abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2005 @ 14:34:21 #151
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24850631
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:25 schreef fratsman het volgende:
Jean Reno als Besu Fache!
No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesen
pi_24850808
Het begon als een heerlijk wegleesvakantie-boek, met af en toe een 'jammer' omdat ik wel wat meer uitdieping van de onderwerpen had willen lezen, en het eindigde in een onvervalste Bouquetreeks-plot, zodat ik het boek uiteindelijk wel wat teleurgesteld weer in de kast heb gezet.

SvF moet ik iig gaan lezen, blijkt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_24957472
Heilge Bloed en de Heilige Graal

Iemand dit boek al gelezen?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_24957553
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Heilge Bloed en de Heilige Graal

Iemand dit boek al gelezen?
Ja, klassieker. De eerste die opperde dat Jezus een relatie had met Maria Magdalena en niet is is gestorven aan het kruis. Als ik me goed kan herinneren vertelden ze daarin dat hij was uitgeweken naar Frankrijk?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24957631
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:34 schreef Leshy het volgende:

[..]

No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesen
Als je het er niet mee eens bent moet je denk ik even langs gaan bij Ron Howard; Jean Reno is namelijk al gecast.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 6 februari 2005 @ 20:18:14 #156
71048 Tokay
makes your day!
pi_24958868
De hoofdrolspelers.

Robert Langdon

Sophie Neveu

Bezu Fache

[ Bericht 8% gewijzigd door Tokay op 06-02-2005 22:28:06 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_24959713
Ik denk het feit dat iemand 10 jaar lang niet meer met opa wil praten, alleen vanwege opa's plezierige bezigheden (om het eufemistisch uit te drukken), zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
Net zoals sophie en opa opeens van Jezus afstammen (wat natuurlijk wel weer een smet op opa's hobby's legt )
pi_24960447
Oh geweldig! Jean Reno als Fache gecast! Dat ter compensatie voor Tom hanks als Langdon. Wat een miscast, jammer! Ik zelf zou hebben gekozen voor Dennis Quaid als Langdon.
pi_24963017
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat iemand 10 jaar lang niet meer met opa wil praten, alleen vanwege opa's plezierige bezigheden (om het eufemistisch uit te drukken), zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24963060
Bezu Fache!, hij is echt goed, misschien, zeker weten tegenover Tom Hanks,
mja, t boek kennende komt Tom Hanks heel de tijd in beeld, en daar sta ik niet op te wachten, ook als vrouw zijnde zie ik liever zijn tegenspeelster in beeld....Sophie Neveu
ik ben benieuwd wat er van t boek overblijft, niet veel denk ik, achteraf is t ook net als Shmoopy
t postte., en ik ook al eerder,
je legt t beschaamd weg,

overdreven aandacht, voor een gammel verhaal, vooral op t end, dat maakt alles ongeloofwaardig.
De Puta Madre
pi_24972078
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!
Haha, inderdaad. Ik vond de reactie van Sophie ook zwaar overdreven. Voor zoiets laat je toch geen geweldige opa schieten, eentje die je hartstikke leuke jeugd gegeven heeft! En ze was al in de twintig toe ze dat ritueel zag, dus zo onschuldig was ze zelf ook niet meer, lijkt me.

Ik vond het een leuk boek voor op het strand, maar het hoort zeker niet bij mijn favorieten.
  maandag 7 februari 2005 @ 18:10:03 #162
24054 search64
Avec le grande
pi_24974179
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:18 schreef Killer_Mom het volgende:
Bezu Fache!, hij is echt goed, misschien, zeker weten tegenover Tom Hanks,
Misschien heb ik het fout hoor, maar hieruit lijkt het alsof je denkt dat die acteur zo heet, maar zo heet zijn personage, het is nl. Jean Reno.......
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 7 februari 2005 @ 18:12:11 #163
24054 search64
Avec le grande
pi_24974208
Leuk dat zoveel mensen weer gaan lezen hierdoor, maar eigenlijk is het gewoon een kutboek. Tis zeg maar de Pim Fortuyn van de literatuur.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_24996386
lezen doe ik toch al, alles wat los en vast zit.
de verkoop van dit boek is de achtergrond van t geloof. iedereen is zoekende, vooral in deze tijd.
je weet dat er iets niet klopt, in ieder geloof, en dit wordt je aangeschreeuwd, letterlijk, dus lees je t, en t is tereurstellend, op internet heb ik veel gevonden over geloof , zus en zo.
best wel leuk om te lezen, zo weet je t weer...
geloof is onderdrukking en voor de domme
en dit boek draagt er ergens weer aan mee dat je niks bent zonder geloof, dat stoort me . je moet je schuldig gaan voelen, ergens om.
heel die zooi heb je niet nodig ,
De Puta Madre
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:13:06 #165
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_25003680
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat [..] zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
Net zoals [..]
Misschien kun je dit even tussen spoilertags voor de mensen die het boek nog niet gelezen hebben? Ja, die moeten er ook nog ergens zijn. Schijnt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_25079013
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopen Want ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
pi_25079888
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopen Want ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
gewoon doorlezen, mijn schoonzus is ook halverwegen t boek, en ze vindt t ook spannend.
ik maak haar ook niks wijzer.

over feiten , of fictie,
zie mijn eerdere post, en duik de bib in,
De Puta Madre
pi_25080229
quote:
Je moet het boek ook lezen als mooie ficie, en niet als een geschiedenisboek (want daar is het ook niet voor bedoeld)
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
  maandag 14 februari 2005 @ 08:11:12 #169
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_25082068
Ach, iedereen mag voor zichzelf beslissen wat zij als feiten danwel als fictie willen aannemen. Immers, doen de gristenen niet exact hetzelfde met dat boekie van hun?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_25083580
quote:
Dat vind ik nu juist een van de weinige sterke punten aan 't verhaal. Dat je niet weet wat er nu wel en niet op feiten gebaseerd is.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25100916
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:18 schreef Tokay het volgende:
De hoofdrolspelers.

[afbeelding]
Robert Langdon

[afbeelding]
Sophie Neveu

[afbeelding]
Bezu Fache
Rare keuze voor die acteur als Bezu Fache, deze had mss beter Opa kunnen spelen???
Een grote acteur had me beter geleken....
pi_25101965
Jean Reno ís een groot acteur!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:32:38 #173
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25104257
Ik kan me eigenlijk wel vinden in de casting...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25113372
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:11 schreef Dalai_Lama het volgende:
Jean Reno ís een groot acteur!
Da tweet ik, maar ik bedoelde qua lengte en breedte
pi_25116905
Volgens mij is Jean Reno geen ukkie hoor.
Nee, ik kan me niet vinden in de casting van Tom Hanks. Totaal misplaatst wat mij betreft. Hopelijk valt zijn prestatie mee als ik de film gezien heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')