abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:05:49 #1
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22899993
Vorig deeltje


Post hier foto's van je Toyota, of je vragen en ervaringen!
Hierboven mijn laatste aanwinst.

Laatste posts van het vorig topic:
quote:
Posted by StefanP
Damn komt er een 2JZGTE in die 200SX? Een JDM? Met of zonder VVTI? Past dat trouwens, heb je ook foto's van andere auto's met die swap? Dat zal wel een bom duiten kosten, zo'n motor heb je niet voor onder de 2500 pleuro...
quote:
Posted Idea

Ik weet niet met of zonder vvti etc, alleen dat er een 2jzgte in komt.



Hier een de link waar de foto vandaan is:
http://members.shaw.ca/kfgroup/240sx_-_2jz.htm

De kosten moeten we nog over praten, maar het wordt geregeld met Arnout dus dat zal wel goed komen.
Game on
pi_22900578
Zo, even gecopy/paste van m'n memberpagina op MR2.n(ik ben lui):


Motorisch
- Compleet gereviseerde 4AGZE swap.
- Compleet gebalanceerd.
- Kop geflowed en geport.
- E51 versnellingsbak met sperdifferentieel.
- Lichtgewicht vliegwiel(4,4KG).
- Ram-Air open luchtfilter met Big Boss bouwmarkt aanzuigbuis.
- Janspeed RVS uitlaat.

Onderstel & Remmen
- Verlaagd met MAD Sportive veren.
- KONI geel rondom.
- Alle rubbers van de wielophanging vervangen door
Superflex Eurethane bushings.
- High&Tight adjustable end links.
- Verchroomde wielophanging(onzichtbare bling-bling).
- Zwart gepoedercoate Spydervelgen met 195/45-15 Toyo Proxes T1-S rondom.

Overig
- JonO/RSE Shortshifter.
- Billet Aluminium schakelpook.
- Lichtgewicht accu(5KG) in de voorbak.
- Voor en achterbak gestript.
- Reservewiel verwijderd.



Blokje voordat het de auto in ging(let niet op de datum op de foto, ik ben lui):


Blokje in de auto:


Dynosheet van voor(rood) en na(blauw) de supercharger swap, vermogen op de achterwielen:


filmpje van de dynorun

  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:03:37 #3
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_22900966


btw dit is de kapotte Supra, moet nog een foto maken van mijn nieuwe, goedwerkende
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:25:46 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22902720
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:43 schreef MacroTough het volgende:
Zo, even gecopy/paste van m'n memberpagina op MR2.n(ik ben lui):


Motorisch
- Compleet gereviseerde 4AGZE swap.
- Compleet gebalanceerd.
- Kop geflowed en geport.
- E51 versnellingsbak met sperdifferentieel.
- Lichtgewicht vliegwiel(4,4KG).
- Ram-Air open luchtfilter met Big Boss bouwmarkt aanzuigbuis.
- Janspeed RVS uitlaat.

Onderstel & Remmen
- Verlaagd met MAD Sportive veren.
- KONI geel rondom.
- Alle rubbers van de wielophanging vervangen door
Superflex Eurethane bushings.
- High&Tight adjustable end links.
- Verchroomde wielophanging(onzichtbare bling-bling).
- Zwart gepoedercoate Spydervelgen met 195/45-15 Toyo Proxes T1-S rondom.

Overig
- JonO/RSE Shortshifter.
- Billet Aluminium schakelpook.
- Lichtgewicht accu(5KG) in de voorbak.
- Voor en achterbak gestript.
- Reservewiel verwijderd.

[afbeelding]

Blokje voordat het de auto in ging(let niet op de datum op de foto, ik ben lui):
[afbeelding]

Blokje in de auto:
[afbeelding]

Dynosheet van voor(rood) en na(blauw) de supercharger swap, vermogen op de achterwielen:
[afbeelding]

filmpje van de dynorun

Stinkend mooie bak zeg!

Was je toevallig ook op het ITT afgelopen jaar?
Ik meen daar ook zioiets te hebben gezien (afgezien van motorruimte)
pi_22923529
Bedankt voor het compliment, ik heb er ook een hoop werk aan gehad .

Ik ben nog nooit naar de ITT geweest. Ik ben pas weer sinds een jaar of twee in MR2s. Hiervoor heb ik ook nog een andere aw11 en een sw20 gehad, maar die heb ik alweer een jaar of 7 geleden de deur uit gedaan.
Deze heb ik twee jaar geleden helemaal standaard gekocht. Je kan je dus wel voorstellen dat ik er de afgelopen winters een hoop gesleutel aan heb gehad. Ik hoop dat ik deze winter het blok nog naar de 175PK/210Nm op de wielen kan krijgen. Dan kom ik uit op een 200PK/240Nm op de krukas, denk dat dat wel voldoende is voor een auto van 1000KG .
pi_22923682
Petje af voor de vele moeite die je er allemaal in hebt gestoken!

Zelf ben ik deze week aardig aan het poetsen geslagen, het contactslot en aluminium dorpels weer mooi glimmend gepoetst zojuist m'n versnellingspookleer eens goed opgepoetst/bijgekleurd/ingevet.
en nog wat zooi schoongemaakt.
Kleine dingetjes die best leuk zijn om te doen voor de "man-zonder-auto-kennis"
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 08:47:18 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22927586
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 23:56 schreef MacroTough het volgende:
Bedankt voor het compliment, ik heb er ook een hoop werk aan gehad .

Ik ben nog nooit naar de ITT geweest. Ik ben pas weer sinds een jaar of twee in MR2s. Hiervoor heb ik ook nog een andere aw11 en een sw20 gehad, maar die heb ik alweer een jaar of 7 geleden de deur uit gedaan.
Deze heb ik twee jaar geleden helemaal standaard gekocht. Je kan je dus wel voorstellen dat ik er de afgelopen winters een hoop gesleutel aan heb gehad. Ik hoop dat ik deze winter het blok nog naar de 175PK/210Nm op de wielen kan krijgen. Dan kom ik uit op een 200PK/240Nm op de krukas, denk dat dat wel voldoende is voor een auto van 1000KG .
Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.

Ben je zelf monteur oid dat je dit gedaan hebt/hebt kunnen doen? of heb je erg veel hulp gehad?
Ik ga (eindelijk) volgende week aan mijn supra sleutelen maar daar heb ik echt wel iemand bij nodig als leek.
pi_22928346
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop.

Ben je zelf monteur oid dat je dit gedaan hebt/hebt kunnen doen? of heb je erg veel hulp gehad?
Ik ga (eindelijk) volgende week aan mijn supra sleutelen maar daar heb ik echt wel iemand bij nodig als leek.
Met de eerste stelling ben ik het helemaal met je eens, maar het maakt het vergelijk met wat het standaard had moeten zijn wat makkelijker. Laat ik het zo zeggen, ik heb nu op de wielen wat ik standaard op de kruk zou moeten hebben . En daarbij is het aantal PKs van deze auto niet eens zo belangrijk, het is eerder het koppel en koppelverloop wat 'm zo interessant maakt(kom maar op, vtec jongens ).

Ik ben zelf geen monteur hoor, enige sleutelervaring die ik had waren brommertjes(ook veel 4-takt).
Enige wat ik niet zelf heb gedaan is het uitlijnen en het onderblok en kop opbouwen. UItlijnen kan je domweg niet zelf. Het uitgebalanceerd opbouwen van een onderblok en het flowen en porten van een kop is zulk specialistenwerk, waarbij je zulk duur gereedschap nodig hebt, dat het absoluut niet rendabel is om het zelf één keertje te doen.

Het belangrijkste is denk ik wel goede documentatie. Het Internet staat vol met goede info over de meeste auto's. Nederlandse fora hoef je meestal niet te kijken, die gaan vaak niet verder dan discussies over de plaatsing van luchtfilters of over welke kleur neon je moet kopen. Als je echt veel wilt leren ben je toch aangewezen op Amerikaanse en Australische fora. Ik weet ook wel zeker dat er voor Supra's voldoende goede how-to's en fora te vinden zijn op het Internet. Kans is ook groot dat er vast wel ergens een PDF staat met het garagehandboek van je auto. Lees veel voordat je ergens aan begint.
Zorg er ook voor dat je niet afhankelijk bent van die auto, hij staat langer stil dan je verwacht en vaak wilt. Voor mij is het een hobby auto, ik heb er nog een lease hok naast. In dezelfde lijn moet je ook een goede droge sleutelruimte hebben waar de auto veilig staat.
Goed gereedschap is ook een pré, verwacht niet dat je je auto uitelkaar krijgt met een ¤5 setje uit de graaibakken van de Praxis. Een goede garagekrik, stevige assteunen en een behoorlijke doppenset zijn een leuke start voor de simpele dingen.
Begin met het simpele onderhoud, verwacht niet meteen die V8 in een mini te lepelen en doe niet teveel in één keer. Als je teveel in één keer doet en het werkt niet, dan is het lastig troubleshooten.
Nog één onontbeerlijke tip, loop weg als iets even niet lukt. Laat dat ding staan voor een week, twee weken. Je zal zien dat het dan wel gaat. Je moet er wel plezier in blijven houden, het moet wel een hobby blijven en geen frustratie worden .

De tering, wat een end .
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:01:31 #9
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22928495
Hey MacroTough,

Ik bedoelde met de eerste stelling dat ik het goed vind dat je weet wat je aan de wielen hebt. De vergelijking is leuk, maar het gaat er toch om wat je naar het wegdek kan brengen. Veel mensen zijn pk geil en overschatten hun pk's en pkwinsten nogal. vandaar.


Toevallig is supras.nl, en dan met name de eigenaar een van de meest gerenommeerde supraspecialisten van europa, en waarschijnlijk van de wereld. Hij ontwikkelt zelf veel voor supras zoals krukassen, spruitstukken e.d., en heeft meer supra motorswaps op zijn naam staan dan waarschijnlijk alle toyotamonteurs van Nederland bij elkaar. Dat is dus een groot voordeel voor me, en ik heb van die site, en met name van de actieve en technisch onderlegde posters veel info gekregen en links naar verschillende (werkplaats)handboeken voor de MA70.

Daarnaast heb ik onlangs een stapeltje werkplaatshandboeken gekocht, die komen als het goed is binnenkort binnen.

Een kameraad van me sleutelt zelf veel aan auto's en die gaat me helpen (gelukkig). Ikzelf kan verrekte weinig beginnen door mijn gebrek aan kennis, maar ik heb de supra gekocht met het idee dat ik hem zelf ga onderhouden. Dat lijkt me leuk dus ik ga er met veel plezier aan beginnen.
pi_22965863


Een Toyota MR2 turbo uit 1991.

Zit een 2.0 turbo-blok in met standaard zo'n 204pk. Ik heb de turbodruk op 15 psi gezet m.b.v. een Manual BoostController en heb tevens een A'pexi luchtfilterkit ingebouwd. Voor de rest zo goed als standaard motorisch.

Heb er ook 16" velgen onder zitten, maar die worden volgend jaar vervangen door zwarte SSR Professor SP-1's (in het zwart), 17x7.5 voor, 18x9.5 achter.

Veel plannen, zowel motorisch als optisch...
pi_23021237
Ik wil ook gaan kijken voor een MR2, gewoon een 2.0 GTI. Kan nu nog geen turbo-karretje veroorloven ... (Benzine kosten, en onderhoud...).

Nu is mijn vraag hoe is zo'n auto op de weg? Met een beetje vies weer? Sneeuw e.d. !?
Is het dan problematisch om hem fatsoenlijk onder controle te houden of valt het allemaal reuze mee? (Omdat ie toch meer gewicht op de achterwielen heeft dan de meeste andere RWD auto's).
  dinsdag 2 november 2004 @ 14:47:58 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23023868
De wegligging van een MR-2 is onvolprezen. Als je even in de gaten houdt dat je achterwielaandrijving hebt, is er niets aan het handje.
pi_23024125
Ik zal er aan denken als ik er een heb ..
Eerst maar eens even sparen though =)

Weet nog nie zeker of ik nu voor een Celica ga of voor een MR2.... In een celica kunnen ook nog mensen mee, en is nog net íetsje ruimer als een MR2..

Mja MR2 is natuurlijk weer wat meer rijplezier ....
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:44:41 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23025227
Celica heeft meer status/flair zo je wilt dan een MR-2. dat dan wel weer.

Meer fun met een MR2 zou zomaar kunnen.
pi_23102957
ja sorry, dan mag ik niet achterblijven:

Toyo MR2 2.0 16 1993







Klik hier voor meer specs, foto's en video's.
pi_23106629
Moooooooooi! Vooral die Celica.. van Tjabbo en dan nog gewoon met die ronde koplampen vet! Die nieuwe is lang zo mooi niet.. en die MR2 ook vet mja Celica als eerste autootje is dat wat?
pi_23106881
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:44 schreef Tjabbo het volgende:
Celica heeft meer status/flair zo je wilt dan een MR-2. dat dan wel weer.
Helft van de Celica's rijdt met te kleine motortjes rond, MR2 is 9 v/d 10 keer als die ander ook wil, een hoop meer werk. Op de "echte" Celica's na dan. Maar die rijden er niet zo heel veel stiekem.

Dus om nou te zeggen dat een Celica meer status heeft dan een MR2
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23110302
Ik kan misschien m'n MR2 turbo verkopen voor een leuke prijs.. Diegene wil hem echt hebben.. Kan het geld nu erg goed gebruiken..

Maar ik twijfel of ik het wel zal doen. Er is veel mis mee (o.a. lek uitlaatspruitstuk, gare bougiekabels, hele slechte lak, etc.) en ik heb momenteel echt geen geld. Als ik hem verkoop ben ik uit de schuld maar ben ik wel m'n MR2 kwijt.. Wat een moeilijke keuze dit!

Pff.. Ik kan niet slapen vannacht..
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:34:43 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23110528
Tja, als je het geld écht nodig hebt zou ik 'm verkopen. Als je in de schulden zit ga je ook niet geld in de auto stoppen, en zijn de kosten straks nog hoger door de (vergeef me de uitdrukking) 'verwaarlozing'.
Aan de andere kant als jij je financiële problemen kan oplossen zonder 'm te verkopen zou ik dat nastreven, en de auto een tijdje stallen (maybe zelfs schorsen) tot dat je er weer geld voor hebt, en 'm dan vertroetelen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23111060
Financiële problemen zijn wel op te lossen maar dat gaat veel tijd kosten..

Stallen/schorsen heeft geen zin want ik heb sowieso vervoer nodig naar m'n vriendin en daarvoor pak ik altijd gewoon m'n MR2.. Maar als ik hem verkoop kan ik wel een ander wagentje gaan kopen.. Misschien een Nissan 200SX S13 ofzo.. Damn, dit is best klote zeg.
  zaterdag 6 november 2004 @ 00:02:12 #21
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23111330
Als je 'm al verkoopt zou ik niet zo'n onderhouds gevoelige auto kopen. Dan maar een jaartje in een onderhoudsvrij koekblik en doorsparen tot je je weer een pretkar (+ alle bijkomende kosten) kan veroorloven
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23111687
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. Als ik word aangenomen verkoop ik m'n auto en koop ik een brommer om naar werk te gaan (is +/- 10 minuten met de brommer). Vervolgens spaar ik een half jaartje en koop ik een mooie auto.. MR2, S13, S14.. Ik denk dat dit me wel wat lijkt.

Wordt wel moeilijk, aangezien mijn broer volgende week zijn Nissan 200SX S14 gaat halen en hem zowel optisch als motorisch flink gaat aanpassen.. Rij ik daar op m'n brommertje.. Maar ja, het is niet anders!
pi_23116217
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:15 schreef MikdawG het volgende:
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. Als ik word aangenomen verkoop ik m'n auto en koop ik een brommer om naar werk te gaan (is +/- 10 minuten met de brommer). Vervolgens spaar ik een half jaartje en koop ik een mooie auto.. MR2, S13, S14.. Ik denk dat dit me wel wat lijkt.

Wordt wel moeilijk, aangezien mijn broer volgende week zijn Nissan 200SX S14 gaat halen en hem zowel optisch als motorisch flink gaat aanpassen.. Rij ik daar op m'n brommertje.. Maar ja, het is niet anders!
Lijkt me een serieus heel erg verstandig idee, dan koop jij over een half jaar een gelijkwaardige auto, en streef je je broer voorbij met wat geluk .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_23116331
@MIkdawG: gewoon verkopen . Ik denk dat het meer genoegdoening geeft als je het beestje volledig onderhouden ziet rondrijden, dan dat je hem zelf helemaal afragt .

Trouwens, in Brielle staat er een MR2 te koop, die gast wil hem ruilen tegen een station wagen .

* pAin kijkt papa met Carina E Station heel lief aan .

Wie heeft er trouwens ervaringen met de nieuwere diesels van Toyota?? Aangezien ik misschien moet gaan dieselen voor mn werk lijkt me een Corolla wel leuk . Andere opties zijn een Ibiza 130 PK TDi FR (laat er dan zelf een chip in bouwen van ABT voor 30 pk erbij via de importeur ) of een Astra Diesel.
  zaterdag 6 november 2004 @ 11:52:23 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23117118
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:27 schreef MikdawG het volgende:
Ik kan misschien m'n MR2 turbo verkopen voor een leuke prijs.. Diegene wil hem echt hebben.. Kan het geld nu erg goed gebruiken..

Maar ik twijfel of ik het wel zal doen. Er is veel mis mee (o.a. lek uitlaatspruitstuk, gare bougiekabels, hele slechte lak, etc.) en ik heb momenteel echt geen geld. Als ik hem verkoop ben ik uit de schuld maar ben ik wel m'n MR2 kwijt.. Wat een moeilijke keuze dit!

Pff.. Ik kan niet slapen vannacht..
Verkoop hem.

Een auto is het niet waard om je voor in de schulden te steken. never.
Verkopen en afbetalen dat ding, en dan lekker sparen en op zoek naar een goede, dat is mijn advies.
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:33:02 #26
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_23181493
@ Tjabbo dit is de nieuwe (andere dan )





[ Bericht 0% gewijzigd door HaagseHarrie op 09-11-2004 00:38:31 ]
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
pi_23181935
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 10:13 schreef pAin het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaringen met de nieuwere diesels van Toyota??


Wat wil je weten?
pi_23183002
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.

Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:06:08 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23184644
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:33 schreef HaagseHarrie het volgende:
@ Tjabbo dit is de nieuwe (andere dan )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zit nog mooi in de lak zeg Wauw.

Dit is wel een turbo toch? (Aan het dash te zien wel.) Alleen van dit model (van voor de facelift) vind ik persoonlijk het stuur minder mooi.

Waarom heb jij eik een duitse hoster
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:06:37 #30
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23184651
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.

Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
sjongejonge
pi_23184870
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]



Wat wil je weten?
Alles .
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:06:49 #32
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23185616
Ik nomineer PNG voor "Meest onbegrijpelijke berichten schrijver van het jaar"
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23186504
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:37 schreef PNG het volgende:
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden.

Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's.
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:22 schreef pAin het volgende:

[..]

Alles .
We (waar ik gewerkt heb, mijn vader werkt daar ook overigens ) hebben een tijdje een Corolla D-4D als demo gehad waar ik toevallig ook redelijk wat kilometers mee gereden heb (auto van mama he )

Mij beviel deze auto goed, max koppel komt bij ongeveer 2000 toeren. De motor is (mits warm) stil en vrij zuinig, ik haalde 1 op 18 gemiddeld. Dit gaat overigens over de 116 pk variant, die ook redelijk snel is (als je op het juiste tijdstip schakelt komt het toerental precies terug op 2000 toeren en gaat "ie" er als een brandweer vandoor )
De D-4D is een seconde langzamer dan een Golf 130 pk diesel, als je echt een snelle diesel wilt kan je beter kijken bij de VAG groep, als je een soepele, betrouwbare, redelijk snelle diesel wilt, is de D-4D 116 zeker een goede keuze imo.

De 2 liter 90 en 110 pk zijn er met de facelift uitgehaald en daar is een 1.4 (!) met 90 pk en 190 nm koppel voor in de plaats gekomen. Ik was erg te spreken over deze motor, zeker omdat de motor betrekkelijk klein is en toch genoeg koppel en vermogen heeft. Zoals je ook in verschillende tests kan lezen (autoweek, autovisie e.d.) kan hij de concurrentie aan (niet de 130/150 pk VAG's natuurlijk). Toch zou ik zelf de 116 pk variant nemen.

In de Avensis (ik ken je budget niet ) zit dezelfde 116 pk diesel. Er bestaat een kans dat er aan het eind van het jaar een 150 pk diesel bij komt (stond in een dealerbericht), tevens willen ze in de toekomst een 2.2 liter 180 pk diesel uitbrengen, maar of die dan in NL komt hangt weer van Louwman af.

Als je wat specifiekers wilt weten hoor ik het wel.

Binnenkort (als er overal zwavelvrije diesel verkrijgbaar is) komt er ook een D-CAT D-4D naar NL
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:30:05 #34
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_23192973
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zit nog mooi in de lak zeg Wauw.

Dit is wel een turbo toch? (Aan het dash te zien wel.) Alleen van dit model (van voor de facelift) vind ik persoonlijk het stuur minder mooi.

Waarom heb jij eik een duitse hoster
Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.
Dit is ook geen turbo helaas.
Ennuh hoster????????
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:35:48 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23193154
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:30 schreef HaagseHarrie het volgende:

[..]

Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he.
Dit is ook geen turbo :'( helaas.
Ennuh hoster????????
Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.
Hoster is waar de plaatjes van je staan op internet. iemand die je plaatjes host.

Edit- ik zie nu dat het je oliedruk metertje is.
En achterop staat ook gewoon 3.0i. stom van me

Nooit turbo aspiraties gehad?
pi_23193620
Bedankt voor de info Tommy .

mja, ik ben nog bezig met een auto van de zaak, waarschijnlijk zal ik een auto uit mogen kiezen van 20.000 euro (incl. of excl. BTW weet ik niet, aangezien ze dat toch terug krijgen). Mijn voorkeur ligt nog steeds bij de Ibiza FR 130 pk (je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks ) met een chip naar 160 PK (ABT chip af Importeur) wanneer dat mogelijk is qua budget .
pi_23195204
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:50 schreef pAin het volgende:
Bedankt voor de info Tommy .

mja, ik ben nog bezig met een auto van de zaak, waarschijnlijk zal ik een auto uit mogen kiezen van 20.000 euro (incl. of excl. BTW weet ik niet, aangezien ze dat toch terug krijgen). Mijn voorkeur ligt nog steeds bij de Ibiza FR 130 pk (je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks ) met een chip naar 160 PK (ABT chip af Importeur) wanneer dat mogelijk is qua budget .
Graag gedaan

Als je veel power wilt voor hetzelfde geld zou ik (als ik jou was ) ook voor die Ibiza gaan. Die rijden ook best oke.
Staan wel erg slecht in de tevredenheidstest van autoweek b.t.w.
Maar dat maakt je niets uit want je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks en het onderhoud betaald je baas.
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:51:56 #38
93802 dan_niet
Denk alstublieft zelf na
pi_23196645
Even iets heel anders dan diesels (die rijden trouwens prima wat mij betreft, paar keer avensis met d4-d gereden), over een tijdje wil ik een andere auto kopen en het liefst een toyota, nu wil het probleem dat er van bijv. de corolla (in dit geval 97-02) geen gti-achtige versie is. Tuurlijk is 110 pk en 0-100 in 10 sec rond niet slecht, maar je wilt toch wel eens sneller he

En aangezien ik hou van hatchbacks, moet het eigenlijk wel een corolla zijn. En omdat ik nu een auto uit 95 heb, moet ie wel minimaal uit 97 zijn.

Dus probleem: hoe krijgen we hem sneller (en hoe snel dan)? Ander motorblok inleggen zou je zeggen, maar goed dat is me allemaal weer net wat te overdreven.
Chiptunen; heb ik wat over gevonden op internet, zo'n 13/15 pk kan je erbij sleutelen, zit je op 125 pk, nou andere uitlaat en luchtfiltertje, zit je ff op 130 pk rond voor het gemak.

Opzich is 130 pk niet slecht natuurlijk, maar hoe snel zal ie er van worden? 0-100 in 9 sec?
Iemand daar enig idee van?

Ok, deze optie had ik zelf dus al ontdekt, maar misschien zijn er hier onder de toyota kenners nog wel mensen met meer oplossingen

Dus: hoe maak je een 1.6-je sneller en hoeveel sneller wordt ie er ongeveer van (pk/nm + sec)?

Ik ben verder geen sjonnie of iets, dus gaat me niet om het verneuken van de auto (binnen en buiten), maar gewoon om een snelle, betrouwbare auto. En natuurlijk is het leuk als men niet verwacht dat je zo snel bent

Ik hoort van u
pi_23197307
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:51 schreef dan_niet het volgende:
verhaal
130 pk uit een 4A-FE kan je wel vergeten imo.
De FE kop en computer is gewoon niet goed te tunen, en zijn daarvoor ook niet bedoelt.

Het makkelijkst om aan meer vermogen te komen is een GE kop te monteren. Daarmee kan je (hangt ervan af wat je aan je inlaat en uitlaat doet) tot ongeveer aan de 150 pk komen (zonder vvt-i) alleen dit neemt al redelijk wat tijd en geld in beslag aangezien je best veel moet aanpassen.
Helaas kan je de standaard motoren (met FE kop) niet makkelijk tunen, hiervoor moet je echt een Toyota met een GE motor kopen of een GE kop monteren.

Als je trouwens en nog nieuwere Corolla zou nemen zit je met VVT-i en wordt het verhaal helemaal anders aangezien die motoren ook helemaal anders zijn.
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:42:59 #40
93802 dan_niet
Denk alstublieft zelf na
pi_23197794
En zo'n GE motor is in nederland wel verkocht in een of ander model?

Mja een nieuwere corolla staat voor later op het programma

Mja tis idd niet zo makkelijk te doen allemaal, wel zonde eigenlijk. Maar ja je houdt op die manier wel je betrouwbaarheid natuurlijk.

Heb je enig idee van de kosten van zo'n kop/motor "metamorfose"?

Iig alvast bedankt
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:51:48 #41
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23199625
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef dan_niet het volgende:
En zo'n GE motor is in nederland wel verkocht in een of ander model?

Mja een nieuwere corolla staat voor later op het programma

Mja tis idd niet zo makkelijk te doen allemaal, wel zonde eigenlijk. Maar ja je houdt op die manier wel je betrouwbaarheid natuurlijk.

Heb je enig idee van de kosten van zo'n kop/motor "metamorfose"?

Iig alvast bedankt
De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.

De 1.6 tunen is al zovaak geprobeerd, er is veel over te vinden. En de meeste bevindingen wijzen uit dat je beter een andere motor kunt monteren. Uiteindelijk goedkoper, en betrouwbaarder.

Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer.
pi_23199802
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje.

De 1.6 tunen is al zovaak geprobeerd, er is veel over te vinden. En de meeste bevindingen wijzen uit dat je beter een andere motor kunt monteren. Uiteindelijk goedkoper, en betrouwbaarder.

Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer.
precies.

3S kop past niet.
GE kop voor de 1.6 is zeker wel geleverd in NL > Corolla GTi, Celica GTi, alleen de 4A-GE heeft andere zuigers (en ECU, inlaat, uitlaat) dan de 4A-FE.
GTE kop voor de 1.6 is nooit geleverd.

Maar het is volgens mij makkelijker en zeker betrouwbaarder om idd een andere motor erin te swappen.
4A-GE blacktop met VVT-i en ITB's en 165 pk
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:59:32 #43
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23199829
Dat zeg ik.
pi_23202674
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:59 schreef Tjabbo het volgende:
Dat zeg ik.
Het was ook een add-on
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:15:46 #45
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_23203904
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien.
Hoster is waar de plaatjes van je staan op internet. iemand die je plaatjes host.

Edit- ik zie nu dat het je oliedruk metertje is.
En achterop staat ook gewoon 3.0i. stom van me

Nooit turbo aspiraties gehad?
Ja host is van mijn zus (was ff makkelijk he). Dacht dat je bedoelde dat die auto uit duitsland kwam?? Komen ze bijna allemaal vandaan he dus ik dacht al.....
Maarre ik had zeker turbo aspiraties, vriend van me is monteur dus ik zocht een GTE uiteraard maar ja een goede is schaars en toen kwam deze ineens vanuit het niets en bleek nog in zeer goede staat en goedkoop dus ja dan maar geen turbo maar ik had wel weer een supra.
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:21:32 #46
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23204102
Je kunt ook Arnout van Supras.nl vragen om er een 7M-GTE of nog liever en zeldsamer een 1JZ-GTE erin laten lepelen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:30:30 #47
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_23204526
hahahah is volgens die maat van me niet makkelijk en errug duur.
btw hij heeft de Celica Supra MK2.
Gave bak jongen!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door HaagseHarrie op 09-11-2004 22:43:42 ]
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:39:22 #48
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23204817
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
hahahah is volgens die maat van me niet makkelijk en errug duur.
btw hij heeft de Celica Supra MA2.
Gave bak jongen!!!
je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
pi_23204925
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
Helaas..
5M
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:46:32 #50
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_23205077
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je bedoelt de MK2 ? de MA60 ?
De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's.
ECHT HE!!!!! schrijf ik MA2 ach...
nee heeft een 2.8, voorlopig dan he zit ook naar een 3.0 te kijken maar ja in de sprint gaat het gelijk op he (hebben het getest )dat ding van hem weeg 1250 - 1300 kg uit me hoofd en de mijne 1500+ kg dus ja. Ben benieuwd maar ja kijk ik wil een turbo en hij ee 3.0 (turbo) dus ja ken nog wel ff duren, eerst maar de keuring einde van de maand he
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')