abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23720149
Ik heb Angels & Demons nu gelezen (verschrikkelijk spannend!) en begin denk ik binnenkort in The Da Vinci Code
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 2 december 2004 @ 19:36:49 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23721018
ik ben echt benieuwd naar de film ik heb die andere boeken voor kerst gevraagd van Dan Brown
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23721532
Oh ja, de film. Maar waarom eerst de Da Vinci Code verfilmen en niet eerst Angels & Demons. En waarom Tom Hanks als Langdon?? Ik zie Langdon nog niet als Tom Hanks David Duchovny vind ik een veel leukere keuze
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_23722291
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de film. Maar waarom eerst de Da Vinci Code verfilmen en niet eerst Angels & Demons.

Da Vinci Code is dé bestseller. Angels & Demons mag dan eerder geschreven zijn, maar ik denk dat vele hem pas ná DDVC lezen...
quote:

En waarom Tom Hanks als Langdon?? Ik zie Langdon nog niet als Tom Hanks David Duchovny vind ik een veel leukere keuze

Tom Hanks zal zich ook wel met de productie bemoeien
  donderdag 2 december 2004 @ 22:11:04 #55
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23725014
Ben momenteel in Angels en Demons bezig en het irriteert me echt dat het qua opbouw vrijwel excact is aan de Da Vince Code (eerste 50 bladzijdes in ieder geval). Verder had ik totaal geen problemen met het lezen van de Da Vinci Code in het engels, lees vrijwel alles in het Engels, maar bij Angels en Demons vind ik het soms best lastig. Al die wetenschappelijke termen in het engels. Pfoe... Ik ben nog niet zo ver, bladzijde 100 nu, maar het leest een stuk minder vlot dan de Da Vinci Code, waar ik WEL meteen in zat.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23726419
Dus als ik de Da Vinci Code ga lezen dan ga ik me waarschijnlijk irriteren aan de opbouw?

(ik heb Angels & Demons trouwens binnen 24 uur uitgelezen en een deel van die 24 uur was m'n verjaardag )
pi_23727171
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Dus als ik de Da Vinci Code ga lezen dan ga ik me waarschijnlijk irriteren aan de opbouw?

Nee hoor. Er is voldoende compensatie.

quote:
(ik heb Angels & Demons trouwens binnen 24 uur uitgelezen en een deel van die 24 uur was m'n verjaardag )

Gelukkig, ik ben niet de enige met dit soort verjaardag-onterende leeseigenschappen
Hij heeft nog wat meer geschreven. Dat vond ik zelf echter iets minder dan deze twee. Maar misschien hebben andere mensen daar een andere opinie over.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:09:58 #58
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23728198
quote:

Zou best kunnen ja. Maar wel lezen hoor, vond het echt een goed boek! Ik vind het zelf spannender dan Angels en Demons (tot nu toe dan). De Da Vinci Code heb ik in een ruk uitgelezen. Bij Angels en Demons kan ik me er niet echt toe zetten...

En wat betreft lezen op je verjaardag: been there done that Net als na het uitgaan, kom je om een uur of 5 thuis en dan toch nog lezen Oh en nog gefeliciteerd!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23728290
Ik heb Angels and Demons dus in één ruk uitgelezen.
Ik heb me alleen rot geërgerd aan de onrealistische koppigheid van het hoofd van de Zwitserse Garde.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:24:16 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23728523
quote:
David Duchovny vind ik een veel leukere keuze
Exquise me? Baking powder?

David Duchovny... een extreem houterige lantaarnpaal kan nog overtuigender emoties overbrengen dan die opgebakken, edoch bijster smaakloze, mummelende plank.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23728614
Ik vind David Duchovny leuk
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:34:41 #62
136 V.
pi_23728737
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind David Duchovny leuk

Isabootje, Isabootje, ik zou je bijna niet meer leuk vinden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:00:44 #63
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23729124
Ik heb zelf ook alle boeken van Dan Brown in de kast staan. Ze lezen inderdaad verdraaid lekker weg en combineren feit en fictie moeiteloos met een spannend verhaal. Heerlijk om te lezen. Angels & Demons was mijn persoonlijke favoriet, ook omdat het mijns inziens de beste opbouw had met een inderdaad verrassend einde. Bovendien helpt het dat ik op bijna alle locaties geweest ben

En ja, Tom Hanks als Robert Langdon... ik vind hem er gewoonweg het type niet voor, maar dat zal van persoon tot persoon verschillen. De mensen die ik in gedachten heb als ik de Sophie Neveu en Robert Langdon uit het boek visualiseer:

pi_23729236
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:34 schreef Verbal het volgende:
Isabootje, Isabootje, ik zou je bijna niet meer leuk vinden

V.

Iteejer was al zo teleurgesteld dat ik Johnny Depp helemaal te gek vind En nu jij...
Wat is er mis met mijn smaak voor acteurs.

Maar goed, nu weer over Dan Brown (die er ook niet slecht uitziet voor een schrijver )
pi_23729297
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:00 schreef Leshy het volgende:
De mensen die ik in gedachten heb als ik de Sophie Neveu en Robert Langdon uit het boek visualiseer:

[afbeelding]

Die vind ik er eigenlijk ook wel bij passen
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:16:09 #66
32422 engessa
Who's dirty?
pi_23729343
Op aanraden van mijn vader ook maar eens begonnen in de boeken van Dan Brown. De DaVinci Code in 4 dagen uit gelezen, Bernini Mysterie in 3 en ik ga straks beginnen in het Juvenalis dilemma. Geen idee hoe ze in het Engels precies heten maar in het Nederlands lezen is voor de verandering best leuk.

Heel veel dingen die in DVC voorkomen heb ik al eens eerder wat over gelezen/gezien dus ik ben nog steeds benieuwd in hoeverre alle feiten kloppen. Is daar nog niet een mooie overzichtelijke site van gemaakt? Dat Sion gebeuren was mij wel bekend, de opgravingen in Jerazulem waarbij ze de 'heilige graal' gevonden hebben en dat dan iets met de geliefde van Jezus te maken zou hebben en het gesleep daarmee in Frankrijk... vaag heb ik dit wel eens eerder gelezen. Alleen geen idee waar.

Verder is het best een leuk boek maar om nu te zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gelezen heb? Geen idee. Wat mij trouwens wel grappig toe zou lijken is dat de Priorij van Sion echt zou bestaan en de heer Dan Brown als leermeester het hoog tijd vond dat de waarheid naar boven zou komen. Eerst in de vorm van een boek wat over de hele wereld gelezen zou worden en wat iedereen als fictie af zou kunnen doen en dan komt over een jaar of drie het echte bewijs naar voren.
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:29:04 #67
136 V.
pi_23732677
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iteejer was al zo teleurgesteld dat ik Johnny Depp helemaal te gek vind En nu jij...
Wat is er mis met mijn smaak voor acteurs.
Johnny Depp heerscht nou net weer grote tijd.

Wat er mis is, is dat jij allebei leuk vindt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23733052
ben er nu ook in bezig.. (engels) .. heb alleen helaas geen tijd om hem in een keer uit te lezen.. zou wel willen.. vind het bijzonder spannend geschreven. Het het onderwerp spreekt me zeer aan, (ook al is het dan fictie) hou wel van dit soort theorien enz.
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:06:45 #69
136 V.
pi_23733414
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef engessa het volgende:
Op aanraden van mijn vader ook maar eens begonnen in de boeken van Dan Brown. De DaVinci Code in 4 dagen uit gelezen, Bernini Mysterie in 3 en ik ga straks beginnen in het Juvenalis dilemma.
Dat is trouwens wel een partij ladenlichterij van de uitgever. Op het moment dat ik dit typ komt net de reclame voor Het Juvenalis Dilemma op de radio langs: "De nieuwe thriller van Dan Brown, schrijver van De Da Vinci Code"

Terwijl het zijn eerste boek is -Digital Fortress, uit 1998-, en dat verder geen donder te maken heeft met de stijl van TDVC en A&D.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23738288
Inderdaad, oplichterij van de bovenste plank, ik dacht dat ik het helemaal gemist had dat ie een nieuw boek uithad, dus even opd e site kijken: gewoon een vertaling van digital fortress. Dan voel je je best wel opgelicht denk ik zo. (naja tenzij je het boek nog niet gelezen had natuurlijk, en het uiteindelijk wel een goed boek vind)
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:53:06 #71
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_23738430
quote:
Oh ja, de film. Maar waarom eerst de Da Vinci Code verfilmen en niet eerst Angels & Demons. En waarom Tom Hanks als Langdon?? Ik zie Langdon nog niet als Tom Hanks David Duchovny vind ik een veel leukere keuze
Ik ook Veel beter dan Hanks. En niet zo'n Kate Beckingsale-mutsje als Sophie. Dan liever een onbekende Francoise met charmant frans accent.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_23743632
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef engessa het volgende:
Op aanraden van mijn vader ook maar eens begonnen in de boeken van Dan Brown. De DaVinci Code in 4 dagen uit gelezen, Bernini Mysterie in 3 en ik ga straks beginnen in het Juvenalis dilemma. Geen idee hoe ze in het Engels precies heten maar in het Nederlands lezen is voor de verandering best leuk.

Heel veel dingen die in DVC voorkomen heb ik al eens eerder wat over gelezen/gezien dus ik ben nog steeds benieuwd in hoeverre alle feiten kloppen. Is daar nog niet een mooie overzichtelijke site van gemaakt? Dat Sion gebeuren was mij wel bekend, de opgravingen in Jerazulem waarbij ze de 'heilige graal' gevonden hebben en dat dan iets met de geliefde van Jezus te maken zou hebben en het gesleep daarmee in Frankrijk... vaag heb ik dit wel eens eerder gelezen. Alleen geen idee waar.

Verder is het best een leuk boek maar om nu te zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gelezen heb? Geen idee. Wat mij trouwens wel grappig toe zou lijken is dat de Priorij van Sion echt zou bestaan en de heer Dan Brown als leermeester het hoog tijd vond dat de waarheid naar boven zou komen. Eerst in de vorm van een boek wat over de hele wereld gelezen zou worden en wat iedereen als fictie af zou kunnen doen en dan komt over een jaar of drie het echte bewijs naar voren.

Lees alsjeblieft z.s.m. De Slinger van Foucault
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:49:40 #73
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23743642
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:48 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Lees alsjeblieft z.s.m. De Slinger van Foucault

is die veel beter dan?
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:57:28 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23743786
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:49 schreef EvilCole het volgende:

[..]

is die veel beter dan?

Ja, om klassen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:58:30 #75
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23743799
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, om klassen

maar het gaat vooral om inhoud
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')