abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1600982
[bron: Webwereld.nl]

Sinds 6 september laat KPN geen sms-berichten meer toe die afkomstig zijn van sites die gebruikmaken van het Zuid-Afrikaanse netwerk MTN. KPN heeft tot deze maatregel besloten, omdat MTN geen overeenkomst wil sluiten met KPN.

"We hebben een aantal malen geprobeerd om een overeenkomst te sluiten met MTN, maar MTN heeft onze voorstellen telkens naast zich neergelegd. Daarom waren we genoodzaakt om het MTN-verkeer af te sluiten", aldus Caroline Ubachs van KPN Mobile.

Twee weken geleden zei Ubachs nog dat KPN Mobile alleen in het 'uiterste geval' zou stoppen met de doorgifte van sms-berichten. "Dat punt was nu bereikt. We hebben geprobeerd te overleggen, maar daar is niets uitgekomen."

Hoeveel sms-berichten klanten van KPN Mobile via het MTN-netwerk ontvangt, kan Ubachs niet zeggen. "Maar het gaat om flinke aantallen."

Dat was ook de reden dat KPN besloot om sms-berichten van MTN te blokkeren. "Er was sprake van situatie die financieel niet gelijkwaardig was. Er kwamen veel meer sms-berichten van MTN naar KPN dan omgekeerd." Telecombedrijven verdienen niets aan binnenkomende sms-berichten, maar zijn wel geld kwijt aan de benodigde netwerkcapaciteit.

Twee weken geleden besloot Dutchtone al om het sms-verkeer van enkele internetsites tegen te houden. Dutchtone noemde toen de kosten en mogelijke overbelasting van het netwerk als reden voor de beslissing.

Ook in het geval van Dutchtone ging het om sms-berichten die afkomstig zijn van MTN. MTN exploiteert onder meer de site smsmtn.com. Wereldwijd worden er meer dan 1 miljoen sms-berichten vanaf die site verstuurd.

KPN-klanten kunnen nog wel sms-berichten ontvangen die vanaf de sites van bijvoorbeeld Genie en Hi worden verstuurd.

maandag 10 september 2001 @ 13:32:56 #2
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_1601096
En ICQ? Of gaat dat ook via MTN?
pi_1601191
quote:
The SMS message to Campos @Server (Private Cellular) was sent.
A notification will be sent to you once the message is received.

Sending this message was powered by:
airbornww.com
The message was delivered to recipient by: Telfort, Netherlands.

Dus ja, ben bang van wel , want airbornww is een onderdeel van MTN geloof ik, staat ook op www.mtnsms.com

[Dit bericht is gewijzigd door campos op 10-09-2001 13:47]

maandag 10 september 2001 @ 13:57:38 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1601302
quote:
Op maandag 10 september 2001 13:21 schreef rick82 het volgende:Wereldwijd worden er meer dan 1 miljoen sms-berichten vanaf die site verstuurd.
Per minuut, uur, dag, mweek, maand, jaar?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1601313
Dutchtone had dus gelijk dat ze zeker niet de enige zouden blijven.

Voorspelling: morgen Telfort, overmorgen Libertel en Ben...

maandag 10 september 2001 @ 14:40:05 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1601608
Wat is het nut van die sms dienst dan, als iedereen ze blokkeert?

Ik vind het overigens wel schandalig dat men zomaar je berichten niet meer doorstuurt.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1602249
Lekker heh dat SMSen en daar betaal je je dan scheel voor.
pi_1602314
quote:
Op maandag 10 september 2001 15:52 schreef HartSlag het volgende:
Lekker heh dat SMSen en daar betaal je je dan scheel voor.
ja..

en die berichten zijn ook nog es extreem kort (en kom nou niet met de opmerking dat het daarom ook Shortms heet)

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1610825
naar dutchtone kun je nu maar beter via lycos zenden geloof ik en naar libertel gewoon nog via mtn gelukkig!
maar tis idd dikke onzin!!
pi_1610833
daar had ik gelukkig geen last van.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1616760
http://www.hotsms.com

max. 5 sms per dag
maar verder ideaal!

Eigennummer wordt meegezonden, komt (praktisch) altijd aan, en je kan de reclame kiezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')