quote:Posted by StefanP
Damn komt er een 2JZGTE in die 200SX? Een JDM? Met of zonder VVTI? Past dat trouwens, heb je ook foto's van andere auto's met die swap? Dat zal wel een bom duiten kosten, zo'n motor heb je niet voor onder de 2500 pleuro...
Game onquote:Posted Idea
Ik weet niet met of zonder vvti etc, alleen dat er een 2jzgte in komt.
Hier een de link waar de foto vandaan is:
http://members.shaw.ca/kfgroup/240sx_-_2jz.htm
De kosten moeten we nog over praten, maar het wordt geregeld met Arnout dus dat zal wel goed komen.
Stinkend mooie bak zeg!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:43 schreef MacroTough het volgende:
Zo, even gecopy/paste van m'n memberpagina op MR2.n(ik ben lui):
Motorisch
- Compleet gereviseerde 4AGZE swap.
- Compleet gebalanceerd.
- Kop geflowed en geport.
- E51 versnellingsbak met sperdifferentieel.
- Lichtgewicht vliegwiel(4,4KG).
- Ram-Air open luchtfilter met Big Boss bouwmarkt aanzuigbuis.
- Janspeed RVS uitlaat.
Onderstel & Remmen
- Verlaagd met MAD Sportive veren.
- KONI geel rondom.
- Alle rubbers van de wielophanging vervangen door
Superflex Eurethane bushings.
- High&Tight adjustable end links.
- Verchroomde wielophanging(onzichtbare bling-bling).
- Zwart gepoedercoate Spydervelgen met 195/45-15 Toyo Proxes T1-S rondom.
Overig
- JonO/RSE Shortshifter.
- Billet Aluminium schakelpook.
- Lichtgewicht accu(5KG) in de voorbak.
- Voor en achterbak gestript.
- Reservewiel verwijderd.
[afbeelding]
Blokje voordat het de auto in ging(let niet op de datum op de foto, ik ben lui):
[afbeelding]
Blokje in de auto:
[afbeelding]
Dynosheet van voor(rood) en na(blauw) de supercharger swap, vermogen op de achterwielen:
[afbeelding]
filmpje van de dynorun
![]()
Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:56 schreef MacroTough het volgende:
Bedankt voor het compliment, ik heb er ook een hoop werk aan gehad.
Ik ben nog nooit naar de ITT geweest. Ik ben pas weer sinds een jaar of twee in MR2s. Hiervoor heb ik ook nog een andere aw11 en een sw20 gehad, maar die heb ik alweer een jaar of 7 geleden de deur uit gedaan.
Deze heb ik twee jaar geleden helemaal standaard gekocht. Je kan je dus wel voorstellen dat ik er de afgelopen winters een hoop gesleutel aan heb gehad. Ik hoop dat ik deze winter het blok nog naar de 175PK/210Nm op de wielen kan krijgen. Dan kom ik uit op een 200PK/240Nm op de krukas, denk dat dat wel voldoende is voor een auto van 1000KG.
Met de eerste stelling ben ik het helemaal met je eens, maar het maakt het vergelijk met wat het standaard had moeten zijn wat makkelijker. Laat ik het zo zeggen, ik heb nu op de wielen wat ik standaard op de kruk zou moeten hebbenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.
Ben je zelf monteur oid dat je dit gedaan hebt/hebt kunnen doen? of heb je erg veel hulp gehad?
Ik ga (eindelijk) volgende week aan mijn supra sleutelen maar daar heb ik echt wel iemand bij nodig als leek.![]()
Helft van de Celica's rijdt met te kleine motortjes rond, MR2 is 9 v/d 10 keer als die ander ook wil, een hoop meer werk. Op de "echte" Celica's na dan. Maar die rijden er niet zo heel veel stiekem.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:44 schreef Tjabbo het volgende:
Celica heeft meer status/flair zo je wilt dan een MR-2. dat dan wel weer.
Lijkt me een serieus heel erg verstandig idee, dan koop jij over een half jaar een gelijkwaardige auto, en streef je je broer voorbij met wat gelukquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:15 schreef MikdawG het volgende:
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. Als ik word aangenomen verkoop ik m'n auto en koop ik een brommer om naar werk te gaan (is +/- 10 minuten met de brommer). Vervolgens spaar ik een half jaartje en koop ik een mooie auto.. MR2, S13, S14.. Ik denk dat dit me wel wat lijkt.
Wordt wel moeilijk, aangezien mijn broer volgende week zijn Nissan 200SX S14 gaat halen en hem zowel optisch als motorisch flink gaat aanpassen.. Rij ik daar op m'n brommertje.. Maar ja, het is niet anders!
Verkoop hem.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:27 schreef MikdawG het volgende:
Ik kan misschien m'n MR2 turbo verkopen voor een leuke prijs.. Diegene wil hem echt hebben.. Kan het geld nu erg goed gebruiken..
Maar ik twijfel of ik het wel zal doen. Er is veel mis mee (o.a. lek uitlaatspruitstuk, gare bougiekabels, hele slechte lak, etc.) en ik heb momenteel echt geen geld. Als ik hem verkoop ben ik uit de schuld maar ben ik wel m'n MR2 kwijt.. Wat een moeilijke keuze dit!
Pff.. Ik kan niet slapen vannacht..
quote:Op zaterdag 6 november 2004 10:13 schreef pAin het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaringen met de nieuwere diesels van Toyota??
Zit nog mooi in de lak zegquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:33 schreef HaagseHarrie het volgende:
@ Tjabbo dit is de nieuwe (andere dan)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
sjongejongequote:Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.
Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
Allesquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.
Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
We (waar ik gewerkt heb, mijn vader werkt daar ook overigensquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:22 schreef pAin het volgende:
[..]
Alles.
Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Zit nog mooi in de lak zegWauw.
Dit is wel een turbo toch? (Aan het dash te zien wel.) Alleen van dit model (van voor de facelift) vind ik persoonlijk het stuur minder mooi.
Waarom heb jij eik een duitse hoster![]()
Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
[..]
Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.
Dit is ook geen turbo :'( helaas.
Ennuh hoster????????![]()
Graag gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:50 schreef pAin het volgende:
Bedankt voor de info Tommy.
mja, ik ben nog bezig met een auto van de zaak, waarschijnlijk zal ik een auto uit mogen kiezen van 20.000 euro (incl. of excl. BTW weet ik niet, aangezien ze dat toch terug krijgen). Mijn voorkeur ligt nog steeds bij de Ibiza FR 130 pk (je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks) met een chip naar 160 PK (ABT chip af Importeur) wanneer dat mogelijk is qua budget
.
130 pk uit een 4A-FE kan je wel vergeten imo.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:51 schreef dan_niet het volgende:
verhaal
De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef dan_niet het volgende:
En zo'n GE motor is in nederland wel verkocht in een of ander model?
Mja een nieuwere corolla staat voor later op het programma![]()
Mja tis idd niet zo makkelijk te doen allemaal, wel zonde eigenlijk. Maar ja je houdt op die manier wel je betrouwbaarheid natuurlijk.
Heb je enig idee van de kosten van zo'n kop/motor "metamorfose"?
Iig alvast bedankt
precies.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.
De 1.6 tunen is al zovaak geprobeerd, er is veel over te vinden. En de meeste bevindingen wijzen uit dat je beter een andere motor kunt monteren. Uiteindelijk goedkoper, en betrouwbaarder.
Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer.
Het was ook een add-onquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:59 schreef Tjabbo het volgende:
Dat zeg ik.
Ja host is van mijn zus (was ff makkelijk he). Dacht dat je bedoelde dat die auto uit duitsland kwam?? Komen ze bijna allemaal vandaan he dus ik dacht al.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.
Hoster is waar de plaatjes van je staan op internet. iemand die je plaatjes host.
Edit- ik zie nu dat het je oliedruk metertje is.
En achterop staat ook gewoon 3.0i. stom van me
Nooit turbo aspiraties gehad?
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
hahahah is volgens die maat van me niet makkelijk en errug duur.
btw hij heeft de Celica Supra MA2.
Gave bak jongen!!!
Helaas..quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
ECHT HE!!!!! schrijf ik MA2quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |