Het is weinig. Dat gaf ik zelf ook aan. Sterker nog, het is te weinig.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
180 lijkt mij ook wat weinig, maar goed, ik heb daar helemaal geen verstand van.
Idd hopen dat het door het geregel nu weer een beetje bij trekt!
Wat heb ik me geergerd aan dat artikel zegquote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:26 schreef poemojn het volgende:
*schijnt niet altijd goed te werken bij bv: lactatiekundige.
Zielepietjequote:Op woensdag 27 oktober 2004 21:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik kon gisteren niet posten maar Joshua had gisteren zijn eerste tandje * O *
En er zijn er nog 3 aan het doorbreken, dus het arme jong heeft een temperatuurtje en is verkouden aan het worden - O - Dus voor hem niet zo'n pretjeHij is ook erg huilerig
wij hebben ook besloten niet mee te doen en hem gewoon bij de apotheek te bestellen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:42 schreef poemojn het volgende:
Het gaat dus om het nieuwe vaccin dat het NVI ontwikkelt? Dat nog niet eerder op mensen is getest? Ik zou dat niet op Myrthe durven testen.En die 3 keer bloedafnemen lijkt me ook niets eerlijk gezegd.
Normaal moet je er voor betalen om zomaar m'n teksten te gebruiken maar vandaag mag je hoorquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:24 schreef Catootje het volgende:
goed he....en ik ben een jankmoeder dus ik jankte wat af vandaag (ze kan elk moment echt gaan kruipen)
(ik heb nl wel eerder gehuild om kleine dingen maar nooit zo oprecht als om haar....)
hahahaha!! Ja, het is een ware zin LB..wacht maar, als Jolietje kan zitten, of tandjes of....*zaddoekies klaarlegt* Ik kan me nu niet voorstellen hoe ik bv een afstuderen zou trekken zeg. Volgens mij huil ik de hele boel bij elkaar!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:25 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Normaal moet je er voor betalen om zomaar m'n teksten te gebruiken maar vandaag mag je hoor
Ze zit er echt stoer bij!
Was dat ook na drie weken? Dus was hij dat aangekomen in 3 weken tijd?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:47 schreef phluphy het volgende:
Oh ja Sugar Danyel was ook maar 160 gram aangekomen, ik vond dat wat weinig, maar de arts zei dat ik me niet druk moest maken en me niet blind moest staren op schema's (hé, hier hebben we die beruchte schema's weer)![]()
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen (misschien zelfs wel hier op fok) maar dat was een soortgelijk verhaal behalve dan dat dat kindje duimde en zo het pleistertje los in zijn mond kreeg. Wil geen paniekzaaien maar als Morris een duimer is moet je het pleistertje er maar ff af gaan peuteren misschienquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:57 schreef snoopy het volgende:
Nu is het ontsmet en er zit een pleistertje omheen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:22 schreef Spindizzy het volgende:
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen (misschien zelfs wel hier op fok) maar dat was een soortgelijk verhaal behalve dan dat dat kindje duimde en zo het pleistertje los in zijn mond kreeg. Wil geen paniekzaaien maar als Morris een duimer is moet je het pleistertje er maar ff af gaan peuteren misschien
Dat was in 1,5 week. Maar het principe blijft hetzelfde denk ik. Ze heeft me echt helemaal overtuigd hoor dat ik me daar niet zo druk om moet maken. Het belangrijkste is dat ze aankomen, en ach, als het niet volgens de schema's is, so be it. Je zal zien dat Maria opeens een groeispurt krijgt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:40 schreef Sugar het volgende:Was dat ook na drie weken? Dus was hij dat aangekomen in 3 weken tijd?
Ja en daarom staat dat ding dus ook op jou te wachtenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:14 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik zie dat dus al helemaal voor me he zo'n dubbel gevouwen Jolie in de tummytub![]()
Nou, dat vroeg ik me ook al af jaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:33 schreef E.T. het volgende:
(ik vraag me altijd af wat de kinderen die nu al in ski-pakken en in de voetenzak in de wagen zitten aankrijgen als het een graad of 5 is? of als het vriest?)
Zoë doet exact hetzelfde met een spuugdoekje vindt ze heerlijk. Ik laat het maar zo en idd met de nacht haal ik hem ook wegquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:58 schreef LadyS het volgende:
Amber slaapt graag, of liever gezegd: valt graag in slaap, met een spuugdoekje. Daar ligt ze dan mee te frunniken en dat hangt dan lekker in haar gezicht. Het ziet er schattig uitmaar is het wel verstandig..? Voor de nacht haal ik het sowieso weg.
Nope !quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:12 schreef Luchtbel het volgende:
Heeft ie anders geen sokken aan dan?
Nee hoor absoluut geen haast mee, gooi alleen een klein schepje door de laatste voeding als gewenning. Heb geen zin in krampjes ellende dus bouw het heel rustig opquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:02 schreef Luchtbel het volgende:
Ben je al begonnen met dat 4 flessen gebeuren Rottdog?
Mijn CB-arts (die over voeding voor babietjes slechts 1 ding lijkt te weten: ze moeten af en toe wat etenquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:23 schreef poemojn het volgende:
Pluisje, ik dacht eigenlijk dat de officiele richtlijn voor cb's nu ook voor flesvoeding op 6 maanden staat? Misschien is het bij fv voor de mondmotoriek in elk geval wel beter om vroeg te beginnen met bijvoeding maar ik dacht dat ze nu zeggen dat de darmen bij 6 maanden gewoonlijk pas voldoende ontwikkeld zijn.
Tip: tijdens het wassen in een lingerienetje stoppenquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:44 schreef lady-wrb het volgende:
bofferd, die van mij zag altijd kans om minimaal 1 sok te verspelen.
en anders verdwenen ze wel in de wasmachine
Die zijn idd ideaal!!! Prenatal heeft ze trouwens ook, maar dan van een iets dikkere(lees: warmere) uitvoering voor (als ik me niet vergis) iets van 8 of 9 euro!quote:Op zondag 31 oktober 2004 10:13 schreef E.T. het volgende:
De leren slofjes van de Hema hebben wat dat betreft 2 functies: ze zorgen ervoor dat de sokken beter aanblijven en ze heeft warmere voeten buiten
Da's nog eens de helft goedkoper ook!quote:Op zondag 31 oktober 2004 10:19 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Die zijn idd ideaal!!! Prenatal heeft ze trouwens ook, maar dan van een iets dikkere(lees: warmere) uitvoering voor (als ik me niet vergis) iets van 8 of 9 euro!
Dat wil ik ook altijd, maar dat netje is ook altijd kwijtquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
Tip: tijdens het wassen in een lingerienetje stoppen
hihihi...nee daan krijgt alleen skipak aan op het open veld aan zee waar ik de hond uitlaat en dan geen voetenzak. Normaal in de stad krijgt ze ook veel minder aan: een dikke trui of halfjas en dan wel voetenzak die openkan in de winkel. Maar daar is het dus beschut, ik loop vaak in de volle wind en die wind is vaak koud. Nu het zo zacht is doe ik ook geen skipak aan maar we hebben wel al dagen gehad waar er echt een koude wind stond....vandaarquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:33 schreef E.T. het volgende:
Saskia heeft meestal ongeveer hetzelfde als ik aan.
rompertje (zonder mouwen), shirt met lange mouwen en buiten een 'half'-jas. (tussen zomer- en winterjas in) of een spijkerjack met een bodywarmer eroverheen. En zelfs dan ligt ze af en toe nog te piepen dat ze 't warm heeft (ze gaat dan aan haar jas plukken).
De echte dikke kleren bewaar ik voor als 't ook koud is.
(ik vraag me altijd af wat de kinderen die nu al in ski-pakken en in de voetenzak in de wagen zitten aankrijgen als het een graad of 5 is? of als het vriest?)
*plakt matrassen tegen tafelpunten* Wat een spanennde tijd ga je tegemoet zeg, leuk hoor!! Wat groot, staanquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:32 schreef Luckepuk het volgende:
Suus staat op handen en voeten naast me op de grond, ik zeg tegen hub: "Ik zweer het, die gaat binnenkort vanuit die houding sta...." en ze gaat gewoon in 1x staan!!!!!!!!!
kon haar nog net opvangen anders had ze dus achterover gelegen.....
en nu net probeert ze van box naar tafel over te stappen en ze grijpt net mis... [afbeelding] Kon haar net grijpen anders had ze de punt van de tafel in haar voorhoofd gehad! [afbeelding]
*sleept alle matrassen de woonkamer in*
O, maar dat doen we ook hoor, als hij krampjes heeft. Maar nu heeft ie daar geen last van. Hij ging altijd meteen slapen zodra hij het bed zag, maar nu opeens niet meer. Misschien wil hij inderdaad graag bij ons zijn (en wij bij hem, als-ie zo lekker rustig blijft)quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:31 schreef Anitra het volgende:
Het kan zijn dat hij idd gewoon lekker bij jullie wil zijn. Als Djulian zo'n dag heeft dan neem ik hem zo veel mogelijk bij me en dan slaapt hij bij mij op schoot. (vooral toen hij die erge pijnaanvallen had door zijn voeding) Heb toen wel eens tot half 3 snachts met hem gezeten voor hij in zijn wieg in slaap viel.
Klopt, eerst had hij altijd meer moeite met poepen en huilde daarom ook veel. Dat schijnt nu een stuk beter te gaan (kan dat door Cinababy komen) ? Wie weet is hij daardoor minder moe nu.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:34 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien wil hij dan gewoon niet slapen? Is ie minder moe. Jolie kon eerst ook heel moeilijk poepen en was altijd doodop als het d'r dan eindelijk gelukt was. Dat kan misschien ook schelen?
Over dingen andersom doen en regeldagen weet ik niets, wij hebben dat soort dingen niet echt. Maar ik geloof dat met 6 weken wel regeldagen zijn, dat is ie nu ook toch?
Probeer hem anders ff bij jullie in de buurt te laten slapen, misschien trekt het zo wel bij en anders kan je over een tijdje proberen hem wakker te houden tijdens het voeden? Koude voetjes maken, wangetje kriebelen....als het moet dan.
In tegenstelling tot sommige mensen, ben ik het daar wel mee eens hoor. Tuurlijk je hoeft ze niet altijd meteen op hun wenken te bedienen maar in mijn ogen vragen ze gewoon waar ze behoefte aan hebben. Vragen ze om aandacht, nou dan hebben ze dat nodig. Maar goed, dat is iets waar je voor je zelf en Danyel een weg in moet vinden. Probeer gewoon wat hij fijn vindt, ze kunnen best wat hebbenquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:50 schreef phluphy het volgende:
Klopt, eerst had hij altijd meer moeite met poepen en huilde daarom ook veel. Dat schijnt nu een stuk beter te gaan (kan dat door Cinababy komen) ? Wie weet is hij daardoor minder moe nu.
Hij is nu 7 weken, maar heeft wel 1 week "gemist" toen hij slapend werd gehouden.
Wakker houden tijdens het voeden hebben we geprobeerd, zonder succesHet enige dat helpt is luier verschonen
![]()
Hoe dan ook, we houden hem gewoon bij ons, is voor hem prettig en dus voor ons ook.
Wijsneuzen op het CB zeiden dat je ze op deze leeftijd nog niet kan 'verwennen' en dat het niet erg is dat je ze niet dwingt in bed te slapen.
pluph, ik heb deze post en de volgenden gelezen en ineens schoot mij te binnen dat je misschien 'gewoon' met Danyel zijn ritme mee kan gaan , dus voeden als hij wakker is en niet als hij slaapt, misschien geeft hem dat tijdens het wakker zijn wel afleiding. En ik kan mij ook voorstellen dat het voor hem prettig is om een volle maag te krijgen als hij wakker is. succes en een kus voor Danyelquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:21 schreef phluphy het volgende:
HELLUP !!!
Ik weet dat het al eerder ter sprake is geweest maar ik wilde nog even weten hoe het zat.....
We hebben hier opeens te maken met een "omgekeerd schema" of zo![]()
Tijdens het voeden slaapt Danyel als een os. Zodra we hem in bed leggen gaat-ie krijsen. Pak je hem uit bed, is-ie gelijk stil.
Zou het verlatingsangst kunnen zijn? (komt wel eens voor bij baby's met ziekenhuishistorie)
Of een regeldag? (Hoe vaak kwamen die ook al weer voor, wanneer, en hoe lang duren ze?)
Wat zou het verder nog kunnen zijn?
En vooral: wat doe je eraan?
Opmerking: normaal gesproken was hij juist altijd huilerig bij het voeden omdat hij dan ook moest poepen (en dat kostte nogal moeite). We gebruiken sinds vrijdag Cinababy, en ook krijgt hij medicijnen tegen maagzuren.
Als ik kon kiezen zou ik daar ook voor kiezen, maar we kunnen niet kiezen, want het gegil gaat door ook al lig je met hem in bedquote:Op zondag 31 oktober 2004 20:05 schreef Luchtbel het volgende:
ik word gekker van gegil dan van weinig slaap.
Jep maar voor mij voelt het toch anders als ze naast me gilt dan op een afstandje, zit tussen m'n oren hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:15 schreef phluphy het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen zou ik daar ook voor kiezen, maar we kunnen niet kiezen, want het gegil gaat door ook al lig je met hem in bed![]()
dan zit datzelfde bij mij ook tussen de oren, want zo zie en voel ik dat ook.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:16 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Jep maar voor mij voelt het toch anders als ze naast me gilt dan op een afstandje, zit tussen m'n oren hoor.
zou hij abc dophilus mogen? Hielp bij Danielle als een trein, heb nog nooit gehoord dat het niet werkte. Het is een poeder dat je steeds net voor of na de voeding kan geven..een piiiiieeepklein beetje op een vochtig gemaakte pink en in het mondje....echt waar, werkt heel goed en ik weet dat veel kinderdagverblijven het ook gebruiken (is wel heel duur, maar je kan er wel acht kinderen mee helpenquote:Op zondag 31 oktober 2004 19:20 schreef phluphy het volgende:
Nog een vraagje![]()
Nu is hij wel wakker bij het voeden, maar heeft-ie vreselijke krampjes (toch, ondanks Cinababy)![]()
Uit ervaring weten we dat dit 5 a 6 uur kan duren. Meestal houden we het een paar uur vol om hem bij ons te houden, maar op een gegeven moment moeten we toch echt slapen. We leggen hem dan toch maar in bed en dan laten we hem huilen tot hij uiteindelijk in slaap valt.
Dit kan wel een uur duren, en ik heb er gemengde gevoelens bij. Je kan op dat moment echt niets voor hem doen, dus kan je toch beter maar proberen zelf wat te slapen?![]()
Hey dank je! Hij is kei leuk iddd maar helaas geen geld voor. Misschien kom ik zoiets nog wel es ergens tegen! Wel bedankt!quote:Op maandag 1 november 2004 09:25 schreef ezzi het volgende:
even tussendoor... LUCHTBEL? Als je dit nog leest, ik kom net een Ebay veiling tegen die je misschien wel leuk vindt.... http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)item=6717376745&rd=1
*ezzi shopt verder*
hahaaa, hoe herkenbaarquote:Op maandag 1 november 2004 10:50 schreef pluisje het volgende:
Zo klein, en nu al zo uitgekookt
Zeg hoor eens even Mevrouw Phluphy, je moet niet aan jezelf gaan twijvelen om wat anderen vinden of denken. Iedereen heeft overal wel een mening over en doet de dingen op zijn eigen manier. Je doet toch wat het beste is voor Danyel en voor jullie zelf. Pas als je dat niet meer doet mag je gaan twijvelen! Je doet het hartstikke goedquote:Op maandag 1 november 2004 10:37 schreef phluphy het volgende:
Miss-D & Sugar Voor mijn gemoedsrust is het fijn te lezen wat jullie schrijven. Het staat haaks op wat de rest schreef en ik begon al aan mezelf te twijfelen. Ons gevoel zegt inderdaad soms dat we op dat moment ook aan onszelf moeten denken. Wij hebben vanaf de geboorte nogal wat meegemaakt en dat hakt er behoorlijk in. De lollie was al op toen we eraan begonnen.
Wat niet wegneemt dat ik het prettig vind dat het gelukkig niet vaak voorkomt dat we hem dat uurtje laten huilen. En wat nog beter is: het schijnt steeds beter te gaan (huilperiodes worden korter).
Dat vraag ik me ook af, Giulia wil al een tijdje niet meer in de wagenbak.. En nu zat ze steeds in de maxi cosi (als ik even snel de stad in moest ofzo) Maar nu is voor de tweede keer de adaptor stuk (en ik vind het te link worden, want twee keer kapot = Giulia 2 keer bijna op de grond!!)quote:Op maandag 1 november 2004 11:20 schreef Sjeen het volgende:
-knip-
Vraagje: Isa is nu 3,5 maanden en ligt nog in de kinderwagenbak (is nu 60cm ofzo en de bak is 70 cm) Vanaf wanneer kan/moet ze in de wandelwagen? Ik zag dat Ambertjeal in het wandelding zit. Wilde zij niet meer in de bak, of is ze eruitgegroeid?
Knuffels
Sjeen
Ah kijk, dat verklaart. Ik moet de bak ombouwen naar wagen. Dus da's iets definitiever dan. Nu doe ik haar idd soms in de maxicosi voor korte stukjes.quote:Op maandag 1 november 2004 11:56 schreef LadyS het volgende:
Als we lang weggaan doe ik amber nog wel in de bak. Of als het echt @%^%*-weer is. Maar voor de wandeling met de hond doe ik haar in de kinderwagen.. (die wandelingen duren vaak wel anderhalf uur ofzo) Amber valt er ook wel lekker in in slaap.
Dus het ligt hier een beetje aan de situatie
-knip-
Phluph, ik denk niet dat het heel veel kwaad kan om over te stappen hoor. Maar je zou het er ook bij kunnen geven misschien?quote:Op maandag 1 november 2004 11:16 schreef phluphy het volgende:
Aarch... al die goede verhalen of ABC dophilus... ik zou het liefst meteen overstappen. Hoe slecht zou dat zijn om ineens iets anders te gaan proberen ?
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb Judith ook wel eens (of eigenlijk best vaak) laten huilen. Meestal was dat hooguit een kwartier, maar soms ook wel een uur. Met een overspannen man kwam alles op mij neer en dan kun je gewoon soms niet meer. Ik denk dat het zelfs beter was voor Judith, omdat ik haar toch niet kon troosten en mij alleen maar wanhopig voelde (en dat hebben baby's, volgens mij, best door).quote:Op maandag 1 november 2004 12:28 schreef piglet het volgende:
Verder moet je je niet te druk maken om het laten huilen hoor! Als het af en toe een uurtje is zodat jullie bij kunnen tanken, so be it. Jullie situatie is zo anders dan die van de gemiddelde jonge ouders...
Lieve fluf, wil je alsjeblieft nooit meer aan jezelf twijfelenquote:Op maandag 1 november 2004 10:37 schreef phluphy het volgende:
Miss-D & Sugar Voor mijn gemoedsrust is het fijn te lezen wat jullie schrijven. Het staat haaks op wat de rest schreef en ik begon al aan mezelf te twijfelen. Ons gevoel zegt inderdaad soms dat we op dat moment ook aan onszelf moeten denken. Wij hebben vanaf de geboorte nogal wat meegemaakt en dat hakt er behoorlijk in. De lollie was al op toen we eraan begonnen.
Wat niet wegneemt dat ik het prettig vind dat het gelukkig niet vaak voorkomt dat we hem dat uurtje laten huilen. En wat nog beter is: het schijnt steeds beter te gaan (huilperiodes worden korter).
ikkie heb bij de kringloop een suede bloes gekocht en mijn dure Daisyroots (soort Robeez) nagemaaktquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:31 schreef E.T. het volgende:
Da's nog eens de helft goedkoper ook!(bij de hema zijn ze 18 euro ofzo)
Maar ik heb ook nog stoere Robeez liggen, maar die zijn nog (veel) te groot (maatje 6-12 maanden en saskia is 8 maanden..)
