Ik vond The DaVinci Code beter, ten eerste omdat ik het onderwerp interessanter vond en ten tweede omdat de opzet van beide verhalen hetzelfde is en ik DVC eerder heb gelezen dan Het BM. Qua verhaallijn was Bernini geen mysterie meer zeg maar. DVC heb ik in één ruk uitgelezen, ik zou het zeker doen.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Even hier aan jullie vragen: welk boek vond je beter "The DaVinci Code" of "Het Bernini Mysterie" (als je ze beiden hebt gelezen). Ik wil één van de twee gaan lezen, maar weet niet goed welke te kiezen.
Lees ze gewoon allebeiquote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Even hier aan jullie vragen: welk boek vond je beter "The DaVinci Code" of "Het Bernini Mysterie" (als je ze beiden hebt gelezen). Ik wil één van de twee gaan lezen, maar weet niet goed welke te kiezen.
Angels & Demons (de Engelse versie van Bernini): als je kunt lees dan de oorsponkelijke taal, de talloze woordspelingen en taalgrapjes zijn onvertaalbaar had iets menselijks. Het einde helemaal.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Nogmaals, DB schrijft fictie. Waarom neem jij het als een feit aan dat het figuur in Het Laatste Avondmaal daadwerkelijk een vrouw is? Dat hoeft namelijk niet per se zo te zijn. Met mijn opmerking dat het ook gewoon een apostel kan zijn bedoelde ik natuurlijk dat he misschien gewoon de apostel Johannes is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:33 schreef Yososmite het volgende:
Willekeurig wat Dan Brown zegt / schrijft.
Die persoon naast Jezus is een vrouw.
Dus er zijn maar 11 mannelijke apostelen aanwezig en 1 vrouwelijke?
Maar ik heb nog nooit van de vrouwelijke apostel gehoord of gelezen.
Of moest de 12e even een kleine boodschap doen? En nam een vrouw tijdelijk zijn plaats in?
Idem, eerste boek is beter.quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:51 schreef Yosomite het volgende:
Angels & Demons (de Engelse versie van Bernini): als je kunt lees dan de oorsponkelijke taal, de talloze woordspelingen en taalgrapjes zijn onvertaalbaar had iets menselijks. Het einde helemaal.
Onverwacht.
DVC, ik had liever een ander einde gehad. Zwakker vergeleken met A&D.
Goed gedacht!quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:39 schreef Isabeau het volgende:
Angels and demons klinkt uitstekendIk denk dat ik daar mee begin en misschien later nog de Da Vinci Code.
Deze mooie slanke ranke den, enigszins wegbuigend van Jezus is een man? .En nog wel Johannes? Volgens het NT (Matteus) een visser.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:36 schreef MightyV het volgende:
[..]
Nogmaals, DB schrijft fictie. Waarom neem jij het als een feit aan dat het figuur in Het Laatste Avondmaal daadwerkelijk een vrouw is? Dat hoeft namelijk niet per se zo te zijn. Met mijn opmerking dat het ook gewoon een apostel kan zijn bedoelde ik natuurlijk dat he misschien gewoon de apostel Johannes is.
De man die rechts van Maria zit. Heeft zijn onderarm op tafel liggen. En in zijn gebalde vuist houdt hij die dolk vast. Het is idd niet super duidelijk maar hij lijkt er wel op.quote:Op zondag 21 november 2004 01:35 schreef Nokia3310 het volgende:
Waar zit die dolk dan? Kan hem niet vinden op het schilderij...
'Tom Hanks in Da Vinci Code'quote:Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef Xilantof het volgende:
ik las hierboven al iets over "2 films in de aantocht"
nu hoor ik op de radio dat er van de DVC een film gaat komen, opnames beginnen voorjaar 2005...
kan iemand dit bevestigen?
Ik heb het gisteren in de krant (het parool) gelezen. Het zal worden geregisseerd door Ron Howard en hij wil Tom Hanks als Langdon hebben. Zal wel een goede film worden, ze hoeven niet veel aan het boek te wijzigen. Ik vond persoonlijk het Berninimysterie beter dan de DaVinci code. Heb net het Juvenalis mysterie gekregen en zal daar binnenkort aan gaan beginnen en ik hoor dat er alweer een nieuw boek in aantocht is, ben benieuwd.quote:Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef Xilantof het volgende:
ik las hierboven al iets over "2 films in de aantocht"
nu hoor ik op de radio dat er van de DVC een film gaat komen, opnames beginnen voorjaar 2005...
kan iemand dit bevestigen?
quote:Op zondag 21 november 2004 01:35 schreef Nokia3310 het volgende:
Waar zit die dolk dan? Kan hem niet vinden op het schilderij...
Nope, niet de man die (voor de kijkers) links van Maria zit, de dolk is:quote:Op zondag 21 november 2004 14:45 schreef NoXxa het volgende:
[..]
De man die rechts van Maria zit. Heeft zijn onderarm op tafel liggen. En in zijn gebalde vuist houdt hij die dolk vast. Het is idd niet super duidelijk maar hij lijkt er wel op.
Je moet toch watquote:Op zondag 21 november 2004 15:11 schreef Yosomite het volgende:
Wat we niet allemaal doen om de conspiracy theorie nieuw leven in te blazen Dagonet![]()
Er is nogal wat kritiek op Brambilla's restauratie. Er hebben de nodige veranderingen bij het "overschilderen" plaats gevonden. Alle lagen die na de voltooiing zijn toegevoegd zijn weggehaald: bronquote:Op zondag 21 november 2004 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Wat hebben ze trouwens met de deur gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |