eens. Ware het niet dat het een behoorlijk bejaard hondje is en je je af kan vragen of het (en dat is niet lullig bedoeld) de moeite waard is om het beestje aan een buikoperatie bloot te stellen. Of beter gezegd: het risico waard is. Het valt en staat natuurlijk met de conditie van de hond. Is die verder helemaal tip top dan kan ik me voorstellen dat een operatie te overwegen is. Is de hond echt door ouderdom al gebrekig dan zou ik zelf misschien niet laten opereren maar het goed in de gaten houden en het eventueel door een strak buikverband gesloten houden (is niet altijd mogelijk). Ze hoeven geen last te krijgen van dat stukje ingezakte darm, mits het goed in de gaten gehouden wordt en er meteen ingegrepen wordt wanneer het hard, warm, rood, etc. wordt.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:41 schreef erodome het volgende:
Zolang er geen ingewanden in de navelbreuk zelf zitten is het niet gevaarlijk..
Maar zodra hij groter wordt zoals in dit geval dan verteld dat dat er naar alle waarschijnlijkheid een stuk van de darmen in gezakt is en dat moet wel opgelost worden, anders krijgt hij er erge last van...
Heel veel succes vanavond!! Ik denk dat je je heel gelukkig mag prijzen met zo'n fitte hond-op-leeftijd, hopelijk komen er nog heel veel jaartjes bij!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:03 schreef moussy het volgende:
Mocht het mogelijk en echt nodig zijn, laat ik hem wel opereren, ligt natuurlijk ook aan de risico's.
Ik laat mn nog niet-seniele en behoorlijk fitte hond niet zomaar met een grote bult bij zn buik lopen. Als de darm bekneld raakt kan het zelfs dodelijk zijn en daar is ie nog te goed voor.
Ik heb de hond nu 7 jaar en vanavond gaat ie voor de 2de keer naar de dierenarts sinds ik hem heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |