Het is een denkfout dat je alles in DIVs zou moeten doen, dat is dezelfde fout die mensen eerder maakten toen ze allerlei layout zaken met frames probeerden bereiken, daarna met tabellen...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:15 schreef markiemark het volgende:
Het is bij iedereen die wel eens iets maakt duidelijk: frames en tabellen zijn not done. we moeten tegenwoordig divjes gebruiken maar waarom? met tabellen kan je toch ook prima sites maken? iemand nog andere voorbeelden?
Omdat je een techniek gebruikt op een wijze die zo niet bedoeld is:quote:of kan iemand vertellen waarom deze vormen van HTML gebruik not done zijn?
Dat ligt aan de beperktheid van je kennis, met CSS is juist alles te sturen, bv via padding, margin, display, float e.d.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:40 schreef kobold het volgende:
1 voordeel van layout via tabellen: ze zien er in elke browser hetzelfde uit.
Met css zit je vaak te pielen, en terwijl je je precies aan de standaard houdt, maakt IE (en heel soms een andere browser) er een potje van. (Lees: horizontale scrollbalk, witruimte tussen div's, plaatjes die net iets verschuiven. Dan werkt 't in 3 browsers, maar in eentje weer niet)
zelfs ik begrijp nog wel dat dat erg fout is aangezien divjes heel erg makkelijk gepositioneerd kunnen worden zonder tabellen..quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:41 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik werk wel met tabellen om div's mooi naast elkaar te postioneren (dus kolommen te maken). In de tabel plaats ik dan een div. Is dat dan eigenlijk ook erg fout?![]()
Dat is op zich al een denkfout waar veel mensen vanuit gaan. Een pagina moet er om de een of andere reden in alle browsers exact hetzelfde uitzien.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:40 schreef kobold het volgende:
1 voordeel van layout via tabellen: ze zien er in elke browser hetzelfde uit.
kan ik je niet helemaal gelijk in geven want tabellen kan je ook opmaken met css..quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om een pagina te maken die er overal hetzelfde uitziet, het gaat erom een pagina te maken die het overal gewoon doet. En daar is CSS uitermate geschikt voor, in tegenstelling tot tabellen.
Moet je tabellen eens gaan schalen naar een ander disign of voor een ander medium.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:56 schreef markiemark het volgende:
[..]
kan ik je niet helemaal gelijk in geven want tabellen kan je ook opmaken met css..
Tabellen geven een pagina al een bepaalde layout, ongeacht of je het opmaakt met CSS of HTML4-attributen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:56 schreef markiemark het volgende:
kan ik je niet helemaal gelijk in geven want tabellen kan je ook opmaken met css..
Frames zijn soms best oke te gebruiken.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:00 schreef daReaper het volgende:
Tabellen zijn opzich niet zo'n ramp, als frames zijn,
[..]
Mja, dat is gewoon het verschil tussen quirks- en stricte modus. Alleen IE6 zal in stricte modus overgaan btw.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:00 schreef daReaper het volgende:
En als je erg veel last lijkt te hebben van dat het er in IE compleet anders uit ziet dan in Moz/Op, zet dan deze regel bovenaan je document: .......
Pas op met het aanraden van zogenaamde 'wondermiddeltjes' als je enkel naar het resultaat kijkt en niet naar de reden waarom iets zou werken of niet...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:00 schreef daReaper het volgende:
Tabellen zijn opzich niet zo'n ramp, als frames zijn, maar 1 groot verschil tussen layers&tabellen is wel, dat, en vooral merkbaar bij grotere pagina's, tabellen toch meer bytes innemen dan layers..
En als je erg veel last lijkt te hebben van dat het er in IE compleet anders uit ziet dan in Moz/Op, zet dan deze regel bovenaan je document:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
scheelt een hoop
[...]
En aanschouw het verschil met en zonder eerdergenoemde regel in IE
het enige wat gevalideerd zal worden door de browser en wat de Quirk/non-quirksmode zal triggeren, is de output:quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:14 schreef markiemark het volgende:
ok ik ben weer ff serieus, sorry Slarioux..![]()
maar wat ik me dan afvraag RM-rf, hoe zit het dan met het includen van php bestanden. ik heb nu een index pagina gemaakt met xhtml en php. in die pagina include ik een anders php bestand, deze is opzichzelf niet xhtml-strict. (geen html, head, title of body tags) maar wordt deze wel strict zodra hij geinclude is in de index pagina? de html in het geinclude bestand is wel xhtml (<br />)
XSL valideren?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:23 schreef RM-rf het volgende:
enkel zal die waarschijnlijk niet als xhtml hoeven te valideren, met XSL kun je bv ook delen van html-documenten genereren, en dan is eerder noodzakelijk dat de XSL valideert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |