quote:Posted by StefanP
Damn komt er een 2JZGTE in die 200SX? Een JDM? Met of zonder VVTI? Past dat trouwens, heb je ook foto's van andere auto's met die swap? Dat zal wel een bom duiten kosten, zo'n motor heb je niet voor onder de 2500 pleuro...
Game onquote:Posted Idea
Ik weet niet met of zonder vvti etc, alleen dat er een 2jzgte in komt.
Hier een de link waar de foto vandaan is:
http://members.shaw.ca/kfgroup/240sx_-_2jz.htm
De kosten moeten we nog over praten, maar het wordt geregeld met Arnout dus dat zal wel goed komen.
Stinkend mooie bak zeg!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:43 schreef MacroTough het volgende:
Zo, even gecopy/paste van m'n memberpagina op MR2.n(ik ben lui):
Motorisch
- Compleet gereviseerde 4AGZE swap.
- Compleet gebalanceerd.
- Kop geflowed en geport.
- E51 versnellingsbak met sperdifferentieel.
- Lichtgewicht vliegwiel(4,4KG).
- Ram-Air open luchtfilter met Big Boss bouwmarkt aanzuigbuis.
- Janspeed RVS uitlaat.
Onderstel & Remmen
- Verlaagd met MAD Sportive veren.
- KONI geel rondom.
- Alle rubbers van de wielophanging vervangen door
Superflex Eurethane bushings.
- High&Tight adjustable end links.
- Verchroomde wielophanging(onzichtbare bling-bling).
- Zwart gepoedercoate Spydervelgen met 195/45-15 Toyo Proxes T1-S rondom.
Overig
- JonO/RSE Shortshifter.
- Billet Aluminium schakelpook.
- Lichtgewicht accu(5KG) in de voorbak.
- Voor en achterbak gestript.
- Reservewiel verwijderd.
[afbeelding]
Blokje voordat het de auto in ging(let niet op de datum op de foto, ik ben lui):
[afbeelding]
Blokje in de auto:
[afbeelding]
Dynosheet van voor(rood) en na(blauw) de supercharger swap, vermogen op de achterwielen:
[afbeelding]
filmpje van de dynorun
![]()
Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:56 schreef MacroTough het volgende:
Bedankt voor het compliment, ik heb er ook een hoop werk aan gehad.
Ik ben nog nooit naar de ITT geweest. Ik ben pas weer sinds een jaar of twee in MR2s. Hiervoor heb ik ook nog een andere aw11 en een sw20 gehad, maar die heb ik alweer een jaar of 7 geleden de deur uit gedaan.
Deze heb ik twee jaar geleden helemaal standaard gekocht. Je kan je dus wel voorstellen dat ik er de afgelopen winters een hoop gesleutel aan heb gehad. Ik hoop dat ik deze winter het blok nog naar de 175PK/210Nm op de wielen kan krijgen. Dan kom ik uit op een 200PK/240Nm op de krukas, denk dat dat wel voldoende is voor een auto van 1000KG.
Met de eerste stelling ben ik het helemaal met je eens, maar het maakt het vergelijk met wat het standaard had moeten zijn wat makkelijker. Laat ik het zo zeggen, ik heb nu op de wielen wat ik standaard op de kruk zou moeten hebbenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.
Ben je zelf monteur oid dat je dit gedaan hebt/hebt kunnen doen? of heb je erg veel hulp gehad?
Ik ga (eindelijk) volgende week aan mijn supra sleutelen maar daar heb ik echt wel iemand bij nodig als leek.![]()
Helft van de Celica's rijdt met te kleine motortjes rond, MR2 is 9 v/d 10 keer als die ander ook wil, een hoop meer werk. Op de "echte" Celica's na dan. Maar die rijden er niet zo heel veel stiekem.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:44 schreef Tjabbo het volgende:
Celica heeft meer status/flair zo je wilt dan een MR-2. dat dan wel weer.
Lijkt me een serieus heel erg verstandig idee, dan koop jij over een half jaar een gelijkwaardige auto, en streef je je broer voorbij met wat gelukquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:15 schreef MikdawG het volgende:
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. Als ik word aangenomen verkoop ik m'n auto en koop ik een brommer om naar werk te gaan (is +/- 10 minuten met de brommer). Vervolgens spaar ik een half jaartje en koop ik een mooie auto.. MR2, S13, S14.. Ik denk dat dit me wel wat lijkt.
Wordt wel moeilijk, aangezien mijn broer volgende week zijn Nissan 200SX S14 gaat halen en hem zowel optisch als motorisch flink gaat aanpassen.. Rij ik daar op m'n brommertje.. Maar ja, het is niet anders!
Verkoop hem.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:27 schreef MikdawG het volgende:
Ik kan misschien m'n MR2 turbo verkopen voor een leuke prijs.. Diegene wil hem echt hebben.. Kan het geld nu erg goed gebruiken..
Maar ik twijfel of ik het wel zal doen. Er is veel mis mee (o.a. lek uitlaatspruitstuk, gare bougiekabels, hele slechte lak, etc.) en ik heb momenteel echt geen geld. Als ik hem verkoop ben ik uit de schuld maar ben ik wel m'n MR2 kwijt.. Wat een moeilijke keuze dit!
Pff.. Ik kan niet slapen vannacht..
quote:Op zaterdag 6 november 2004 10:13 schreef pAin het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaringen met de nieuwere diesels van Toyota??
Zit nog mooi in de lak zegquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:33 schreef HaagseHarrie het volgende:
@ Tjabbo dit is de nieuwe (andere dan)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
sjongejongequote:Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.
Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
Allesquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.
Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
We (waar ik gewerkt heb, mijn vader werkt daar ook overigensquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:22 schreef pAin het volgende:
[..]
Alles.
Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Zit nog mooi in de lak zegWauw.
Dit is wel een turbo toch? (Aan het dash te zien wel.) Alleen van dit model (van voor de facelift) vind ik persoonlijk het stuur minder mooi.
Waarom heb jij eik een duitse hoster![]()
Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
[..]
Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.
Dit is ook geen turbo :'( helaas.
Ennuh hoster????????![]()
Graag gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:50 schreef pAin het volgende:
Bedankt voor de info Tommy.
mja, ik ben nog bezig met een auto van de zaak, waarschijnlijk zal ik een auto uit mogen kiezen van 20.000 euro (incl. of excl. BTW weet ik niet, aangezien ze dat toch terug krijgen). Mijn voorkeur ligt nog steeds bij de Ibiza FR 130 pk (je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks) met een chip naar 160 PK (ABT chip af Importeur) wanneer dat mogelijk is qua budget
.
130 pk uit een 4A-FE kan je wel vergeten imo.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:51 schreef dan_niet het volgende:
verhaal
De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef dan_niet het volgende:
En zo'n GE motor is in nederland wel verkocht in een of ander model?
Mja een nieuwere corolla staat voor later op het programma![]()
Mja tis idd niet zo makkelijk te doen allemaal, wel zonde eigenlijk. Maar ja je houdt op die manier wel je betrouwbaarheid natuurlijk.
Heb je enig idee van de kosten van zo'n kop/motor "metamorfose"?
Iig alvast bedankt
precies.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.
De 1.6 tunen is al zovaak geprobeerd, er is veel over te vinden. En de meeste bevindingen wijzen uit dat je beter een andere motor kunt monteren. Uiteindelijk goedkoper, en betrouwbaarder.
Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer.
Het was ook een add-onquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:59 schreef Tjabbo het volgende:
Dat zeg ik.
Ja host is van mijn zus (was ff makkelijk he). Dacht dat je bedoelde dat die auto uit duitsland kwam?? Komen ze bijna allemaal vandaan he dus ik dacht al.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.
Hoster is waar de plaatjes van je staan op internet. iemand die je plaatjes host.
Edit- ik zie nu dat het je oliedruk metertje is.
En achterop staat ook gewoon 3.0i. stom van me
Nooit turbo aspiraties gehad?
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
hahahah is volgens die maat van me niet makkelijk en errug duur.
btw hij heeft de Celica Supra MA2.
Gave bak jongen!!!
Helaas..quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
ECHT HE!!!!! schrijf ik MA2quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
damn wordt zo langzamerhand SC man..quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:48 schreef Tjabbo het volgende:
keuring appeltje eitje?
of is er wat mis met je auto dat je zo weet?
Ok, tunen van zo'n ding is dus erg lastig.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer.
Merk is heel goed snel te krijgen. Alleen de auto's met een "familie" motor niet, omdat de cylinderkop daarvan zo geconstrueerd is dat deze behoorlijk zuinig is en toch genoeg vermogen levert, er is dan dus niks extra's meer uit te halen.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:52 schreef dan_niet het volgende:
[..]
Ok, tunen van zo'n ding is dus erg lastig.
Heb je toevallig wat meer informatie over dat importeren en plaatsen van een andere motor?
Kosten etc.
Misschien een site?
Blijft zonde dat het beste merk niet sneller te krijgen ismaar ja voor je betrouwbaarheids imago wel weer goed.
Iig bedankt alvast, jij ook Tommy.
Een turbo motor in een non-turbo auto bouwen, daar staat Arnout niet echt om te juichen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:21 schreef Tjabbo het volgende:
Je kunt ook Arnout van Supras.nl vragen om er een 7M-GTE of nog liever en zeldsamer een 1JZ-GTE erin laten lepelen.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Kijk als je zelf al een hele poos een auto hebt en die hebt opgeknapt /onderhouden dan kan het lonen om er een andere motor in te lepelen. Ik kan begrijpen dat Arnout dat niet graag zou doen, maar aan de andere kant, als je een betalende klant hebt waarom niet ?quote:Op donderdag 11 november 2004 12:08 schreef suprachick het volgende:
[..]
Een turbo motor in een non-turbo auto bouwen, daar staat Arnout niet echt om te juichen.
Want waarom iets bouwen dat je ook kant en klaar kan kopen?
Er bestaan genoeg goeie supra's (turbo), alleen moet je wel de juiste wegen kennen.
Als je ziet wat voor malloten op marktplaats hun auto te koop aanbieden, dat slaat helemaal nergens op. Ze denken blijkbaar allemaal dat ze goud in handen hebben.
Voor rond de 3000 euro kan je best een goeie MKIII turbo kopen.
Tja, en een Supra is verder nu eenmaal duur.
Maar bij die autozaak weten ze dus niet welke pakking erbij hoort... staat niet in de database voor mijn corolla...quote:Op donderdag 11 november 2004 14:50 schreef Tjabbo het volgende:
Neem er een nieuwe pakking bij. Ze kosten niet veel en anders kun je weer problemen krijgen.
gewoon doen!
Roest. Daar moet je het meest op letten, overigens bij elke Toyota van voor 88.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:46 schreef multipla het volgende:
heeft iemand ervaring met een toyota hiace, het liefts wat oudere? want ik ben naar een aan het kijken voor een rond 1980 en zou graag willen weten wat de specificaties zijn wat de punten zijn waar ik op moet letten. er is namelijk vrij weinig te vinden over deze auto op internet dus interesante links zijn ook van harte welkom![]()
persoonlijk vervang ik ALTIJD de pakking van een onderdeel wat vervangen wordt. Anders heb je kans dat je over een maand weer met problemen zit, terwijl je nu voor 10 cent (quote:Op donderdag 11 november 2004 14:47 schreef beschuit het volgende:
[schaamteloze crosspost]
Ik heb een Toyota Corolla E10 met 4E-FE blok.
Thermostaat is kaduuk, maar nu weet ik niet of ik genoeg heb aan alleen de thermostaat of dat ik ook een nieuwe pakking nodig heb.
Op de automaterialenzaak staat dat alleen thermostaat genoeg is en die weten ook niet welke pakking erbij zou moeten dus ik denk ik vraag het hier even
Ga je ff naar de dealer voor een pakking, je zal er echt niet op leeg lopen hoorquote:Op donderdag 11 november 2004 15:04 schreef beschuit het volgende:
[..]
Maar bij die autozaak weten ze dus niet welke pakking erbij hoort... staat niet in de database voor mijn corolla...
Compensatiequote:
Tja, mijn suup heeft geloof ik 500 pleuro gekost, maar goed, dat is geloof ik wel met de nodige ruilhandel gepaard gegaan.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:40 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Kijk als je zelf al een hele poos een auto hebt en die hebt opgeknapt /onderhouden dan kan het lonen om er een andere motor in te lepelen. Ik kan begrijpen dat Arnout dat niet graag zou doen, maar aan de andere kant, als je een betalende klant hebt waarom niet ?
En mijn supra had ik nog onder de 3000 zelfs. Beetje afwachten natuurlijk hoe goed hij is, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad in 2000 Km's
Hoe gaat het met jou suup? geen lekkage meer?
Krijgen? Ha!! Dat lijkt me niet.quote:Op zondag 14 november 2004 19:16 schreef Tjabbo het volgende:
Kan je dat Recaro interieur niet krijgen uit die import JZA80-R
Ik vind em niet mooi, vond destijds de funcargo (prototype van de verso) wel gaaf.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:13 schreef buzzer het volgende:
Oke, hij wijkt wat af van de andere Toyota's in dit topic, maar dit is de onze, en hij bevalt uitstekend !
[afbeelding]
Pas je wel op je autoradio?quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:13 schreef buzzer het volgende:
Oke, hij wijkt wat af van de andere Toyota's in dit topic, maar dit is de onze, en hij bevalt uitstekend !
[afbeelding]
Hij's wel lelijk vind ik. De gewone is wel cool!quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:13 schreef buzzer het volgende:
Oke, hij wijkt wat af van de andere Toyota's in dit topic, maar dit is de onze, en hij bevalt uitstekend !
[afbeelding]
Die zit net als de cd speler geïntergreerd in het dasboard met stuurbediening.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:05 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Pas je wel op je autoradio?
Het is geen aanmerking hoor dat ik hem lelijk vind. Dat is een mening natuurlijk, en ik ken ook mensen die hem meesterlijk mooi vindenquote:Op woensdag 17 november 2004 15:21 schreef buzzer het volgende:
[..]
Die zit net als de cd speler geïntergreerd in het dasboard met stuurbediening.
Het mag dan wel niet de mooiste auto zijn qua uiterlijk, maar kwa ruimte binnenin, wegligging, brandstofverbruik, rijgedrag, schakelgedrag (automaat) en uitzicht is het echt een ideale auto. Als de achtebank neergaat heb je een kuub laadruimte, de kids zitten ruim en de airco houdt de ramen schoon.
We hebben hem inderdaad nieuw
Leuke dillema's heb jijquote:Op maandag 22 november 2004 15:22 schreef DeBastaard het volgende:
Hmmmm
Als ik nu op mijn werk solliciteer naar een andere functie en die ook krijg (gewoon bijbaantje bij ikea), dan betaald mijn pa 2000 euro mee aan mijn nieuwe toyota ?!
Hij kwam er gisteren zelf mee, wow hij mag vaker van die ingevingen hebben hehe!
Zit nu alleen met dilemma , celica of mr2 ....
een vriend van me had die, YUPquote:Op maandag 22 november 2004 15:54 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toyota Carina GTi. 2.0i 16v DOHC met 158 of 175 pk's. MR2 motor zit erin volgens mij
Hoeveel zou de laatste kosten (de 175 pk versie dus). Lijkt me een ongelofelijk vette stealth wagen...
Helaas zijn ze ongelofelijk zeldzaam
Ja. Was een optie.:)quote:Op maandag 22 november 2004 15:56 schreef DeBastaard het volgende:
hebben die MR2's wel airco eigenlijk?
Met Mobile.de heb ik maar eentje kunnen vindenquote:Op maandag 22 november 2004 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een vriend van me had die, YUPdie dingen zijn echt te gek, helaas heeft hij em niet meer
edit:
Celica/MR2 motor ja, de 3S-GE
ja waren vrij duur destijds, dus weinig verkocht, en de meeste eigenaren doen ze niet wegquote:Op maandag 22 november 2004 17:00 schreef yup het volgende:
[..]
Met Mobile.de heb ik maar eentje kunnen vinden
Zijn die dingen nou zo verdomd zeldzaam![]()
Eigenaren zijn allemaal zeker Toyota fappersquote:Op maandag 22 november 2004 17:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ja waren vrij duur destijds, dus weinig verkocht, en de meeste eigenaren doen ze niet weg
quote:Op maandag 22 november 2004 17:44 schreef yup het volgende:
[..]
Eigenaren zijn allemaal zeker Toyota fappers
STFUquote:Op maandag 22 november 2004 18:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]jij mag niet eens een Carina E GTi bezitten hoor ik al
![]()
158 pk, maar met de nodige upgrades, zoals TB's enzoquote:Op maandag 22 november 2004 18:18 schreef yup het volgende:
[..]
STFU
Voor hoeveel had die maat van je het ding verkocht (of is ie dwars in een vangrailing geparkeerd oid). En had ie de 158 of 175
pk versie.
Meer dan 5k. Hoeveel gaat de 175 pk versie dan wel kostenquote:Op maandag 22 november 2004 18:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
158 pk, maar met de nodige upgrades, zoals TB's enzo
Ik zou niet weten wat hij ervoor gevraagd heeft. Meer dan 5k iig, dacht ik, zal het even vragen, zie hem vanavond.
die TB's van hem zijn alleen al 3kquote:Op maandag 22 november 2004 18:49 schreef yup het volgende:
[..]
Meer dan 5k. Hoeveel gaat de 175 pk versie dan wel kosten
OMG dit ding valt nu al af. Misschien later als leuke stealth-wegen-onveilig-maken apparaat kopen, maar niet nu
quote:Op maandag 22 november 2004 19:21 schreef -_Tommy_- het volgende:
hmmm zijn hier thuis nu wel echt een toyota gezin...
Ik heb een Yaris 1.0 Linea Luna uit 1999, mijn moeder een Corolla 1.6 Linea Sol Automaat en mijn vader rijdt sinds afgelopen vrijdag in een Landcruiser 3.0 D4D Executive... Gelukkig staat er nog een wagen in de garage...
Zal morgen eens fotos maken en laten zien
tja maar eens iets van de importeur horen ho maarquote:Op maandag 22 november 2004 19:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In trekkracht zijn de 158 en 175 PK versies vrijwel gelijk. De 175 PK versies hebben alleen wat langere versnellingen, zodat de top wel hoger ligt, maar de 0-100 tijd scheelt maar 1 of 2 tiende seconde. Dus daarvoor hoef je niet per se zo'n 175'er te nemenquote:Op maandag 22 november 2004 18:49 schreef yup het volgende:
[..]
Meer dan 5k. Hoeveel gaat de 175 pk versie dan wel kosten
OMG dit ding valt nu al af. Misschien later als leuke stealth-wegen-onveilig-maken apparaat kopen, maar niet nu
Starsletjes zijn cool. Ze houden de naam van Toyota hoog door gewoon altjid te blijven rijden tot ze plotselinge dood sterven, if ever.. Oorzaak is dan gewoon ouderdom.quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:22 schreef Elvander het volgende:
Ik houd hier een bijna volwassen starsletje op de weg.
Wordt 2 januari 18 jaar, maar of men er hier foto's van wil zien....
Lief trouw beestje is het wel verder maar zo stoer als die MR2's enzo nee ze is wat bescheidener
OMG dat is dus een rasechte Toyota fapper als ie voor een stel gasklepjes zoveel geld gaat gevenquote:Op maandag 22 november 2004 19:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die TB's van hem zijn alleen al 3k
175 pk versies kunnen ook meer toeren maken he, dat vind ik best vet, 7500 toeren in een familiewagenquote:Op dinsdag 23 november 2004 21:13 schreef johnwoo het volgende:
[..]
In trekkracht zijn de 158 en 175 PK versies vrijwel gelijk. De 175 PK versies hebben alleen wat langere versnellingen, zodat de top wel hoger ligt, maar de 0-100 tijd scheelt maar 1 of 2 tiende seconde. Dus daarvoor hoef je niet per se zo'n 175'er te nemen
Behalve als je hem verder wilt tunen; dan ben je met de 175 met een aantal nieuwere features beter uit. Deze is naar (en zelfs over) de 200 PK te krijgen met aftermarket inlaat/uitlaat/headers/cams. Uiteraard geen goedkoop karweitjeplus zal dat vermogen pas erg hoog in de toeren beschikbaar zijn. Het gaat dan een beetje op een Honda lijken zegmaar
wegligging is prima!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:45 schreef BaraCuda het volgende:
Ik ben zelf aan het kijken voor een RWD auto, nu is me vertelde dat de MR2 van 90 tot94?
een mindere wegligging heeft dan het type wat erna kwam?
Nu valt het me op dat de 175pk versie amper te krijgen is? of kijk ik gewoon verkeerd?
Turbo is ook welkom natuurlijk maar die zijn helemaal zeldzaam
Ah iemand met knowhowquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:07 schreef johnwoo het volgende:
De wegligging van de 94+ers is niet beter of slechter dan die van de 90-94ers, maar anders.
De 90-94ers zijn erg scherp, maar daardoor ook nogal onvoorspelbaar. Daarom hebben ze de 94+ers wat neutraler (lees: veiliger) gemaakt. Dat een 94+er makkelijker te rijden is staat buiten kijf, maar dat betekent niet dat het ook beter is. Opvallend is dat veel (semi-)professionele rijders de messcherpe handling van de 90-94ers prefereren.
Overigens kan je het "snap oversteer" waar de 90-94ers om bekend staan enigszins te lijf gaan door aan de achterkant flink brede banden te monteren. Ik rij nu met 245 aan de achterkant, en heb er merkbaar minder last van dan bij m'n vorige 225 banden.
Topquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:27 schreef johnwoo het volgende:
Van roest hebben de SW20s gelukkig vrijwel geen last (in tegenstelling tot de AW11jes).
Nu de oudste SW20s alweer 16 jaar worden hebben sommige lichte roestvorming onderaan de deur of de dorpel, maar dat is meestal maar oppervlakkig. In het algemeen is roest geen noemenswaardig probleem bij deze generatie.
Als je een linksgestuurde wil zou ik er maar geen datum aan vastknopen. Zoveel zijn er niet, en eind vorig jaar was net zo'n periode dat er een paar te koop hebben gestaan, dus het kan misschien wel weer even duren voordat je een goede vindt...quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:28 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
TopNu nog een goede turbo versie met leer interieur vinden
Over 2 a 3 maandjes
In duitsland is het aanbod ook groter zag ik, nouja we zien welquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:35 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Als je een linksgestuurde wil zou ik er maar geen datum aan vastknopen. Zoveel zijn er niet, en eind vorig jaar was net zo'n periode dat er een paar te koop hebben gestaan, dus het kan misschien wel weer even duren voordat je een goede vindt...
Ik ken mensen die anderhalf jaar op zoek zijn geweest voordat "de juiste" voorbij kwam. Je moet 1) geduld hebben, of 2) mazzel dat je net tegen een goede aanloopt, of 3) (als je zelf kan sleutelen) de lat niet zo hoog leggen (want er zijn ook een aantal van mindere kwaliteit in omloop).
Als je rechtsgestuurd wil kan je eventueel nog zelf importeren uit Engeland, daar rijden er veel meer rond, dus staan er ook meer te koop en is de kans dat je een goede vindt groter.
Je kan in ieder geval het MR2 club forum volgen, of als je wilt importeren het Engelse forum (daar staan er altijd wel een paar te koop).
Bedoel je dit in het algemeen, of specifiek voor de MR2?quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef BaraCuda het volgende:
John nog 1 vraagje, zijn er ook motoren waar achteraf een turbokit voor te krijgen is?
En kun je dat laten doen en aan wat voor prijzen moet je dan denken?
quote:1. compressie verhouding na beneden brengen . graag onder de 9:1
2 , uitlaat lijn blijven gebruiken van de N/A lijkt me geen optie.
turbo's houden van dikke makkelijk ademende pijp
3 , idd een EMS ga je niet onderuit komen , hou wel rekening met een haltech e6 o.i.d dan. die systemen zijn niet type afhankelijk en net zo af te regelen als je zelf wilt.... met andere woorden gebruiken VEEEEL parameters waarna jij kunt kiezen welke te gebruiken voor je management. en stuurt in princiepe ieder type injector aan ... en elke sensor zelfs niet-linaire. lekker makkelijk dus.
4 ,andere drijfstang en hoofd lagers , de 3sge l;agers zijn van een zachter materiaal als de 3sgte lagers. toga en clevite hebben bi metalen geharde 3sge lagers. ( met een rechter center lock ring , deze zit bij de turbo links )
5 hou er rekening mee dat je vaccuum systeem moet worden omgebouwt op sommige punten na een positief lucktdruk systeem.
6 de turbo olie pomp heeft veel meer flow dan die van de 3sge. hier kun je gewoon een camry 2002+ of toga pomp voor gebruiken , maar --> 7
7 , de lager speling van een turbo zijn veel groter dan die van een 3sge motor. dus je zult de boel moeten laten afdraaien na nieuwe spelingen .
8 , vergeet niet de injectoren te wisselen , ook de 3sge pomp flowt maar 2/3 van een 3sgte pomp
en de fpr heeft ook een andere basis druk dan een 3sgte. dit i.v.m. positieve druk vulling van je cylinder.
9, standaard spruitstuk van de 3sge heeft niet het ideaal design voor een turbo. k zou persoonlijk overstappen na iets korters en makkelijkers. 3sgte spruitstuk lijkt me goed genoeg.
10 , je moet een olie toevoer en retour maken voor je turbo. dit zal niet als te veel werk zijn.
11 , ook koelwater leidingen voor je turbo voorzien. ( mits je turbo water gekoeld is )
aan de stock internalals van je onderblok zul je dus idd het nodige moeten aanpassen
voor zo ver ik de 3sge kop ken , niet als te veel. het design van de 3sge kop is al zowat hetzelfde als die van de gen2 3sgte. klepveren van de N/A zijn zo wie zo al zwaarder. kleppen e.d. zijn van een ditto materiaal als die van een turbo. dus zullen ook niet meer te lijden krijgen. moet gewoon goed gaan.
en d'r is nog wel veel meer maar kan ik ff niet zo op komen.
ik geloof aleen niet dat je met een bone stock 3sge blok mer turbo er op heel erg lang plezier gaat beleven alle spelingen , materialen , etc etc .. zie hier boven zijn gebaseerd op een N/A motor met dit huidige vermogen. als je dit aanpast dan zal er vast winst te halen zijn .... vraag blijft hoeveel.
met alleen een ct26 zul je niks verder komen dan een stock 3sgte blok .
Conclusie: don't botherquote:Ik heb met beide systemen redelijk veel ervaring, heb meerdere malen Mazda MX-5 omgebouwd tot Turbo en Supercharged versie.
Op grond van voornoemde ervaring kan ik je zeggen dat dit voor de MR2 niet interessant is, omdat er van de MR2 gewoon een originele turbo motor versie bestaat die je kunt overbouwen.
Ik kan je met zekerheid vertellen dat de uiteindelijk aan zelfbouw met een 3s-ge als basis verbonden kosten van alle aanpassingen de kosten van een MR2 turboswap ruim zullen overstijgen.
Daarnaast haal je ook nooit op een safe wijze hetzelfde vermogen uit een 3s-ge met eigenbouw turbo, dan moet je alle internals gaan aanpassen en dat gaat heel veel kosten.
Conclusie: als de optie van een originele turbomotor voor een auto beschikbaar is, dan moet je niet zelf een NA motor gaan ombouwen, levert je veel meer onkosten, minder vermogen en lagere betrouwbaarheid op!
TRD verkoopt supercharger kits voor sommige toyotas.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef BaraCuda het volgende:
John nog 1 vraagje, zijn er ook motoren waar achteraf een turbokit voor te krijgen is?
En kun je dat laten doen en aan wat voor prijzen moet je dan denken?
Mja dan kun je inderdaad beter wachten op een fatsoenlijke fabriekaf turbo...quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:29 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Bedoel je dit in het algemeen, of specifiek voor de MR2?
Je kunt de 3S-GE (het 2.0 GTi blok) ook turbo'en, maar dat is ingewikkelder en duurder dan een 3S-GTE (het 2.0 turbo blok) erin swappen.
Hieronder twee quotes van een topic op het MR2 forum dat hierover ging:
[..]
[..]
Conclusie: don't bother
Als je een MR2 turbo wilt, kan je het beste een MR2 turbo kopen
Of, als je dan een GTi wilt ombouwen, gelijk een heel turboblok erin swappen, niet de GTi turbo'en. Een complete swap zal je aan onderdelen misschien 4000 euro kosten; hangt een beetje af welke versie van het turboblok je koopt (90-94 zijn er 2 varianten, 204 en 225 PK; 94+ is 250 PK), wat er allemaal bij zit (met name versnellingsbak, aandrijfassen, intercooler en ECU zijn dingen die er niet altijd bij zitten) en hoeveel km het heeft gedraaid. Dan komen daar nog arbeidskosten bovenop.
Voor een 94+er met een 250 PK (volgens de specs 245 in de MR2, maar ze zijn nogal ondergespecificeerd, sommigen leveren stock al 260 PK!) gen3 blok zit je sowieso met een rechtsgestuurde. De linksgestuurde turbo's zijn de Amerikaanse uitvoering van 90-94 met het gen2 blok met 204 PK (wat overigens met een open luchtfilter, open uitlaat en boost controller ook makkelijk en veilig op de 250 PK zit). De Japanse uitvoering van het 90-94 gen2 blok leverde 225 PK (gemapt voor hoger octaan, keramisch ipv stalen turbinewiel, geen EGR).quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:35 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Mja dan kun je inderdaad beter wachten op een fatsoenlijke fabriekaf turbo...
Bij de japanse of amerikaanse toyota's zit daar veel andere techniek in dan in europa?
Vaak is elektronica anders wat dan weer klauwen vol geld kost om uit amerika te laten komen als er iets stuk is?
Kun je indicatie geven over wat een goede mr2 turbo uit 94 95 zou moeten kosten?veel vragen
Primaquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:06 schreef BaraCuda het volgende:
Ok als ik het dus zo zie is een Amerikaanse turbo eigenlijk de beste keus, rechts gestuurde auto raak je "nooit" meer kwijt natuurlijk als je hem wil verkopen.
In duitsland heb je inderdaad meer keus uit mr2's is dus even afwachten of daar iets komt tegen de zomervakantie
Je weet er in iedergeval heel veel van zo te zienAls ik tegen die tijd nog vragen heb mail/fax/ of rooksignaal ik je wel
Uit zo'n GTi is ook best vermogen te halen, maar N/A tuning heeft twee grote nadelen tov turbo tuning:quote:Edit:
Nog 1 vraagje, stel je besluit een 175pk 3gen uit 94 a 95 te kopen.
Op wat voor vermogen kun je dan uitkomen met wat aanpassingen van inlaat uitlaat en eventueel chip?
Tja ik ben nu een turbo gewend en ben bang als ik een non turbo koop dat ik toch wat misquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:32 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Prima![]()
[..]
Uit zo'n GTi is ook best vermogen te halen, maar N/A tuning heeft twee grote nadelen tov turbo tuning:
1. Het kost gewoon meer geld (met name de eerste stappen, want voor echt grote vermogens is een turbo ook wel duur).
2. De auto wordt sneller "unstreetable" dan een turbo wagen: een performante N/A heeft het vermogen heel hoog in de toeren zitten en geeft daaronder niet thuis. Een turbo is heer en meester in de midrange, en geeft dus veel bruikbaarder vermogen voor op de weg (op het circuit is een plotseling inkomende turbo juist weer een nadeel).
Terug naar het puntJe kan uit zo'n GTi als je wilt 300+ PK halen (ze worden zo wel eens gebruikt in kitcars), maar dat kost flink veel en je hebt er niks aan op de openbare weg met een stationair van 2500 rpm en totaal geen koppel onderin
200 a 225 PK is nog wel prima te doen. Bij de MR2 club rijdt iemand rond met een GTi met ongeveer 220 PK geloof ik, en dat is nog prima streetable. Die wagen heeft:
- open luchtfilter
- open uitlaat
- performance header
- hetere nokken met verstelbare tandwielen
- SMT6 chip om ontsteking en brandstof bij te regelen
- nitrous (weet niet wat de specs daarvan zijn)
Geen idee wat de kosten hiervan zijn, maar ik gok 5 a 6000 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |