien zeggen we naar k-man zijn uitleg wel: "ja maar nu snappen we het, je hebt groot gelijk"quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we deze discussie nu niet rechtstreeks op k-man gaan betrekken. Ik vind dat niet netjes. Zo krijgen we weer een user-afzeik-topic. Dat stadium hebben we nu toch wel achter ons? Hij heeft zo zijn redenen en daar hoeven wij het niet mee eens te zijn cq. die hoeven wij niet te weten.
Ik was dit topic niet begonnen met het oog op k_man's specifieke geval, maar meer in het algemeen om de collectieve waarden van de FOT-community helder te krijgenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:30 schreef fr.oosje het volgende:
weet je nou waar ik nieuwsgierig naar ben? waarom wil k-man niet op internet?
Ja inderdaad zegquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:31 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik vind dat men in groepsfoto's juist de aandacht trekt door het te gaan zeggen in een post, "wil je mij verwijderen, rode plu, derde van rechts"
@de rest:quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja inderdaad zegMits het niet te erg is kun je in zo'n geval beter gewoon niks zeggen, dan besteedt er ook niemand aandacht aan... Mits het niet te erg is dus hè
Met allesquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:41 schreef Xilantof het volgende:
zow, alles doorgelezen.
flinke pil.
ik ben het wel eens met wat voorgesteld wordt.
Ik moet hier wel een beetje om lachen hoorquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:41 schreef Xilantof het volgende:
zow, alles doorgelezen.
flinke pil.
ik ben het wel eens met wat voorgesteld wordt.
Dat is inderdaad wat ik al aangaf. Je weet wat je niet wilt en met een beetje anticiperen kun je prima voorkomen geraakt te worden als bijprodukt van bijvoorbeeld een groep die vanaf de toren onder vuur wordt genomen, en daarmee voorkom je gewoon zelf dat de rest van de meute 's avonds kan gaa zitten soepen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:29 schreef k_man het volgende:
- met een beetje opletten van de één en wat consideratie van de ander - niet op Fok verschijnen toch mogelijk zou moeten zijn. Wat ik toejuich natuurlijk.
Ja, ga fotograferen!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:56 schreef Ouwesok het volgende:
Nog meer ideetjes
Als de discussie uiteindelijk eindigt zoals het eerder was, namelijk dat je van te voren afspreekt niet in beeld te willen komen, dat er achteraf foto's verwijderd of geëdit worden, dan was die hele discussie niet noodzakelijk geweestquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:29 schreef k_man het volgende:
Ik begin nu de draad een beetje kwijt te raken. Ik meende dat er een bepaalde consensus aan het ontstaan was in de richting van het moeten accepteren dat deelnemen aan een meeting inhoudt dat je foto op Fok kan komen, maar zie nu ook weer geluiden opduiken waaruit ik opmaak dat - met een beetje opletten van de één en wat consideratie van de ander - niet op Fok verschijnen toch mogelijk zou moeten zijn. Wat ik toejuich natuurlijk.
In het meetingtopic zie ik nu ook bij de voorgenomen meets een primair doel staan. In sommige gevallen staat daar expliciet het fotograferen van elkaar bij, in andere gevallen niet. Vind ik een erg goed idee.
Om het even concreet te maken: zou dit betekenen dat iemand die niet met zijn foto op Fok wil met een gerust hart aan, bijvoorbeeld, de meet in Emmen deel zou kunnen nemen? Daar is het primaire doel nl het fotograferen van de beestjes.
Dat vind ik ook, om maar weer eens de toren-foto erbij te halen, ik zag echt pas later dat mr. incognito ook op de foto stond, op het moment van fotograferen, had ik het echt niet in de smiezen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:09 schreef huiz het volgende:
[..]......Dus als ik mee zou gaan, dan moeten de personen die niet in beeld willen komen, zelf maar proberen uit beeld te blijven. Dat lijkt me een eerlijker oplossing dan anderen te verplichten hun camera alle andere kanten op te richten maar wel midden in de groep mee willen lopen.
Daarbij ga ik er zelf meestal vanuit dat wanneer iemand blijft zitten wanneer ik er een camera op richt, diegene er totaal geen moeite mee heeft.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:34 schreef Borelius het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, om maar weer eens de toren-foto erbij te halen, ik zag echt pas later dat mr. incognito ook op de foto stond, op het moment van fotograferen, had ik het echt niet in de smiezen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:56 schreef Ouwesok het volgende:Alle directe portretten zijn bij twijfel af te stemmen tussen fotograaf en slachtoffer Het is met een beetje anticiperen prima mogelijk om uit de publicatiezone te blijven
Nog meer ideetjes
In tegenspraak met het streven een oplossing te vinden waarin iedereen zich kan vinden. Of althans, waarbij iedereen naar de meets toe kan komen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:12 schreef Bowiefan het volgende:Meeten is minimaal op de groepsfoto (die vanaf nu aan het begin van de meet zal worden gemaakt ) en dus op FOT verschijnen.
Hoe is dit?
beetje raar een verplichte groepsfotoquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:12 schreef Bowiefan het volgende:
[..]Meeten is minimaal op de groepsfoto (die vanaf nu aan het begin van de meet zal worden gemaakt ) en dus op FOT verschijnen.
Hoe is dit?
Eigenlijk net zo raar als wanneer je naar een meet komt en je aan het sociale proces onttrekt. Zeker voor de groepsfoto geldt dat je daar als deelnemer bijzonder creatief mee om kunt springen door je ergens redelijk anoniem in de achterhoede op te stellen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:09 schreef Ymke het volgende:
[..]
beetje raar een verplichte groepsfoto
precies wat ouwesok zei, maar dan anders geformuleerdquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik doe ook even een gooi, in navolging van Bowiefan:Groepsfoto's of snapshots van fotograferende FOK-kers (in meervoud) mogen gewoon geplaatst worden. Het is je eigen verantwoording om niet in de weg te lopen van fotografen die groepjes FOK-kers aan het fotograferen zijn. Portretfoto's worden volgens het piep-systeem geplaatst (dus worden verwijderd zodra het onderwerp het er niet mee eens is of zodra te verwachten is dat betreffende persoon het niet kan waarderen bijv. bij het van te voren aangeven dat zijn / haar gezicht niet op FOK mag verschijnen)
Wat denken we hiervan?
Jaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
precies wat ouwesok zei, maar dan anders geformuleerd
Het hoeft niet eens specifiek bij een meeting genoemd worden of elkaar fotograferen tot de opties behoort. Zoiets gebeurt spontaan, sporadisch of helemaal niet. Dat kun je van te voren niet vaststellen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:52 schreef PdeHoog het volgende:Portretfoto's worden volgens het piep-systeem geplaatst (dus worden verwijderd zodra het onderwerp het er niet mee eens is of zodra te verwachten is dat betreffende persoon het niet kan waarderen bijv. bij het van te voren aangeven dat zijn / haar gezicht niet op FOK mag verschijnen)
Wanneer we er even vanuit gaan dat je kunt weten wanneer iemand je op de korrel neemt, zouden we op het eind van een meetdag de situatie moeten hebben dat wat er op de kaartjes en de films staat gewoon public gegooid kan worden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik doe ook even een gooi, in navolging van Bowiefan:Groepsfoto's of snapshots van fotograferende FOK-kers (in meervoud) mogen gewoon geplaatst worden. Het is je eigen verantwoording om niet in de weg te lopen van fotografen die groepjes FOK-kers aan het fotograferen zijn. Portretfoto's worden volgens het piep-systeem geplaatst (dus worden verwijderd zodra het onderwerp het er niet mee eens is of zodra te verwachten is dat betreffende persoon het niet kan waarderen bijv. bij het van te voren aangeven dat zijn / haar gezicht niet op FOK mag verschijnen)
Wat denken we hiervan?
De 2e wel idd, die kan wat mij betreft weg,quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:58 schreef Xilantof het volgende:
precies wat ouwesok zei, maar dan anders geformuleerd
Tenzij je Ren-Je-Rot doet tegen een zelfontspannerquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:19 schreef Xilantof het volgende:
bij de groepsfoto kan je ook gewoon de foto maken, als persoon die er niet op wilt.
van je er automatisch buiten
bleek natuurlijk dat ik het lopend ook makkelijk gered had.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Tenzij je Ren-Je-Rot doet tegen een zelfontspanner
Dit is al de tweede keer dat ik half gequote wordtquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:11 schreef huiz het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens specifiek bij een meeting genoemd worden of elkaar fotograferen tot de opties behoort. Zoiets gebeurt spontaan, sporadisch of helemaal niet. Dat kun je van te voren niet vaststellen.
Als ik op een meeting kom en ik schiet wat groepsfoto's waar toevallig mensen op staan die er niet op willen, dan ga ik die foto's echt niet verwijderen van internet als er over geklaagd wordt.
ik ga ook lekker 200 rijden op de snelweg, maar ik zeg tegen de politie alvast dat ik niet geflitst wil worden en als dat per ongeluk toch gebeurt dan moet de politie maar een zwart balkje over mijn auto plakken![]()
Ik quote je half omdat ik het eens ben met het punt erboven, maar wilde reageren op het tweede puntquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat ik half gequote wordt. Ben ik nou ZO onduidelijk?
Het punt erboven stelt dat groepsfoto's of snapshots van fotograferende FOK-kers gewoon geplaatst mogen worden.
Portretfoto's zijn close-upsquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:57 schreef huiz het volgende:
[..]
Ik quote je half omdat ik het eens ben met het punt erboven, maar wilde reageren op het tweede punt
Ik ben niet van plan om bij elke piep een foto te verwijderen. Bij close-ups kan ik me dat voorstellen, dan is het netjes om vooraf te overleggen. Maar dat piepsysteem lijkt me dus niks.
Uhm ja... ik wilde reageren op jouw punt maar toen uit economisch inzicht besloten mijn post uit te breiden met wat extra opmerkingenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Portretfoto's zijn close-ups. Op het moment dat je groepjes gaat fotograferen, dan speelt het eerste punt. Kortom....je commentaar slaat niet helemaal op het punt waarbij het gegeven wordt
Voor zover ik tot op heden heb mogen aanschouwen zeggen de meesten hier toch zo ongeveer hetzelfdequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:08 schreef huiz het volgende:
Ik was van mening dat driekwart van de personen hier in veel topics continue langs elkaar heen praten, maar nu blijk ik ook al niet duidelijk te praten![]()
Een nieuwe discussie waardquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:10 schreef Ymke het volgende:
... een verplichte groeps foto ...
Jaaaaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:10 schreef Ymke het volgende:
Ik heb geen enkel probleem om op een meeting op de foto te gaan , maar het idee van een verplichte groeps foto , kom op zeg ik zit niet op de padvinderij.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:26 schreef huiz het volgende:
Je kunt ook nog altijd een valse baard of snor kopen, lijkt me wat prettiger dan een bivakmuts
Ik bedoel maar, wie herkent deze persoon nou nog?
[afbeelding]
Ik denk niet dat verplicht zo letterlijk genomen moet worden. Het staat iedereen natuurlijk vrij om niet in beeld te gaan staan. Meestal is een groepsfoto toch een leuke herinnering. Nu werd steeds een beetje aan het eind een groepsfoto gemaakt en misten er een aantal mensen. Door die aan het begin te nemen staat iedereen (die het wil) erop. Dat je dan met je snoet op fok verschijnt is daar in het vervolg een consequentie van.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:10 schreef Ymke het volgende:
Ik heb geen enkel probleem om op een meeting op de foto te gaan , maar het idee van een verplichte groeps foto , kom op zeg ik zit niet op de padvinderij.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:26 schreef huiz het volgende:
Je kunt ook nog altijd een valse baard of snor kopen, lijkt me wat prettiger dan een bivakmuts
[afbeelding]
Het maakt hem zelfs wat jonger!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:26 schreef huiz het volgende:
* bril iets optiltquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:26 schreef huiz het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
* bril iets optilt
It is I , LeClerc
En dat geeft gelijk de essentie wer van iets dat ik boven schreef. Dit konden de meesten van jullie niet weten. Stel je voor dat die baard bij mij een behoorlijk stuk oud zeer zou zijn geweest dat je met zo'n onschuldige soep even naar boven trekt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:23 schreef Ouwesok het volgende:
[afbeelding]
Het leuke (hoewel) is dat ik ooit in het kader van een huidirritatie noodgedwongen een baard gekweekt.
De soeppoging hierboven lijkt echt sprekend op hoe ik er toen uitzag, alleen droeg ik toen nog geen bril
Dat wist ik idd nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En dat geeft gelijk de essentie wer van iets dat ik boven schreef. Dit konden de meesten van jullie niet weten. Stel je voor dat die baard bij mij een behoorlijk stuk oud zeer zou zijn geweest dat je met zo'n onschuldige soep even naar boven trekt.
Aan de andere kant weet de soeper niet wat hem overkomt wanneer ik dan ineens begin te vragen of dat asteblieft weg kan. Bovendien weet ik dat de meesten hier het 'baardverhaal' helemaal niet kennen.
Ymke doet niet aan discussies.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:13 schreef huiz het volgende:
[..]
Een nieuwe discussie waard![]()
OMG, dit is serieusquote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:21 schreef Ouwesok het volgende:
Het lijkt er dus op dat we een soort 'gedragscode' voor meetdeelnemers moeten gaan verzinnen, waardoor we in de toekomst gewoon eerst kunnen fotograferen en dan pas nadenkenprecies zoals het hoort
Het probleem met die gedragscode is dat ik hem niet bij voorkeur niet zelf definiëer, maar dat we dat met onze immer goedlachse gezellige community samen doenprecies zoals het hoort
Rest van discussie niet gelezenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
OMG, dit is serieus
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Rest van discussie niet gelezen
De rel is al lang voorbij Loedertjequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Iets over verplichte groepsfoto's die men na de meeting op fok gaat plaatsen.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De rel is al lang voorbij LoedertjeIk begin zelfs al weer een beetje trek in een FOT-meet te krijgen
Nee hoor, vrijwel bij elke meeting komt dit *probleem* weer bovendrijven (duik maar eens in de FOKgeschiedenis)quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De rel is al lang voorbij Loedertje
En omdat we bij FOT-meets nogal veel fotograferen zijn we binnen dit topic bezig om daar eens volwassen afspraken over te maken. Die gaan iets verder dan een al dan niet verplichte groepsfoto.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nee hoor, vrijwel bij elke meeting komt dit *probleem* weer bovendrijven (duik maar eens in de FOKgeschiedenis)
Blij dat het voorbij isquote:@FOT-users : Produktief weekje geweest. Ik heb er nu wel zoveel vertrouwen in dat ik er zachiesaan eens aan ga denken om eens weer een leuke meet te gaan verzinnen
. vraag me niet wat het wordt, dat mot nog ff broeien
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blij dat het voorbij is
Overigens staan er nog genoeg ideeen in het meet-topic hoor, dus doe rustig aan
Hm, belachelijk...er wordt hier niet genoeg gereld zeker?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook
Helaas is vanavond zo ongeveer de hele crew over mij heengevallen.
Mijn conclusie: Ik mag jullie geen medezeggenschap geven over hoe we bij meets met elkaars beeldmateriaal omspringen of aan elkaar kenbaar maken dat we wel of niet op het forum willen verschijnen.
Alles blijft dus gewoon bij het oude en je kunt dus gewoon jezelf de hele dag gewillig laten fotograferen en dan na de meet gaan lopen miepen dat je niet met je hoofd op het forum wilt. Overleg is uit den boze.
Een en ander heeft tot gevolg dat mijn meetlust inmiddels weer onder het nulpunt ligt, en mijn Fok!lust inmiddels ook tot een gevaarlijk laag niveau is gedaald.
Zonder mij dan, ik doe het niet meer.quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:05 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hm, belachelijk...er wordt hier niet genoeg gereld zeker?Nou dan spreken we dat niet op het forum af, maar aan het begin van elke meet even een groepsoverleg
![]()
Wat heeft FOK hier in godsnaam mee te maken? Het zijn ONZE meets......wij bepalen welke foto's we laten zien en onder welke voorwaarden. FOK heeft daar echt HELEMAAL NIETS over te zeggen!quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook
Mijn conclusie: Ik mag jullie geen medezeggenschap geven over hoe we bij meets met elkaars beeldmateriaal omspringen of aan elkaar kenbaar maken dat we wel of niet op het forum willen verschijnen.
Alles blijft dus gewoon bij het oude en je kunt dus gewoon jezelf de hele dag gewillig laten fotograferen en dan na de meet gaan lopen miepen dat je niet met je hoofd op het forum wilt. Overleg is uit den boze.
Ik kan het me voorstellen, Ouwesok, maar het is heel simpel.....wij mogen elke foto op internet zetten die we willen. Dat betekent voor degenen die niet op FOK cq. internet willen komen met hun gezicht dat ze dat OF zelf aftikken met de betreffende fotograaf OF zorgen dat ze niet in de weg lopen. De verantwoordelijkheid ligt dan geheel bij de personen die niet op FOK willen verschijnen om wat voor reden dan ook.quote:Een en ander heeft tot gevolg dat mijn meetlust inmiddels weer onder het nulpunt ligt, en mijn Fok!lust inmiddels ook tot een gevaarlijk laag niveau is gedaald.
pssssst....zie post hierbovenquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zonder mij dan, ik doe het niet meer.
Zow, even een kwartquotequote:Op zondag 31 oktober 2004 00:00 schreef Ouwesok het volgende:
En dan een driekwartquote:quote:Mijn conclusie: Ik mag jullie geen medezeggenschap geven over hoe we bij meets met elkaars beeldmateriaal omspringen of aan elkaar kenbaar maken dat we wel of niet op het forum willen verschijnen.
Een en ander heeft tot gevolg dat mijn meetlust inmiddels weer onder het nulpunt ligt, en mijn Fok!lust inmiddels ook tot een gevaarlijk laag niveau is gedaald.
Wat is een FOT meet zonder Ouwesok?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zonder mij dan, ik doe het niet meer.
Goeie oplossing Bowiefanquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:24 schreef Bowiefan het volgende:
Geweldig, wij proberen iets op een fatsoenlijke manier te regelen hier als FOTters onder elkaar, we zijn eruit en dan komt er een 'crew' nog ff vertellen dat het zo niet kan?
Dan komt diezelfde crew toch lekker onze Napraattopic's regelen...
Mogen zij de foto;s weghalen waar iemand problemen mee heeft, lekker makkelijk toch? hoeven we het zelf niet meer te doen.
Prima geregeld lijkt mij, hebben de moderaters hier het ook niet zo druk meer
Ik vind met name de inmenging van de FOK-crew hier niet echt van toepassing eigenlijkquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:39 schreef beertje_ het volgende:
Grrrr, hier kan ik toch zo kwaad om worden!!!
Oftewel ik ben woest![]()
![]()
Krijg bepaalde neigingen om hier wat neer te smijten maar in dit geval is dat niet fair tegenover K-man.
net aangepast maar ben nog lang niet uitgeraasdquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind met name de inmenging van de FOK-crew hier niet echt van toepassing eigenlijk
Ja baasquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:55 schreef Ouwesok het volgende:
Kinders, dit gaat de verkeerde kant op. Men is er in de crew nogal over gevallen dat ik afspraken wil maken die boven de Fok!policy uitstijgen, en daar ben ik het als mod niet mee eens. That's all.
Ik heb in mijn modrol dat Fok!beleid uit te voeren en dus zijn eigen afspraken binnen FOT ongewenst en dus doen we het niet. Jammer maar helaas
Ga nu alleen niet ff met mekaar die crew afbranden, da's in de eerste plaats niet goed voor je toetsenbord en in de tweede plaats not-done wat uw mod betreft.
Begrepuh
quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
een meet naar Emmen bijvoorbeeld, waar alle dieren weer opgejaagd gaan worden
Jazeker mag datquote:Op zondag 31 oktober 2004 01:02 schreef PdeHoog het volgende:
Mag ik dan wel vragen wat de FOK-policy is op het gebied van plaatsen van foto's?
I see.....quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Jazeker mag dat.
komt ie:
De policy is dat je geen foto's plaatst van mensen in het algemeen als die het met publicatie niet eens zijn. Wanneer iemand aangeeft dat een foto uit een topic verwijderd moet worden moet ie verwijderd worden anders doet een mod of een admin dat en kunnen disciplinaire maatregelen genomen worden.
Ik heb geprobeerd om dat specifiek voor onze meets tot iets werkbaars om te zetten, maar dat viel compleet in verkeerde aarde, want het zou wel eens haaks op de policy kunnen staan (in werkelijkheid durf ik mijn hoed eronder te verwedden dat onze set afspraken strenger en eenduidiger, maar vooral werkbaarder zouden zijn dan de Fok!policy, maarja....de twee ellen, lezen en luisteren....)
Groentenboeren verkopen toch geen deegrollers?quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:18 schreef beertje_ het volgende:
Zal ik van de week toch maar even langs de groentenboer?
Doe het met plezier hoor
U gaat door voor een EOS300D of een D70quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:28 schreef Bowiefan het volgende:
Eigenlijk veranderd er dus gewoon niks....
We geven gewoon bij elke meet aan dat dit en dit de regels zijn en dat wanneer je er mee accoord gaat je je fijn kunt gaan opgeven voor de meet, enige verschil is nu alleen dat de modjes er dus vanwege de FOK policy geen mening over mogen hebben.
En mocht een meeter achteraf dan alsnog trubbels hebben met het plaatsen van zijn giechel dan is dat zeer waarschijnlijk zijn laatste meet geweest, of de volgende loopt die er alleen
nee, maar ze hebben wel papieren zakkenquote:Op zondag 31 oktober 2004 01:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Groentenboeren verkopen toch geen deegrollers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |