abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22910776
De kans is vrij groot dat Bush wint, wat zal ons te wachten staan als hij wint?

Oorlog met Noord-Korea of Iran?
Nog verdere vernuecking van hun economie?
Meer/Minder aanslagen?
Life sucks
pi_22910911
Al van het bovenstaande.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_22910930
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:08 schreef mr.marcus het volgende:
Nog een grotere kloof tussen Europa en Amerika.
quote:
Nee, of Bush gaat een verkiezingsbelofte breken namelijk dat hij geen dienstplicht in gaat voeren.
quote:
Dat zeker.
quote:
Meer/Minder aanslagen?
Meer aanslagen.
lollig
pi_22911066
quote:
Bush wint, wat dan?
De NOS uitlachen.
pi_22911074
En als Kerry wint gaat het ineens allemaal goed ja, geen oorlogen meer, economie van Amerika spuit omhoog.
Het is altijd makkelijker om de huidige president af te zeiken dan een kandidaat die geen president is geweest. Stel nou dat Kerry wint, staat iedereen over 4 jaar hem weer af te zeiken.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:23:41 #6
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_22911132
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:24:36 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_22911145
Dan wordt in 2008 Hillary de eerste vrouwelijk president van de USA
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:26:20 #8
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_22911178
Bush zal gaan dimmen. De neoconservatieven, die via 9/11 van Afghanistan en Irak proefopstellingen voor een maakbare betere wereld maakten, zullen aan invloed verliezen. Er zal meer geluisterd worden naar gematigden als John McCain.

Overigens is de kans aanwezig dat die zich over 4 jaar verkiesbaar stelt (Jeb Bush heeft al laten weten niet voor 2008 te gaan). Ik zie een scenario waarin de veelbesproken kandidatuur van Hilary Clinton waarheid wordt aan Democratische kant, maar het conservatieve Amerika toch liever voor een mannelijke president zal gaan.
iedereen is uniek behalve ik
pi_22911191
Als Bush wint dan hebben we four more war years
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_22911214
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:24 schreef PLAE@ het volgende:

Dan wordt in 2008 Hillary de eerste vrouwelijk president van de USA
Lijkt me best interessant gegeven, een vrouwelijke president. Dat zou ik best eens willen zien. En dat is niet sarcastisch bedoeld, maar dat lijkt me serieus een goeie wereldervaring...
pi_22911297
Hij wint niet. Hij steelt hooguit het presidentschap.

Het gat tussen arm en rijk wordt groter, de mensen zullen ontevredener worden en onrustiger en de Amerikanen worden nog vier jaar bang gemaakt om ze klaar te stomen voor Giuliani.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22911342
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:26 schreef Philosocles het volgende:
Bush zal gaan dimmen.
In tegendeel. Hij zal zich bevestigd voelen in zijn mensonvriendelijke beleid.
Wild Punks Amsterdam
pi_22911537
Als we nu eens met heeeeeel FOK er sterk aan denken dat Kerry wint... misschien............
"Yoda of Borg are we: Futile is resistance. Assimilate you, we will."
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:47:07 #14
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_22911609
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:35 schreef WPA het volgende:
[..] In tegendeel. Hij zal zich bevestigd voelen in zijn mensonvriendelijke beleid.
Niet met zo'n krappe meerderheid. Je zou gelijk kunnen hebben als hij een landslide maakt, maar dat wordt door niemand verwacht.
iedereen is uniek behalve ik
pi_22912272
Gaat denk ik aardig wat veranderen: word atm al een hele nieuwe strategie in elkaar gezet in DoD om post-war situaties als die in Irak te verkomen de volgende keer. (hij gaat dus eindelijk naar zijn adviseurs luisteren) Ik hoop dat Bush de Patriot Act en meer van dat soort dingen veel soepeler maakt, is atm heel slecht voor de immigratie en studenten, maar weinig kans op. Ook de taxcuts zijn niet al te best.
pi_22912351
Er zal sowieso een grotere dreiging van aanslagen zijn en dan maakt het niet uit of Kerry of Bush aan de macht is. Op de lange termijn zou het wel kunnen schelen. Wat we na een herverkiezing krijgen, is dat Bush tweeëneenhalf jaar speling krijgt omdat 'ie dan nauwelijks meer aan verkiezingen hoeft te denken. Hij kan dus harder optreden tegen wat in zijn ogen gevaren zijn.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:26:43 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22912591
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:08 schreef mr.marcus het volgende:

Meer/Minder aanslagen?
Geen van de drie, alhoewel ik niet kan voorspellen of er meer of minder aanslagen zullen komen.

Irak en Afghanistan zullen de komende 3 jaar het Amerikaanse leger genoeg bezig houden. Wellicht worden er hier en daar wat kleine interventies gedaan met niet meer dan 10.000 man ofzo (denk bijvoorbeeld aan Haiti toen Clinton president was) maar ik denk dat wie er ook president wordt zijn handen vol heeft aan Irak. De economie hersteld zich vanzelf. Welliswaar een stuk langzamer als zou hadden gekund, maar dat komt vanzelf wel weer goed. Aanslagen... tja, daar kan niemand over oordelen. Aangezien de planning voor de 9/11 aanvallen meer dan 5 jaar in beslag namen (de eerste datum was Mei 2000, met 10 vliegtuigen, maar het is ingekrimpt om het haalbaar te maken) kunnen we moeilijk oordelen over wat er nu in de planning zit.

Waar ik me veel meer zorgen over maak wanneer Bush president zou worden is een uitbreiding van de Patriot Act die er voor zorgt dat we nog meer vrijheden verliezen, de gewraakte uitbreiding van de grondwet die een huwelijk zou vaststellen als tussen een man en een vrouw, het verbieden van abortus en het vervolgen van abortusartsen, etc etc.

Het voordeel dat een president heeft tijdens een tweede termijn is dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over een herverkiezing omdat hij slechts 2 termijnen president mag zijn. De kans dat een president in de tweede termijn radicalere veranderingen gaat proberen in te voeren is veel groter dan in de eerste termijn. Bush zou een herverkiezing kunnen verliezen als hij bepaalde abortuswetten nu al zou invoeren en de Patriot Act zou verscherpen. In de tweede termijn is dat allemaal wat makkelijker.

Een oorlog met Noord Korea en Iran is wat mij betrefd onbespreekbaar. In beide gevallen zijn er natuurlijk kernwapens in het spel, en in beide gevallen kan de VS niet worden aangevallen met deze wapens (een ongeteste Noord Koreaanse raket zou eventueel net Hawaii kunnen bereiken) maar aan de VS geallieerde landen liggen wel binnen het bereik zoals Japan, Zuid Korea aan de ene kant, en Israel aan de andere kant. Noord Korea heeft tevens een van de grootste en sterkste legers ter wereld. Iran is zo groot (2 keer zo groot als Irak) dat een bezetting niet te doen is. Je komt dan in onwinbare oorlog terecht en de kans dat zowel Irak en Iran terugvallen om fundamentalistische regimes is enorm groot.

Ik maak me veel meer zorgen over de interne politiek van Bush, maar daar zullen julie in Nederland - op wat economische issues na - waarschijnlijk zeer weinig intresse in hebben.

Zoals Kerry in het debat al zei: "Tijdens de Cubaanse Raketcrisis bezocht Kennedy de Franse president, en vertelde hem over het dreigend gevaar. Hier zijn de foto's als bewijs, zei Kennedy, en de Franse president zwaaide zijn hand en zei: "Het woord van de Amerikaanse president is genoeg."

En dat vertrouwen in Europese, geallieerde landen heeft Bush totaal vernietigd. In mijn ogen is het ontzettend belangrijk voor de wereld dat Europa en de VS een zeer goede, nauwe relatie hebben waarin alles bespreekbaar is. En dat was ook zo ten tijde van Clinton, Clinton was zelfs in Europa een geliefde president. Bush heeft die vriendschap eenzijdig door de plee getrokken, en het zal Kerry nog heel wat moeite kosten om dat weer goed te krijgen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:28:25 #18
104022 JasperE
daar is de kont
pi_22912630
nog 4 jaar economische ellende en een failliet Amerika dat zal zorgen voor een beurskrach
gezellig!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:28:57 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22912639
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:26 schreef andromeda1968 het volgende:
Als Bush wint dan hebben we four more war years
Dat hebben we zowiezo. Al wordt Kucinich President, we zitten de komende jaren vast in Irak.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22913358
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:21 schreef accelerator het volgende:

[..]

De NOS uitlachen.
Que?
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_22913528
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:56 schreef Potus het volgende:

[..]

Que?
Potus, weet jij meer ervan af of die bisschoppen actie voeren tegen Kerry nadat het vaticaan een richtlijn uitgegeven had? zie het topic: [US2004] "Stemmen op Kerry is zonde" aldus...

Overigens zeer goede weblog waar ik elke dag (als ik tijd heb ) op kijk. (dit wou ik laatst zeggen via het gastenboek maar die is er niet bij je weblog)

Is je weblog trouwens vandaag down? Bij mij iig wel.
lollig
pi_22914250
Wat veel mensen niet zien:
Ht amerikaanse leger is als een revolver met 6 kogels. Zolang het revolver geladen is de president van amerika de machtigste politieagent van de wereld. Zodra je 1 kogel door afganistan jast en 5 door irak, ben je een gewone burger en gaan 40 tot 50 dubieuze landen doen waar ze zin in hebben.

Noord Korea (nucliare wapens)
Cuba
Iran (nucliare wapens)
Libie
Syrie
Jordanie
Libanon
Gaza stook en westoever
Soedaan
Ivoorkust
Nigeria (olie)
Rusland (olie)
enz enz

Iedere volgende president moet diplomatiek en internationaal dingen berijken zonder onderhandelingsruimte, krediet of pressiemiddelen.
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_22914552
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:02 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Potus, weet jij meer ervan af of die bisschoppen actie voeren tegen Kerry nadat het vaticaan een richtlijn uitgegeven had? zie het topic: [US2004] "Stemmen op Kerry is zonde" aldus...

Overigens zeer goede weblog waar ik elke dag (als ik tijd heb ) op kijk. (dit wou ik laatst zeggen via het gastenboek maar die is er niet bij je weblog)

Is je weblog trouwens vandaag down? Bij mij iig wel.
Ik heb inderdaad geen gastenboek, maar wel een e-mailadres. Niet anonieme reacties zijn echt een stuk serieuzer dan de gemiddelde anonieme dorpsgek.

Mijn weblog was vanmiddag slecht te bereiken (dat gebeurt als je op een koopje een weblog wil bijhouden), maar ik kan er vanavond weer gewoon in.

Ik heb geprobeerd een beetje te volgen wat die katholieke jongens allemaal uitspoken rond Kerry, maar ik kan er mijn vinger niet achter leggen. Geen idee of het hem grote schade gaat berokkenen. Aan de andere kant: de katholieke kerk heeft de laatste jaren niet echt een goede naam opgehouden in de VS. Moet je nog naar kerkleiders luisteren die het jongetjesmisbruik jarenlang met de mantel der liefde hebben bedekt? Mijn inschatting is dat de katholieke stem dit jaar niet de doorslag zal geven. Daarmee zou de hele discussie over abortus en homohuwelijk en de standpunten van Kerry daarover vooral academisch zjin.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:09:16 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22915102
Dan gaat de kurk uit de champagnefles.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22915474
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:45 schreef Potus het volgende:
Ik heb geprobeerd een beetje te volgen wat die katholieke jongens allemaal uitspoken rond Kerry, maar ik kan er mijn vinger niet achter leggen. Geen idee of het hem grote schade gaat berokkenen. Aan de andere kant: de katholieke kerk heeft de laatste jaren niet echt een goede naam opgehouden in de VS. Moet je nog naar kerkleiders luisteren die het jongetjesmisbruik jarenlang met de mantel der liefde hebben bedekt? Mijn inschatting is dat de katholieke stem dit jaar niet de doorslag zal geven. Daarmee zou de hele discussie over abortus en homohuwelijk en de standpunten van Kerry daarover vooral academisch zjin.
De discussie ging hierover vooral dat vetgedrukte stukje:

Column Ronald Plasterk zondag 17 Oktober. Zijn bron is de Telegraaf.
quote:
Vergeet de postzegel niet
Ronald Plasterk
Toen ik tien jaar geleden verhuisde kreeg ik twee mensen aan de deur: “Welkom in uw nieuwe parochie”, zeiden ze. Ze wisten dat er een katholiek was komen wonen. Dat gaf het bevolkingsregister door aan je kerk. Inmiddels gebeurt dat door de Stichting Interkerkelijke Leden Administratie, SILA (www.sila.nl), ook nooit toestemming voor gegeven overigens.
Nu ben ik zo rond mijn veertiende levensjaar opgehouden met naar de kerk gaan, en sindsdien beschouw ik mezelf niet meer als katholiek. Waarom heb ik dat nooit doorgegeven? Destijds misschien een soort principiele eigenwijzigheid: ik had mezelf nooit als katholiek opgegeven, dat hadden mijn ouders bij mijn geboorte gedaan, en dus hoefde ik een wijziging ook niet te melden. En in latere jaren heb ik nooit meer een aanleiding gehad. Nu wel.

Ik hoop dat Kerry de verkiezingen wint. Bush loog over die wapens, loog dat Irak iets met 9/11 te maken had, startte onder valse voorwendselen een oorlog, trekt zich niets aan van Europa, van het Internationale Strafhof, van Kyoto. Dus laat alstjeblieft een gematigd conservatief als Kerry winnen.

Nu heeft de katholieke kerk zich in de strijd gegooid. “De rooms-katholieke kerk heeft zich bondgenoot verklaard van de zittende president. De komende dagen reizen priesters door heel het land om gelovigen te overtuigen dat een stem op Kerry een zonde is. Tijdens een bezoek aan het Vaticaan heeft Bush aan paus Johannes Paulus II hulp gevraagd in de verkiezingsstrijd. Kardinaal Joseph Ratzinger, de orthodoxe rechterhand van de paus, heeft daarop een richtlijn uitgevaardigd naar alle Amerikaanse bisschoppen”. Aldus de Telegraaf van gisteren.

Tot nu toe had je als Nederlander geen middel om je met de Amerikaanse verkiezingen te bemoeien. Nu wel: de katholieke kerk is een hierarchische organisatie. Zelfs als de Nederlandse kerkprovincie iets progressiever is: je bent lid van de Heilige Moeder de Kerk, una sancta catholica, die zetelt in Rome. Ik schaam me om zelfs maar op papier lid te zijn van deze kerk. Ik stuur dus vandaag een briefje met de tekst: “Ik vraag u mij niet langer als Rooms Katholiek te registreren”. Handtekening eronder. Zo. Vanaf nu geen katholiek meer. Fijn gevoel!

Er lopen in Nederland 4.6 miljoen katholieken rond, waarvan velen papieren lid. Of ze nu in god geloven of niet, ze ergeren zich al jaren aan het standpunt over homo’s, over condooms in de Derde Wereld, over de positie van vrouwen, en nu dus deze campagne voor Bush. Die mensen roep ik op: doe dit ook! Als u tegen Bush bent, en u staat nog te boek als lid van de rooms-katholieke kerk: zeg dat op! Een briefje is genoeg: tegenwoordig moet dat kennelijk dus naar het SILA, Postbus 250, 2600AG Delft. Misschien kunnen we samen als bijdrage aan deze verkiezingsstrijd een klein dipje veroorzaken in het Nederlandse ledental van de rooms-katholieke kerk.

En: vergeet de postzegel niet!
Dus of die Bisschoppen die nu actie voeren tegen Kerry dat in opdracht doen van het vaticaan of op eigen houtje doen. Volgens de Telegraaf doen ze dat nadat het vaticaan een richtlijn had uitgevaardigd maar sommigen beweren dat dat onzin is.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')