Wij hoeven niks om te bouwen... het wandelgedeelte zit er standaard op en als dat helemaal plat zit, kan daar de bak opquote:Op maandag 1 november 2004 12:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ah kijk, dat verklaart. Ik moet de bak ombouwen naar wagen. Dus da's iets definitiever dan. Nu doe ik haar idd soms in de maxicosi voor korte stukjes.
Wat doe je nu wel/niet wat je eerst niet/wel deed dan?quote:Op maandag 1 november 2004 12:28 schreef piglet het volgende: het lijkt er op dat mijn eet- en drinkgewoonten de boosdoener was
Is handjes open een teken van ontspanning? dat weet ik dus echt nietquote:Op maandag 1 november 2004 21:09 schreef Karin het volgende:
Wat mooi PhluphyDanyel ziet er daar heerlijk ontspannen uit, handjes lekker open
Ja dat heb ik volgens mij ergens gelezen. Ik werd er altijd op gewezen door de kraamvisite, dat Bram tijdens het slapen zijn handjes open had. En ik merkte het inderdaad in bad, dan gingen die handjes ook open.quote:Op maandag 1 november 2004 21:11 schreef Anitra het volgende:
[..]
Is handjes open een teken van ontspanning? dat weet ik dus echt niet
Heel erg oppassen met kruiden in/bij het eten en geen Dubbelfris appel/zwarte bes meer (ik las nl ergens dat baby's niet alleen last van sinasappelsap maar ook van appelsap kunnen hebben). Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ga het niet weer testenquote:Op maandag 1 november 2004 18:59 schreef phluphy het volgende:
Wat doe je nu wel/niet wat je eerst niet/wel deed dan?
Ik heb daar niet verder in gekeken dan de groeicurve invullenquote:Op maandag 1 november 2004 21:13 schreef snoopy het volgende:
In het groeiboek van het cb staan wat betekenissen van de houding van de handjes en de manier waarop je baby kijkt.
met natuurlijk de toevoeging: Dit zijn natuurlijk maar voorbeelden. Elk kind is weer anders, dus ook de bewegingen van jouw kind kunnen andere betekenissen hebben![]()
Daarom heb ik dat zinnetje erbij gezet Anitra: elke baby is anders. Dus niet ongerust maken hoorquote:Op maandag 1 november 2004 21:40 schreef Anitra het volgende:
Hij heeft zijn handjes bijna nooit open en als hij ze open heeft zijn ze vingers nog gespannen. Zo eens opletten als hij in bad zit, maar volgens mij heeft hij ze dan ook dicht
Daarom vroeg ik ook voor jezelfquote:Op maandag 1 november 2004 23:02 schreef phluphy het volgende:
Luchtbel, we hebben inderdaad ook foto's gemaakt waar we helemaal op staan, maar die vond ik iets te *ahum* privé (veel bloot) om hier te plaatsen![]()
ik doe het gewoon met een beetje water 'oplossen' (en ook wel eens gewoon door het flesje bv in).quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:44 schreef phluphy het volgende:
Catootje of Piglet Hoe dienen jullie ABC Dolphinus toe? In de winkel zeiden ze: pink natmaken, in poeder "dompelen" , pink in mond baby en poeder eraf laten sabbelen.
Probleempje: Danyel sabbelt niet
Edit - aanvullende vraag : en hoe lang duurt het voordat het werkt?
Met je pink aan zn tong of wang vegen, zo slikt hij het toch ook wel door?quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:44 schreef phluphy het volgende:
Catootje of Piglet Hoe dienen jullie ABC Dolphinus toe? In de winkel zeiden ze: pink natmaken, in poeder "dompelen" , pink in mond baby en poeder eraf laten sabbelen.
Probleempje: Danyel sabbelt niet
Edit - aanvullende vraag : en hoe lang duurt het voordat het werkt?
Ik herken het wel. Toen Djulian savonds rustiger werd, werd hij smorgens ook eerder wakker. Na een paar dagen sliep hij gewoon weer de nacht door. We leggen Djulian niet op bed na de voeding van 20 uur, maar houden hem beneden, lekker spelen, lekker kletsen en als hij rond een uur of 22 uur onrustig word dan gaan we badderen met hem, daarna laatste fles en dan slapen in de wieg.quote:Op woensdag 3 november 2004 07:00 schreef Sugar het volgende:
Maria is haar ritme een beetje kwijt en wordt elke ochtend (nou, nácht eigenlijk) rond 5 uur al wakker! Ik wil niet weer nachtvoedingen gaan geven...![]()
Ik dacht eerst dat ik dus te weinig bv had en dat ze daardoor eerder honger heeft. Maar gisteravond een fles gegeven om twaalf uur pas en tóch was het weer raak om 5 uur. Hebben julie dat ook weleens gehad met jullie kindjes?
Eerst legden we haar nooit in bed na de voeding van 19.30-20.00 u., maar de laatste dagen wel. Eerst sliep ze dan halfjes op de arm en hoefden we haar niet echt wakker te maken, maar ging dat redelijk vanzelf. Nu moeten we haar voor de voeding van 23.00 u. juist wel echt wakker maken. Zou het daarmee te maken hebben? Dat ze dan dus niet meer de nacht echt maakt, omdat we die al echt hebben onderbroken?
* Anitra doet maar een gooi, wie weet herkent iemand het!
Sluit ik me bij aan, doorslapen gaat meestal met ups en downs, lijken ze het eindelijk door te hebben, houden ze er opeens weer mee op.quote:Op woensdag 3 november 2004 08:47 schreef bixister het volgende:
sugar Maria is pas 2 maanden toch, dat ze meestal al wel doorslaapt is al heel bijzonder! ik zou bovendien niet te snel conclusies trekken op basis van een paar afwijkende nachten/dagen.
Ik vind juist dat ik veel klaagquote:Op woensdag 3 november 2004 09:04 schreef Sugar het volgende:
Lieve Anitra, je hebt het toch ook niet echt makkelijk, hè? Je moet op je moeder wachten om Djulian uit bed te halen... Klotezooi! Vind je wel dapper dan, je klaagt weinig!![]()
het was ook niet als kritiek bedoeld hoor!!! want zo kwam mijn post wel een beetje over nu ik hem teruglees!! Vertelde gewoon meer hoe het er hier aan toe gaat!!!quote:Op woensdag 3 november 2004 11:45 schreef livelink het volgende:
LadyS, misschien was mijn post niet helemaal duidelijk. Ik maakte ze inderdaad niet wakker voor hun voeding, maar totdat ze een half jaar waren kwamen ze dan vervolgens zelf wel tussen 01.00 en 03.00 voor hun nachtvoeding. Dus het was niet zo dat ze heel lang zonder eten zaten.
hier idem, al zit er hier wat minder tijd tussen rond de 2 - 2,5 uur.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:43 schreef phluphy het volgende:
slaapritme is hier niet aan de orde. Danyel meldt zich om de 4 uur, ongeacht welke tijd van de dag. Ik kan soms mijn klok gelijk op 'm zetten.
Jeetje zeg, wat slechtquote:Op woensdag 3 november 2004 15:43 schreef phluphy het volgende:
(dit had ik gelezen in de folder, waren ze zelf niet opgekomen....). Eerst maar even navragen bij de kinderarts.
Nou is papa het kind ook al maanden aan het indoctrineren natuurlijkquote:Op woensdag 3 november 2004 21:52 schreef E.T. het volgende:
Mag ik ff heel erg trots zijn trouwens?
Saskia zegt heel bewust 'papa'![]()
![]()
Sinds zondag steeds als papa binnenkomt of als ze papa ineens ziet zegt ze 'papa' (ok, klinkt nog een beetje als paba of bapa) en gaat ze stralen
In eerste instantie dacht ik aan een toevalstreffer (net het goede stukje van bababpapabpab toen papa binnenkwam) hoewel het toch wel redelijk trefzeker eruit kwam, maar de afgelopen dagen heeft ze het vaker gedaan..
En als ik met haar bakje eten aankom zegt ze al twee dagen 'happuh'
Nou mama nog
Maria, wat ben je goed gegroeid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |